Kolmekymppinen Pekka ei ole käynyt koskaan treffeillä, suudellut tai harrastanut seksiä
Rippikouluikäisenä Pekka ajatteli, että 25-vuotiaana hänellä on varmaan jo vaimo ja lapsia. Nyt Pekka on yli 30-vuotias, eikä ole käynyt koskaan treffeillä, suudellut tai harrastanut seksiä. Se hävettää häntä sen verran paljon, ettei hän halua esiintyä tässä jutussa omalla nimellään.
Kommentit (1669)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehelläeritilanne kirjoitti:
Tämä viesti oli melkoista komediaa.
Sinun ongelmasi naisena on ettei viitsisi mennä sinne Tinderiin ja suostua treffeille kysyjien kanssa. Ja kun ei ole siitäkään takeita että saa hyviä treffejä.
Naisilla tuntuu oleva hankaluuksia ymmärtää etteivät miehet elä samassa maailmassa. Me emme voi miettiä että mitäköhän elämältä saamme, tuleeko treffeille ihana prinsessa vai kiusallisen ujo tylsimys.
Kumppanin saaminen vaatii ihan eri tason asioita kuin sen että vaivautuu tekemään profiilin Tinderiin.
Ja treffeilläkin - jos sinne asti pääsee - miehen on luotava se tunnelma. Omien kokemuksieni mukaan ujot naiset suosivat rohkeita miehiä, koska no jomman kumman on oltava se aloitteellinen osapuoli. Mutta kappas vain rohkeat naiset hyväksyvät vain rohkeita miehiä, ovathan he itsekin rohkeita.
Jos sinä olisit mies, olisit yhä yksin.
Tämä on totuus. Minkä tahansa näköinen nainen saa helposti kymmeniä osumia tinderissä, kun taas keskivertomiehen täydellisyyteen hiotulla profiililla saa hyvällä tuurilla muutaman. Tätä voi itse testata. Kuinka se, että naiset ovat se vaativampi sukupuoli ei ole aivan päivän selvä asia näin monille?
Jos sinä saisit kymmeniä osumia + aloitteita tinderissä heti, kun sen lataisit, niin mitä tekisit? Alkaisitko vastailla saamiisi aloitteisiin ja tehdä omia aloitteita niille, joita pidät kaikkein kiinnostavimpina? Vai jatkaisitko selaamista ja tykkäilisit sellaisista profiileista, jotka eivät oikeasti sinua sytytä? Minä väitän, että et olisi ollenkaan pahoillasi ilman matchia jäävien tavisnaisten puolesta treffaillessasi niitä kivannäköisiä ja mukavia naisia, joita sinulle helposti on tarjolla.
Jos te miehet haluatte, että naiset muuttavat käytöstään tinderissä, lakatkaa tykkäilemästä kaikista. Olkaa ronkeleita, valikoikaa, pyyhkäiskää oikealle vain ne naiset, jotka todella kiinnostavat.
Katsoisin kauanko Tinderissä on hengattu
Jos yli vuosi..kyseessä pelimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä, että mikä näissä miehissä voi olla vikana?? En keksi muuta kun (kriittinen?) luonne. Tunnen monia miehiä ketkä on kun peräkammarista vedettyjä, lihavia ja karvaisia tietokonenörttejä ketkä vetää colaa ja tupakkaa, mutta silti niillä on (suht saman tasoinen!!!) nainen. Voisko olla siinä, että nämä yksinäiset miehet kelpuuttavat vain semmoisen mallitytyn, ketä ei edes vilkaise miestä päin? Laskekaa rimaa ja kohdatkaa vertaisenne.
Miten sitä rimaa lasketaan? Luuletko että ihmiset pystyy tahdonvaltaisesti päättämään oman makunsa? Sama jos lempimusiikkiasi olisi korkealuokkainen taidemusiikki, ja sitten sen saatavuus jostain syystä loppuisi niin että et pääsisi mistään kuuntelemaan sitä. No kuuntele Keekkiä sitte, wuhuu sokka irti!
Kyse ei olekaan siitä, että pakottaisi itsensä kuuntelemaan Keekkiä, vaan että antaisi mahdollisuuden myös muille musiikinlajeille (koska pelkkää Keekkiä ei koskaan ole tarjolla), saattaa hyvin olla, että joku muukin alkaa miellyttää.
Mahdollisuuden voi toki antaa, mutta paras on silti paras. Muut ovat niitä "joille annoin mahdollisuuden".
Se, jolle antaa mahdollisuuden, voi osoittautua parhaaksi. Se, joka näyttää parhaalta, voikin olla sisältä pelkkää höttöä. Tai toisinpäin, koska ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita. Kokeilla kannattaa aina.
Kokeilla kannattaa aina? Olet ihan vakavissasi? Kuvitellaan, että olen sinkku ja nettideittailen. Koska olen nuori ja kaunis (tässä kuvitelmassa, en oikeasti), saan välittömästi viestin vaikkapa kymmeneltä mieheltä. Heistä jokainen haluaa mahdollisuuden eli päästä treffeille. Millä periaatteella valitsen heistä sen, jolle annan mahdollisuuden? Entä treffien jälkeen, ilmoitanko saman tien niille yhdeksälle muulle, että olen tavannut jonkun? Vaikka se, jonka tapasin, olisi ihminen joka ei herätä minussa minkäänlaista romanttista tai seksuaalista mielenkiintoa?
Vai tarkoititko niin päin, että minun kannattaa kokeilla kaikkia heitä? Tapailla heitä kaikkia niin pitkään, että käy ilmi, onko se parhaan näköinen sisältä höttöä ja joku muu osoittautuu parhaaksi? Käytännössä minulla olisi näitä kokeiltavia paljon enemmän kuin kymmenen, jos olisin nuori ja kaunis. Jos sinä olisit yksi heistä, niin voisi mennä päiväkausia, jopa viikkoja, ennen kuin ehtisin tavata sinut uudestaan, kun välillä pitäisi kokeilla kaikkia niitä muita. Oletko varma, ettet väsyisi odottamaan? Etkä olisi mustasukkainen niille muille?
Voi kokeilla vaikkapa kirjoittelemalla. Ei kaikkien kanssa tarvitse juosta saman tien treffeille.
Minkä verran kokemusta sinulla on kirjoittelemalla tutustumisesta ja vasta pitkän kirjoittelun jälkeen tapaamisesta? Minulla on 90-luvulta ja vuosituhannen alusta. En todellakaan enää tekisi sitä virhettä. Kirjoittelemalla ei tutustu ihmiseen, sen perusteella ei todellakaan voi tietää, kohtaisivatko kemiat. Aivan sama kuinka paljon vaihdetaan kuvia tai kuinka syvällisesti itsestä kerrotaan, se olennainen tieto jää puuttumaan eli kaikki ne viestit, mitkä välittyvät välittömästi kohdatessa.
Ja ihan oikeastiko uskoisit, että jollain riittää aikaa kirjoitteluun jopa useiden kymmenien miesten kanssa? Riittäisikö sinulle lyhyt viesti muutaman päivän välein? Sekö auttaisi tutustumaan ihmiseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä saisit kymmeniä osumia + aloitteita tinderissä heti, kun sen lataisit, niin mitä tekisit? Alkaisitko vastailla saamiisi aloitteisiin ja tehdä omia aloitteita niille, joita pidät kaikkein kiinnostavimpina? Vai jatkaisitko selaamista ja tykkäilisit sellaisista profiileista, jotka eivät oikeasti sinua sytytä? Minä väitän, että et olisi ollenkaan pahoillasi ilman matchia jäävien tavisnaisten puolesta treffaillessasi niitä kivannäköisiä ja mukavia naisia, joita sinulle helposti on tarjolla.
Jos te miehet haluatte, että naiset muuttavat käytöstään tinderissä, lakatkaa tykkäilemästä kaikista. Olkaa ronkeleita, valikoikaa, pyyhkäiskää oikealle vain ne naiset, jotka todella kiinnostavat.
Jos mies lakkaa tykkäämästä kaikista, hän ei saa matchia koskaan. Kuinka monta sataa profiilia jaksaisit katsoa läpi saamatta yhtään osumaa ennenkuin kaikki toivo ja motivaatio kotoaa? Tämä on se todellisuus suurimmalle osalle miehistä, joten pakko tykätä kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Sinun ongelmasi naisena on ettei viitsisi mennä sinne Tinderiin ja suostua treffeille kysyjien kanssa. Ja kun ei ole siitäkään takeita että saa hyviä treffejä.
Naisilla tuntuu oleva hankaluuksia ymmärtää etteivät miehet elä samassa maailmassa. Me emme voi miettiä että mitäköhän elämältä saamme, tuleeko treffeille ihana prinsessa vai kiusallisen ujo tylsimys.
Kumppanin saaminen vaatii ihan eri tason asioita kuin sen että vaivautuu tekemään profiilin Tinderiin.
Ja treffeilläkin - jos sinne asti pääsee - miehen on luotava se tunnelma. Omien kokemuksieni mukaan ujot naiset suosivat rohkeita miehiä, koska no jomman kumman on oltava se aloitteellinen osapuoli. Mutta kappas vain rohkeat naiset hyväksyvät vain rohkeita miehiä, ovathan he itsekin rohkeita.
Tämä on totuus. Minkä tahansa näköinen nainen saa helposti kymmeniä osumia tinderissä, kun taas keskivertomiehen täydellisyyteen hiotulla profiililla saa hyvällä tuurilla muutaman. Tätä voi itse testata. Kuinka se, että naiset ovat se vaativampi sukupuoli ei ole aivan päivän selvä asia näin monille?
Niin. Kyllähän niitä matcheja tinderissä ihan kivasti naisena saa. Mutta mitä hyötyä siitä on, kun harva niistä miehistä kirjoittaa mitään tai pyytää treffeille etc. Ja kun itse sitten tekee aloitteen, niin luvassa on joko hiljaisuutta tai jokin tympeä lyhyt vastaus tyyliin "joo". Jutut katkeaa lyhyeen, enkä vielä yksillekään treffeille ole päässyt tinderin kautta. Matchini ovat olleet kaltaisiani täysin tavallisia perunanaamoja. Musta tuntuu, että nekin oottaa tuon sovelluksen kautta vaan niitä nättejä prinsessoja. -_-
Näteille naisille sataa varmaan sadoittain matcheja ja treffipyyntöjä, mutta mitä hyötyä siitäkään on kun varmaan suurin osa noista miehistä on vain seksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies lakkaa tykkäämästä kaikista, hän ei saa matchia koskaan. Kuinka monta sataa profiilia jaksaisit katsoa läpi saamatta yhtään osumaa ennenkuin kaikki toivo ja motivaatio kotoaa? Tämä on se todellisuus suurimmalle osalle miehistä, joten pakko tykätä kaikista.
Siinä tapauksessa ei pidä koskaan enää valittaa siitä, että naiset saavat niin paljon matcheja. Tämä on se todellisuus, mikä kannattaa ihan oikeasti ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja olin täysin kokematon myös 27v asti.
Olin teininä todella masentunut, ja se teini-iän ns. kokeiluaika meni ohi. Tämän jälkeen koin hankalaksi löytää itselleni sopivaa miestä koska olin kokematon, miesten suhteen arka ja kaikesta epävarma.
Vielä noin 20v. ajattelin että se vaatii vain sen maagisen sen oikean, ja kaikki murheet katoaa! No ei. Pikkuhiljaa katselin kun ikätoverit alkoivat saada lapsia, mennä naimisiin, ostaa koteja jne. ja itse olin jumissa samassa yksiössä omassa yksinäisyydessäni.
Pakko myöntää että jossain vaiheessa katkeroiduin. Aloin miettimään että kaikki miehet ovat vain pinnallisia paskoja ja koska en ole mallin mitoissa (ja naamoissa) niin kukaan ei minua halua. Sattui katsella kun kuitenkin muut ei niin hyvännäköiset pariutuivat ja silti jäin yksin. En ole ujo, en nyt pussirumakaan, niin miksi kukaan ei minua halua?
Kun 28 alkoi lähestyä ja kolmenkympin kolkutus alkoi kuulua, päätin että nyt riitti. Menin Tinderiin ja lähdin treffeille ekan kysyjän kanssa. Nämä treffit olivat aivan karmean kiusalliset, mutta se että uskalsin sinne lähteä poisti jonkun maagisen kyynyksen mun päässäni. Kävin vielä parit kiusallset ja huonot treffit, kunnes sattumalta yksi treffeistä olivatkin aivan mahtavat.
Seurustelun aloittaminen oli vaikeaa koska olin tottunut olemaan itsekseni, ja se että joku oli kokoajan lähettyvillä ahdisti. Intiimiys oli hankalaa koska häpesin kroppaani ja olin TODELLA epävarma, mutta nyt vuosien jälkeen se ei aiheuta enää mitään pelkoa.
Toivoa on muut yksinäiset! Lakatkaa syyttämästä muita ja katsokaa itseenne tässä asiassa. Kyllä sieltä niitä kiinnostuneita kaikille löytyy!
Minun tietämykseni mukaan, joka perustuu elämään naisena, on sinun kokemuksesi ja luulosi naisista väärä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän niitä matcheja tinderissä ihan kivasti naisena saa. Mutta mitä hyötyä siitä on, kun harva niistä miehistä kirjoittaa mitään tai pyytää treffeille etc. Ja kun itse sitten tekee aloitteen, niin luvassa on joko hiljaisuutta tai jokin tympeä lyhyt vastaus tyyliin "joo". Jutut katkeaa lyhyeen, enkä vielä yksillekään treffeille ole päässyt tinderin kautta. Matchini ovat olleet kaltaisiani täysin tavallisia perunanaamoja. Musta tuntuu, että nekin oottaa tuon sovelluksen kautta vaan niitä nättejä prinsessoja. -_-
Näteille naisille sataa varmaan sadoittain matcheja ja treffipyyntöjä, mutta mitä hyötyä siitäkään on kun varmaan suurin osa noista miehistä on vain seksin perässä.
Vaikea uskoa, että nämä ovat olleet tavallisia perunanaamoja. Tavallisella perunanaamamiehellä on tinderissä korkeintaan kolme osumaa, joten ei ole varaa olla tekemättä aloitteita tai olla vastaamatta. Nämä "perunanaamat" olivat todennäköisesti jotain keskivertoa paremmannäköisiä miehiä, joilla on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten olemme palstalta oppineet, osa miehistä pyyhkäisee kaikki naiset oikealle. Täysin riippumatta siitä, kiinnostaako. Sitten kun tuleekin match niin he toimivat juuri noin. Ja mikä uskomattominta, osa vieläpä tälläkin palstalla valittaa siitä, kun tulee matcheja (vain) rumien ja ylipainoisten kanssa!
En taida koskaan oppia näiden miesten sielunelämää ymmärtämään. Itselleni riitti nettideiteissä puolitoista viikkoa. Siinä ajassa huomasin, että ei toimi minun kohdallani, ja poistin profiilin. Elämänkumppani löytyi ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäpä se tindermätchien määrä nyt taas liittyi keskusteluun? Ai niin kun te ette keskustele aiheesta vaan taas irtoseksistä? Menkää jo tekemään oma ketju tätä pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa ei pidä koskaan enää valittaa siitä, että naiset saavat niin paljon matcheja. Tämä on se todellisuus, mikä kannattaa ihan oikeasti ymmärtää.
Miten luulet, että tähän tilanteeseen alunperin päädyttiin? Siksi, että miehet rupesivat heti tykkäämään kaikista, vai siksi, että miehet eivät saaneet osumia ja sen seurauksena alensivat odotuksiaan ja rupesivat tykkäämään kaikista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niitä on semmosia gimmoja ketkä oikein leveilee sillä kuinka monen kuuluisuuden kanssa ne on maannu. Ei kai ne tavalliselle rehelliselle jätkälle anna ollenkaan."
– Irwin Goodman vuonna 1974
Niin? Tulikos sinulle tai Irwinille yllätyksenä, että naisia on erilaisia?
Lähinnä tuossa kiinnitti huomiota tuo "tavallinen mies ei kelpaa" -meemi, joka siis näköjään on ollut käytössä jo 70-luvulla.
Epäilen sen olleen käytössä niin kauan kuin olemme osanneet puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäpä se tindermätchien määrä nyt taas liittyi keskusteluun? Ai niin kun te ette keskustele aiheesta vaan taas irtoseksistä? Menkää jo tekemään oma ketju tätä pilaamasta.
Tinder ei ole pelkästään irtoseksiä varten, vaan suuri osa etsii sieltä ihan kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten olemme palstalta oppineet, osa miehistä pyyhkäisee kaikki naiset oikealle. Täysin riippumatta siitä, kiinnostaako. Sitten kun tuleekin match niin he toimivat juuri noin. Ja mikä uskomattominta, osa vieläpä tälläkin palstalla valittaa siitä, kun tulee matcheja (vain) rumien ja ylipainoisten kanssa!
En taida koskaan oppia näiden miesten sielunelämää ymmärtämään. Itselleni riitti nettideiteissä puolitoista viikkoa. Siinä ajassa huomasin, että ei toimi minun kohdallani, ja poistin profiilin. Elämänkumppani löytyi ihan muualta.
Joo mun velikin tinderiä selatessaan innostui uudesta matchista, mutta ilo loppui lyhyeen kun huomasi, että tyttö olikin pullea ja tavallinen. "Oishan se pitänyt arvata" tokaisi veljeni ja poisti matchin saman tien. Veljenikin on tosi tavallinen, ei tosin pullea (lähinnä liian laiha). Ei pitäisi vetää niitä kaikkia naisia oikealle, jos kerta kuitenkaan mikä tahansa match ei ilahduta.
Sitten ei ainakaan matchejä tule, jos heti alkaa vetää kaikki oikealle. Hyvin nopeasti tuollaiset kaikistatykkääjät pudotetaan kasan pohjimmaiseksi, eikä profiilia näytetä enää edes juuri kenellekään.
En minäkään nuorena saanut sitä poikaa, jonka halusin. Kuitenkin, koska kavereillakin oli poikakaverit, aloin seurustella yhden ei-niin-ihanan tyypin kanssa. Tykkäsin siitä kyllä, mutta olisin siis ehdottomasti ollut mieluummin erään toisen kanssa. Eräänlainen kompromissi siis (joka kylläkin päättyi eroon aika pian....). Ehkei "Pekka" ja muut vastaavat ole missään vaiheessa tyytyneet kompromisseihin, ehkä Pekka haki nuorempana loputtomasti sitä täydellistä prinsessaa ja sivuutti ne vähemmän kiinnostavat?
No, nyt vanhempana olen ollut uusiosinkkuna jo kymmenisen vuotta. Enää en minäkään ole taipunut niin suureen kompromissiin kuin nuorena :( Olisi upeaa saada ja antaa rakkautta, mutta kun seurustelukumppani puuttuu, keskityn muihin asioihin. Elämä on valintoja.
Kun asiaa funtsii, minun nuoruudessani jako meni aika lailla 15-70-15.
15% naisista oli kaunottaria tai seksikkyydellä paljon huomiota saavia. Näille riitti suosiota rajattomasti.
70% tavallisia. Ei vaikeuksia löytää poikaystävää tai sitten saada seksiä suosituilta miehiltä. Aika moni päätyi suosittujen miesten B-naisiksi ja C-naisiksi.
15% oli seinäruusuja. Hassuja kyllä nämä löysi ensimmäisten joukossa aviomiehet, ja 15v myöhemmin olivat nätimpiä kuin monet ennen taviksista. Ehkä koska nämä tytöt ei bilettäneet, olivat freesimmän näköisiä.
15% miehistä sai iisisti seuraa. Osa seurusteli, tyttöystävä joku niistä kaunottarista. Osa kaatoi naisia...ja paljon. Joko ihan seksiseuramielessä tai sarjasuhteilemalla.
70% miehistä joutui yrittämään tosissaan seuraa. Useimat minun tuntemistani halusivat tyttöystävän, ei pelkkää seksiä. Harva olisi sitä saanutkaan, tavallisille naisille riitti seksin tarjoajia suosituista miehistä. Nämä pariutuivat kyllä, kunhan jaksoivat odotella naisten perhekuumetta. Tai olivat hemmetin aloitteellisia heti nuorina, 1800-luvun meiningillä että mies on se jonka pitää metsästää.
15% oli vaikeuksissa. Aika sekalaista seurakuntaa. Ongelmaisia ja outoja muutama, pääasiassa kuitenkin ihan täysin kelvollisia mutta naisille liian ujoja ("jollekin naiselle hyviä miehiä") jotka ei pärjänneet bilemaailmassa eikä osanneet viedä rohkeasti passiivisempaa ujoa tyttöä. Näistä pari löysi kumppanin lopulta.
Mutta tämä oli 20-25 vuotta sitten. Silloin oli vähemmän syrjäytyneitä miehiä ja ylipainoisia naisia. Esimerkiksi omalla luokalla "seinäruusutkin" oli normaalipainoisia, eikä yksikään miehistä jäänyt kokonaan opiskeluaikojen sosiaalisesta elämästä sivuun.
Vierailija kirjoitti:
Kokemattomaksi on todella helppo jäädä jos ei omaa erityisen komeita kasvoja ja pitkää ruumiinpituutta.
Itsekin olin 28v asti kokematon
Varmasti. Siksi esim Hjallis Harkimo ja suurin osa suomalaisista miehistä on edelleen täysin kokemattomia, hautaan saakka 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder, tinder ja tinder. Miten tyhmä pitää olla, että hakkaa päätä seinään noin? Elämä ei ole tinderissä.
Tinder on osa elämää ihan samalla tavalla kuin muutkin tavat tavata kumppani. Jos et tuota ymmärrä, niin olet todennäköisesti sitä ikäluokkaa, jolle tuo on vielä ehkä totta.
Kerro ihmeessä miksi naiset käyttäytyisivät parinvalinnassa eri tavalla eri tilanteissa? Jos mies ei ylitä jonkinlaista rimaa ulkoisten ominaisuuksien suhteen, niin ei nainen anna mahdollisuutta missään, ei tinderissä eikä "oikeassa elämässä".
Kun olin tinderissä siihen saiko joku sydämen vaikutti esimerkiksi se olinko työmatkalla, töissä, istuinko vessassa vai makasiko sohvalla vain tekemättä mitään. Pelkästään vuorokauden ajasta riippuen vaihteli ne "kriteerit" ja tapa jolla tindetiä selasin.
Kiinnostiko lukea kenekään profiilia vai ei? Oliko aikaa siihen? Olinko tylsistynyt jolloin etsin vain jotain jonka kanssa höpötellä? Olinko syönyt jotain josta sain vatsavaivoja ja olin kiukkuinen? Oliko ollut juuri hauska päivä kavereiden kanssa?
Ollessa elämässä taas minulla ei ikinä ole ollut mitään kriteerejä. Sielläkin huvikseni puhun ja tutustun ihmisiin. Ja sielläkin siihen kiinnostaako puhua jonkun kanssa saattaa vaikuttaa vaikka tähtien asento.
Naisten käsitys "tavallisista perunanaamoista" nähtiin tällä palstalla kun joku linkkasi omien tindermätsiensä kuvia. Kaikki komeita 25-30v laatikkopäitä, jykevät leuat ja lihaksikkaat kropat. Naisten mielestä olivat juurikin tavallisia perunanaamoja.
Niin mutta onko Pekalla puolen millin urheiluauto?