Älyttömintä, mitä joku tuttusi on postannut someen?
Siis nolointa, tyhmintä, harkitsemattominta jne.
Mielellään ei mitään julkkisten somemokia tähän vaikka niistäkin saisi kyllä ketjun aikaiseksi.
Kommentit (2222)
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytön ja absurdi:
Tänkin miehen deittikuvauksessa lukis kiltti, mukava, työssäkäyvä, "sporttinen", nuorekas jne. mies,
ja sitten kauhea ihmettely, miksi ei kelpaa naisille???
ööh, jäiköhän jotain olennaista kertomatta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä älyttömin postaus, mutta hölmö. Kaveri laittoi lapsensa kevättoikkarista kuvan faceen (kun oli niin hieno koulumenestys). Siinäpä sitten oli näytillä numeroiden ohella lapsen koko nimi ja henkilötunnus.
Ei koulutodistuksissa ole henkilötunnuksia. Pitikö vähän värittää?
T. Ope
Tylsäkki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin ryhmä: ei postaile mitään koskaan ikinä (ehkä silloin tällöin vaihtaa profiili- ja kansikuvan), mutta tykkää muiden jutuista. Hmmm.
En itse juuri postaile faceen mitään, sillä koen ettei elämässäni ole juuri mitään kiinnostavaa jaettavaa. Samasta syystä en avaa myöskään insta-tiliä.
Itse koen rasittavina lihavan, keski-ikäisen tissien/perseen/kinttujen vilauttelijan joka milloin milläkin verukkeella haluaa vain näytellä itseään ja pönkittää itsetuntoaan. Samainen ihminen tilittää aikuisen lapsensa pitkäaikaissairauden tilan, napsii pojasta makaamassa sairaalan sängyssä kuvia ja tekee myös näitä mysteeripäivityksiä joissa mainitaan dramaattisesti jokin lause mutta ei vastata kenellekään mistä on kyse. Joskus on jopa poistanut kyselevät kommentit.
Toinen ärsyttävä tyyppi on pelkästään luontokuvia retkiltään postaava ihminen. Ei ikinä ihmisiä, aina vain maisemia. Onpa tylsä tyyppi.
Sitten löytyy lapsiperhearjesta päivittävä ihminen. Kaikki on aina niin hyvin ja ihanaa ja Matti, Marja sekä Mirja menivät nyt Tykkimäen huvipuistoon. IHANAA!!! Muutenkin ärsyttävä ihminen, läpikotaisin aina niin hyvä, kiitollinen, mukava eikä ikinä mikään asia huonosti. En usko.Kertokaahan viisaat sitten mitä sinne faceen on sopivaa julkaista ettei ärsytä ketään?
Haluaisin tuon pelkkiä luontokuvia retkiltään postaavan tyypin kaverikseni! Tuohan on ihan parasta, jos malttaa keskittyä vain luonnon kuvaamiseen, eikä itse patsastele jokaisen kuvan tiellä. Tai kuvaa muita patsastelemassa maisemassa. Onneksi on ig, siellä näitä luontokuvaajia on. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Kaveri julkaisi kuvan täytekakusta fb-seinällään. Kuvateksti: "Meidän Jannasta tuli tänään nainen (sydänsilmäemoji). "
'Janna' oli siis tuolloin 14v tyttö ja kenellekään (ainakaan naiselle) ei varmasti jäänyt epäselväksi mistä oli kyse. Eikä varmaan ollut kysynyt lupaa tyttäreltään. Kuka tuohon muka antaisi luvan?
Taidan tietää tämän äidin. Ja ilmeisesti tyttären nimi muokattu, koska heittää yhdellä kirjaimella..
Ei ole enää ollut Facebookissa aikoihin se äiti, en ainakaan itse häntä sieltä löydä :D
Vierailija kirjoitti:
Yksi 45v tuttu postaa kuvia naamastaan vähän väliä. Kuvat ovat reilulla kädellä filtteröityjä, minkä sinänsä ymmärtää, eihän tässä enää mitään kedon kauneimpia kukkia olla. Mutta hän lienee niin ihastunut siihen naamaansa, ettei yhtään katso mitä kuvien taustalla näkyy. Siellä on ollut pahvilaatikkokasoja, sotkuinen keittiö, likainen peili yms. Pahin on ollut pyykkiteline, jossa roikkui alusvaatteensa. Eikä mitkään kauniit pitsihepeneet, vaan virttyneet sekapyykissä harmaankirjavaksi pestyt mummoalkkarit. Upea kontrasti meikatulle ja filtteröidylle naamalle ja päällä oleville bilevaatteille.
Missä sun huumorintaju on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ärsyyntymisen, kun luet jonkun päivityksiä jonka kanssa et kerta kaikkiaan tule toimeen, tai josta et vaan yksinkertaisesti pidä (tai pidät hänen juttujaan tyhminä). Mutta se, että pitää tulla tänne vauva-palstalle haukkumaan toisia ihmisiä- EN VAAN VOI YMMÄRTÄÄ. Ja te muka olette aikuisia, normaaleja ihmisiä?
Normaali aikuinen poistaisi kaverilistalta ne, jotka ärsyttää suunnattomasti tai joita ihmisinä ette voi sietää. Mutta ai niin, ette uskalla/kehtaa. Joten on aikuisempaa ja asiallisempaa käytöstä tulla tänne selän takana kiusaamaan?.......Tämä kertoo itse asiassa kaiken suomalaisesta luonteenpiirteestä. Kuvottavaa.
Hmmm... et sinäkään täällä omalla nimellä kommenttiasi esitä.
Ollaanko me facessa nyt? Eri
Tuttava joka postaa kuvia lapsistaan joka päivä. Myöskin niitä surullisia kuvia kun toinen on esim todella kipeä ja apaattinen. Kuka kuvaa lastaan tuossa kunnossa ja vielä jakaa sen jokaiseen sosiaaliseen mediaansa? Hoidin samaisen tuttavan lapsia kun he olivat kipeitä omien lapsieni kanssa (tämä tuttava oli töissä) ja ne lapset olivat hämmentyneitä kun en kuvaillut heitä/omia lapsiani "Äiti kuvaa aina. En tykkää siitä ollenkaan" totesi vanhin ja totesi myös että "Kun olen surullinen, se kuvaa senkin" , minkä sitten kerroin tälle tutulle.
Vierailija kirjoitti:
"
Uskovilla kavereilla on myös näitä. "Vain 5 % kavereistani uskaltaa julkaista tämän: Jeesus on Herrani.." jne.
Olen itse uskossa, mutta en halua kehua omalla seinälläni, että olen osa vain 5 % rohkeasta ihmisestä, jotka uskaltavat olla avoimesti uskossa. Mulla on myös ei-uskovia kavereita, ja en häpeä uskoani, mutta tuollainen kirjoitus rajaa heidät automaattisesti ulos, eikä varmaan tuntuisi kivalta lukea.
Älä pelkää, ei kyllä varmasti aiheuta pahaa mieltä ei-uskovissa kavereissasi. Lähinnä myötähäpeää. Samalta tuntuisi kuin jos kertoisit olevasi osa vain 5 % rohkeasta ihmisestä, joka uskaltaa avoimesti uskoa hammaskeijuun.
Koiran kuolinilmoitus, joka oli tehty siis samaan malliin miten ne on sanomalehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Esittää uutta vuokrahuvilaa muka omanaan, sellaista joka on heillä vuokralla viikon! :DDD Kehtasi vielä valehdella sijainnin. Oli ottanut omia pieniä sisustusjuttuja mukaan kotoaan, ja kuvaillut niitä pöydillä, hyllyillä, laiturilla!
Meillä on myös kummallakin omia tuttuja eikä vain yhteisiä, ja eräs minun tuttu oli käynyt siellä huvilalla kylässä kun siskonsa perheineen oli vuokrannut sen viikoksi, heinäkuun alussa. En vaan ole vielä maininnut tuolle kaverille asiasta.
Tästä tulee mieleen kun meillä on myös iso mökki jota kyllä säännöllisin väliajoin vuokrataankin koska ei ole aina omassa käytössä ja vuokraus tuottaa mukavasti. Silti mökki on meidän ihan oma, että kannattaa varoa ettei itselle käy hassusti kun alkaa pätemään ihmisille 😁
En ole somessa, joten en tiedä, mitä tutut sinne postaavat. Tosin kuulin kautta rantain, että serkkupoika olisi laittanut naamakirjan koulutuskohtaan "elämän kova koulu"
En halua kuulua mihinkään someen enkä minkään ryhmän whatsuppeihin. Vain harvat ja valitut, todelliset ystävät pääsevät wu kanssani. Minulla on oma ihana, rikas elämäni enkä ole kiinnostunut muiden, pahanpuhujien ja köyhempien asioista.
tää on sukulainen kirjoitti:
Ns. tosiuskovaiset, jotka kauhistelevat milloin mitäkin: Halloweenia, tatuointeja, uskonnottomuutta, meikkkaamista, ...jos jossain tv:n asiaohjelmassa juontaja sanoo jotain, mikä ei sovi himouskovalle, suljetaan tv välittömästi ja kehotetaan muitakin fb.kavereita tekemään samoin.
Lähettävät pyyntöjä liittyä milloin mihinkin rukousryhmään tai kimpparukoiluun kello silloin ja silloin. Tai liittymispyyntöjä esim. "avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle"-ryhmiin.
Julkaisevat raamatunlauseita ja ohjeita syntisille ja ovat itse kuin piruja.
Mulla on yksi helluntalainen kaveri fb:ssä ja toisinaan postailee kaikkia tapahtuma/lauluvideoita yms. uskonnollista. Ei haittaa ollenkaan, koska osaan skipata ko. postaukset. En kuulu mihinkään kirkkoon, mutta minulla on myös erääseen uskontoon syvästi pohjautuva elämänkatsomus, jota en kuitenkaan mainosta fb:ssä. Tiedän, että monikin ihmisistä ottaa uskonnolliset asiat provokatiivisina ja ärsyttävinä.
Aika älytön oli eräs 18-vuotias tuoreen ajokortin omistaja, joka sompaili liikenteessä miten sattuu ja filmasi kaiken kännykällään. Kun poliisiauton vilkkuvalot alkoivat näkyä taustapeilistä, hän nauraa räkätti, pysäytti auton ja jatkoi filmaamista siihen saakka, että poliisi oli muutaman askelen päässä hänen ikkunastaan. Tuolla kerralla ei tullut sakkoja, mutta niitäkin on tullut ja niistä on raportoitu jo tapahtuman aikana.
Tyypillä on myös kännivideoita netissä kaikkien katsottavana. Haluaisin tietää, millainen hänen maailmansa olisi, jos hän ei pystyisi raportoimaan kaikkea someen. Nyt tuntuu olevan valtavan tärkeää jakaa kaikki muiden, myös tuntemattomien, kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muijasta on kuva makaamassa jossain pusikossa bikineissä ja otsikossa lukee "onnellisuus löytyy sisimmästä"... no siltä näyttääkin!
Niin, se löytyi sen muijan sisältä..
Vianna kirjoitti:
Jos lapselle tulee päätös esim. vammaisetuudesta, niin vaikka etuus maksetaan äidille, niin minusta on törkeää että äiti kertoo 500 Facebook-kaverille, että ”Meidän X nyt sai vihdoin tällaiset paperit, että saan hänestä vammaisetuutta”..
Tää muija on vielä pieneltä kylältä. Hienoa, kun koko kylä tietää.
Toisaalta siitä päivittämisestä voi olla apua jollekin toiselle ihmiselle joka kamppailee samojen päätösten kanssa? Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista.
Apuvaaaaa kirjoitti:
Vianna kirjoitti:
Jos lapselle tulee päätös esim. vammaisetuudesta, niin vaikka etuus maksetaan äidille, niin minusta on törkeää että äiti kertoo 500 Facebook-kaverille, että ”Meidän X nyt sai vihdoin tällaiset paperit, että saan hänestä vammaisetuutta”..
Tää muija on vielä pieneltä kylältä. Hienoa, kun koko kylä tietää.Toisaalta siitä päivittämisestä voi olla apua jollekin toiselle ihmiselle joka kamppailee samojen päätösten kanssa? Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista.
Seliseli. Asioista voi kirjoittaa myös yleisellä tasolla.
Naamakirjassa pitäisi olla kohta käyttöehdoissa, että toisen ihmisen asioista ei naamakirjaan ilman lupaa kirjoiteta ja alaikäisten asioista ei edes luvan kanssa ja jos tästä huolimatta niin tehdään, niin tili poistetaan, eikä uutta saa avattua. Toki tämä vaatisi vahvan tunnistautumisen.
Yksi tuttavani kirjoitti kuinka "odottaa kultaa kotiin samalla kun nakkisoppa porisee hellalla ja vauva jokeltaa kehdossa".
Joo siis ei tässä mitään MUTTA hän kirjoitti samat lässytykset aivan joka arkipäivä. Välillä vain vaihtui se nakkisoppa toiseen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttavani kirjoitti kuinka "odottaa kultaa kotiin samalla kun nakkisoppa porisee hellalla ja vauva jokeltaa kehdossa".
Joo siis ei tässä mitään MUTTA hän kirjoitti samat lässytykset aivan joka arkipäivä. Välillä vain vaihtui se nakkisoppa toiseen ruokaan.
Mitäs sinä tekisit, jos sun elämäsi ainoa kohokohta olisi ruokkia kotiin tuleva nälkäinen puoliso ja muuten olisit täysin kiinni puolimetrisessä parkuvassa sinappikoneessa?
Ns. tosiuskovaiset, jotka kauhistelevat milloin mitäkin: Halloweenia, tatuointeja, uskonnottomuutta, meikkkaamista, ...jos jossain tv:n asiaohjelmassa juontaja sanoo jotain, mikä ei sovi himouskovalle, suljetaan tv välittömästi ja kehotetaan muitakin fb.kavereita tekemään samoin.
Lähettävät pyyntöjä liittyä milloin mihinkin rukousryhmään tai kimpparukoiluun kello silloin ja silloin. Tai liittymispyyntöjä esim. "avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle"-ryhmiin.
Julkaisevat raamatunlauseita ja ohjeita syntisille ja ovat itse kuin piruja.