Ei-akateemisena akateemisten juhlassa
Pitäisi puolison kanssa tuommoisiin kekkereihin mennä, mutta arveluttaa kyllä.. Miten sitä osaa edes olla semmoisessa seurassa, aika jäykkiä tuntuvat olevan? En ole tyhmä tai sivistymätön, mutta arveluttaa lähteä ilmeisesti ainoana ei-akateemisena kärvistelemään joidenkin itseään varmaan parempina pitävien joukkoon. Kannattaako sinne edes mennä..?
Kommentit (121)
Tuolla asenteella ei kannata lähteä. Koeta suhtautua vähän avoimemmalla mielellä uusien ihmisten tapaamiseen. Ihmisiä nekin on.
Toivottavasti tämä ei ole provo.
Akateemisuus ei näy mitenkään päällepäin. Ei siis tarvitse kärsiä alemmuudentuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Norsu posliinikaupassa! Usko pois, siltä se tuntuu.
Allekirjoitan itse asiassa tämän. nimim. kokemusta on. Katsovat kyllä jotkut selvästi alaspäin, ainakin talousalojen ihmiset
Hyvin se menee! Rohkeasti vaan mukaan. Ei kaikki akateemiset ole mitään snobeja jäykkiksiä ja toisaaltahan ihmisiä kiinnostaa lähinnä oma napa joten tässä kukaan ehdi miettiä sitä onko joku toinen akateeminen vai ei...
t. akateeminen
Tiedän, että juhliin on tulossa tyyliin lakimiehiä, lääkäreitä yms Ja aina niissä kuitenkin puhutaan jotain töistä, eipä paljoa tuollaisille huvita huudella omaa ammattia, vaikken siitä muuten häpeäkään.
Ap
Kiitos vastauksista, kaipaisin lisää kyllä vielä. Mitä tuommoisissa akateemisjuhlissa edes tehdään? Omassa ystäväpiirissä illanvietot tuppaavat olemaan pääasiallisesti aika kosteita, mutta olettavatko lakimiehet, että heidän kanssaan puhutaan vaikka politiikasta tai uutisista? Juodaanko tuollaisissa juhlissa yleensä mitään, se yleensä rentouttaa ja auttaa juttelemaan uusille ihmisille
Ap
Olen samaa mieltä, että rohkeasti vaan mukaan, mutta asennetta kannatta kyllä päivittää
Huoli pois, kyllä siellä juodaan. Ja lääkärit ja lakimiehet ovat työssään molemmat tekemisissä ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Ei juhlissa yleensä ainakaan pelkästään vakavista ja kuivista aiheista puhuta, luultavasti siellä on vähän kevyempiä ja iloisempiakin puheenaiheita.
Todennäköisesti puhuvat viimeisimmästä ryyppyreissusta ja lapsen nyrkkeilyharrastuksesta. Eli siis ei huolta.
Itse en enää kutsu juhliini muita kuin akateemisia. En ole akateemisilta nähnyt yhtä törkyistä käytöstä, kuin ammattikoululaisilta. On akateemisissakin toki juntteja
Mutta kertokaa nyt joku, mitä akateemiset ajattelevat ihmisestä, jolla ei ole yliopistokoulutusta? Olen kuitenkin ihan töissä
Istutte ryhdissä pöydän ympärillä ja keskustelette maailman poliittisesta tilanteesta.
- "Ojentaisitteko minulle suolasirottimen"
-"Mielihyvin, olkaa hyvä!
😆😅😂
Akateeminen on laaja käsite. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta en viihdy lääkäreiden pippaloissa. Ovat jotenkin itsetietoista porukkaa. Opettajien ja humanistien bileissä viihdyn hyvin.
Yleisesti ei kannata leimata ihmisiä kpulutuksen perusteella, mutta perustan edellisen omaan kokemukseen.
Itse olen akateeminen ja minulla on juuri ei-akateemisten vieraiden varalle yleensä palloja.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kertokaa nyt joku, mitä akateemiset ajattelevat ihmisestä, jolla ei ole yliopistokoulutusta? Olen kuitenkin ihan töissä
Mulla on monia sukulaisia, kavereita ja työkavereita joilla ei ole yliopistokoulutusta ja minulle sillä ei ole mitään väliä. Ihmisiä kaikki, erilaisilla taustoilla. En luokittele ihmisiä koulutuksen perusteella, enkä kyllä senkään perusteella, onko joku töissä vai ei.
Tämä on jännäjuttu, itse olen akateeminen enkä viihdy humanistien juhlissa. Ovat melko hipstermäisiä usein ja tuomitsevat muita.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksesi on outo. Samaa tasoa, kun "Mitä naiset ajattelevat..." tai "Mitä sinisilmäiset ajattelevat..." Akteeminen on yhtäkuin yliopistosta tai korkeakoulusta valmistunut. Aika laaja kirjo.
Norsu posliinikaupassa! Usko pois, siltä se tuntuu.