Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v tyttö tipahti Lintsillä Mustekala- laitteesta betoniselle alustalle.

Vierailija
06.08.2018 |

Kyynärpäähän oli tullut ruhjeita ja murtuma, jonka vuoksi se leikataan. Lisäksi selkä magneettikuvataan.

Amerikassa tällaisesta onnettomuudesta huvipuisto joutuisi maksamaan miljoonakorvaukset. Täällä Suomessa näköjään riittää, että Lintsi itse tutki laitteen ja totesi sen olevan kunnossa. Syyn täytyy siis olla tytössä jos se ei kerran ole laitteessa, sanoo Linnanmäen tj.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Adlivankinin (tj) mukaan on teoriassa mahdollista, että tyttö on luisunut turvakaaren alta, mutta sekään ei pääse tapahtumaan vahingossa."

Eli tj syyttää suoraan tyttöä, eli tyttö on toimarin mukaan siis tahallaan hypännyt pois, jos kerran vahingossakaan sitä ei voi tehdä.

Aika hanakasti lähtee toimari syyttämään asiakasta vasta pari tuntia tapahtuneen jälkeen...

Vierailija
22/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaaret normaalisti tarkistetaan, tarkistettiinko, että kaikilla oli turvakaari asianmukaisesti kiinni? Huvipuistoissa on maailmalla kuollut ihmisiä ihan vain menemällä laitteeseen, joka ei ole turvallinen. Miksi Suomi olisi jokin lintukoto? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse perseilee ja tulee sairaalareissu niin heti ollaan joraamassa Iltalehteen. Nykyaika on oksettavaa. 

Vierailija
24/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö oli itse noussut jolloin isä oli huutanut että älä nouse vielä

Toisen sanoen lapsen vika. Nyt isukilla valuu kuola korvausten mukaan, mutta ei tule saamaan. Kaikki paikalla olleet voivat todistaa lapsen nousseen liian aikaisin. 

Eivät voi. Lapsi ei noussut silloin kun oli vielä laitteessa vaan yritti nousta, kun oli pudonnut. Isä huusi hänelle, koska pää olisi osunut vielä käynnissä olevaan laitteeseen. 

Kannattaisi lukea lehtijutut otsikkoa pidemmälle.

Vierailija
25/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti syytetään lasta, vaikka vika on todennäköisesti laitteessa. Lapsen mukaan turvakaari oli liian ylhäällä.

Niinpä - oletkos koskaan katsonut kuinka vetelästi nykynuoret istuvat - seisomisesta nyt puhumattakaan!

Vierailija
26/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta pudottuaan maahan. Isä huusi, koska olisi saanut laitteesta päähänsä jos olisi noussut. Missään ei ole sanottu, että hän olisi yrittänyt nousta laitteessa ollessaan.

Lueppa juttu uusiksi. Yritti nousta eikä jaksanut pitää kiinni ja putosi

Vierailija
27/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus lapsena tunne yhdessä laitteessa että tipun. Tuntui että olin löysästi siinä kiinni ja "heiluin" laitteen mukana. Keskityin sitten vain kiinni pitämiseen ja odotin laitteen pysähtymistä.

Vierailija
28/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sen toimitusjohtajan yrittää saada vastuunvapautusta heti. Siksi lähtevät kommentoimaan tapahtuneen syytä ennenkuin kaikkea on edes kokonaan tutkittu.

Vierailija
29/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus lapsena tunne yhdessä laitteessa että tipun. Tuntui että olin löysästi siinä kiinni ja "heiluin" laitteen mukana. Keskityin sitten vain kiinni pitämiseen ja odotin laitteen pysähtymistä.

Turhaan jännitit. Linnamäen toimitusjohtajan mukaan laitteista ei pääse tippumaan vahingossa.

Vierailija
30/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta pudottuaan maahan. Isä huusi, koska olisi saanut laitteesta päähänsä jos olisi noussut. Missään ei ole sanottu, että hän olisi yrittänyt nousta laitteessa ollessaan.

Lueppa juttu uusiksi. Yritti nousta eikä jaksanut pitää kiinni ja putosi

Tyttö putosi laitteesta sen betoniselle alustalle. Isän mukaan Mustekalan vaunut tulivat alas tällä kohdalla noin 35-40 sentin etäisyydelle alustasta. Tyttö makasi tässä pienessä välissä laitteen ollessa käynnissä vielä hetken ajan.

- Huusin tytölle kovaa, että älä nouse, älä nouse, älä nouse, kun muutenhan se tulee päähän, isä kertoo.

- IL

Vierailija
31/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh

Vierailija
32/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten sieltä putoaa, ellei pujottele pois tai turvakaari aukene kokonaan. Tuo ei kuitenkaan pompi. Vaikka se olisi löysä, ei kai yläkautta ainakaan sinkoa pois?

Vierailija
33/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin, että putosi turvakaaren alta. Tytön mukaan turvakaari oli liian löysällä eikä hän jaksanut pitää siitä kiinni, joten putosi. Maassa hän yritti nousta ylös, jolloin isä huusi, ettei nouse koska laite oli vielä käynnissä ja hän olisi kolauttanut päänsä siihen.

Vierailija
34/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin noin 12v niin käytiin kaverin kanssa Linnanmäellä. Menimme Orient express junavuoristorataan. Vaunuissa turvapuomi on yhteinen koko penkin mitalta, ja koska kaveri oli sen verran isokokoinen niin puomi jäi tosi ylös itselleni. Lopussa kun juna pysähtyi niin ne viimeisimmät vaunut jäi sellaseen varsin vinoon kaarteeseen josta olisin varmasti pudonnut alhaalla näkyvälle kalliolle, jos en olis pitänyt puomista kiinni. Sinänsä en ihmettele jos tollasessa vois käydäkin jotain, mikäli on vaikka kehitysvammainen tai liikuntarajoitteinen. Taikka jos vaikka pyörtyisi kesken ajon ym. Ihan fiksua olisi tehdä turvapuomit jotka oikeasti pitää sen ihmisen penkissä kiinni, kävi miten kävi.

Vierailija
35/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin, että putosi turvakaaren alta. Tytön mukaan turvakaari oli liian löysällä eikä hän jaksanut pitää siitä kiinni, joten putosi. Maassa hän yritti nousta ylös, jolloin isä huusi, ettei nouse koska laite oli vielä käynnissä ja hän olisi kolauttanut päänsä siihen.

https://www.google.fi/search?q=mustekala+linnanmäki&client=ms-android-huawei&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjx3a3C4djcAhXMDpoKHXvMAM0Q_AUIESgB&biw=360&bih=598#imgrc=6h-UnIl-TYS7eM:

Eikö 120 cm raja ole nimenomaa jalkojen takia, jotta yltää "lattiaan" tai tuohon tukeen, joka on kallellaan lattialla, siinä etuosassa?

Vierailija
36/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jota jäi häiritsemään se, että puolet perheestä jäi edelleen Linnanmäelle huvittelemaan?

Itse en ainakaan pystyisi jäämään sinne jos oma lapsi menisi leikkaukseen onnettomuuden takia, vaikkei nyt olisikaan edes ihan hengenvaara kyseessä. Lapsenakin olisi varmasti säikähtänyt, jos oma sisko olisi viety sairaalaan.

Vierailija
37/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin noin 12v niin käytiin kaverin kanssa Linnanmäellä. Menimme Orient express junavuoristorataan. Vaunuissa turvapuomi on yhteinen koko penkin mitalta, ja koska kaveri oli sen verran isokokoinen niin puomi jäi tosi ylös itselleni. Lopussa kun juna pysähtyi niin ne viimeisimmät vaunut jäi sellaseen varsin vinoon kaarteeseen josta olisin varmasti pudonnut alhaalla näkyvälle kalliolle, jos en olis pitänyt puomista kiinni. Sinänsä en ihmettele jos tollasessa vois käydäkin jotain, mikäli on vaikka kehitysvammainen tai liikuntarajoitteinen. Taikka jos vaikka pyörtyisi kesken ajon ym. Ihan fiksua olisi tehdä turvapuomit jotka oikeasti pitää sen ihmisen penkissä kiinni, kävi miten kävi.

Itselläni on käynyt vastaavanlainen tilanne tämän tapaisessa laitteessa tivolissa ja joskus tässä Mustekalassakin. Vieressä isokokoisempi kaveri toisella kertaa ja toisella kertaa jätettiin turvakaari todella ylös. Itse olin erittäin hoikka lapsena. Mulle tuli mm. ruhjeita laitteessa olosta, sinkoilin hallitsemattomasti toista henkilöä päin ja toisella kertaa seinämästa seinämään. Pelkäsin oikeasti tippuvani, koska perse oli paljon irti penkistä. Jos en olisi pystynyt pitämään kiinni, en ihmettele jos muutaman sinkoilun jälkeen olisin sieltä jotenkin tipahtanut. Nimittäin sinkoilu oli sen verran kovaa, että meinasi toinen jalka nousta kaiteen yli ja sieltä olisi helposti päässyt pois.

Vierailija
38/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena  , noin 10-vuotiaana luiskahtaa tivolin lentävästä matosta,  roikuin kainaloistani kintut ilmassa sätkien  kun isä veti minut takaisin. Nykyään kys. laitteessa  on  se juttu jalkojen välissä ettei niin voi enää  käydä.

Vierailija
39/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus lapsen kanssa jossain kieputtimessa muistaakseni Särkänniemssä, olisiko ollut Twisteri ja olin kyllä vähän huolestunut, sillä lapsi olisi helposti mahtunut valumaan sen ruvakaaren ali ja putoamaan. Pituusmitan täyttävän mutta muuten pinikokoisen tytön täytyy kyllä aktiivisesti pitää kiinni ettei putoa, jos vaikka pörtyisi, niin voisi helposti pudota.

Vierailija
40/96 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jota jäi häiritsemään se, että puolet perheestä jäi edelleen Linnanmäelle huvittelemaan?

Itse en ainakaan pystyisi jäämään sinne jos oma lapsi menisi leikkaukseen onnettomuuden takia, vaikkei nyt olisikaan edes ihan hengenvaara kyseessä. Lapsenakin olisi varmasti säikähtänyt, jos oma sisko olisi viety sairaalaan.

Ehkä henkilökunta on patistellut jäämään? Luvattu ilmaiset rannekkeet tms?