Ihannoiko kukaan teistä USA:ta?
Minun mielestä siinä ei ole paljoakaan ihannoitavaa. Pelkkä ansiotaso ei tee maasta hyvää ja ihmisistä kunnollisia.
Kommentit (105)
Tunnetko montakin yhdysvaltalaista? Olen itse sellaisen kanssa aviossa ja ihan hyvä maa se on.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko montakin yhdysvaltalaista? Olen itse sellaisen kanssa aviossa ja ihan hyvä maa se on.
Seuraan joitain yhdysvaltalaisia twitchissä. Mutta onhan se aika väkivaltainen ja vaarallinen maa.
nyt vähän heikossa tuo 'ihailu' mutta katsotaan 3.5 v kuluttua uudelleen
Venäläiset ihailee ja pitää amerikasta. Mikä on aika epäloogista koska vieressä on oikeasti euroopan maat. Tai kai siinä on joku syy.
En ihannoi, mutta totean, että amerikkalainen unelma ideologisena ihanteena on toiminut nyt jo satoja vuosia. Useimpien jenkkien eduksi ja hyväksi.
Ei huano!
Muuttaisin välittömästi jos olisi rahaa jenkkilään.
Terroristit siellä aiheuttavat ongelmia.
Kaikki ei siellä ole hollywoodia on hyvää ja pahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan joitain yhdysvaltalaisia twitchissä. Mutta onhan se aika väkivaltainen ja vaarallinen maa.
Et ole siis edes käynyt siellä? Olen itse käynyt useita kertoja ja en ole kokenut sitä vaaralliseksi maaksi. Toki se on paljon suurempi kuin tämä pieni Suomi ja silloin mukaan mahtuu enemmän kaikenlaisia hiihtäjiä. Mutta Yhdysvalloissa on on aivan huikean upea luonto ja todella kuvankauniita asuinlaueita, jotka ovat hyvin rauhallisia ja turvallisia.
En ihannoi sitä yhteiskuntaa. Mutta on sieltä tullut hyvää musiikkia, leffoja, kirjoja ja muuta kulttuuria.
Ihailen sitä mitä se oli sotien jälkeen. Oikea mahdollisuuksien maa. Nykyistä en enää ihaile kuten en nykyistä Eurooppaa tai Suomeakaan.
Olen asunut siellä 10 vuotta ja käyn edelleen usein. En ihannoi, nykyinen kaoottiinen poliiittinen tilanne on järkyttävä, en muuttaisi takaisin. Mutta mulla on siellä edelleen ihania ystäviä joista tosin usea on muuttanut Eurooppaan Trumpin takia.
Jo kymmeniä vuosia sitten siellä asiantuntijahommissa pyöriessäni nopea analyysi oli, että maassa jossa lähinnä rahalla ja suhteilla kiivetään tikkailla vihreämmälle oksalle ja vedetään sitten tikapuut perässään, ei ole juuri ihailtavaa.
Muutama harva "self made man" aina löytyy. Näillä tarinoillahan sitten oravanpyörään saadaan typeriä polkijoita, taitaa vaan ilman kunnon suhteita ja rahaa olla lottovoittokin todennäköisempi kuin merkittävä onnistuminen nollasta lähtien.
Kannattaa kuunnella tuo Ida Tikka ja mureneva maa. Antaa ehkä aihetta ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole siis edes käynyt siellä? Olen itse käynyt useita kertoja ja en ole kokenut sitä vaaralliseksi maaksi. Toki se on paljon suurempi kuin tämä pieni Suomi ja silloin mukaan mahtuu enemmän kaikenlaisia hiihtäjiä. Mutta Yhdysvalloissa on on aivan huikean upea luonto ja todella kuvankauniita asuinlaueita, jotka ovat hyvin rauhallisia ja turvallisia.
Kovaksi keitetylle euroopplaiselle siellä on paljon enemmän mahdollista menestyä kuin esim sovietsuomessa. Mutta työlupaa ei saa kovin helposti ja naisille miehen perässä muuttaville on luvassa alistettu rooli verrattuna suomen feministiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon turvallisempaa kuin suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli ennen mutta ei ole enää. Oikeusvaltion alasajo meneillään.
Kovaksi keitetylle euroopplaiselle siellä on paljon enemmän mahdollista menestyä kuin esim sovietsuomessa. Mutta työlupaa ei saa kovin helposti ja naisille miehen perässä muuttaville on luvassa alistettu rooli verrattuna suomen feministiseen kulttuuriin.
Mitä ihmettä sinä höpiset? Amerikkaisen naisen asema on vahvempi kuin suomalaisen. Ei siellä naisia alisteta toisin kuin ITä-Suomessa.
Ikänkuin kaikki tietäisi mitä siellä on, eikä satunnainen matka vielä paljoa selitä. Pelkkää mielikuvaa, luota nyt siihen.
Paljon potentiaalia, vaikka tällä hetkellä onkin myös paljon ongelmia.