”Olin järkyttynyt ja nöyryytetty” - Bussin ulkopuolella terminaalissa tupakoinut Raija ei päässyt Onnibussin kyytiin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808032201104103_u0.shtml
Yllättäen bussikuskin versio on tuosta hiukan erilainen. En ihmettelisi, vaikka mamman käytöksestä olisi jotain jätetty kohteliaisuussyistä kertomattakin.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toimitusjohtaja Helke ei ollut paikalla tapauksen sattuessa, mutta hän sanoo tuntevansa kuljettajan, joka on hänen mukaansa säntillinen, särmä kuljettaja.
- Ei ole syytä epäillä tarinaa, hän on hyvin hillitty kaveri. Tunnen henkilökohtaisesti kuljettajan, Helke kertoo."
En ota kantaa siitä kenen vika tässä nyt oli, mutta minusta on väärin kun johtajat ei halua edes selvittää koko tapausta, koska luottaa siihen omaan työntekijään sokeasti. Ihmistä ei voi koskaan tuntea noin hyvin. Jotkut käyttäytyy eri tavalla eri seuroissa. Sama ihminen voi vaikuttaa mukavalta tiettyjen ihmisten seurassa ja tietyissä olosuhteissa, mutta muuttua ärsyttäväksi, ylemmyydentuntoiseksi kiusaajaksi toisissa seuroissa ja tilanteissa. Tai sitten ihmisellä voi olla vain paha päivä ja hermot kireällä ja toimii väärin sillä hetkellä, vaikka ei yleensä ole sen tapaista. Vanhemmatkaan ei aina tahdo uskoa, että oma kullannuppu voisi kiusata ketään koulussa. Pitäisikö opettajienkin vain lakaista kaikki maton alle, koska hän vain sattuu luottamaan oppilaisiin, jotka vaikuttaa ihan mukavilta silloin kun hänen silmänsä niihin osuu, vaikka joku tulisi valittamaan heistä?
Kampin bussiterminaali on täynnä kameroita. Kamerat kuvaavat koko ajan joten en usko että työntekijä tekisi mitään typeryyksiä.
Lässyn lässyn. Minä olen itse ollut keskellä Helsinkiä kun bussikuski lähtee ajamaan JALKAKÄYTÄVÄLLE kun ei jaksa odottaa punaisia valoja. Olen myös ollut bussissa Helsingissä jossa bussi tekee U-käännöksen keskellä tietä.
Busikuskeiksi menee ihmisiä jotka ei pärjää missään muussa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toimitusjohtaja Helke ei ollut paikalla tapauksen sattuessa, mutta hän sanoo tuntevansa kuljettajan, joka on hänen mukaansa säntillinen, särmä kuljettaja.
- Ei ole syytä epäillä tarinaa, hän on hyvin hillitty kaveri. Tunnen henkilökohtaisesti kuljettajan, Helke kertoo."
En ota kantaa siitä kenen vika tässä nyt oli, mutta minusta on väärin kun johtajat ei halua edes selvittää koko tapausta, koska luottaa siihen omaan työntekijään sokeasti. Ihmistä ei voi koskaan tuntea noin hyvin. Jotkut käyttäytyy eri tavalla eri seuroissa. Sama ihminen voi vaikuttaa mukavalta tiettyjen ihmisten seurassa ja tietyissä olosuhteissa, mutta muuttua ärsyttäväksi, ylemmyydentuntoiseksi kiusaajaksi toisissa seuroissa ja tilanteissa. Tai sitten ihmisellä voi olla vain paha päivä ja hermot kireällä ja toimii väärin sillä hetkellä, vaikka ei yleensä ole sen tapaista. Vanhemmatkaan ei aina tahdo uskoa, että oma kullannuppu voisi kiusata ketään koulussa. Pitäisikö opettajienkin vain lakaista kaikki maton alle, koska hän vain sattuu luottamaan oppilaisiin, jotka vaikuttaa ihan mukavilta silloin kun hänen silmänsä niihin osuu, vaikka joku tulisi valittamaan heistä?
Kampin bussiterminaali on täynnä kameroita. Kamerat kuvaavat koko ajan joten en usko että työntekijä tekisi mitään typeryyksiä.
Lässyn lässyn. Minä olen itse ollut keskellä Helsinkiä kun bussikuski lähtee ajamaan JALKAKÄYTÄVÄLLE kun ei jaksa odottaa punaisia valoja. Olen myös ollut bussissa Helsingissä jossa bussi tekee U-käännöksen keskellä tietä.
Busikuskeiksi menee ihmisiä jotka ei pärjää missään muussa työssä.
Tiesitkö että Onnibussin toimitusjohtaja (joka on koulutukseltaan DI) työskenteli alun perin kuljettajana...
Vierailija kirjoitti:
Ei laiturilla tupakointi ole syy poistaa bussista. Bussista poistetaan, jos siellä häiriköi. Näin kaiken järjen mukaan. Eli joko mamma valehtelee tai bussikuski on sekoillut.
Todennäköisesti mamma on saanut kunnon kilarit kun tupakoinnista on huomautettu. Jos huomautus olisi riittänyt, ei kuski olisi vaivautunut mihinkään operaatioon matkustajan poistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raija halusi näyttää maailmannaisen mallia junttikuskille.
Jos joku ei ole joskus sivistyneesti joskus käynyt tupakoimassa kielloista huolimatta luvattomissa paikassa heittäköön ensimmäisen kiven!
En ole tupakoinut koskaan. Kenet saan kivittää?
Eipä säälitä Raija yhtään. Joku mainitsi ketjussa, että miksi 60-vuotiasta rouvaa kohdellaan näin huonosti. Ei ikä pyhitä ihmistä ja hänen tapojaan.
Ärsyttää koko tuo ikäluokka, aina ohittamassa jonoissa ja mulkkaavat pahasti muita kanssakulkijoita. Säännöt koskee kaikkia, myös RAIJAA!
Onko nyt tosiaan niin, että kukaan samassa bussissa ollut ei ole löytänyt av:lle tai facebookiin kertomaan näkemästään? Raija kavereineen ovat olleet muka ainoat matkustajat?
Tupakka- ja alkoholivero eivät kata läheskään, saati monikertaisesti, tupakan ja alkoholin aiheuttamia kuluja. Kulut ovat miljardiluokkaa, josta verot kattavat noin puolet. Tämä sille kirjoittajalla, joka muuta "tiesi". Helposti löytyy tietoa vaikka googlaamalla.
Tupakan polttaminen kannattaa lopettaa. Kovin moni röökaaja kärsii vakavasta hapenpuutteesta aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onnibussin henkilökunnalta puuttuu käytöstavat muuten ihan täysin. Vain kerran on tullut vastaan mukava Onnibussin työntekijä. Olisi tuossakin kuski voinut mennä sanomaan näille naisille, että voitteko poistua, eikä huutaa pää punaisena mikrofoniin niin, että kaikki varmasti kuulevat.
Minulla on täysin päinvastaiset kokemukset. Kuljen jatkuvasti Tampere-Turku-linjaa ja Onnibussin kuskit ovat mitä ystävällisimpiä.
Nolo akka, mennyt tupakalle bussin taakse ja kuvitellut, ettei näy sietä. Olisi voinut tulla hyvinkin toisen laiturille ajavan bussin jyräämäksi omaa tyhmyyttään. Kuski ja kuka tahansa asiakaspalvelija ei tee vittumaisesta tilanteesta vielä vittumaisempaa jos ei ole pakko, vaan kyllä se syy yleensä löytyy sieltä asiaskaspuolelta joitakin yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta.
Ei saa polttaa, mutta kyllä toi kuskikin on aivan nátsí.
Googlesta löytyy joku taiteilija ton nimellä. Nämähän ovat monesti...no ylidramaattisia....
Pohjolan Liikenteellä on monopoliasema Suomessa. Meidän pikkukaupungissa etelä Suomessa omi kaikki vuorot ja esti Onnibussia aloittamasta liikennöintiä. Nyt ei kulje busseja mihinkään ilmansuuntaan, kuin ainoastaan kouluaikoina. Pitäisi edellyttää lailla ja sanktioilla liikennöitsijää, jos ei täytä velvollisuuttaan myös suorittaa omimiaan vuoroja. Kesken vuotta lopetetaan pelkällä ilmoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt koiran kanssa Onnibussiin maksamalleni matkalle. Olin varannut 2 paikkaa ja koira olisi mennyt jalkoihin. Kiltti isohko vanhus koira. Olisin ymmärtänyt olla suuttumatta kuskin kertoessa asian, ellei avoimesta ovesta olisi näkynyt rouva räkyttävän pikkukoiran kanssa tyytyväisesti kyydissä.
"Haluamme taata kaikille asiakkaillemme mukavan ja viihtyisän matkan, joten emme kuljeta lemmikkieläimiä. Poikkeuksena ovat opaskoirat. Ennakkovaraus opaskoirasta tulee tehdä viimeistään 72h ennen matkaa asiakaspalvelusta."
Kyllä. Kuten sanoin aiemmin niin ei se minua haittaa ettei koiraa saanut bussiin ottaa vasn se etrei sääntö koskenut kaikkia. Pikkuinen räksy oli mamman sylissä samaisessa bussissa. Ei ollut opaskoira.
Olen terveydenhuollossa töissä ja tapaan asiakkaita kymmeniä päivittäin. Normaalien, hyvin käyttäytyvien asiakkaiden kanssa toiminta on helppoa, ja tulee tehtyä paljon sellaista, mikä ei edes omaan toimenkuvaan kuulu. Ihminen kun on luonnostaan auttavainen. Sitten on niitä tyyppejä, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin ja eivät ymmärrä olevansa yksi muiden joukossa. Olen tehnyt työtäni yli kaksikymmentä vuotta ja on ihmisiä, jotka tietävät, miten työni pitäisi tehdä, sen perusteella, että kävivät kerran tai pari jossain muualla, jossa tehtiin eri tavalla. Nämä vaativat ylimääräistä palvelua ja luulevat, että kaikki on vain heitä varten. Ei haittaa, vaikka odotushuone on täynnä ihmisiä, kun heillä on vain "pieni" asia jonon ohi. Tai kiire jonnekin.
Omasta mielestä palvelu on parantunut huomattavasti Suomessa. Poikkeuksia tietenkin on, mutta jos saa huonoa palvelua jatkuvasti, kannattaa vähän miettiä sitä omaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, tupakkavero kattaa tupakasta aiheutuneiden sairauksien hoitokulut moninkertaisesti. Ettekö te savuttomat valopäät todellakaan tajua miten paljon verotuloja valtio saa tupakoijilta? Haluatteko itse maksaa nämä miljardit sitten kun kukaan ei enää tupakoi?
Ettekö te savulliset valopäät todellakaan tajua, että jos ei ole tupakoijia, niin sitten ei ole myöskään tupakasta aiheutuneita sairauksia ja terveysongelmia, joita tarvitsisi kattaa niillä tupakasta tulevilla miljardeilla?
Tuki vai Aro? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, tupakkavero kattaa tupakasta aiheutuneiden sairauksien hoitokulut moninkertaisesti. Ettekö te savuttomat valopäät todellakaan tajua miten paljon verotuloja valtio saa tupakoijilta? Haluatteko itse maksaa nämä miljardit sitten kun kukaan ei enää tupakoi?
Ettekö te savulliset valopäät todellakaan tajua, että jos ei ole tupakoijia, niin sitten ei ole myöskään tupakasta aiheutuneita sairauksia ja terveysongelmia, joita tarvitsisi kattaa niillä tupakasta tulevilla miljardeilla?
Näinpä, saataisiin nekin resurssit niille, jotka niitä oikeasti tarvii.
Ettei vaan täti olisi vetänyt camparia ripsivärit poskella ja ollut aika tuiskeessa. Sitten huudettu kuskille v-alkuista sanaa kunnes tämä on käskenyt apuvoimia paikalle.
Onko tämä Kampin bussiterminaali sama kuin Helsingin linja-autoasema? Onko se siis nykyään kokonaisuudessaan sisätila? Silloin kun itse sieltä olen viimeksi lähtenyt, niin se oli vielä ihan tavallinen ulkotila lähtölaitureineen. Toki siitä on aikaa jo yli parikymmentä vuotta.
Jos se on kokonaan sisätila, niin kuinka tampio on ihminen, joka alkaa siellä tupakoimaan? Eihän enää vuosiin ole saanut missään julkisissa sisätiloissa tupakoida, eikä varmasti Ruotsissakaan. Tämä nyt tietää jo pikkulapsetkin. Ja tämä kuuskymppinen nainen nolaa itsensä vielä iltapäivälehdessä omalla nimellään??? Ei hyvää päivää näitä nykyajan tampioita!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Kampin bussiterminaali sama kuin Helsingin linja-autoasema? Onko se siis nykyään kokonaisuudessaan sisätila? Silloin kun itse sieltä olen viimeksi lähtenyt, niin se oli vielä ihan tavallinen ulkotila lähtölaitureineen. Toki siitä on aikaa jo yli parikymmentä vuotta.
Jos se on kokonaan sisätila, niin kuinka tampio on ihminen, joka alkaa siellä tupakoimaan? Eihän enää vuosiin ole saanut missään julkisissa sisätiloissa tupakoida, eikä varmasti Ruotsissakaan. Tämä nyt tietää jo pikkulapsetkin. Ja tämä kuuskymppinen nainen nolaa itsensä vielä iltapäivälehdessä omalla nimellään??? Ei hyvää päivää näitä nykyajan tampioita!
Se on kokonaan sisätila, maan alla.
Vierailija kirjoitti:
No joo, siitä on tosiaan ikuisuus, kun bussiasema oli se tönö muutamine laitureineen. Nykyään siinä on joku pubi ainakin. Kampin bussiasema on maan alla, laitureitaon varmaan sata kahdella puolella. Erittäin toimiva. 5 4 8
Suomessa tilanne oli kuitenkin sikäli eri, että näillä isoilla bussifirmoilla oli lain mukaiset siirtymäajan päättyvät (ja nyt jo pääosin päättyneet) reittiliikenneluvat, joille ei saanut aiheuttaa pysyvää ja vakavaa haittaa. Onnibussin lähteminen samasta paikasta tulkittiin tällaiseksi haitaksi.