Mun lapseni joutuu koulun alkaessa b-luokalle!
Olen tosi surullinen ja vihainen että lastani kohdellaan näin. Hän osaa jo lukea, osaa kirjoittaa. On jopa kaksikielinen! Olemme odottaneet koulun alkua kuin kuuta nousevaa ja nyt sitten kaikki menee pieleen koska joku on tehnyt ilmeisen virheen ja laittanut lapseni b-luokalle vaikka hänellä on selvästi kompetenssia a-luokalle. Otan heti huomenna yhteyttä koulun rehtoriin ja vaadin oikaisua! Onko teillä muilla ollut järkytyksiä? Lapseni on oikeasti tuleva kympin oppilas ja tosiaan palautteeni on ihan aiheesta, taidoiltaan ja tasoiltaan kuuluisi a-luokalle.
Kommentit (23)
Se johtuu siitä, että teidät on arvioita b-luokan vanhemmiksi.
Ei ihme että elämä meni pieleen kun aloitinkin C-luokalta, ja lukion loppuun mennessä olin sitten E-luokalla, himputti.
meidän mussukka on c luokalla :( ei kai nyt niin toivoton tapaus ole
Mut mä jouduin kerran c-luokalle ja lukion kävin d:llä.
t. 8 ällää
Kyllä noiden luokkien aakkosilla on merkitystä, olen seurannut näitä asioita. Ap
meidän esikoinen joutui uudessa koulussa f-luokalla, onneksi kuopus menee a-luokalle
Tilanne tulee tuosta vain pahenemaan. Lapsi oli ensin b:llä nyt sitten c:llä. Itse aloitin a:lla ja päädyin f:lle 😂
Koulumenestys molemmilla kiitettävää.
Meillä kävi samoin. Rehtori ilmoitti että luokkien arvioinnit on tehty eskarien perusteella. A-luokalle tosiaan pääsee mahdolliset menestyjät, joista odotetaan jotain muuta kun keskivertotasoa.
Mulla oli oikeasti työkaverina opettaja, joka ei koskaan huolinut kuin a-luokan. Mä olin taas aina b-luokan opettaja! Ja lapseni oli lukiossa h-luokalla. (Silti kirjoitti 4 ällää.)
Voi kuule, olin a-luokalla ja täynnä k*sipäitä ja häiriköitä koko luokka :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli oikeasti työkaverina opettaja, joka ei koskaan huolinut kuin a-luokan. Mä olin taas aina b-luokan opettaja! Ja lapseni oli lukiossa h-luokalla. (Silti kirjoitti 4 ällää.)
Voi johtua siitä, että noilla kirjaimilla oikeasti on väliä vaikka siitä ei ääneen saisi huudella. Meidän koulussa c- ja d-luokilla on enemmän näitä, joilla on oppimisvaikeuksia, koska on paljon helpompi esim. kouluavustajan käytön kannalta, kun ovat neljän luokan sijaan kahdella. Lisäksi on niitä, jotka pärjää tosi hyvin monessa aineessa. A- ja b-luokilla on enemmän sitä keskitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noiden luokkien aakkosilla on merkitystä, olen seurannut näitä asioita. Ap
Totta, mutta alakoulussa jaottelu perustuu vanhempien kapasiteettiin ei lapsen. Yläkoulussa asiat sitten perustuukin lapsen ihan omaan tekemiseen tai tekemättä jättämisiin.
Vierailija kirjoitti:
On todellakin. Lapseni laitettiin a-luokalle, ja kaikkien "menestyjien" lapset e-luokalle. Nyt lapsellani menee tosi hyvin elämässä, luokkakavereita on muuttanut ulkomaille töihin, pankkiirien vaimoiksi ja vaikka mitä, ja e-luokan lupauksista on tullut narkkareita, jätettyjä ja petettyjä, välivuoden viettäjiä yms. Lohdutin lastani aikoinaan, että hän on parasta a-ryhmää, kun kaikki ala-asteen luokkakaverit ja naapurinlapset laitettiin e-luokalle. Ja hassua kyllä, näinhän se on mennyt, vaikka lapseni luokkaa haukkuivat jopa opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Mut mä jouduin kerran c-luokalle ja lukion kävin d:llä.
t. 8 ällää
Mitä sä teet av:lla? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todellakin. Lapseni laitettiin a-luokalle, ja kaikkien "menestyjien" lapset e-luokalle. Nyt lapsellani menee tosi hyvin elämässä, luokkakavereita on muuttanut ulkomaille töihin, pankkiirien vaimoiksi ja vaikka mitä, ja e-luokan lupauksista on tullut narkkareita, jätettyjä ja petettyjä, välivuoden viettäjiä yms. Lohdutin lastani aikoinaan, että hän on parasta a-ryhmää, kun kaikki ala-asteen luokkakaverit ja naapurinlapset laitettiin e-luokalle. Ja hassua kyllä, näinhän se on mennyt, vaikka lapseni luokkaa haukkuivat jopa opettajat.
Pankkiirien vaimoiksi? Eli lapsista ei oikeesti tullut mitään, mutta sattuivat olemaan hyvän näköisiä?
Ne on terveystarkastuksessa katsoneet housujen sisälle, ja kun ei löydy a-luokan nakkia, niin no can do.
Mitenkäs kouluissa, joissa ekaluokkalaisia on esim.kuudelle luokalle jaettavaksi? 😉 Tyttöni on c-luokalla ja f-luokkaan saakka on opetusryhmiä.
Tyttö menee nyt toiselle luokalle jatkaen ceellä. Luokassa lähes kaikki oppilaat osasivat esim.lukea jo koulun alkaessa, ryhmähenki on hyvä ja opiskelu sujuu hyvin. Luokassa ei ole häiriöitä, kukaan ei tarvitse erityistä tukea tms. Eikä ko. luokalle ole ”ajatutunut” milläänlailla ns. hankalista perhetaustoista tulevia, jos tällaista jaottelua aloituksella hait.
Ihana ja turvallinen luokka aloittaa koulutaival. Tosin minkään muunkaan luokan kohdalla, kirjaimesta viis ei kyllä ole tiedossa mitään järkyttäviä kohtaloita eli olisikohan sinun äitinä hyvä olla nolaamatta lastasi ja itseäsikään jo heti koulun aloituksen alkutaipaleella? Siinä kun voi käydä ikävästi niin, että te jouduttiin vähän silmätikuksi...
0/5.