Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jännä juttu. Olin eilen sellaisissa juhlissa ja siellä oli sellainen mies, jonka rekisteröin aika nopeasti narsistiksi

Vierailija
05.08.2018 |

Mies oli hyvin paljon esillä, hän oli silmiinpistävän iloinen ja hymyilevä koko ajan. Hänessä oli kuitenkin jotenkin ilkeä pohjavire, jonka aistin. Halusin päästä jututtamaan tuota tyyppiä ja kun juttelin hänen kanssaan, olin entistä vakuuttuneempi, millainen tyyppi hän on oikeasti: valheellinen. Äsken kävin katsomassa facesta hänen tyttöystävän kuvia ja sieltähän löytyi juuri sellainen nainen kuin odotinkin: herkkäkasvoinen, mutta kasvoista näkyy kärsimys. Hänestä huokuu läheisriippuvuus.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että jos on iloinen, ja puoliso näyttää herkältä, on narsisti? Minä ihan luulin että ne kriteerit on vähän erilaiset.

No ei se kyllä ihan näin yksinkertaista ole. Ihmisessä on paljon sellaisia piilo-ominaisuuksia. Pelkkä herkkyys ei riitä, mutta esim läheisriippuvaisten kasvoilta näkee monesti sellaista raskautta. Kärsimys näkyy kasvoissa. Siis se, että on paljon kannettavaa. Sitä on vaikea sanallisesti selittää.

Höpö höpö. Katsot fb kuvaa ja päättelet ihmisen olevan läheisriippuvainen

Mihin lääkäreitä tarvitaan?

Katsotaan vain kuvia. Tai sinä katsot

Vierailija
22/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia tää saa alapeukkuja?

Ehkäpä siksi, kun on tehty pijadiagnoosi.

Etkö pysty uskomaan, että kerran narsistin kokenut voi tunnistaa helposti toisenkin narsistin? Todennäköisesti et ole joutunut silloin koskaan tekemisiin oikean narsistin kanssa.

Sitä saa sellaisen narsistisuojan

Toisaalta siitä tulee myös vähän liian varovaiseksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pysty uskomaan, että kerran narsistin kokenut voi tunnistaa helposti toisenkin narsistin? Todennäköisesti et ole joutunut silloin koskaan tekemisiin oikean narsistin kanssa.

Se on muuten ihan totta. Tunnistan narsistit ja psykot nykyään vähän liiankin helposti. Kaverit ei usko, että on mahdollista. Mutta kun yhden on tuntenut vähän liiankin hyvin, niin tutka toimii, vaikkei aina edes haluaisikaan.

Joudun myös helposti riitoihin tällaisten ihmisten kanssa, koska ne tajuu, että tunnistan ne, enkä lähde niiden kusetuksiin mukaan ja yritän vältellä niitä. Ne ikään kuin yrittävät vaientaa mut päällekäymällä ja valheilla ennen kuin paljastan ne. Kaikki olisi hyvin, jos nielisin niiden valheet ja vaan hymyilisin muiden mukana, kuinka kiva tyyppi narsisti onkaan, mutta en vaan pysty.

Minä taas tunnista psyykkisesti sairaan jo tekstin perusteella ja tässä ap on nyt oiva esimerkki ihmisestä, jonka mielenterveys on mennyttä. Itselleen hän kuvittelee kaiken olevan kunnossa, mutta ympäristö ja me herkästi hulluja huomaavat näemme välittömästi, että tämä ihminen on jättänyt lääkityksensä ottamatta.

Vierailija
24/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tulee myös huvin ilmi se narsistin uhrin perusongelma: häntä ei uskota. Eihän niin kiva mies voi olla narsisti!

Yksi juttu myös mikä viittasi narsismiin tässä ihmisessä oli sellainen, että hänen kanssaan puhuessaan ei saanut oikein mitään otetta häneen. Hän pystyi puhumaan vain pinnallisista asioista ja jotenkin halusi juosta karkuun. Höm todennäköisesti myös aisti minusta, että tiedän hänen todellisen luonteen, koska minua kohtaan hän oli hieman koppava.

Vierailija
25/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten ihan totta. Tunnistan narsistit ja psykot nykyään vähän liiankin helposti. Kaverit ei usko, että on mahdollista. Mutta kun yhden on tuntenut vähän liiankin hyvin, niin tutka toimii, vaikkei aina edes haluaisikaan.

Joudun myös helposti riitoihin tällaisten ihmisten kanssa, koska ne tajuu, että tunnistan ne, enkä lähde niiden kusetuksiin mukaan ja yritän vältellä niitä. Ne ikään kuin yrittävät vaientaa mut päällekäymällä ja valheilla ennen kuin paljastan ne. Kaikki olisi hyvin, jos nielisin niiden valheet ja vaan hymyilisin muiden mukana, kuinka kiva tyyppi narsisti onkaan, mutta en vaan pysty.

Höpöhöpö. Miksi alat tekemisiin narsistien ja psykopaattien kanssa, jos kerran tunnistat persoonallisuushäiriöt heti? Millaisessa ympäristössä elät, kun ympärilläsi pyörii paljon noita, vankilassa vai? Itselläsikin piirteitä?

Vierailija
26/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä he, jotka leimaavat muita ihmisiä narsisteiksi jne., etenkin noin tuollaisen yksittäisen taaamisen perusteella, ovat itse mielenterveysongelmista kärsiviä ja luulotautisia. Aina on joku juttu mielen päällä ja niitä omia ongelmia peilataan muista ihmisistä jotenkin sairaalloisella tavalla.

Vierailija
27/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, teillä kaikilla on oikeus omiin ajatuksiin, enkä tässä ala sen enempää vääntämään. Kannattaa kuunnella kuitenkin omia vaistoja.

Ap

Vierailija
28/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. sitp se teettää kun on kerran joutunut narsistin kanssa tekemisiin.

Ap

Jösses! Oletko ajatellut psykiatrian alaa?  Olet loistava tekemään pikadiagnooseja! Diagnooseja joiden tekemiseen psykiatriltakin menee aikaa ja vaatii vinon pinon testejä ja keskusteluita. Sinulta niitä tulisi tuosta vaan, lonkalta. Säästäisit paljon mielenterveyspuolen resursseja, olet NERO!

Vierailija
29/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tulee myös huvin ilmi se narsistin uhrin perusongelma: häntä ei uskota. Eihän niin kiva mies voi olla narsisti!

Yksi juttu myös mikä viittasi narsismiin tässä ihmisessä oli sellainen, että hänen kanssaan puhuessaan ei saanut oikein mitään otetta häneen. Hän pystyi puhumaan vain pinnallisista asioista ja jotenkin halusi juosta karkuun. Höm todennäköisesti myös aisti minusta, että tiedän hänen todellisen luonteen, koska minua kohtaan hän oli hieman koppava.

Sinulla on marttyyrin luonnetta ja harhaluuloisuutta selvästi, minä näen. Saatko apua ongelmiisi?7

Vierailija
30/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä he, jotka leimaavat muita ihmisiä narsisteiksi jne., etenkin noin tuollaisen yksittäisen taaamisen perusteella, ovat itse mielenterveysongelmista kärsiviä ja luulotautisia. Aina on joku juttu mielen päällä ja niitä omia ongelmia peilataan muista ihmisistä jotenkin sairaalloisella tavalla.

Tällaisella puheella on myös helppo hiljentää narsistin uhri. Tehdäänkin hullu uhrista ja narsisti pääsee pälkähästä.

Vierailija
31/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisella puheella on myös helppo hiljentää narsistin uhri. Tehdäänkin hullu uhrista ja narsisti pääsee pälkähästä.

Kyllä minusta ihminen, joka leimaa toisia kertaluontoisen tapaamisen perusteella narsistiksi  tai persoonallisuushäiriöiseksi, on syytäkin hiljentää. Ei yksittäisen kerran jälkeen voi ketään tuomita tuolla tasolla, oli kuinka narsistin uhri tai ei.

Jos on tuntenut henkilön kauan niin sitten voi puheet ottaa jo vakavammalla tasolla ja uhrikin on uskottava.

Vierailija
32/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, teillä kaikilla on oikeus omiin ajatuksiin, enkä tässä ala sen enempää vääntämään. Kannattaa kuunnella kuitenkin omia vaistoja.

Ap

Kuule monella ihmisella toimii vaistot, mutta harva on niin tyhmä että vaistojen perusteella diagnisoi vahvasti hetken tapaamisen jälkeen tuntemattoman ihmisen oman kokemuksen perusteella.

Vierailija
33/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä minä taas luin.. Av jaksaa vieläkin yllättää.

Vierailija
34/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jatkossakin tietoni omana tietonani, tämä keskustelu sen todisti. Koska todennäköisesti minut leimattaisiin hulluksi. 

Minulle on silti ollut aika paljon hyötyä tästä ihmistuntemuksestani urallani. Olen myös osannut valita oikeanlaisen puolison.

ap

Vierailija
35/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olisit oikeasti narsistin uhri, et tekisi tällaista aloitusta. Uhri tietää, että mutuilut ovat vaan inhottavia toisen ihmisen leimaamisia ja samalla todelliset narsistit sekoittuvat mutuilujen diagnisointeihin. Narsistin uhri on usein empaatikko ja empaatikko ymmärtää, että toisen ihmisen perusteeton leimaaminen on törkeätä ja väärin.

Vierailija
36/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olisit oikeasti narsistin uhri, et tekisi tällaista aloitusta. Uhri tietää, että mutuilut ovat vaan inhottavia toisen ihmisen leimaamisia ja samalla todelliset narsistit sekoittuvat mutuilujen diagnisointeihin. Narsistin uhri on usein empaatikko ja empaatikko ymmärtää, että toisen ihmisen perusteeton leimaaminen on törkeätä ja väärin.

Ja sun päätelmä on sittne mitä? totaalista faktaa? "Jos oikeasti olisit narsistin uhri, et tekisi tällaista aloitusta." Tuo jos mikä on mutuilua. Joten voit kohdistaa omat vinkkisi myös itseesi.

Vierailija
37/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän jatkossakin tietoni omana tietonani, tämä keskustelu sen todisti. Koska todennäköisesti minut leimattaisiin hulluksi. 

Minulle on silti ollut aika paljon hyötyä tästä ihmistuntemuksestani urallani. Olen myös osannut valita oikeanlaisen puolison.

ap

Pokaali sulle ja laulamme kuorossa onnittelulaulua sinua ylistäen. Hienoa, että olet osannut valita ei-vääräinlaista puolison. Koska olet kaikinpuolin loistava, voisit perustaa kotipsykiatrian vastaanoton vartissa diagnoosi persoonallisuushäiriöstä ja kuvan perusteella minuutissa.

Vierailija
38/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan komppaan tuota, "tämä aloituksen tekeminen kertoo vain mutuilusta" jota oikeasti ei antinarsisitinen tekisi. Aavistuksen pohjata ei tuomita järkevissä piireissä, muttta tällaisen avauksen pohjalta voi tehdä johtopäätöksiä jotka perustuvat konkreettiseen spekulaatioon. Ap aliarvioit ne joita yrität huijata, et sitä ehkä huomaa.

Vierailija
39/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan komppaan tuota, "tämä aloituksen tekeminen kertoo vain mutuilusta" jota oikeasti ei antinarsisitinen tekisi. Aavistuksen pohjata ei tuomita järkevissä piireissä, muttta tällaisen avauksen pohjalta voi tehdä johtopäätöksiä jotka perustuvat konkreettiseen spekulaatioon. Ap aliarvioit ne joita yrität huijata, et sitä ehkä huomaa.

Mikä motiivi mulla olisi huijata täällä av-palstalla?

Vierailija
40/62 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niin totta!

Me kaikki ei-narsistithan avaudumme heti uusille ihmisille, kerromme pelkomme ja ilomme ja kaiken sen, mitä narsistit kolkosti pitävät omanaan. Emme ole pinnallisia outojen seurassa, vaan todella syvällisesti käsittelemme keskusteluissa esim. suhdetta vanhempiimme tai sitä, mistä elämämme onni koostuu. Narsistin tunnistaa siitä, että hän ei suostu kertomaan unistaan, vähättelee sitä, kun utelemme vihankäsittelytapojaan eikä suostu kertomaan julkisesti sukupuolielämästään. Yllättävän moni on tällainen pinnallinen narsisti ja on ihanaa, että ap pystyy heti tunnistamaan moisen inhan ihmisen!

Narsismi muuten ei ole luonne, vaikka sellaiseksi sitä nyt yrität supistaa!