9v tyttö tipahti Lintsillä Mustekala- laitteesta betoniselle alustalle.
Kyynärpäähän oli tullut ruhjeita ja murtuma, jonka vuoksi se leikataan. Lisäksi selkä magneettikuvataan.
Amerikassa tällaisesta onnettomuudesta huvipuisto joutuisi maksamaan miljoonakorvaukset. Täällä Suomessa näköjään riittää, että Lintsi itse tutki laitteen ja totesi sen olevan kunnossa. Syyn täytyy siis olla tytössä jos se ei kerran ole laitteessa, sanoo Linnanmäen tj.
Kommentit (96)
Minä olen kyllä itse joskus ihmetellyt, miten ylös turvakaari on joskus tuontyyppisessä laitteessa minulla jäänyt. Oman vatsan ja turvakaaren väliin on saattanut jäädä yli kymmen senttiä väliä. Jos olen ollut yksin vaunussa, olen heilunut sivusuunnassa puolelta toiselle, vaikka olen yrittänyt pitää parhaani mukaan kiinni.
Pidän täysin mahdollisena, että tytön tapauksessa kaari on jäänyt liian ylös ja hän on siksi tahattomasti liukunut pois kaaren alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota jäi häiritsemään se, että puolet perheestä jäi edelleen Linnanmäelle huvittelemaan?
Itse en ainakaan pystyisi jäämään sinne jos oma lapsi menisi leikkaukseen onnettomuuden takia, vaikkei nyt olisikaan edes ihan hengenvaara kyseessä. Lapsenakin olisi varmasti säikähtänyt, jos oma sisko olisi viety sairaalaan.
Ehkä henkilökunta on patistellut jäämään? Luvattu ilmaiset rannekkeet tms?
"Adlivankinin mukaan onnettomuus hyvitetään perheelle." Eli ilmaiset rannekkeet tulee. Varmaan pirtelöt ja hattarat kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jota jäi häiritsemään se, että puolet perheestä jäi edelleen Linnanmäelle huvittelemaan?
Itse en ainakaan pystyisi jäämään sinne jos oma lapsi menisi leikkaukseen onnettomuuden takia, vaikkei nyt olisikaan edes ihan hengenvaara kyseessä. Lapsenakin olisi varmasti säikähtänyt, jos oma sisko olisi viety sairaalaan.
Niin no, siinäkin tapauksessa jokainen toki itse päättää, mikä on tärkempää: ilmainen ranneke vai oman lapsen leikkaus sairaalassa..
Vierailija kirjoitti:
Itseäni oudoksuttaa eniten se, että Lintsin toimari kommentoi tytön terveystietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, siinäkin tapauksessa jokainen toki itse päättää, mikä on tärkempää: ilmainen ranneke vai oman lapsen leikkaus sairaalassa..
Ei kai vanhemmat joudu tekemään leikkausta tai edes avustamaan niissä, ei edes säästösyistä vaikka haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni oudoksuttaa eniten se, että Lintsin toimari kommentoi tytön terveystietoja.
"Olen todella kiitollinen, ettei tytölle sattunut pahemmin, Adlivankin kertoo..."
Mitä nyt yksi käsi on murtunut ja leikkaussaliin siitä leikattavaksi...
Mikä se laite on tivolissa joka pyörii todella kovaa ympyrää maan tasalla, samantapainen kuin Tykkimäen Zalybso mutta rajumpi? No kuitenkin, oma 10vee tyttö oli mennyt sinne isompikokoisen kaverinsa kanssa ja tuli pois paniikissa, itkien ja ruhjeilla: Kaveri oli kuulemma tullut koko ajan päälle ja lisäksi tyttö oli valunut sen kaaren ali! Myöhemmin menin siihen laitteeseen miehen kanssa ja olin todella hätää kärsimässä, kun kaapinkokoinen mieheni iskeytyi koko ajan kylkeeni , mies huusi että "anteeksi kulta, anteeksi!"ja koetti pitää itseään paikallaan mutta ei onnistunut, takamus luisti penkillä aina vaunun pyörähtäessä...
Siinä laitteessa pitäisi olla tiukemmat ikärajat ja kovin erikokoisia ihmisiä ei saisi päästää vierekkäin ! :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai vanhemmat joudu tekemään leikkausta tai edes avustamaan niissä, ei edes säästösyistä vaikka haluaisi?
Niin no sua ei varmaan yhtään kiinnostaisi olla lapsen tukena siellä tai tietää miten leikkaus meni. Ihan hyvin sinne sairaalaan ehtii sitten illallakin kun on ensin viettänyt koko päivän lintsillä ja käynyt syömässä hamppariaterian jonka lintsi tarjoaa korvaukseksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko laihan lapsen mahdollista niistä laitteista pudota? Esimerkiksi Pikajunan kyydistä.
On. Mä olin lapsena laiha ja muistan viikinkilaivassa roikkuneeni siinä turvakaaressa ja pelänneeni niin perkeleesti, kun mun vieressä istui mua paljon isompi nainen ja se kaari oli mulle aivan liian löysällä. Olisin mahtunut siitä alta ja jouduin tosiaan roikkumaan siinä kaksin käsin, kun aina kun laiva oli ylhäällä lähdin valumaan siitä penkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus lapsena tunne yhdessä laitteessa että tipun. Tuntui että olin löysästi siinä kiinni ja "heiluin" laitteen mukana. Keskityin sitten vain kiinni pitämiseen ja odotin laitteen pysähtymistä.
Niissä kuuluukin tuntua juuri siltä että sieltä tippuu kyydistä, se on monen laitteen idea. Käytännössä niistä putoaminen on aika vaikeaa koska laitteen liikkeet on suunniteltu niin että juuri kun ollaan siellä huipulla ja olet lähdössä lentoon niin laite lähteekin toiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se laite on tivolissa joka pyörii todella kovaa ympyrää maan tasalla, samantapainen kuin Tykkimäen Zalybso mutta rajumpi? No kuitenkin, oma 10vee tyttö oli mennyt sinne isompikokoisen kaverinsa kanssa ja tuli pois paniikissa, itkien ja ruhjeilla: Kaveri oli kuulemma tullut koko ajan päälle ja lisäksi tyttö oli valunut sen kaaren ali! Myöhemmin menin siihen laitteeseen miehen kanssa ja olin todella hätää kärsimässä, kun kaapinkokoinen mieheni iskeytyi koko ajan kylkeeni , mies huusi että "anteeksi kulta, anteeksi!"ja koetti pitää itseään paikallaan mutta ei onnistunut, takamus luisti penkillä aina vaunun pyörähtäessä...
Siinä laitteessa pitäisi olla tiukemmat ikärajat ja kovin erikokoisia ihmisiä ei saisi päästää vierekkäin ! :O
Kyllä on kaikissa paikoissa missä olen tämmöisissä ollut aina tarkistettu että pienempi menee sinne lähemmäs keskustaa. Mutta ehkä tivolissa sitten ei ole niin tarkat ohjeistukset laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no sua ei varmaan yhtään kiinnostaisi olla lapsen tukena siellä tai tietää miten leikkaus meni. Ihan hyvin sinne sairaalaan ehtii sitten illallakin kun on ensin viettänyt koko päivän lintsillä ja käynyt syömässä hamppariaterian jonka lintsi tarjoaa korvaukseksi. :)
Eikös siellä ollut toinen vanhemmista?
Itse olen ollut Powerparkissa lapseni kanssa mustekalan tyylisissä laitteessa, jossa turvakaari aukesi kesken ajon. Huusin kurkku suorana että pysäyttäkää laite ja revin kaksin käsi kaarta kiinni. Onneksi koneenhoitaja kuuli huutoni, ja pysäytti laittteen. Monta kertaa olen miettinyt että mitä olisi käynyt jos lapseni olisi ollut yksin laitteessa.... huvipuisto suhtautui asiaan todella nuivasti. Lähettivät rannekkeet postissa 2 kpl ja se siitä. Ei varmasti tarvitse kertoa että en ikinä enää mene kyseiseen puistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen todella kiitollinen, ettei tytölle sattunut pahemmin, Adlivankin kertoo..."
Mitä nyt yksi käsi on murtunut ja leikkaussaliin siitä leikattavaksi...
Ei sentään pää lähtenyt irti, kuten 10-vuotiaalta pojalta vesiliukumäessä Kansasissa pari vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
JoyRide. Siinähän isomman pitäisi istua aina ulkoreunan puolella, on käsittämätöntä jos koneenkäyttäjä ei varmista asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko laihan lapsen mahdollista niistä laitteista pudota? Esimerkiksi Pikajunan kyydistä.
On. Mä olin lapsena laiha ja muistan viikinkilaivassa roikkuneeni siinä turvakaaressa ja pelänneeni niin perkeleesti, kun mun vieressä istui mua paljon isompi nainen ja se kaari oli mulle aivan liian löysällä. Olisin mahtunut siitä alta ja jouduin tosiaan roikkumaan siinä kaksin käsin, kun aina kun laiva oli ylhäällä lähdin valumaan siitä penkiltä.
Mä roikuin myös lapsena siinä viikinkilaivassa. Valuin puomin alta ja pidin kaikin voimin käsillä puomista kiinni.
Monessa niistä laitteista saa pitää musta kaikin voimin kiinni että pysyy laitteessa pienempi ihminen, jos ei pitäis kiinni niin kyllä vähintään mustelmilla olis
Minä olen kanssa särkäniemessä lentävässä matossa pitänyt kiinni henkeni hädässä kun liuin puomin alta. Pituusrajan ylitin reilusti mutta kun olin hoikka niin puomi ei tullut lähellekään omaa vartaloa.
90-luvulla tivolissa oli laite nimeltä CocaCola, liekö nyt poistettu käytöstä vaarallisena sillä sieltä tultiin ulos mustelmien, kipeiden niskojen ja kipeiden selkien kanssa, jopa nuoret ja hyväkuntoiset!
Ei siellä leikkassalissa ole mitään perhehuonetta jonne koko poppoo voisi mennä hysterisoimaan.