Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v tyttö tipahti Lintsillä Mustekala- laitteesta betoniselle alustalle.

Vierailija
06.08.2018 |

Kyynärpäähän oli tullut ruhjeita ja murtuma, jonka vuoksi se leikataan. Lisäksi selkä magneettikuvataan.

Amerikassa tällaisesta onnettomuudesta huvipuisto joutuisi maksamaan miljoonakorvaukset. Täällä Suomessa näköjään riittää, että Lintsi itse tutki laitteen ja totesi sen olevan kunnossa. Syyn täytyy siis olla tytössä jos se ei kerran ole laitteessa, sanoo Linnanmäen tj.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi hoikka, oikeastaan alipainoinen lapsena ja muistan, että osassa laitteista turvakaari ei laskeutunut riittävän alas vaan sen ja vatsan ja reisien väliin jäi tyhjää josta olisi mahtunut valahtamaan pois jos ei olisi itse pitänyt kiinni reunoista. Tämä 7-9-vuotiaana. Kerran samassa loossissa olevat kaverit joutuivat tosissaan pitelemään minusta kiinni kun putosin puolittain alas istuimella vauhdin takia, eikä koneenohjaaja huomannut mitään vaikka huusimme.

Uskon, että samoin on käynyt tytölle. Hän ei ole pitänyt erikseen kiinni kun on luottanut laitteen turvallisuuteen ja sitten onkin pudonnut. Kyllä Linnanmäki on mielestäni korvausvastuussa tästä.

Vierailija
62/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin lapsena  , noin 10-vuotiaana luiskahtaa tivolin lentävästä matosta,  roikuin kainaloistani kintut ilmassa sätkien  kun isä veti minut takaisin. Nykyään kys. laitteessa  on  se juttu jalkojen välissä ettei niin voi enää  käydä.

Minä myös , olin pitkä mutta laiha ja liu´uin koko ajan ali. Joskus ysärillä tämä, en ole varma  onko laitteita kaksi samantapaista vai lisättiinkö tähän jossain vaiheessa  tappi  estämään juurikin tuo liukuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se laite on tivolissa joka pyörii todella kovaa ympyrää maan tasalla, samantapainen kuin Tykkimäen Zalybso mutta rajumpi? No kuitenkin, oma 10vee tyttö oli mennyt sinne isompikokoisen kaverinsa kanssa ja tuli pois paniikissa, itkien ja ruhjeilla: Kaveri oli kuulemma tullut koko ajan päälle ja lisäksi tyttö oli valunut sen kaaren ali! Myöhemmin menin siihen laitteeseen miehen kanssa ja olin todella hätää kärsimässä, kun  kaapinkokoinen mieheni iskeytyi koko ajan kylkeeni , mies huusi että "anteeksi kulta, anteeksi!"ja koetti pitää itseään paikallaan mutta ei onnistunut, takamus luisti penkillä aina vaunun pyörähtäessä...

Siinä laitteessa  pitäisi olla  tiukemmat ikärajat ja kovin erikokoisia ihmisiä ei saisi päästää vierekkäin !  :O

JoyRide. Siinähän isomman pitäisi istua aina ulkoreunan puolella, on käsittämätöntä jos koneenkäyttäjä  ei  varmista asiaa!

Olen varmaan ollut samassa koneessa lapseni kanssa ja minä istuin sisäpuolella ja sain todella pitää kiinni, että en rusenna lasta.

t. Isä

Vierailija
64/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se laite on tivolissa joka pyörii todella kovaa ympyrää maan tasalla, samantapainen kuin Tykkimäen Zalybso mutta rajumpi? No kuitenkin, oma 10vee tyttö oli mennyt sinne isompikokoisen kaverinsa kanssa ja tuli pois paniikissa, itkien ja ruhjeilla: Kaveri oli kuulemma tullut koko ajan päälle ja lisäksi tyttö oli valunut sen kaaren ali! Myöhemmin menin siihen laitteeseen miehen kanssa ja olin todella hätää kärsimässä, kun  kaapinkokoinen mieheni iskeytyi koko ajan kylkeeni , mies huusi että "anteeksi kulta, anteeksi!"ja koetti pitää itseään paikallaan mutta ei onnistunut, takamus luisti penkillä aina vaunun pyörähtäessä...

Siinä laitteessa  pitäisi olla  tiukemmat ikärajat ja kovin erikokoisia ihmisiä ei saisi päästää vierekkäin !  :O

Kommentoin aikaisemmin, et oon meinannut tippua Mustekalasta ja saman tyyppisestä. Varmaan puhutaan samasta laitteesta, tää oli siis maan tasalla.. Ei jumalauta se oli kamalaa. Enkä ollut lapsenakaan sellainen, joka pelkäisi helposti tms, mutta tuossa kyllä pelkäsin. Miten voi olla niin, että heiluu suurin piirtein jalka ulkona laitteesta. Oli paikat niin hajalla tuon jälkeen, rangassa mm. veriruhje, kovat kivut tietysti selässä, hartioissa yms kun joutui "hieman" jännittämään. En todellakaan ymmärrä miksi pitää laittaa pienikokoinen esiteini/lapsi jonkun kovin erikokoisen ihmisen viereen.

Vierailija
65/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon.

Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.

Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi - miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.

Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.

Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.

Eli sun vatsa osasi ennustaa tytön putoamisen mustekalasta! Olet suolistomeedio.

Tämän tyypin vatsa on ennustanut kaikki mahdolliset asiat jo juhannuksesta alkaen. Aina samat ripuliongelmat ja työtkin alkaa aina ensi viikolla. Oikeastihan tää on joku kakkaleikeistä tykkäävä pervo.

Vierailija
66/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko laihan lapsen mahdollista niistä laitteista pudota? Esimerkiksi Pikajunan kyydistä.

On. Mä olin lapsena laiha ja muistan viikinkilaivassa roikkuneeni siinä turvakaaressa ja pelänneeni niin perkeleesti, kun mun vieressä istui mua paljon isompi nainen ja se kaari oli mulle aivan liian löysällä. Olisin mahtunut siitä alta ja jouduin tosiaan roikkumaan siinä kaksin käsin, kun aina kun laiva oli ylhäällä lähdin valumaan siitä penkiltä.

Mä roikuin myös lapsena siinä viikinkilaivassa. Valuin puomin alta ja pidin kaikin voimin käsillä puomista kiinni.

Se oli ihan hullun pelottavaa. Mä olin muutenkin tosi pieni lapsi, tosi lyhyt (jäin aikuisenakin 150cm pituiseksi) ja vielä kokoiseksenikin alipainoinen, en tajua miks mun vanhemmat edes päästi mut siihen yksin. Tai sitä miksi koneen käyttäjä ei katsonut että siinä on vierekkäin penska joka on hätinä tarpeeks pitkä ja reilusti ylipainoinen nainen.

Vierailija
67/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös roikkunut viikinkilaivassa pienempänä, vieress istui isompia ihmisiä ja kaari jäi aivan liian löysälle. Samoin troikassa peppu hyppinyt penkissä ja käsillä pitänyt kiinni kun luisunut niin pahasti

Ne turvakaaret tulee epäluotettavasti ja ois kyllä tosiaan hyvä jos eri kokosia ei tulis viereen/ kaari olis aina yksilöittäin kiinni

Vierailija
68/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin aikaisemmin, et oon meinannut tippua Mustekalasta ja saman tyyppisestä. Varmaan puhutaan samasta laitteesta, tää oli siis maan tasalla.. Ei jumalauta se oli kamalaa. Enkä ollut lapsenakaan sellainen, joka pelkäisi helposti tms, mutta tuossa kyllä pelkäsin. Miten voi olla niin, että heiluu suurin piirtein jalka ulkona laitteesta. Oli paikat niin hajalla tuon jälkeen, rangassa mm. veriruhje, kovat kivut tietysti selässä, hartioissa yms kun joutui "hieman" jännittämään. En todellakaan ymmärrä miksi pitää laittaa pienikokoinen esiteini/lapsi jonkun kovin erikokoisen ihmisen viereen.

Siinähän kyllä lukee säännöissä ettei selkävaivaisille, mutta sitä ei mainita että sen laitteen jälkeen kyllä on selkävaivainen...

Vierailija
69/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesta on video tallenne joka toimitetaan onnettomuuslautakunnalle.

Itse en menisi spekuloimaan tapahtumia keltaisen lehdistön jutun perusteella.

Vierailija
70/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi mennä niskavaivaisena juurikin tuohon Joyrideen, halvaantuisin varmaan herranjumala !

Vierailija
71/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus lapsena tunne yhdessä laitteessa että tipun. Tuntui että olin löysästi siinä kiinni ja "heiluin" laitteen mukana. Keskityin sitten vain kiinni pitämiseen ja odotin laitteen pysähtymistä.

Minäkin olin tippua pienikokoisena 9-vuotiaana muistaakseni Sky Master -nimisestä laitteesta. Roikuin turvakaaressa käsivoimin ja pelkäsin pahinta. Onneksi vieressä ollut kaveri huomasi, että olen tipahtamassa ja sai oman jalkansa tuekseni. En olisi jaksanut käsivoimilla loppuun asti itsekseni, ja se pudotus olisi todennäköisesti ollut kohtalokas. Jäi siihen huvittelu tuollaisissa laitteissa.

Vierailija
72/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös traumat jääneet viikinkilaivasta ja lentävästä matosta. En suostuis tänä päivänäkään meneen kumpaankaan kun sai lapsena rystyset valkosina puristaa kaidetta ettei lähde lentoon.  

Vierailija
73/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tapaus, tosin aika ootettavissa. Ne on yllättävän löysiä ne turvakaaret pienimmille monessa laitteessa. 

Mä muistan hyvin, kun ensi kerran uskalsin mennä vuoristorataan joskus vitosluokkalaisena. Olin lyhyt ja hieman pienikokoinen ikäsekseni mutta ihan pituusraan yli tietty kuitenkin. Kaverin kanssa oltiin menossa, mutta hän jänisti joten menin yksin kun jo istumaan olin ehtinyt, viereen tuli tuntematon rouva. No minä sitten lähin niissä isoimmissa pomppukohissa oikein kunnolla perse ilmaan nousemaan pomppujen voimasta ja pelotti tosissaan että lennän turvakaaren yli. Tää rouva onneksi huomasi kuinka pahasti hyppäsin ilmaan niin nappasi tiukkaan kiinni minusta loppukierroksen ajaksi että pysyisin penkissä kiinni.

Vierailija
74/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla tivolissa oli laite nimeltä CocaCola, liekö nyt poistettu käytöstä vaarallisena sillä sieltä tultiin ulos mustelmien, kipeiden niskojen ja kipeiden selkien kanssa, jopa nuoret ja hyväkuntoiset! 

Tuo laite oli Särkänniemessä, ja sittemmin siirretty ehkä PowerParkiin.. johonkin toiseen puistoon joka tapauksessa. Pehmeimmät kyydit ikinä, kävin monta kertaa penskana. Ei juurikaan sattunut, toisin kuin monet muut laitteet. Ehkä muistelet jotakin toista...

Vierailija
75/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus lapsena tunne yhdessä laitteessa että tipun. Tuntui että olin löysästi siinä kiinni ja "heiluin" laitteen mukana. Keskityin sitten vain kiinni pitämiseen ja odotin laitteen pysähtymistä.

Minäkin olin tippua pienikokoisena 9-vuotiaana muistaakseni Sky Master -nimisestä laitteesta. Roikuin turvakaaressa käsivoimin ja pelkäsin pahinta. Onneksi vieressä ollut kaveri huomasi, että olen tipahtamassa ja sai oman jalkansa tuekseni. En olisi jaksanut käsivoimilla loppuun asti itsekseni, ja se pudotus olisi todennäköisesti ollut kohtalokas. Jäi siihen huvittelu tuollaisissa laitteissa.

Meinaatko sky flyeria? Eli ”coca-colaa”? Tivolissa ainakin on ollut twister, joka on se pyörien ulkonurkkaan päin vatkaava laite.

Aikamattoa ei enää ole. :(

Vierailija
76/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mustekalassa olen ollut itse siitä asti kun olin ihan penska, nyt olen 36v. Siitä laitteesta ei yksinkertaisesti VOI pudota ilman, että edesauttaa sitä putoamista nousemalla pystyyn tai liukumalla turvakaaren välistä pois. Ihan melkeinpä sama kun joku lentäisi pois teekupeista, kyllä on itse pitänyt töpeksiä jotenkin. Ja mielestäni tuossa on vanhemmankin vastuu, miksi 9v on yksin sellaisessa isossa loossissa jossa ihan varmasti heiluu? Saman ikäisenä olin itse Rainbowssa ja muistan, että siinä pelkäsi henkensä puolesta kun laite meni hemmetin kovaa ylös ja alas, ja persaus nousi penkistä joka kierroksella.

Mutta että mustekala... ei tuu kauppoja, jotain tossa on pielessä ja ei ole noudatettu turvaohjeita.

Kyllähän vuoristoradastakin putoaa jos siellä nousee seisomaan. Kaikki laitteet ovat vaarallisia jos ei noudateta ohjeita. Vanhemmat ovat vastuussa muksuistaan, sen vaan moni vanhempi nykyisin unohtaa.

Vierailija
77/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa ne tenavanne käyttäytymään ja noudattamaan annettuja sääntöjä niin vältytään tällaisilta onnettomuuksilta. Jos laitteessa olisi vikaa, miksi sieltä ei ole koskaan aikaisemmin kukaan pudonnut?

Vierailija
78/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla linnanmäen tulireki viimenenen huvipuistolaite jossa olen ollut. Selkä niksahti ja sattui jossain heilahduksessa, niin että luulin oikesti jotain särkyneen selästä, mutta ei siitä sitten kuitenkaan mitään pysyvää vaivaa tullut.

Vierailija
79/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jota jäi häiritsemään se, että puolet perheestä jäi edelleen Linnanmäelle huvittelemaan?

Itse en ainakaan pystyisi jäämään sinne jos oma lapsi menisi leikkaukseen onnettomuuden takia, vaikkei nyt olisikaan edes ihan hengenvaara kyseessä. Lapsenakin olisi varmasti säikähtänyt, jos oma sisko olisi viety sairaalaan.

Itseäni oudoksuttaa eniten se, että Lintsin toimari kommentoi tytön terveystietoja.

"Olen todella kiitollinen, ettei tytölle sattunut pahemmin, Adlivankin kertoo..."

Mitä nyt yksi käsi on murtunut ja leikkaussaliin siitä leikattavaksi...

Olisi se voinut pudota korkeammalta pää edellä tai saada sen vaunun päähänsä ja kuolla... niin että vähällä selvisi oikeasti.

Vierailija
80/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko laihan lapsen mahdollista niistä laitteista pudota? Esimerkiksi Pikajunan kyydistä.

On. Mä olin lapsena laiha ja muistan viikinkilaivassa roikkuneeni siinä turvakaaressa ja pelänneeni niin perkeleesti, kun mun vieressä istui mua paljon isompi nainen ja se kaari oli mulle aivan liian löysällä. Olisin mahtunut siitä alta ja jouduin tosiaan roikkumaan siinä kaksin käsin, kun aina kun laiva oli ylhäällä lähdin valumaan siitä penkiltä.

Mä olin kerran Viikingissä jonkun yksin laitteessa olevan pienen tytön vieressä. Tyttö oli vähällä valua ulos penkistä sen turvakaaren ali joka kerta siellä yläasennossa. Tyttö oli silminnähden kauhuissaan ja mua hirvitti niin paljon, että kiersin käteni tytön ympärille ettei hän päässyt valumaan. Kun ajo loppui tyttö livisti sanaa sanomatta äitinsä luokse joka odotteli siellä lähellä. N. viisi minuuttia myöhemmin sekä äiti että tytär tulivat mun luo ja äiti halusi tarjota hattaran kiitokseksi. 😊