Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siellä Helsingissä pitää asua jos melu, hinnat jne vaan harmittaa?

Vierailija
04.05.2024 |

Tuttu postasi juuri miten kaupungin melusaaste aiheuttaa stressioireita. Kyseessä insinööri joka saisi töitä kirjaimellisesti mistä tahansa. En nyt ihan ymmärrä. Ei tarvitse muuttaa kuin 50 km mihin tahansa ilmansuuntaan niin ikkunasta ei kuulu kuin linnunlaulu ja yläkouluikäiset roadmanit ei pyöri jokaisessa kadunkulmassa. Pakkoko elämästään on tehdä noin vaikeaa? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on vaan hienompaa elämää kärsiä melusaasteesta 300 tonnin kerrostalokaksiossa. Köyhä ei ymmärrä. 

Vierailija
2/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asua Helsingissä, ei riitä lompako muuttaa keskeisemmille pelipaikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit ei myönnä asuntolainoja mihin tahansa maalaistönöön enää. Lisäksi työmatkat voi olla aika tuskallisia kun tuskin mikään insinööritoimisto on metsän reunassa.

Vierailija
4/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hyvät puolet ovat merkittävästi suuremmat kuin huonot.

Vierailija
5/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lähteä syntymäkaupungistaan pois? Odotan, että muualta tulleet lähtee ensin hevonh*lvettiin. 

Vierailija
6/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa. Rakastan katsella ikkunasta kaupungin vilinää ja ovesta kun astuu, on kaiken keskellä. En voisi asua missään lähiössä saatikka pellon tai metsän laidassa.

Vierailija
7/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinne on keskitetty ja muualta lopetettu vaikka mitä. Kaikkia töitä ei edes ole muualla.

Vierailija
8/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit ei myönnä asuntolainoja mihin tahansa maalaistönöön enää. Lisäksi työmatkat voi olla aika tuskallisia kun tuskin mikään insinööritoimisto on metsän reunassa.

Heikko yritys. On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin Helsinki tai käsiin hajoava tönö susirajalla. 50 km työmatkan pendelöi ilmansuunnasta ja kulkuneuvosta riippuen 30-45 minuutissa, ja kuten sanottu, valtaosa insinööreistä voi tehdä vähintään osittaista etätyötä tai vaihtaa työpaikkaa. 

Vierailija
9/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan asuisi muuten, mutta töiden takia en voi asua muualla päin Suomessa ja etätyö ei mahdollista.

Vierailija
10/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihen maalaistönöön välttämättä edes kovin kummoista asuntolainaa tarvita. Itse olen velaton omakotiasuja kolmikymppisenä muutettuani helsinkiläiskaksiosta Kanta-Hämeeseen. 

Vierailija
11/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin poismuutto. Merkittävin meluongelma tulee yksityisautoilusta, jota ainakin itse aktiivisesti vastustan ja esitän rajoitettavaksi kantakaupungin alueella poislukien aidosti tarpeellinen logistiikka ja huoltoasiat. Poismuutto tarkoittaisi luovuttamista. 

Ei minua normaalit elämisen äänet ja kadun varrella musisoivat ihmiset haittaa, mutta nuo helkutin peltilehmät eivät noin suurissa määrin kuulu tiiviiseen kaupunkiin. Vievät tilaakin aivan röyhkeitä määriä. Helsingin pitäisi ottaa mallia Kööpenhaminasta, Oslosta ja Tukholmasta eikä Moskovasta.

Vierailija
12/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä perheessä on kaksi työssäkäyvää aikuista, molemmat tarvitsee oman alan työpaikat. Lisäksi voi tulla aika yksinäinen olo pöpelikössä, jos kaikki ystävät ja sukulaiset on jätetty taakse. Maalla kyräillään kaupunkilaisia, on vaikea luoda sosiaalisia suhteita tyhjästä. On ihan eri asia jos on kotoisin sieltä.

Vierailija
13/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi lähteä syntymäkaupungistaan pois? Odotan, että muualta tulleet lähtee ensin hevonh*lvettiin. 

Sama. Mulle on ihan sama, mitä naristaan. Mä haluan nimenomaan asua kaupungissa. Ne jotka kärsii, voi palata landelle haistelemaan sitä navetanhajua. Kiitos ja moi.

Vierailija
14/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä perheessä on kaksi työssäkäyvää aikuista, molemmat tarvitsee oman alan työpaikat. Lisäksi voi tulla aika yksinäinen olo pöpelikössä, jos kaikki ystävät ja sukulaiset on jätetty taakse. Maalla kyräillään kaupunkilaisia, on vaikea luoda sosiaalisia suhteita tyhjästä. On ihan eri asia jos on kotoisin sieltä.

Kai ymmärrät että sen kehä-kolmosen takana on muutakin kuin pöpelikköä? Ei ole mikään pakko muuttaa maalle vaikka Helsingistä poistuisikin. 

Vierailija
15/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakeli, jos ois töitä maalla niin lähtisin heti. Ei vaan  ole, yrittänyt olen etsiä. Työttömäksi en halua ruveta, enkä halua käyttää työmatkaan yli tuntia

Vierailija
16/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin! Helsingissä koti oli kerrostalokaksio ongelmalähiössä, nyt asun osittain omavaraisesti rintamamiestalossa upealla puutarhatontilla. Sata tonnia maksoi, ja vaihdossa jäi kivasti rahaa säästöönkin. Takaisin en oikein usko muuttavani vaikka työmahdollisuudet ovatkin Helsingissä paremmat, se ei vaan ole sen arvoista että ainoan elämäni siellä tuhlaisin.

Vierailija
17/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuoruuteni persereikäpikkukaupungissa. Ei koskaan enää.

Vierailija
18/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttanut sieltä maalaiskylästä Helsinkiin. Se on ollut elämäni paras juttu. Takaisin en lähde. Kaikki palvelut lähellä. Julkinen liikenne pelaa. Täällä ovat lapseni saaneet hyvän elämän. Kulttuuria äärestä laitaan. Meri ja ihanat rannat....

Vierailija
19/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa. Eli en voi muuttaa skutsiin.

Vierailija
20/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä.

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi