Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jännä juttu. Olin eilen sellaisissa juhlissa ja siellä oli sellainen mies, jonka rekisteröin aika nopeasti narsistiksi

Vierailija
05.08.2018 |

Mies oli hyvin paljon esillä, hän oli silmiinpistävän iloinen ja hymyilevä koko ajan. Hänessä oli kuitenkin jotenkin ilkeä pohjavire, jonka aistin. Halusin päästä jututtamaan tuota tyyppiä ja kun juttelin hänen kanssaan, olin entistä vakuuttuneempi, millainen tyyppi hän on oikeasti: valheellinen. Äsken kävin katsomassa facesta hänen tyttöystävän kuvia ja sieltähän löytyi juuri sellainen nainen kuin odotinkin: herkkäkasvoinen, mutta kasvoista näkyy kärsimys. Hänestä huokuu läheisriippuvuus.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös niin muka seuramies aina ollut lipevän tuttavallinen ja myös hyvää pataa myös muiden karttamien henkilöiden kanssa joista hyötyä uralle.

Vierailija
42/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat otsikossa "sellaisissa juhlissa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on tarkempi 'nenä' (tai ihmistuntemus) ihmisten suhteen ja pystyvät nopeasti havaitsemaan ihmisestä tarkoitusperiä tai ominaisuuksia jo lyhyenkin kontaktin aikana. Kyllä ap:n havainnot voivat olla oikeitakin.

Yleensä ihmiset joilla mielestään on tuollainen 'nenä' ovat  näitä jotka lokeroivat ihmiset pikavauhtia ja sen jälkeen kykenevät näkemään heissä vain pika-analyysiaan tukevia piirteitä. Eli ihan vahvistusvinoumasta on kyse eikä mistään erityisen herkästä vainusta.

Vierailija
44/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan komppaan tuota, "tämä aloituksen tekeminen kertoo vain mutuilusta" jota oikeasti ei antinarsisitinen tekisi. Aavistuksen pohjata ei tuomita järkevissä piireissä, muttta tällaisen avauksen pohjalta voi tehdä johtopäätöksiä jotka perustuvat konkreettiseen spekulaatioon. Ap aliarvioit ne joita yrität huijata, et sitä ehkä huomaa.

Mikä motiivi mulla olisi huijata täällä av-palstalla?

Huomionhaku, yksinäisyys spekulaatioihin-kaipaat juoruiluseuraa, puoliso ei jaksa kuunnella mutuilujasi, itselläsi huono itsetunto jota haluaisit vahvistaa mutta et osaa.

Vierailija
45/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellaiset juhlat ja sellainen mies. Sellasta.

Vierailija
46/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan komppaan tuota, "tämä aloituksen tekeminen kertoo vain mutuilusta" jota oikeasti ei antinarsisitinen tekisi. Aavistuksen pohjata ei tuomita järkevissä piireissä, muttta tällaisen avauksen pohjalta voi tehdä johtopäätöksiä jotka perustuvat konkreettiseen spekulaatioon. Ap aliarvioit ne joita yrität huijata, et sitä ehkä huomaa.

Huomionhaku, yksinäisyys spekulaatioihin-kaipaat juoruiluseuraa, puoliso ei jaksa kuunnella mutuilujasi, itselläsi huono itsetunto jota haluaisit vahvistaa mutta et osaa.

Hohhoijaa. Mun mielestä joku muu tekee täällä aika paljon enemmän spekulaatiota tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
47/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tulee myös huvin ilmi se narsistin uhrin perusongelma: häntä ei uskota. Eihän niin kiva mies voi olla narsisti!

Yksi juttu myös mikä viittasi narsismiin tässä ihmisessä oli sellainen, että hänen kanssaan puhuessaan ei saanut oikein mitään otetta häneen. Hän pystyi puhumaan vain pinnallisista asioista ja jotenkin halusi juosta karkuun. Höm todennäköisesti myös aisti minusta, että tiedän hänen todellisen luonteen, koska minua kohtaan hän oli hieman koppava.

Juu näin se on... Minä en koskaan halua vaikuttaa pinnalliselta ja jutustella vain mm. säästä, vaan haluan heti kertoa kaikille tuntemattomille itsemurhayrityksistäni, isäni alkoholismista (jo edesmennyt), keskenmenoistani, vaikeasta masennuksestani, pitkäaikaistyöttömyydestäni, paskasta elämästäni noin muutenkin. Nämä ovat sellaisia mukavia ei-pinnallisia jutunaloituksia. :) Näin ei kukaan voi luokitella minua narsistiksi.. 

Vierailija
48/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Mun mielestä joku muu tekee täällä aika paljon enemmän spekulaatiota tällä hetkellä.

Ap

Tämähän on spekulaatioketju, jonka itse aloitit hohhoijaa.

Vierailija
49/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole välttämättä mitään höpöhöpöä.

Mä tunnistan aika helposti k-päät. Yleensä juuri sellainen kaikkien kaveri, todella miellyttävä henkilö, josta kaikki pitävät, mutta sen ikävän vireen siellä pohjalla aistii ja tulee halu suojella itseään. Joka kerta tällainen mun "pikadiagnosoima" henkilö jää ennemmin tai myöhemmin valheistaan kiinni, ryöstää parhaan kaverinsa, selviää rikostaustaa tms.

Se k- pää, jonka kanssa seurustelin, veti sellaista vähän reppanan ja lapsellisen tyypin roolia. Eihän sellaista voi kukaan pelätä, niin hölmö ja hyväntahtoinen. 

Esiintyi myös empaattisena auttajana, vaikka todellisuudessa empatiakyvystä ei ole edes rippeitä.

Olen ihan varma, että tyyppi voisi tappaa ihmisen silmää räpäyttämättä, jos olisi varmaa, ettei jää kiinni.

Mutta se on niin suloisen lapsellinen. 

Vierailija
50/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissipääksi tunnistaminen tai mutuilu on ihan eri asia kuin narsistiksi leimaaminen.

Vierailija
51/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, siksi tietoisesti käytinkin termiä k-pää narsistin sijaan. 

Vierailija
52/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on narsisti

Vierailija
53/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole välttämättä mitään höpöhöpöä.

Mä tunnistan aika helposti k-päät. Yleensä juuri sellainen kaikkien kaveri, todella miellyttävä henkilö, josta kaikki pitävät, mutta sen ikävän vireen siellä pohjalla aistii ja tulee halu suojella itseään. Joka kerta tällainen mun "pikadiagnosoima" henkilö jää ennemmin tai myöhemmin valheistaan kiinni, ryöstää parhaan kaverinsa, selviää rikostaustaa tms.

Se k- pää, jonka kanssa seurustelin, veti sellaista vähän reppanan ja lapsellisen tyypin roolia. Eihän sellaista voi kukaan pelätä, niin hölmö ja hyväntahtoinen. 

Esiintyi myös empaattisena auttajana, vaikka todellisuudessa empatiakyvystä ei ole edes rippeitä.

Olen ihan varma, että tyyppi voisi tappaa ihmisen silmää räpäyttämättä, jos olisi varmaa, ettei jää kiinni.

Mutta se on niin suloisen lapsellinen. 

Nämä ulospäin täydellisiltä hyviltä tyypeiltä vaikuttavat kyllä paljastavat oikeat karvansa yllättävän helposti.

Se rento ja letkeä vitsiniekka, joka on suosittu sekä kaveripiirissään että työyhteisössään ja jolla riittää vientiä deittirintamalla, käy usein huumorin varjolla varautuneempien, itseään alemmassa asemassa olevien jne. kimppuun. Suuri osa ihmisistä ei tätä vain havaitse tai jos havaitseekin, niin selittää sen itselleen malliin "no se on semmoinen huumoriveikko, yritti vain saada niihin kontaktia".

Se lämpimänä ja ihmisläheisenä pidetty naapuri tai työtoveri yrittää parittaa väkisin sinkkua työkaveriaan, tuppautuu kutsumatta naapurille kylään ja pitää tälle luennon siitä, miten asunto kannattaisi siivota ja sisustaa ja pyrkii aina pääsemään mahdollisimman hyvin selville ihmisten heikoista kohdista. Koska "hänhän vain haluaa ihmisten parasta" ja "on niin hyvä, että edes joku välittää".

Narsistiksi leimaaminen yhden tapaamisen perusteella on mielestäni liioittelua mutta kyllä näitä susia lampaiden vaatteissa liikkuu ihan kaikkialla siellä, missä ihmisiä nyt yleensäkin. Ja heidät vielä voi tunnistaa vähänkin tarkemmin havainnoiva tapaus, vaikka iso osa ihmisistä haluaakin painaa villasella heidän epämiellyttävät tempauksensa.

Vierailija
54/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on tarkempi 'nenä' (tai ihmistuntemus) ihmisten suhteen ja pystyvät nopeasti havaitsemaan ihmisestä tarkoitusperiä tai ominaisuuksia jo lyhyenkin kontaktin aikana. Kyllä ap:n havainnot voivat olla oikeitakin.

Ja jotkut ihmiset ovat vainoharhaisia.

Ja toiset mahtailevia "tietäjiä" ja näkijöitä, jotka "näkevät" mitä haluavat ja ovat aina oikeassa.

Vierailija
55/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tää saa alapeukkuja?

Ehkäpä siksi, kun on tehty pijadiagnoosi.

Etkö pysty uskomaan, että kerran narsistin kokenut voi tunnistaa helposti toisenkin narsistin? Todennäköisesti et ole joutunut silloin koskaan tekemisiin oikean narsistin kanssa.

En pysty uskomaan tuota, koskapa monilla naisilla on monta kumppania osoittautunut narsisteiksi, varsinkin suhteen päätyttyä.

Vierailija
56/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, tai olla olematta. Voisinhan minäkin syytellä satunnaisia vastaantulijoita raiskaajiksi, pahoinpitelijöiksi ja murhaajiksi - ja joku syytös voisi sattumalta osua oikeaan.

Vierailija
57/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että jos on iloinen, ja puoliso näyttää herkältä, on narsisti? Minä ihan luulin että ne kriteerit on vähän erilaiset.

Jos vaimo näyttää kärsivältä, on ihan varmaa että jokuhan sillä mättää. Hyvän miehen kanssa naiset kukoistaa.

Jospa sillä oli ilmavaivoja?

Vierailija
58/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ei pitäisi tehdä noin nopeita johtopäätöksiä. Minusta on epäreilua kyseistä ihmistä kohtaan, suhtautua häneen negatiivisesti, vaikka hän ei ole tehnyt mitään pahaa. Jokainen ihminen ansaitsee tulla kohdelluksi ja arvioiduksi tekemistensä vuoksi, ei pelkkien aavistusten ja ihmisen herättämien fiilisten perusteella. Ajatelkaa, jos koulussa opettaja arvioisi lasta tuolla tavalla.

Vierailija
59/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että jos on iloinen, ja puoliso näyttää herkältä, on narsisti? Minä ihan luulin että ne kriteerit on vähän erilaiset.

No ei se kyllä ihan näin yksinkertaista ole. Ihmisessä on paljon sellaisia piilo-ominaisuuksia. Pelkkä herkkyys ei riitä, mutta esim läheisriippuvaisten kasvoilta näkee monesti sellaista raskautta. Kärsimys näkyy kasvoissa. Siis se, että on paljon kannettavaa. Sitä on vaikea sanallisesti selittää.

Minä en missään nimessä ole läheisriippuvainen, mutta minunkin kasvoilta saattaa usein näkyä kärsimys. Juu, koska kärsin kivuista, niin totta kai se näkyy myös kasvoissa. Eikä muutenkaan elämäni ja elämänlaatuni ole ihanaa, vaan kärsimystä päivästä toiseen.

Ja usein minulla on epämukava olo, varsinkin muiden ihmisten kanssa, koska olen luonteeltani hiljainen introvertti-erakko ja tuntemattomat ihmiset ahdistavat minua ja en osaa olla ja puhua heidän kanssaan. Näytän varmaan kasvoiltani kiukkuiselta tai kärsivältä, koska oikeasti varmaan olenkin, vaikka yritänkin tsempata muiden läsnäollessa ja vääntää jonkinlaista hymyn tapaista. En kuitenkaan inhoa tai vihaa heitä.

Toivottavasti kovin moni ei tee liiallisia johtopäätöksiä muista ihmisistä lyhyen hetken takia, koska ettehän te oikeasti tiedä mitä heidän mielessään liikkuu (vai liikkuuko mikään?). Ette tiedä edes teidän lähisukulaisten ajatuksia ja tuntemuksia, niin analysoinnit ovat ajanhukkaa.

Vierailija
60/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksät ovat narsisteja.Minä olen ihana viisas ja kaunis.Ja eikä tässä vielä kaikki ,osaan tehdä diaknoosin pelkän palstakirjoituksen perusteella.Mitäs siihen sanotte.Uskotteko vai valehtelenko lisää ;)