Kolmekymppinen Pekka ei ole käynyt koskaan treffeillä, suudellut tai harrastanut seksiä
Rippikouluikäisenä Pekka ajatteli, että 25-vuotiaana hänellä on varmaan jo vaimo ja lapsia. Nyt Pekka on yli 30-vuotias, eikä ole käynyt koskaan treffeillä, suudellut tai harrastanut seksiä. Se hävettää häntä sen verran paljon, ettei hän halua esiintyä tässä jutussa omalla nimellään.
Kommentit (1669)
Uskokaa nyt miehet,että toooosi moni nainen on mieluummin yksin ja ilman seksiä kuin suostuu olemaan "vain"pano,kun ei löydä parisuhdetta. Naisen mielenterveydelle EI tee hyvää olla vain pano,toki poikkeuksiakin on.Tämä tuntuu olevan vaikea asia näille joillekin miehille täällä,jotka rakastavat täällä,että miehen mielenterveys kärdii;kun ei saa plua. Pitäiskö naisten nyt uhrautua ja antaa kaikille peloille,että kenenkään miehen mielenterveys ei vaarantuisi?Ja vahingoittaa omaa mieltään?Tältä tämä mielestäni kuulostaa _ihan kuin kyseessä olisi joku (kirjaimellisrdti)v-tun kansalaisvelvollisuus 🖕
Ihan olen tähän asenteeseen miehiltä ennenkin törmännyt.Kerran mm
baarissa eräs mies ihan pokkana sanoi ystävälleni,että hänellä on oikeus saada seksiä.OIKEUS 😲😲😲😲. Oisko mun kaverilla sitten ollut velvollisuus antaa seksiä,vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuonkirjoittajavastaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näinasiaon kirjoitti:
Kulttuuri on muuttunut.
Ennen miehille ja naisille annettiin sama opetus: "etsi mukava tyttöystävä/poikaystävä nuorena". Parit löysivät toisensa. Nuoruus, aikuisuus ja vanhuus yhdessä. Fair deal.
Naiset kokivat että diili on huono, nainen myy nuoruuden seksuaalisen markkina-arvonsa alehintaan seurustelemalla jonkun naapurin pojan kanssa. Nuorena kannattaa elää. Sinkkuilla, kokeilla. Varmistaa ettei vain jää kokematta mitään.
Nyt sitten miehet - aiheestakin - kokevat että diili on surkea heille kun komistuspojat kairaavat läpi tytöt nuorina ja hehkeinä, heille jäädessä ruuhkavuodet ahkerina elättäjinä.Ihanan romanttinen ilmaisu.
Joo, todella näkee miten kivasta ihmisestä on. Oikeasti tyyppi on sitä ihmissaastaa, jonka ei pidäkään olla tekemisissä kenenkään toisen ihmisen kanssa.
Öh, tuon oli kylläkin tarkoitus kuvata sitä kuinka mun tuntemat panomiehet näkee ne naiset. Mutta totta kai asia pitää kääntää niin että panomiehet hyviksiä ja naisettomat miehet pahiksia. Ymmärrän.
mm. seuraavia fraaseja olen heidän suistaan kuullut:
"No kyllähän tota nyt paremman puutteessa pani"
"Tässä kans yks jota mä panin, tsekatkaa kuvat"
"Aika läski mutta hyvä ottaan suihin"
Naisten suosiota tuo ei toki vähennä. Koska komeus, itsevarmuus ja seksuaalinen dominanssi.
Täällä on jostain syystä ihmisiä jotka ilmeisesti ovat sitä mieltä että nainen ei voi haluta seksiä. Nainen on aina panomiehen uhri.
Ei naiset näytä sitä.
Naiset eivät näytä haluavansa seksiä? Yksikään nainen ei ole koskaan halunnut sinua niin paljon, että olisi vietellyt sinut? Et ole nähnyt jo katseesta, että hän haluaa, ja nauttinut sitten siitä kuinka hän innostaa ja kiihottaa sinutkin haluamaan? Surullista.
Seksiä olen siis harrastanut ja muutama parisuhdekin takana. Mutta ei mitään tuollasista.
-Sama
Kuulostaa siltä, että naiset eivät ole halunneet seksiä kanssasi tai sitten olet itse ollut niin hätäinen ja jatkuvasti yrittämässä, ettei heille ole ehtinyt kasvaa näkyvää halua.
Veikkaan tuota ensimmäistä, hätäinen en ole ollut ainakaan omasta mielestäni. Suhteissa, niin seksielämä jäi loppupuolella kokonaan, kun koin että ne ei oikeasti edes halunnut
Siis että vain miehet saa pitää hyvistä tai hienoista autoista vai? Tarkoittaako tää nyt sitten sitä että jos olen nähnyt hienon menopelin ja ihastellut sitä hymyillen, mies kuvittelee että haluan parisuhteen hänen kanssaan. Cringe. Sori, tästä lähin puhun autoista vain muiden naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin vaikuttaa siihen miten naiset minuun suhtautuvat ihan jo se, että onko ne nähneet autoni. Olen siis kohtuullisen hyvin toimeentuleva ja panostanut hiukan enemmän autopuoleen. Kesäautoni onkin varsin huomiota herättävä kaikinpuolin.
Jos esimerkiksi huoltoasemalla käydessä jätän auton niin että sisältä sen kaikki näkee niin johan on maireaa palvelua ja myyjät flirttailee.
Tai kun erästä toistuvasti näkemääni naista vähän silmäilin niin se oli aina sellainen perus - tiedättehän, vaikutti siltä että tykkäsi huomiosta mutta ei nyt niin kauheasti muuta. Kerran sitten osuimme parkkipaikalle samaan aikaan ja nainen näki mistä autosta tulin niin se meni siitä sekunnista 'ihastuneen' oloiseksi eli levähti sellainen valtava hymy koko naamaan ja silmät killitti päässä ja huuteli oma-aloitteisesti sieltä kymmenen metrin päästä "moooo-ooooi".
Ei herranjumala tätä mielikuvituksen lentoa. Vai että tällaisilla päiväunilla nämä jannut itseään ruokkivat päivät pitkät. Julkaiseeko joku näitä jossain k*lttimiesten Harlekiinisarjassa?
Saatan ainoastaan vakuuttaa, että kertomani on täysin totta. Tietenkään en pysty sitä täällä mitenkään todistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemattomaksi on todella helppo jäädä jos ei omaa erityisen komeita kasvoja ja pitkää ruumiinpituutta.
Itsekin olin 28v asti kokematonKyllä. Tämän voi jokainen ihan itse tarkkailemalla kanssaihmisiään. Ihan jokainen parisuhteessa oleva mies on sekä pitkä että komea.
Ps: Kuinka pitkä isäsi on? Onko kovinkin komea?
No mun tuttava on sekä pitkä, että komea, eikä hänellä silti ole ollut kolmeenkytä vuoteen ketään.
Kyse on suuresta epävarmuudesta, jota ei käy missään hoidattamassa, eikä käsittelemässä. Eikä muutenkaan tee mitään asian eteen. On nii ihanaa elää mukavuusalueellaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis että vain miehet saa pitää hyvistä tai hienoista autoista vai? Tarkoittaako tää nyt sitten sitä että jos olen nähnyt hienon menopelin ja ihastellut sitä hymyillen, mies kuvittelee että haluan parisuhteen hänen kanssaan. Cringe. Sori, tästä lähin puhun autoista vain muiden naisten kanssa.
Jos ymmärtäisit lukemaasi, olisit saattanut huomata että naisen suhtautuminen minuun - auton omistajaan - muuttui sen jälkeen kun hän oli nähnyt autoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin vaikuttaa siihen miten naiset minuun suhtautuvat ihan jo se, että onko ne nähneet autoni. Olen siis kohtuullisen hyvin toimeentuleva ja panostanut hiukan enemmän autopuoleen. Kesäautoni onkin varsin huomiota herättävä kaikinpuolin.
Jos esimerkiksi huoltoasemalla käydessä jätän auton niin että sisältä sen kaikki näkee niin johan on maireaa palvelua ja myyjät flirttailee.
Tai kun erästä toistuvasti näkemääni naista vähän silmäilin niin se oli aina sellainen perus - tiedättehän, vaikutti siltä että tykkäsi huomiosta mutta ei nyt niin kauheasti muuta. Kerran sitten osuimme parkkipaikalle samaan aikaan ja nainen näki mistä autosta tulin niin se meni siitä sekunnista 'ihastuneen' oloiseksi eli levähti sellainen valtava hymy koko naamaan ja silmät killitti päässä ja huuteli oma-aloitteisesti sieltä kymmenen metrin päästä "moooo-ooooi".
Ei herranjumala tätä mielikuvituksen lentoa. Vai että tällaisilla päiväunilla nämä jannut itseään ruokkivat päivät pitkät. Julkaiseeko joku näitä jossain k*lttimiesten Harlekiinisarjassa?
Saatan ainoastaan vakuuttaa, että kertomani on täysin totta. Tietenkään en pysty sitä täällä mitenkään todistamaan.
Minä en ymmärrä mitä todisteltavaa tuossa edes olisi. Ihan varmasti naiset tietävät omaltakin kohdalta, että jos on poikkeuksellisen laittautuneena liikkeellä niin saanevat tavallistakin enemmän positiivista huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Yngwie Malmsteen kirjoitti:
naiset on nykyään niin tyhmiä ettei voi iskeä oikein kunnon naista mistään, jossain maalla voi olla luomunainen joku 20 v nuorempi pimutsu
Pilalla naiset on maallakin, someprinsessoja patalaiskoja ylipainoisia, mustat legginssit ja liian pieni paita ahdettuna läskien päälle.
Oikein varsinaista silmänruokaa jota katselee oksennusta pidätellen.
"Miehillä on laaja naismaku ja miehet eivät koskaan puhu ilkeästi naisille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuonkirjoittajavastaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näinasiaon kirjoitti:
Kulttuuri on muuttunut.
Ennen miehille ja naisille annettiin sama opetus: "etsi mukava tyttöystävä/poikaystävä nuorena". Parit löysivät toisensa. Nuoruus, aikuisuus ja vanhuus yhdessä. Fair deal.
Naiset kokivat että diili on huono, nainen myy nuoruuden seksuaalisen markkina-arvonsa alehintaan seurustelemalla jonkun naapurin pojan kanssa. Nuorena kannattaa elää. Sinkkuilla, kokeilla. Varmistaa ettei vain jää kokematta mitään.
Nyt sitten miehet - aiheestakin - kokevat että diili on surkea heille kun komistuspojat kairaavat läpi tytöt nuorina ja hehkeinä, heille jäädessä ruuhkavuodet ahkerina elättäjinä.Ihanan romanttinen ilmaisu.
Joo, todella näkee miten kivasta ihmisestä on. Oikeasti tyyppi on sitä ihmissaastaa, jonka ei pidäkään olla tekemisissä kenenkään toisen ihmisen kanssa.
Öh, tuon oli kylläkin tarkoitus kuvata sitä kuinka mun tuntemat panomiehet näkee ne naiset. Mutta totta kai asia pitää kääntää niin että panomiehet hyviksiä ja naisettomat miehet pahiksia. Ymmärrän.
mm. seuraavia fraaseja olen heidän suistaan kuullut:
"No kyllähän tota nyt paremman puutteessa pani"
"Tässä kans yks jota mä panin, tsekatkaa kuvat"
"Aika läski mutta hyvä ottaan suihin"
Naisten suosiota tuo ei toki vähennä. Koska komeus, itsevarmuus ja seksuaalinen dominanssi.
Paskat. Yksikään panomies ei kulje täällä puhumassa naisista halventavaan sävyyn. Kyllä se olet juuri sinä itse joka valitset ne halventavat sanamuodot naisista tyyliin kairaaminen. Olet oikein malliesimerkki siitä minkä joku tälle palstalle linkkasi. Olet väärässä jos luulet että jäät ilman naista siksi että olet nice guy. Jäät ilman koska olet asshole. Sisäistä tämä.
Poistuuko ne panomiesten halventamiset jotenkin siitä että he eivät käy tällä palstalla? He kertovat noita juttujaan saunailloissa ja omissa fb-ryhmissään, sisäpiireissä.
Luuletko oikeasti, että pelimies isoon ääneen toitottaa yhdenillan juttujaan? Jos et vielä tiennyt, niin se joka kovimpaan ääneen toitottaa panojaan, on aina se joka ei todellisuudessa saa, monesti ole edes koskaan saanut. Todellisuudessa panomiehet ei toimi samanlailla kuin american piessä konsanaan.
ok, eli ne miehet jotka poistuu baarista hoidon kanssa hotellijatkoille (jonka nainen toisinaan jopa maksaa) ja kertovat seuraavana päivänä miten kivaa oli, eivät todellisuudessa panneetkaan vaan tanssivat vaan macarenaa sängyn ympäri ja menivät sitten nukkumaan.
Missähän satulinnassa sinäkin elät? Toisaalta jos tuollaisessa seurassa olet, niin kirjoituksestasi päätellen olet aivan oikeassa porukassa. Ei kukaan itseään arvostava henkilö koe tarpeekseen kailottaa, miten on kelvannut jollekkin säädöksi.
Ihan menestyviä miehiä ovat olleet, raamikkaita rakennusinsinöörejä jne. Yksi niistä huvitteli menemällä baarissa naisten pöytään ja naiset oli "oo hihihi miten iso komea mies". Sit jossain vaiheessa se alkoi muuttaa juttuja härskimpään suuntaan ja naiset oli vähän vaivautuneita. Mut silloinkin kävi aina niin että kun muut naiset oli vessassa tai tanssimassa ja pöytään jäi vaan yksi, niin se yksi rupes heti olemaan tarjolla. Eli ainoa syy miksi ne esitti vaivautunutta alun perinkään oli se, että paikalla oli muita naisia. Kahden kesken oli heti valmista vaikka mihin.
Mun talossa elää varmaan onnellisia pariskuntia,kun autotallissa on: Range Rover, Bemareita,Mersuja ja muutama Volvo. Eihän kukaan voi olla rakastamatta,jos noin hienoja autoja omistaa.Hei,haloo,amisviiksipojat! Ihan oikeesti..... vaikka ei opi eka kerta. Kerran mm.kun menin tankille (pikku-fiiu), oli siellä mies pesemässä moottoripyöräänsä.Katsoi minua omistajan elkein ja hieno pyöräänsä kuin se olisi ollut klli. Ilmeestä päätellen Luuli,että minä olen ihan myyty! No,voin sanoa,että a)vihaan moottoripyöriä ja b)makeat naurut nauroin,kun olin ajanut pois.Eli eiköhän se ole näitten miesten omissa päissä nämä luulot siitä,että nainen isketään hienolla autolla,kun miehille nämä pniksenkohottajat on niin tärkeitä- ei naisille
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt miehet,että toooosi moni nainen on mieluummin yksin ja ilman seksiä kuin suostuu olemaan "vain"pano,kun ei löydä parisuhdetta. Naisen mielenterveydelle EI tee hyvää olla vain pano,toki poikkeuksiakin on.Tämä tuntuu olevan vaikea asia näille joillekin miehille täällä,jotka rakastavat täällä,että miehen mielenterveys kärdii;kun ei saa plua. Pitäiskö naisten nyt uhrautua ja antaa kaikille peloille,että kenenkään miehen mielenterveys ei vaarantuisi?Ja vahingoittaa omaa mieltään?Tältä tämä mielestäni kuulostaa _ihan kuin kyseessä olisi joku (kirjaimellisrdti)v-tun kansalaisvelvollisuus 🖕
Ihan olen tähän asenteeseen miehiltä ennenkin törmännyt.Kerran mm
baarissa eräs mies ihan pokkana sanoi ystävälleni,että hänellä on oikeus saada seksiä.OIKEUS 😲😲😲😲. Oisko mun kaverilla sitten ollut velvollisuus antaa seksiä,vai?
Poikkeuksia on esim. ne tilanteet, kun nainenkin haluaa vain panoa. Mutta tosiaan, jos kukaan ei halua mihinkään muuhun kuin vain panoon, niin ei se itsetuntoa hivele. Mutta yleensähän pelkän panon autuutta hokevat ovat itse kokemattomia eivätkä ymmärrä, ettei pano ole tärkeintä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli minullakin ne kriteerit täydelliselle miehelle, liittyen ulkonäköön ja muihin ominaisuuksiin. Edelleen koen näiden kriteerieni mukaisen miehen komeana, jos näen kuvassa tai livenä. Silti oma mieheni on jotain aivan muuta. Kiinnostumiseen riitti lempibändini paita sellaisilla festareilla, missä ko. bändi ei esiintynyt. Ulkoisesti mies ei ole sitä, mitä aiemmin pidin haluttavana, hänellä ei ole edes sellaista autoa, mitä pidin haluttavana. Btw ostin sellaisen auton lopulta itse. Silti, heti kun näin sen paidan, kaikki kriteerit katosivat mielestä, olin kiinnostunut vain miehestä itsestään, en hänen ulkonäöstään tai mistään muustakaan toisarvoisesta. Tuskin itsekään vastaan hänen kuvitelmaansa täydellisestä naisesta, mutta mitä sitten. Minut hän silti halusi. Siis halusi, ei tyytynyt. Sitä vain, että kannattaa joustaa ulkonäköihanteista ja unohtaa kaikki tasoteoriat, juttelu ja tutustuminen ei maksa yhtään mitään eikä siinä menetä mitään, mutta voi saada hyvinkin paljon.
Ei naiset vastaa mihinkään tutustumisyritykseen, vaan nauravat että mitä tuokin yrittää. Ja jos vastaa niin sitten ainakin lopettavat yhteydenpidon ja nauravat vaan kun kertoo heille itsestäni jne. Varmasti jakavat kavereilleen ja tuntemattomille minusta tiedot että "älkää vaan tutustuko tuohon säälittävään luuseriin" ja sitten nauravat yhdessä minulle.
Minne sun foliohattu on unohtunut? Luuletko olevasi niin kiinnostava, että sinusta kukaan puhuu kenellekkään yhtään mitään? Ei ihmisiä yleensä toisten tekemiset kiinnosta, jokainen ajattelee lähinnä itseään. Tämän kun tajuat, niin sinullakin sosiaalisten tilanteiden jännitys vähenee huomattavasti.
Ihmisiä ei kiinnosta toisten tekemiset? 90% somesta keskittyy lähes pelkästään toisten tekemisten ruotimiseen: feissarimokat, julkkisjuorut, tämä palsta jne. Somekohujen pääkaava on jonkun tekemisistä raivoaminen: "Katsokaa miten kamalaa tuo yksi teki! Sanoi kolumnissa että salainen sola!" Vain merkityksettömät ilmaa olevat ihmiset eivät kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärtäisit lukemaasi, olisit saattanut huomata että naisen suhtautuminen minuun - auton omistajaan - muuttui sen jälkeen kun hän oli nähnyt autoni.
No mikä auto sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli minullakin ne kriteerit täydelliselle miehelle, liittyen ulkonäköön ja muihin ominaisuuksiin. Edelleen koen näiden kriteerieni mukaisen miehen komeana, jos näen kuvassa tai livenä. Silti oma mieheni on jotain aivan muuta. Kiinnostumiseen riitti lempibändini paita sellaisilla festareilla, missä ko. bändi ei esiintynyt. Ulkoisesti mies ei ole sitä, mitä aiemmin pidin haluttavana, hänellä ei ole edes sellaista autoa, mitä pidin haluttavana. Btw ostin sellaisen auton lopulta itse. Silti, heti kun näin sen paidan, kaikki kriteerit katosivat mielestä, olin kiinnostunut vain miehestä itsestään, en hänen ulkonäöstään tai mistään muustakaan toisarvoisesta. Tuskin itsekään vastaan hänen kuvitelmaansa täydellisestä naisesta, mutta mitä sitten. Minut hän silti halusi. Siis halusi, ei tyytynyt. Sitä vain, että kannattaa joustaa ulkonäköihanteista ja unohtaa kaikki tasoteoriat, juttelu ja tutustuminen ei maksa yhtään mitään eikä siinä menetä mitään, mutta voi saada hyvinkin paljon.
Ei naiset vastaa mihinkään tutustumisyritykseen, vaan nauravat että mitä tuokin yrittää. Ja jos vastaa niin sitten ainakin lopettavat yhteydenpidon ja nauravat vaan kun kertoo heille itsestäni jne. Varmasti jakavat kavereilleen ja tuntemattomille minusta tiedot että "älkää vaan tutustuko tuohon säälittävään luuseriin" ja sitten nauravat yhdessä minulle.
Tuohon löytyy diagnoosi ja hoitoa mt-puolelta. Melko harhaista, koko kaupunginko kaikki kymmenet tuhannet naiset paitsi tuntevat toisensa, tapaavat toisensa ja vielä pitävät jotakin poikaa niin merkittävänä tyyppinä, että hänestä kannattaa oikein puhua? Tai netissä olevat, mistä ne saa muiden naisten tiedot, ja tiedot että juuri sinä olet yrittänyt niitä naisia? Ellei mistään, niin miten ne sinua pilkkaavat?
On diagnoosi ja hoitoa jne. mutta sama ajatus toistakytävuotta. Ja ihan varmasti nauravat minulle.
No niin hyvät naiset: yritetäänpä taas muistaa, että keskustelemme täällä tällaisten henkilöiden kanssa. Josko ei tuomittaisi ainakaan ihan kaikkia miehiä näiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun talossa elää varmaan onnellisia pariskuntia,kun autotallissa on: Range Rover, Bemareita,Mersuja ja muutama Volvo. Eihän kukaan voi olla rakastamatta,jos noin hienoja autoja omistaa.Hei,haloo,amisviiksipojat! Ihan oikeesti..... vaikka ei opi eka kerta. Kerran mm.kun menin tankille (pikku-fiiu), oli siellä mies pesemässä moottoripyöräänsä.Katsoi minua omistajan elkein ja hieno pyöräänsä kuin se olisi ollut klli. Ilmeestä päätellen Luuli,että minä olen ihan myyty! No,voin sanoa,että a)vihaan moottoripyöriä ja b)makeat naurut nauroin,kun olin ajanut pois.Eli eiköhän se ole näitten miesten omissa päissä nämä luulot siitä,että nainen isketään hienolla autolla,kun miehille nämä pniksenkohottajat on niin tärkeitä- ei naisille
Ei ole omissa päissä.
Auto ilmentää miehen statusta ja varallisuustasoa. Ja nämä tunnetusti näyttelevät varsin merkittävää osaa miehen menestyksessä naisrintamalla. Monesti auton perusteella pystyy päättelemään paljon myös miehen persoonasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai! Jos pidän hevosista ja näen random ihmisen jolla yhtäkkiä havaitsen olevan hevosen, suhtautumiseni tähän ihmiseen muuttuu, hymyilen ja sanon iloisesti moooiiiii ja menen juttelemaan. Kauheaa, nyt nää luulee että haluan seksiä ja parisuhteen heidän kanssaan 🤯.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä auto sulla on?
Sen verran harvinainen, etten viitsi tässä kertoa. Tuore, aito urheiluauto kuitenkin kyseessä. Yli 500 hv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos autosi on sellainen, mistä itsekin tykkään, kiinnitän siihen huomiota jo ennen kuin näen, kuka sitä ajaa. Sitten jos huomaan, että kyseessä on tuttu kuski, tietysti menen jutulle.
Luulin, että tämä oli Pekan kieli poskella tänne tehty aloitus. Näköjään olikin paskalehden valeartikkeli.