Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Olin järkyttynyt ja nöyryytetty” - Bussin ulkopuolella terminaalissa tupakoinut Raija ei päässyt Onnibussin kyytiin

Vierailija
03.08.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808032201104103_u0.shtml

Yllättäen bussikuskin versio on tuosta hiukan erilainen. En ihmettelisi, vaikka mamman käytöksestä olisi jotain jätetty kohteliaisuussyistä kertomattakin.

Kommentit (260)

Vierailija
141/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi,   mutta en voi kuin nauraa...….       

Jutun loppu oli helmi.

"- Seuraavan kerran menen siskon luo junalla, vaikka se vain on niin vaikeaa .Onnibussilla en mene, vaikka se olisi kuinka halpaa. Lippu oli edullinen, mutta silti pitäisi käyttäytyä kunnolla."

Ilmeisesti Raijasta on kiva maksaa vähän enemmän, kun voi vastaavasti käyttäytyä vapaammin :D

Hän kyllä tarkoitti, ettei bussikuski käyttäytynyt hyvin. Ja vaikka lippu halpa olikin, hän odotti toisenlaista käyttäytymistä palvelualalla olevalta ihmiseltä, eikä sellaista joka huutaa asiakkaalle kuin mielipuoli.

Raija aloitti koko jupakan käyttäytymällä huonosti. Asiasta sanottiin hänelle, ilman kaiuttimia. Raija kuitenkin toisti huonon käytöksensä. Aikuinen ihminen, joka huomautuksen jälkeen jatkaa väärää toimintamallia ei tarvitse enää silitystä.

En oikein jaksa uskoa, että ottaisi tämän jälkeen Iltapuluun yhteyttä, jos näin. 

Mieti nyt: teet väärin joko tietoisesti tai epähuomiossa. Siitä huomautetaan sinulle. Uhmakkaasti jatkat häiriökäyttäytymistä. 

Otat yhteyttä lehteen ja valehtelet täysin tapahtumien kulun? Noh... onhan tätäkin sattunut toki varsinkin r-sismia sisältävien väitteiden yhteydessä. Eli en sano, että mahdotonta, mutta tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä. 

Lähinnä tässä kyllä ihmetyttää, miten jollekin voi olla epäselvää, ettei julkisissa sisätiloissa saa polttaa nykypäivänä. 

Ruotsissa asuminen ei muuta tätä, koska siellä on ollut aivan samat säännöt jo hieman aiemmin kuin Suomessa. 

Ihanan naiivi asenne. Tottahan kaikki iltapäivälehtiin yhteyttä ottavat "vääryyttä kärsineet" ovat aina oikeassa, täytyyhän niiden olla kun se lukee lehdessä.

Sanoiko kirjoittaja, että ovat aina oikeassa? Sanoi pitävänsä vain epätodennäköisenä. 

Kyseenalaisti vain jutun, miten jokaisen ei-naiiivin tulee tehdäkin. 

Itse olet naiivi, jos pureskelematta nielet bussiyhtiön version. 

Vierailija
142/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Minä minä minä! Minulla on OIKEUKSIA! MINUN oikeudet! Minulla EI OLE velvollisuuksia! Minä ensin! MINÄ OLEN KOKENUT VÄÄRYYTTÄ! Ei muilla väliä, mutta MINÄ! Nyt minä niin mieleni pahoitin!”

Kuvaa hyvin nykypäivän ihmisiä. Oli sitten suomalainen tai ruotsinsuomalainen.

Tupakoitsijat ovat ehkä maailman itsekkäin ihmisryhmä!

T. Astmaatikko, jonka yhden talvitakin on ohikulkija tupakallaan polttanut

Tämä on totta, mutta en purematta niele bussikuljettajankaan puolustusta. Tai virkavallan tai kenen tahansa. Vaarallista olettaa, ettei siellä toisessa päässä voitaisi koskaan toimia väärin. Ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Sitä en tiedä kumpi tässä tapauksessa on oikeassa, joten en ole kummankaan puolella. 

Terminaaleissa ei saa polttaa tupakkaa lahna.

En siitä puhunutkaan. Vaan tuosta kokonaisuudesta. Yksi väärys ei oikeuta toista vääryyttä tai asian vääristelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo aika paljon asenteesta:"Onnibussilla en mene, vaikka se olisi kuinka halpaa. Lippu oli edullinen, mutta silti pitäisi käyttäytyä kunnolla."

Kunnolla käyttäytyminen on ilmeisesti vaikeaa hänelle. Varsinkin kun lippu oli halpa, niin olisi pitänyt saada käyttäytyä kuin itsekäs possu. Halpa ei tarkoita sitä, että ei tarvitsisi olla hyviä ja toisia huomioon ottavia tapoja.

144/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terminaalissa on tietenkin kiellettyä polttaa ja siitä on yksimielisyys. 

Pohdin vain, että onko kuljettajalla oikeus evätä matka järjestysrikkomuksen tekijältä. Siis tässä tapauksessa, jossa ei aiheuta mitään erityistä muille matkustajille eli ei ole aggressiivinen, kovasti humalassa tms. 

Nämä oksentelevat migreenipotilaat jätän omaan arvoonsa. Kumma kun niitä ei 70-80 -luvulla ollut missään. Ihan itse hankittu psykosomaattinen oire. 

Jos joku on polttanut tupakan tulessaan bussiin, niin toki se vieressä olijalle hetken haisee. Menee kuitenkin ohi nopeasti toisin kuin vaikka edellisenä iltana nautittu valkosipuli ja viina. 

-tupakoimaton

Minä olen ollut (ja olen edelleen) se oksenteleva migreenipotilas 1970-luvulla. Kyllä migreeniä oli silloinkin.

Tupakka ym. voimakkaat hajut ovat inhottavia. Itselläni juurikin tuo tupakka laukaisee migreenikohtauksen. Harvemmin kuitenkaan silloin, jos viereeni istuu joku tupakalta haiseva henkilö, vaan ennemminkin siten, että hajuun yhdistyy tupakan savu.

Vierailija
145/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa, vahvistuu mielipiteeni siitä, kuinka itsekkäitä tupakoitsijat ovat.

Itselleni vahvistui se tieto, että av-mamma ei osaa lukea.

Vierailija
146/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tätä kuuluttelijaa hävettävän jos on ammattilainen. Mieti kun samat asiakkaat tulevat seuraavalla kerralla kyytiin ja tiedänt että viimeksi nolasi itsensä ja menetti hermonsa totaalisesti. Tämän kuuluttelijan puolustajaa tupakoitsijoita vihaavaa en usko haittavaan tai hävettävän, koska ei mielenvikainen yleensä ole tietoinen omasta mielenviastaan. Tuskin mielenvikaista kuitenkaan bussikuskiksi otetaan joten hänellä on vain kärähtänyt kovalevy toisin kuin näillä joilla se toimii automaatisesti pieleen.

Tupakoitsijat eivät ilmeisesti tosiaan ole tietoisia omasta mielenviastaan, kun vaarantavat henkensä tupakoinnillaan ja aiheuttavat muille myös sairauksia ja kohonnutta syöpäriskiä kun altistavat nämä passiiviselle tupakoinnille. Lisäksi kustannukset meille veronmaksajille tupakoinnin aiheuttamien sairauksien hoidosta ovat valtavat. Miksi tupakoitsijoita ei vain suljeta mielenvikaisille tarkoitettuihin laitoksiin tupruttelemaan?

Höpöhöpö, tupakkavero kattaa tupakasta aiheutuneiden sairauksien hoitokulut moninkertaisesti. Ettekö te savuttomat valopäät todellakaan tajua miten paljon verotuloja valtio saa tupakoijilta? Haluatteko itse maksaa nämä miljardit sitten kun kukaan ei enää tupakoi?

Vierailija
147/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kohtaa juttua tuo kiukuttelee kuskille eikä suostu poistumaan bussista kuskin käskettyä muuten kuin vartijoiden saattamana. Myöhemmin jutussa tuo selittää että "kyllähän minä uskon kun sanotaan" kun puhe oli siitä että kuski oli kieltänyt tupakoinnin terminaalissa.

Ihan selkeetä.

Vierailija
148/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omnibusshan voisi haukkua terminaalissa kaikki asiakkaat ja käskyttää heitä laiturille riviin miten haluaa jatkossa. Ahdasmieliset komppaa innoissaan kuskia ja alapeukuttaa tätä.

Vierailija
149/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta, kun olen Onnibussilla kulkenut, kuskit ovat olleet ystävällisiä ja asiallisia. Sen sijaan kun matkustin Onnibussin viroversiolla "superbussilla" Tallinnasta Tarttoon, oli kyllä kuskina töykein koskaan tapaamani ihminen.

Virossa superbus joutui sitten pian lopettamaan toimintansa, bussimafia oli niin vahva ettei uudelle toimijalle annettu mahdollisuuksia.

Virossa mitään ”bussimafiaa” ole, pikemminkin päinvastoin.

Heh heh, älä kommentoi asiaa josta et tiedä paskan vertaa.

Viron bussialan nykyiseen tilanteeseenhan on itse asiassa johtanut se, että ala muutettiin lähes täysin vapaaksi kilpailulle, ei niinkään ”mafiat”tai ”kartellit”

Vierailija
150/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuskin ainoa moka on ollut, jos on mikrofoniin huutanut. Olisi voinut käydä sanomassa mammoille henkilökohtaisesti, että teidän osalta kyyti jää nyt tähän. Mutta muuten sympatiat kuskin ja Onnibussin puolella. Ehkä tuo isänmaallinen, Ruotsissa 40-vuotta asunut tupakoiva täti on ajatellut, että Suomi on edelleen 70-lukulainen kehitysmaa jossa saa laittaa tupakaksi missä vaan. Ruotsissa tuskin olisi kehdannut tehdä samaa temppua. Ja sitten tuo Iltalehteen itkeminen vielä kruunaa tämän tempun.

Eikö tuossa sanottu, että kuski pyysi niitä poistumaan? Eivät suostuneet, kun oli lippu maksettu. Mitäs sen kuskin olisi pitänyt tehdä? Hän sanoi pyytävänsä vartijat paikalle ja niin teki.

Olisi hyvä näiden tyyppien, jotka eivät noudata ohjeita eivätkä usko poistumispyyntöjä, tajuta, ettei se jatko mene aina niin kivasti ja itselle mukavasti. Sitä saa mitä pyytää.

Vierailija
151/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi soittanut poliisin paikalle selvittämään kuskin oikeuksia. Kuskihan itse tästä vain kärsii kun joutuu katselemaan näitä muita silloin bussissa olleita asiakkaita muilla matkoilla. Suosittelisin alan vaihtamista kun ei osaa hoita hommiaan diskreetisti. 

Vierailija
152/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta, kun olen Onnibussilla kulkenut, kuskit ovat olleet ystävällisiä ja asiallisia. Sen sijaan kun matkustin Onnibussin viroversiolla "superbussilla" Tallinnasta Tarttoon, oli kyllä kuskina töykein koskaan tapaamani ihminen.

Virossa superbus joutui sitten pian lopettamaan toimintansa, bussimafia oli niin vahva ettei uudelle toimijalle annettu mahdollisuuksia.

Viron bussialan nykyiseen tilanteeseenhan on itse asiassa johtanut se, että ala muutettiin lähes täysin vapaaksi kilpailulle, ei niinkään ”mafiat”tai ”kartellit”

Viron bussiala on muutaman harvojen toimijoiden käsissä, ja se ei ole koskaan hyvä asia. Muutaman bussifirman pääjehut ja heidän kaverinsa ovat päättämässä uusien toimijoiden toimiluvista. Superbusin luvituskin oli yksi farssi, ja lopulta se savustettiin mahdottomilla ehdoilla ulos.

Vierailija
153/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on tehty kärpäsestä härkänen ja "uutinen" lehteen..mikä vttu näitä ihmisiä nykyään vaivaa.??

Koska tuollainen bussikuski pitäisi erottaa välittömästi.

Vierailija
154/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi soittanut poliisin paikalle selvittämään kuskin oikeuksia. Kuskihan itse tästä vain kärsii kun joutuu katselemaan näitä muita silloin bussissa olleita asiakkaita muilla matkoilla. Suosittelisin alan vaihtamista kun ei osaa hoita hommiaan diskreetisti. 

Tuohan oli just diskreetti tapaus eli matkustaja on joko bussin sisällä tai ulkopuolella, ei jossain välillä esim. roikkuen osittain ikkunasta ulos.

t. matemaatikko

(saa nähdä ymmärtääkö yksikään av-mamma tämän puujalkavitsin)

Vierailija
155/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viron bussiala on muutaman harvojen toimijoiden käsissä, ja se ei ole koskaan hyvä asia. Muutaman bussifirman pääjehut ja heidän kaverinsa ovat päättämässä uusien toimijoiden toimiluvista. Superbusin luvituskin oli yksi farssi, ja lopulta se savustettiin mahdottomilla ehdoilla ulos.

Ok, minulla on taiinut ollut väärä käsitys. Mistä lie peräisin...

Vierailija
156/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Viimeiset henkoset bussin ovella vetävä kun tulee viereen istumaan, niin se löyhkä on niin karmea, että siinä ei saa henkeä pitkään aikaan.

Tämä säännöksi kaikkiin julkisiin kulkuneuvoihin!

Mutta joo, miksi kaikesta pitää tehdä nykyään juttu lehteen?

Koska mikään muu ei toimi. Normaalissa yrityksessä työntekijä saa kenkää jos hänestä tehdään valitus.

Vierailija
157/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samahan suomessa oli matkahuollon ja isojen bussifirmojen kanssa eli onnibussit sai luvan lähteä mitä ihmeellisemmiltä pysäkeiltä muttei pääbussiasemalta

Vierailija
158/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omnibusshan voisi haukkua terminaalissa kaikki asiakkaat ja käskyttää heitä laiturille riviin miten haluaa jatkossa. Ahdasmieliset komppaa innoissaan kuskia ja alapeukuttaa tätä.

Se alleviivaus toimii, haluan olla ahdasmielinen onhan junttius nykyään in ja tuomitsen kaikki, eritoten itseni.

Vierailija
159/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Viimeiset henkoset bussin ovella vetävä kun tulee viereen istumaan, niin se löyhkä on niin karmea, että siinä ei saa henkeä pitkään aikaan.

Tämä säännöksi kaikkiin julkisiin kulkuneuvoihin!

Mutta joo, miksi kaikesta pitää tehdä nykyään juttu lehteen?

Koska mikään muu ei toimi. Normaalissa yrityksessä työntekijä saa kenkää jos hänestä tehdään valitus.

Ei kyllä saa jos valitus on aiheeton. Niitäkin firmoja on joista tulee monoa pelkästä valituksesta mutta en kutsuisi niitä normaaleiksi. Sitäpaitsi irtisanominen aiheettoman valituksen vuoksi johtaa usein irtisanotulle maksettaviin korvauksiin ja järkevät pomot tajuavat että tulee kalliiksi. 

Vierailija
160/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samahan suomessa oli matkahuollon ja isojen bussifirmojen kanssa eli onnibussit sai luvan lähteä mitä ihmeellisemmiltä pysäkeiltä muttei pääbussiasemalta

Tuo nyt on vielä pientä, Virossa mentiin paljon pidemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän