Minkä hintaluokan läppäri lukioon menevälle?
Minkä hintaluokan kone lukioon menevälle, jotta sillä pääsee kirjoituksiin saakka? Onko halvimmat ihan ”karvalakkimallia”, joiden tehot loppuu ennen aikojaan? Lukioon vaadittavat koneen ominaisuudet muuten kyllä tiedossa.
Kommentit (28)
En osaa muuten neuvoa, mutta yksi asia on tärkeä. Tarkistakaa, että kone on kirjoituksiin kelpaava. Kalliskaan kone ei välttämättä ole. Tässä linkki yhteen juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä nyt tullut yhtään asiantuntevaa vastausta siihen, että mitä ominaisuuksia sillä koneella pitäisi olla versus hinta.
Jokainen vain kehuskelee hinnoilla ja tehoilla. Kertokaa nyt jotain faktaa, mitä koneelta lukiohommiin vaaditaan. Teini saattaa vedättää vanhempiaan, että että tämän hintainen on pakko olla, kaikilla muilla on - tyyliin.
Meillä on kyllä lukion ohjeistus tiedossa koneen vaatimuksista sekä yo-kirjoituksiin vaadittavat ominaisuudet. Lähinnä juuri koneen/akun kesto, vikaherkkyys ym. kiinnostaa eli hinta-laatusuhde.
Poika tulee käyttämään konetta myös pelaamiseen, sen tiedän. Me vanhemmat ollaan päätetty antaa konetta varten 400€, poika itse aikoo laittaa kesätyörahoistaan n.300€ lisäksi. Kai 700€:lla jo jotakin ominaisuuksiakin saa?
Ja ennen riitti vääntö sitten 300 markan laskimesta ja nyt älypuhelinta ja kannettavaa ja tablettikin myös hyvä sitten olla?
Jos pelikoneen haluaa, niin ei kai ihan 700 eurolla saa? Mä ostin mun tytölle 600 euron koneen, kun hän sanoi, ettei tarvitse sitä pelaamiseen, ja halusi kevyen ja 14 tuuman näytön. Oli kyllä vaikea löytää konetta, jossa olisi ollut tarpeeksi tarvittavia liitäntöjä, oikean kokoinen näyttö ja hyvä akun kesto. Ethernet-liitäntä piti siis myös olla. Sitäkään ei ole kaikissa koneissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen riitti vääntö sitten 300 markan laskimesta ja nyt älypuhelinta ja kannettavaa ja tablettikin myös hyvä sitten olla?
Nykyään oma kone on pakollinen, koska myös yo-kirjoitukset tehdään omalla koneella sähköisesti ja siihen vaadittavalla ohjelmalla. Laskin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti käytetty yrityskone, jossa riittävästi erilaisia portteja.
Porttiteoria
Minulla tämmöinen halpa rimpula ja lähes päivittäisessä käytössä jo neljättä vuotta. Hyvin toimii edelleen ja kone alta 300. Ei pahaa sanottavaa. peruskoneeksi toimiva tää mun läppäri.