Kuinka luottaa miehiin?
Olen nuori nainen jota on lapsuudessa seksuaalisesti hyväksikäytetty, oma isä ollut henkisesti äärimmäisen pahoinpitelevä eikä elämässä ole ollut juuri yhtään ns. turvallista miestä. En ole ollut yhdessäkään kunnon parisuhteessa ja tuntuu että miehille olen vain himojen kohde. Tiedän kuitenkin että kaikki miehet eivät ole sikoja. Tai ainakin tahdon niin uskoa. Olen kaikesta huolimatta hetero ja tahtoisin itselleni vakaan suhteen. En tiedä voiko sellaista muodostua kun olen yllä mainitusta syistä aika epäluuloinen ja varuillani miesten seurassa.
Kommentit (47)
Ole yksinään niin pitkään kunnes olet omasta mielestäsi kunnossa. Sun täytyy oppia itsekunnioitusta ja armollisuutta, ja olla aidosti sitä mieltä että ansaitset vaan hyvää. Niin pitkään kun olet rikkonainen niin olet otollinen kohde kusipäille ja helppo hyväksikäyttää.
Kai olet jutellut tuosta hyväksikäytöstä jonkun kanssa?
Jos lähistöltäsi löytyy mies joka spontaanisti auttaa sinua, hymyilee ja sanoo ”moimoi”, niin ei hän niin kamala voi olla?
Tarvitset korvaavia mukavia kokemuksia miehistä. Toivon että niitä sinulle viedä suodaan.
Ei pidä luottaa, jos ei tunne. Vain jos tietää (ja tutustuu), että henkilö on kiltti ja luotettava oikeasti. Ei kannata ottaa riskejä, että tulee uusia traumoja.
Mieti miten suhtautuisit itse mieheen, joka suhtautuisi naisiin tuolla tavalla omiin kokemuksiin perustuen. Onko tervettä? Reilua? Siitä se lähtee käyntiin, tasa-arvoisesta asennoitumisesta. Pysy kaukana sukupuolivihaan perustuvista forumeista
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten suhtautuisit itse mieheen, joka suhtautuisi naisiin tuolla tavalla omiin kokemuksiin perustuen. Onko tervettä? Reilua? Siitä se lähtee käyntiin, tasa-arvoisesta asennoitumisesta. Pysy kaukana sukupuolivihaan perustuvista forumeista
Ymmärtäisin epäluuloisuuden ja tahtoisin olla tukena mutta en myöskään ottaisi siitä itseeni. Toivoisin myös mieheltä ymmärrystä ja tukea ilman että kokee minkäänlaista syyllisyyttä muiden miesten aiheuttamasta tuskasta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin epäluuloisuuden ja tahtoisin olla tukena mutta en myöskään ottaisi siitä itseeni. Toivoisin myös mieheltä ymmärrystä ja tukea ilman että kokee minkäänlaista syyllisyyttä muiden miesten aiheuttamasta tuskasta.
-ap
Olet selvästikin uusi täällä. Jos mies tekisi aloituksen otsikolla "miten luottaa naisiin" ja valittelisi luottamuksen puutetta menneisyyden huonojen kokemusten takia niin täällä haukuttaisiin ensimmäiseksi vätykseksi joka ei ole kyennyt käsittelemään menneisyyttään ja roikkuu siinä sekä siaksi joka yleistää yksittäistapaukset kaikkiin naisiin. Lopuksi todetaan ettei ansaitsekaan ketään ennenkuin kasvaa aikuiseksi.
Suuri osa suomalaisista miehistä on ihan kohtuu luotettavia. Mutta välttämättä treffipalstoilta tai lähiöbaarien juopporemmeistä niitä luotettavia kavereita ei löydy. Voin olla tietysti väärässäkin.
Seuraa muiden hyväksikäytettyjen elämää esim. Youtubessa. Sieltä löytyy hyviä roolimalleja, selviytyjiä, samanlaisia kokemuksia.
Harrastamalla parempaa ihmistuntemusta.
Väitän että hyvän ja luotettavan miehen pystyy tunnistamaan mutta nainen ei itse ole kiinnostunut heistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suurin osa miehistä on sikoja. Kun hyväksyt sen ja voimaannut, olet vahva. Minullakaan ei ole miehistä hyviä kokemuksia ja koko ajan kokemukset pahenee ja pahenee. Se on tavallaan kierre mistä ei pääse pois. Kun jokainen mies on pettymys, ei hyviä suhteita edes muodostu ja olen vahvalla puolustuskannalla jo valmiiksi. Suhteessa kiusaan miestä henkisesti. Parempi siis yksin.
En ihmettele, jos olet sinkku ja et löydä helposti itsellesi kunnollista kumppania, jos oletuksesi on, että suurin osa miehistä on sikoja. Ja miten kierre voisi oikeastaan koskaan katketa, jos itse kiusaat miestä henkisesti. Pitäisikö miehen tyytyä suhteessa uhrin asemaan, jotta sinä voisit jatkaa kiusaamista loputtomiin. Vai mitä ehdotat? - Kunei minusta sellainenkaan suhde kuullosta kovin tasapainoiselta ja hyvältä, jossa molemmat ovat jatkuvasti puolustusasemissa, puolustaen itseään.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa suomalaisista miehistä on ihan kohtuu luotettavia. Mutta välttämättä treffipalstoilta tai lähiöbaarien juopporemmeistä niitä luotettavia kavereita ei löydy. Voin olla tietysti väärässäkin.
...eli luotettava mies on ainoastaan sellainen joka ei yleisimmillä metodeilla hae seuraa?
Tekee sitten aika haasteelliseksi sen omankin seuranhaun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olet selvästikin uusi täällä. Jos mies tekisi aloituksen otsikolla "miten luottaa naisiin" ja valittelisi luottamuksen puutetta menneisyyden huonojen kokemusten takia niin täällä haukuttaisiin ensimmäiseksi vätykseksi joka ei ole kyennyt käsittelemään menneisyyttään ja roikkuu siinä sekä siaksi joka yleistää yksittäistapaukset kaikkiin naisiin. Lopuksi todetaan ettei ansaitsekaan ketään ennenkuin kasvaa aikuiseksi.
En ole uusi ja tiedän kyllä vallitsevan palsta-mentaliteetin. Kykenen kyllä itsenäiseen ajatteluun ja tiedän että erilaisia hyväksikäyttäjiä löytyy kummastakin sukupuolesta. Valitettavasti omalle kohdalle osuneet miehet eivät ole olleet luottamukset arvoisia. Naisista löytänyt useita luottamuksen arvoisia ihmisiä joskin myös epäluotettavia tapauksia.
-ap
Aina kannattaa olla varuillaan ja olla suinpäin luottamatta uuteen ihmiseen...
mutta on varuillaanoloa ja on varuillaanoloa.
On tervettä varuillaanoloa joka ei haittaa tutustumista mutta mielen sopukoissa pyörii taustaprosessina analysoija joka hälyttää jos alkaa tulla vastaan niitä punaisia lippuja.
Sitten on epätervettä varuillaan oloa jossa lähtökohtaisesti olettaa toisen olevan epäluotettava sikahyväksikäyttäjä, kunnes tämä jollain yleensä mahdottomalla tavalla todistaan toisin.
Jälkimmäinen varuillaanolo on hyvä resepti yksinäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...eli luotettava mies on ainoastaan sellainen joka ei yleisimmillä metodeilla hae seuraa?
Tekee sitten aika haasteelliseksi sen omankin seuranhaun.
Kannattaa silti aina pitää silmät auki. Kuten sanoin, voin olla myöskin joskus väärässä.
Oman kokemuksen mukaan yleensä vaan ihan ihmisiin ei kannata luottaa, eli ei ole vain miesten vika.
Ihmiset on apinoita, ei älyllisiä olentoja.
Luottamus ansaitaan, ja sitä ei kannata antaa sukupuolen perusteella. So, koita luottaa mieheen, ei kaikkiin miehiin.