Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei-akateemisena akateemisten juhlassa

Vierailija
05.08.2018 |

Pitäisi puolison kanssa tuommoisiin kekkereihin mennä, mutta arveluttaa kyllä.. Miten sitä osaa edes olla semmoisessa seurassa, aika jäykkiä tuntuvat olevan? En ole tyhmä tai sivistymätön, mutta arveluttaa lähteä ilmeisesti ainoana ei-akateemisena kärvistelemään joidenkin itseään varmaan parempina pitävien joukkoon. Kannattaako sinne edes mennä..?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännäjuttu, itse olen akateeminen enkä viihdy humanistien juhlissa. Ovat melko hipstermäisiä usein ja tuomitsevat muita. 

Tahtoo siis sanoa, että meitä akateemisiakin on laidasta laitaan.

Vierailija
22/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istutte ryhdissä pöydän ympärillä ja keskustelette maailman poliittisesta tilanteesta.

- "Ojentaisitteko minulle suolasirottimen"

-"Mielihyvin, olkaa hyvä!

😆😅😂

''Saanko kaataa neidille lisää samppanjaa?''

''Kiitos teille, hyvä herra!''

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
24/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen on laaja käsite. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en viihdy lääkäreiden pippaloissa. Ovat jotenkin itsetietoista porukkaa. Opettajien ja humanistien bileissä viihdyn hyvin.

Yleisesti ei kannata leimata ihmisiä kpulutuksen perusteella, mutta perustan edellisen omaan kokemukseen.

Eli ylempi ammattikorkeakoulututkinto? Lasketaanko se muuten akateemiseksi?

Vierailija
25/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen on laaja käsite. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en viihdy lääkäreiden pippaloissa. Ovat jotenkin itsetietoista porukkaa. Opettajien ja humanistien bileissä viihdyn hyvin.

Yleisesti ei kannata leimata ihmisiä kpulutuksen perusteella, mutta perustan edellisen omaan kokemukseen.

Thänks, kiva kun et kuitenkaan siis leimaa meitä koulutuksen perusteella ;) t. lääkäri

Ap:lle - ihmisiä mekin olemme, ammatti vain on eri, mutta samalla tavalla meitä koskettavat elämän eri asiat, ihan niin kuin sinuakin. Mene rohkeasti niihin juhliin, ota avoin asenne uusiin ihmisiä, ethän voi menettääkään mitään ja aina olet uutta kokemusta rikkaampi. Voin kertoa, että myös ne akateemisten juhlat ovat yleensä kosteita, varsinkin karonkat 

Vierailija
26/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies ei suostunut tulemaan akateemisten juhlaan. Jäi sitten omat maisteri-juhlat juhlimatta. Tyhmä kun olin.

Vierailija
27/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertokaa nyt joku, mitä akateemiset ajattelevat ihmisestä, jolla ei ole yliopistokoulutusta? Olen kuitenkin ihan töissä

Tässä  on yhden akateemisen näkemys:

https://www.ess.fi/Mielipide/blogit/kari-enqvist/art2462446 

Vierailija
28/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan. Hyvä niitten akateemistenkin on nähdä tavallisia ihmisiä. Älä kumminkaan puhu vaan myhäile ja muista kiittää (älä niiaa).

Ohjeistus siksi, että akateemiset eivät traumatisoidu liikaa.

YT. Akateemisiin pätijöihin kyllästynyt

Vierailija
29/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseessä on ihan tavallinen juhla, jossa vaan vieraina enimmäkseen korkeasti koulutettuja ihmisiä? Vai väitöskaronkka tms.? Edellisessä tapauksessa tuskin olet ainoa ei-yliopistokoulutettu ja vaikka olisitkin, ei se mitään haittaa. Käyttäydy vaan ihan normaalisti ja juttele mistä haluat tai mistä muut puhuvat (älä vedä hirveitä kännejä kuitenkaan, tosin pätee kaikkiin bileisiin).

Karonkassa sama juttu, paitsi älä keskeytä puheita äläkä ala itse pitää puhetta.

Vierailija
30/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi puolison kanssa tuommoisiin kekkereihin mennä, mutta arveluttaa kyllä.. Miten sitä osaa edes olla semmoisessa seurassa, aika jäykkiä tuntuvat olevan? En ole tyhmä tai sivistymätön, mutta arveluttaa lähteä ilmeisesti ainoana ei-akateemisena kärvistelemään joidenkin itseään varmaan parempina pitävien joukkoon. Kannattaako sinne edes mennä..?

Tuntemani akateemiset juovat juhlissa itsensä välillä känniin, möläyttelevät sopimattomia, lähentelevät, nolaavat itsensä julkisesti, jotkut jopa nauttivat rähinäviinaakin ja riitelevät äänekkästi ainakin puolisonsa kanssa.

Vierailija
31/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karonkkaan en ehkä lähtisi...

Vierailija
32/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertokaa nyt joku, mitä akateemiset ajattelevat ihmisestä, jolla ei ole yliopistokoulutusta? Olen kuitenkin ihan töissä

Akateemisena ihmisenä ymmärrän, että jonkun täytyy siivota vessat ja tyhjentää roskikset, Arvostan alempien luokkien panosta oman elämäni helpottamisessa.

Vierailija
33/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa hirveitä akateemisia pätijöitä.

Olen itse akateeminen. Olinpa taannoin yksissä akateemisissa juhlissa ja olin niiiin ulkopuolinen. Olen köyhästä rupusakkilapsuudenkodista alunperin, itse kovalla työllä taistellut junttisakista koulutetuksi ilman vanhempien apua ja tukea. Tunne voi siis johtua huonosta taustastakin.

Juhlissa oltiin kravatit kireällä, hienopieru-asenteella. Pidettiin puheita, jokaisen piti pitää puhe vuorollaan. Laulettiin ruotsiksi juomalauluja (nämä onneksi osasin, olen DI) ja keskustelu oli alleviivavsn älyllistä. Siis tyyliin joku tulee sun luo ja avaa: ”mitä mieltä olet Kierkegaardin eksistenssiteoriasta”? Tai: ”oletko lukenut Platonin teokset”?

Juomat ja tarjoilut oli hyvät ja se olikin ihana elämys. Mutta kyllä tuo hienostelu ja koketeeraus sai oloni aika vaivalloiseksi.

Juhlissa oli yksi ei-akateeminen. Häntä kohtaan oltiin kohteliaita ja korrekteja muuten, mutta vaihdettiin puheenaiheet rupusakkimoodiin, eli ”ootko koeajanu uuden Mazdan” tms.

Oli vaivaannuttavaa. Ehkä syy on itsessäni.

Vierailija
34/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse akateeminen. Olinpa taannoin yksissä akateemisissa juhlissa ja olin niiiin ulkopuolinen. Olen köyhästä rupusakkilapsuudenkodista alunperin, itse kovalla työllä taistellut junttisakista koulutetuksi ilman vanhempien apua ja tukea. Tunne voi siis johtua huonosta taustastakin.

Juhlissa oltiin kravatit kireällä, hienopieru-asenteella. Pidettiin puheita, jokaisen piti pitää puhe vuorollaan. Laulettiin ruotsiksi juomalauluja (nämä onneksi osasin, olen DI) ja keskustelu oli alleviivavsn älyllistä. Siis tyyliin joku tulee sun luo ja avaa: ”mitä mieltä olet Kierkegaardin eksistenssiteoriasta”? Tai: ”oletko lukenut Platonin teokset”?

Juomat ja tarjoilut oli hyvät ja se olikin ihana elämys. Mutta kyllä tuo hienostelu ja koketeeraus sai oloni aika vaivalloiseksi.

Juhlissa oli yksi ei-akateeminen. Häntä kohtaan oltiin kohteliaita ja korrekteja muuten, mutta vaihdettiin puheenaiheet rupusakkimoodiin, eli ”ootko koeajanu uuden Mazdan” tms.

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että minkä alan ihmisiä nämä olivat? Juomalaulut ruotsiksi sopisivat kauppilaisiin, mutta Platon taas humanisteihin. Näiden kahden hybridi olisivat ehkä.. juristit?

Vierailija
35/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan kamalalta. Olen kyllä akateeminen itsekin, mutta kiertäisin tuollaiset juhlat kaukaa. Mistä te tuollaisia piirejä oikein löydätte? :D Kaikki juhlat missä olen ollut, on olleet hyvinkin rentoja ja puheenaiheet vaihtelee laidasta laitaan, pönötyksestä ei tietoakaan.

Vierailija
36/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon asenteen vuoksi moni tippui kaveripiiristäni jokunen vuosi sitten. Minulla oli itselleni hyvin tärkeät "akateemiset juhlat" ja päättivät jättää tulematta. Asiaan ei koskaan enää palattu.

Vierailija
37/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen ollut illanistujaisissa miesystävän kanssa, jossa kaikki, oikeasti kaikki ovat olleet yliopistopohjaisia. Mieheni on AMKn käynyt, ja minä lukion ja amiksen sen jälkeen. Noh ei siinä mitään, ollaan kaikki nuoria, joten eiköhän ilta mene mukavasti. Menihän se, mutta ensimmäinen asia mitä minulta kysytään keskustelu aloituksena on "niin olitko sä yliopistossa?" ja pöytäkeskustelut pyörivät yliopisto jutuista keskustellessa.. Eh.

Vierailija
38/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Olen akateeminen eikä minun akateemisessa kaveripiirissäni ole ikinä ollut kyllä tuollaisia juhlia :D

Vierailija
39/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen akateeminen, enkä ajattele mitään erityistä - menen sen mukaan miten asiat tutustumisen jälkeen menevät, eikä sillä välttämättä ole yhtään mitään tekemistä akateemisuuden tai sen puutteen kanssa. Oman alan asioista toki on joskus kiinnostava keskustella alan ihmisen kanssa, mutta ei se vapaa-ajalla ole mikään välttämättömyys.

Vierailija
40/121 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi kaikille että jätät väliin. Se on todella kiusallista kun jutut pitää pitää yksinkertaisina että amiksetkin tajuaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi