Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Olin järkyttynyt ja nöyryytetty” - Bussin ulkopuolella terminaalissa tupakoinut Raija ei päässyt Onnibussin kyytiin

Vierailija
03.08.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808032201104103_u0.shtml

Yllättäen bussikuskin versio on tuosta hiukan erilainen. En ihmettelisi, vaikka mamman käytöksestä olisi jotain jätetty kohteliaisuussyistä kertomattakin.

Kommentit (260)

Vierailija
121/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä juttu, että kuski keksi koko tarinan siitä, että Raija muka meni uudestaan tupakalle varoituksesta huolimatta, koska tajusi tehneensä mokan, kun töihin saapui valitus ja juttu lehteen. Sen kaveri toimitusjohtaja nolona yritti lakaista jutun maton alle, eikä lähtenyt puhdistamaan imagoa virallisesti tutkimalla valvontakameroiden tallenteita. "Joo, hän on hyvä tyyppi, minä luotan häneen, näkemiin", koska tiesi tasan tarkkaan että oli kaverikuskin moka. Ei kuullosta yhtään todennäköiseltä, että Raija olisi mennyt valittaa lehteen, jos oli tosiaankin käyttäytynyt uhmakkaasti kahdesti ja tiesi, että oli oma vika. Nainen oli selvästi ihmeissään. Onneksi te ette ole oikeudessa töissä hyvät palstalaiset, nimittäin monta syytöntä joutuisi linnaan ja syyllistä vapaaksi, ilman mitään tutkimuksia ja todisteita, vaan uskomalla sinisilmäisesti, ettei esim viranomainen, poliisi, pappi, lääkäri, politiikko, pomo jne voisi tehdä koskaan mitään väärin, vaan tavallisten ihmisten vikahan se oli kun näin väitetään.

Toimistusjohtajan pitäisi nolata asiakas kertomalla totuus lehdessä?

Eli asiakas meni ajotielle polttamaan tupakkaa.

Senhän toimitusjohtaja tekikin, vaikkei edes viitsinyt tarkistaa ja tutkia koko tapahtumaa. Hän vain päätti uskoa omaa tuttua ja sen perusteella julisti Raijan julkisesti syylliseksi. On pahempi julistaa asiakas syylliseksi, jos ei ole viitsinyt edes tutkia koko asiaa, sillä sen kaverillakaan ei välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa. Olen kuule nähnyt riidanhakuisia bussikuskeja, jotka alkaa vittuilemaan ilman syytä. Yks kerran tokaisi ettei edes tervehditä, joopa joo. Kuskitkaan ei aina tervehdi, mutten ala vittuilemaan siitä. Olen aikaisemmin tervehtinyt joitakin, mutten saanut vastausta. Tämäkään ei itse tervehtinyt ekana vaan oletti että nuoremman naisen pitäisi ekana tervehtiä suurta herraa. Ei ole sen asia, maksoin oman kalliin lipun ja istu siinä tekemässä työsi hiljaa.

Vierailija
122/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... onneksi on olemassa hyviä esimiehiä, jotka luottavat työntekijöihinsä. Itse olen majoitustoiminnassa mukana, ja kyllä on kaikenlaista kulkijaa eteen sattunut... Yksi pahimmista oli tämä: asukkaalla oli kuukauden kestävä varaus, ja jo varausta tehdessä hänelle oli kerrottu, että hinta on xxx € ja sisältää viikkosiivouksen. Kun hän saapui, kerroin hänelle lähtöpäivän, siivouspäivän ja hän maksoi majoituksen. Myöhemmin hän tuli kertomaan, että olisi kiinnostunut pidemmästä majoituksesta. Annoin hänelle sähköpostiosoitteen, johon voi ottaa yhteyttä, jos haluaa asua esim. vuoden ajan.

Myöhemmin hän valitti, että nykyinen asunto on liian kallis, ei halua siivouspalvelua ja haluaa alennuksen. Sanoin, ettei se ole mahdollista, ja koska hän on jo maksanut asumisensa, rahaa ei ole mahdollista palauttaa (kerrottu jo aiemminkin). Päivää ennen uloskirjautumista hän lähetti spostia, että haluaa jatkaa asumista nykyisessä asunnossa seuraavan vuoden ajan. Esimieheni vastasi hänelle, että valitettavasti se ei ole mahdollista, koska meille tulee varauksia koko ajan, ja se yksi rakennus oli jo täyteen varattu, ja hänen on poistuttava seuraavana päivänä. Asukas alkoi haukkua meitä, että emmehän me voi heittää ihmisiä kadulle. Lisäksi hän väitti, että minä olen luvannut hänelle saman asunnon seuraavaksi vuodeksi (se on täysin mahdotonta, en ikinä lupaa sellaista, koska siihen rappuun ei voi majoittua niin pitkäksi aikaa, eikä työnkuvaani kuulu varausten teko).

Saimme siirrettyä hänet toiseen rappuun, olisiko ollut sitten kuukauden ajaksi, koska siihenkin oli tulossa uusia asukkaita. Valitettavasti vastaanottomme meni kiinni viikonlopuksi ennen kuin hän haki avaimen, joten kävin pudottamassa uuden asunnon avaimen hänen silloiseen asuntoonsa. Eipä hän koskaan siihen uuteen asuntoon muuttanut, kun ei muka saanut ovea auki... Vika oli käyttäjässä, koska minä ja työkaverini saimme avattua sen oven sillä samalla avaimella, joka hänelle oli annettu.

Eipä onneksi tarvinnut sitä ihmistä enää nähdä, mutta tulikivenkatkuista palautetta tuli spostiin, missä hän haukkui minut täysin ja vaati videotodisteita ja rahaa. Tunsin oloni ihan tyhmäksi, mietin jo että jompikumpi meistä on hullu. Onneksi pomo päätyi siihen, että asiakas se tässä hullu on.

Tästä jäi uupumaan, että kerroin kyllä, ettei nykyisessä rapussa voi asua kuin max. 6 kk mahdollisuuksien mukaan, ja muutamassa muussa rapussa voi asua mahdollisuuksien mukaan vuoden ajan, enkä minä tee niihin varauksia, vaan hänen on otettava yhteys työkaveriini spostin välityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuski aiheutti Raijalle taloudellista tappiota. Hän menetti jo maksetun lippunsa ja joutui ostamaan vielä uuden 50e:lla. Lisäksi hän myöhästyi ja kärsi julkisen nöyryytyksen. Tälläiselle toiminnalle pitäisi olla oikeasti joku hyvä syy, esim asiakkaan riehuminen tai väkivaltaisuus. Joten kyllä, asia täytyy tarkistaa. Kuka asiakaspalvelussa toimiva työntekijä huutaa asiakkaalle kurkku suorana? Ei kuullosta normaalilta kuskilta.

Lukiessani tämän klo 11.30 tällä oli 11 alapeukutusta. Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Haluaisitteko itse bussiyhtiön kohtelevan teitä ala-arvoisesti?

Mikä teitä idiootteja vaivaa, kun ette ymmärrä että kuljettaja toimi aivan oikein. Haluaisitteko itse kaikenmaailman röökimammojen polttavan missä sattuu ja haisevan tuntikausia vieressänne paskalle? Ei tässä asiakkaalle ole huudettu kurkku suorana, se on vain toisen osapuolen käsitys aiheesta. Yleensä nämä röökimammat kun eivät normaalia puhetta ymmärrä, silloin täytyy ääntä korottaa. Matkustaja nöyryytti itse itseään julkisesti olemalla hölmö ja rikkomalla sääntöjä.

Vierailija
124/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä junalla matkustamisessa on "vain niin vaikeaa"?

Ihan samaa ihmettelin. Jyväskyläänhän hän oli menossa sillä bussillakin, ei Keuruulle (vai missä ne sukulaiset nyt sitten olivatkaan). Mutta jos ei osaa lukea tuoakointikieltomerkkejä niin kaipa sellaisrlle ihmiselle junalla Helsingistä Jyväskylään ON vaikeampaa mennä kuin bussilla.

Vierailija
125/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä juttu, että kuski keksi koko tarinan siitä, että Raija muka meni uudestaan tupakalle varoituksesta huolimatta, koska tajusi tehneensä mokan, kun töihin saapui valitus ja juttu lehteen. Sen kaveri toimitusjohtaja nolona yritti lakaista jutun maton alle, eikä lähtenyt puhdistamaan imagoa virallisesti tutkimalla valvontakameroiden tallenteita. "Joo, hän on hyvä tyyppi, minä luotan häneen, näkemiin", koska tiesi tasan tarkkaan että oli kaverikuskin moka. Ei kuullosta yhtään todennäköiseltä, että Raija olisi mennyt valittaa lehteen, jos oli tosiaankin käyttäytynyt uhmakkaasti kahdesti ja tiesi, että oli oma vika. Nainen oli selvästi ihmeissään. Onneksi te ette ole oikeudessa töissä hyvät palstalaiset, nimittäin monta syytöntä joutuisi linnaan ja syyllistä vapaaksi, ilman mitään tutkimuksia ja todisteita, vaan uskomalla sinisilmäisesti, ettei esim viranomainen, poliisi, pappi, lääkäri, politiikko, pomo jne voisi tehdä koskaan mitään väärin, vaan tavallisten ihmisten vikahan se oli kun näin väitetään.

Toimari on tainnut katsoa jo bussin videot.

https://www.kauko.com/uutiset/onnibus-suojautui-ilkivallalta-panasonici…

Senhän toimitusjohtaja tekikin, vaikkei edes viitsinyt tarkistaa ja tutkia koko tapahtumaa. Hän vain päätti uskoa omaa tuttua ja sen perusteella julisti Raijan julkisesti syylliseksi. On pahempi julistaa asiakas syylliseksi, jos ei ole viitsinyt edes tutkia koko asiaa, sillä sen kaverillakaan ei välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa. Olen kuule nähnyt riidanhakuisia bussikuskeja, jotka alkaa vittuilemaan ilman syytä. Yks kerran tokaisi ettei edes tervehditä, joopa joo. Kuskitkaan ei aina tervehdi, mutten ala vittuilemaan siitä. Olen aikaisemmin tervehtinyt joitakin, mutten saanut vastausta. Tämäkään ei itse tervehtinyt ekana vaan oletti että nuoremman naisen pitäisi ekana tervehtiä suurta herraa. Ei ole sen asia, maksoin oman kalliin lipun ja istu siinä tekemässä työsi hiljaa.

Toimari on katsonut jo videot tilanteesta.

Sattuuko sinulle muita useammin ongelmia asiakaspalvelutilanteissa?

Jos vastaat kyllä, niin syyllinen löytyy peiliä katsomalla.

Vierailija
126/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta, kun olen Onnibussilla kulkenut, kuskit ovat olleet ystävällisiä ja asiallisia. Sen sijaan kun matkustin Onnibussin viroversiolla "superbussilla" Tallinnasta Tarttoon, oli kyllä kuskina töykein koskaan tapaamani ihminen.

Virossa superbus joutui sitten pian lopettamaan toimintansa, bussimafia oli niin vahva ettei uudelle toimijalle annettu mahdollisuuksia.

Virossa mitään ”bussimafiaa” ole, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
127/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Minä minä minä! Minulla on OIKEUKSIA! MINUN oikeudet! Minulla EI OLE velvollisuuksia! Minä ensin! MINÄ OLEN KOKENUT VÄÄRYYTTÄ! Ei muilla väliä, mutta MINÄ! Nyt minä niin mieleni pahoitin!”

Kuvaa hyvin nykypäivän ihmisiä. Oli sitten suomalainen tai ruotsinsuomalainen.

Tupakoitsijat ovat ehkä maailman itsekkäin ihmisryhmä!

T. Astmaatikko, jonka yhden talvitakin on ohikulkija tupakallaan polttanut

Kyse ei ole sinun astmastasi, vaan siitä että tupalta haisevaa ei voi kohdella miten vaan ja mielivaltaisesti.  Koita nyt ymmärtää tämä! MIten voi ihminen olla noin yksinkertainen

Mitä jos minua ketuttaa kaikenmaailman pienet ihmisryhmät, jotka vaativat oikeuksiaan suuren enemmistön oikeuksia polkien. Tämähän on nykyään päivän sana. Näitä ihmisryhmiä ovat muun muassa marisevat astmaatikot, joita on kuitenkin pieni osa kansasta. MItä jos teitä kiellettäisiin nousemasta bussiin, koska rajoitatte toisten elämää - mm. noiden röökaajien ja lemmikinomistajien.

Tuntuisiko tällainen teksti ja teidän sulkemisenne bussista hyvältä? Sitä minäkin. Valkoise heteromiehet pitäisi myös kieltää koska sellaisen imemä tupakka on monta kertaa polttanut takkiini reiät. Anteeksi mutta tuo takkikommentti sai aikaa hysteerisen naurun.

Vierailija
128/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Minä minä minä! Minulla on OIKEUKSIA! MINUN oikeudet! Minulla EI OLE velvollisuuksia! Minä ensin! MINÄ OLEN KOKENUT VÄÄRYYTTÄ! Ei muilla väliä, mutta MINÄ! Nyt minä niin mieleni pahoitin!”

Kyse ei ole sinun astmastasi, vaan siitä että tupalta haisevaa ei voi kohdella miten vaan ja mielivaltaisesti.  Koita nyt ymmärtää tämä! MIten voi ihminen olla noin yksinkertainen

Mitä jos minua ketuttaa kaikenmaailman pienet ihmisryhmät, jotka vaativat oikeuksiaan suuren enemmistön oikeuksia polkien. Tämähän on nykyään päivän sana. Näitä ihmisryhmiä ovat muun muassa marisevat astmaatikot, joita on kuitenkin pieni osa kansasta. MItä jos teitä kiellettäisiin nousemasta bussiin, koska rajoitatte toisten elämää - mm. noiden röökaajien ja lemmikinomistajien.

Tuntuisiko tällainen teksti ja teidän sulkemisenne bussista hyvältä? Sitä minäkin. Valkoise heteromiehet pitäisi myös kieltää koska sellaisen imemä tupakka on monta kertaa polttanut takkiini reiät. Anteeksi mutta tuo takkikommentti sai aikaa hysteerisen naurun.

Mitäs jos marisevat tupakoitsijat lopettaisivat tupakoinnin ja näin toisten ihmisten elämän rajoittamisen. Harmittaa todellakin, kun tällaiset vähemmistön edustajat vaativat hysteerisesti oikeuksiaan enemmistön oikeuksia polkien. Herättää lähinnä hysteeristä naurua tämän yhden jatkuva surkea trollaus tupakoitsijan puolesta.

Vierailija
129/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi,   mutta en voi kuin nauraa...….       

Jutun loppu oli helmi.

"- Seuraavan kerran menen siskon luo junalla, vaikka se vain on niin vaikeaa .Onnibussilla en mene, vaikka se olisi kuinka halpaa. Lippu oli edullinen, mutta silti pitäisi käyttäytyä kunnolla."

Ilmeisesti Raijasta on kiva maksaa vähän enemmän, kun voi vastaavasti käyttäytyä vapaammin :D

Hän kyllä tarkoitti, ettei bussikuski käyttäytynyt hyvin. Ja vaikka lippu halpa olikin, hän odotti toisenlaista käyttäytymistä palvelualalla olevalta ihmiseltä, eikä sellaista joka huutaa asiakkaalle kuin mielipuoli.

Raija aloitti koko jupakan käyttäytymällä huonosti. Asiasta sanottiin hänelle, ilman kaiuttimia. Raija kuitenkin toisti huonon käytöksensä. Aikuinen ihminen, joka huomautuksen jälkeen jatkaa väärää toimintamallia ei tarvitse enää silitystä.

En oikein jaksa uskoa, että ottaisi tämän jälkeen Iltapuluun yhteyttä, jos näin. 

Mieti nyt: teet väärin joko tietoisesti tai epähuomiossa. Siitä huomautetaan sinulle. Uhmakkaasti jatkat häiriökäyttäytymistä. 

Otat yhteyttä lehteen ja valehtelet täysin tapahtumien kulun? Noh... onhan tätäkin sattunut toki varsinkin r-sismia sisältävien väitteiden yhteydessä. Eli en sano, että mahdotonta, mutta tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä. 

Lähinnä tässä kyllä ihmetyttää, miten jollekin voi olla epäselvää, ettei julkisissa sisätiloissa saa polttaa nykypäivänä. 

Ruotsissa asuminen ei muuta tätä, koska siellä on ollut aivan samat säännöt jo hieman aiemmin kuin Suomessa. 

Ihanan naiivi asenne. Tottahan kaikki iltapäivälehtiin yhteyttä ottavat "vääryyttä kärsineet" ovat aina oikeassa, täytyyhän niiden olla kun se lukee lehdessä.

Just, no usko mihin haluat. Seiskankin saa perättömistä jutuista julkisensananneuvostolta sakkoa janitsikin taas täyskiellon kun ei ymmärrä ettei ihan miten vain voi kusettaa jengiä.

T. Eri. 

Jos oikein kovin mietit niin ehkä ymmärrät eron lehden julkaisijan ja lehteen yhteyttä ottaneen taviksen välillä.

Sitäpaitsi oma esimerkkisi nimenomaan puoltaa väitettä että kaikki lehdissä julkaistu ei todellakaan ole absoluuttinen totuus.

Kyllä mutta heillä ei ole tarvetta kirjoitella täysin keksittyjä juttuja, koska siitä menettää toimintavaltuudet ja saa sakkoa. Lue toiseen kertaan tekstini niin voi aueta sinullekkin se pointti.

Ilmeisesti et ole tietoinen siitä että yleensä julkaisija ei kirjoita vastaavissa tapauksissa kenenkään versiota totuutena vaan pelkästään siteeraa haastateltavaa tyyliin "x:n mukaan tapahtui näin ja näin". Juttu ei siis ole "täysin keksitty" vaan pelkästään yhden ihmisen versio tapahtuneesta.

Edelleen, on kaksi aivan eri asiaa julkaista keksittyjä juttuja ja jonkun yksityishenkilön haastetteluja. Niiden eroa yritin sinulle selittää.

Vierailija
130/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen kerta, kun olen Onnibussilla kulkenut, kuskit ovat olleet ystävällisiä ja asiallisia. Sen sijaan kun matkustin Onnibussin viroversiolla "superbussilla" Tallinnasta Tarttoon, oli kyllä kuskina töykein koskaan tapaamani ihminen.

Virossa superbus joutui sitten pian lopettamaan toimintansa, bussimafia oli niin vahva ettei uudelle toimijalle annettu mahdollisuuksia.

Tallinnassa jostain syystä tuntuu jokaikinen bussikuski olevan ihan käsittämättömän epäystävällinen, eivät välttämättä edes vastaa mitään kun heiltä kysyy jotain (englanniksi). Siellä törmää kyllä epäystävälliseen ja olemattomaan asiakaspalveluun muuallakin mutta bussikuskit tuntuvat olevan ihan omassa luokassaan tässä.

Vierailija
131/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tätä kuuluttelijaa hävettävän jos on ammattilainen. Mieti kun samat asiakkaat tulevat seuraavalla kerralla kyytiin ja tiedänt että viimeksi nolasi itsensä ja menetti hermonsa totaalisesti. Tämän kuuluttelijan puolustajaa tupakoitsijoita vihaavaa en usko haittavaan tai hävettävän, koska ei mielenvikainen yleensä ole tietoinen omasta mielenviastaan. Tuskin mielenvikaista kuitenkaan bussikuskiksi otetaan joten hänellä on vain kärähtänyt kovalevy toisin kuin näillä joilla se toimii automaatisesti pieleen.

Vierailija
132/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi,   mutta en voi kuin nauraa...….       

Jutun loppu oli helmi.

"- Seuraavan kerran menen siskon luo junalla, vaikka se vain on niin vaikeaa .Onnibussilla en mene, vaikka se olisi kuinka halpaa. Lippu oli edullinen, mutta silti pitäisi käyttäytyä kunnolla."

Ilmeisesti Raijasta on kiva maksaa vähän enemmän, kun voi vastaavasti käyttäytyä vapaammin :D

Hän kyllä tarkoitti, ettei bussikuski käyttäytynyt hyvin. Ja vaikka lippu halpa olikin, hän odotti toisenlaista käyttäytymistä palvelualalla olevalta ihmiseltä, eikä sellaista joka huutaa asiakkaalle kuin mielipuoli.

Raija aloitti koko jupakan käyttäytymällä huonosti. Asiasta sanottiin hänelle, ilman kaiuttimia. Raija kuitenkin toisti huonon käytöksensä. Aikuinen ihminen, joka huomautuksen jälkeen jatkaa väärää toimintamallia ei tarvitse enää silitystä.

En oikein jaksa uskoa, että ottaisi tämän jälkeen Iltapuluun yhteyttä, jos näin. 

Mieti nyt: teet väärin joko tietoisesti tai epähuomiossa. Siitä huomautetaan sinulle. Uhmakkaasti jatkat häiriökäyttäytymistä. 

Otat yhteyttä lehteen ja valehtelet täysin tapahtumien kulun? Noh... onhan tätäkin sattunut toki varsinkin r-sismia sisältävien väitteiden yhteydessä. Eli en sano, että mahdotonta, mutta tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä. 

Lähinnä tässä kyllä ihmetyttää, miten jollekin voi olla epäselvää, ettei julkisissa sisätiloissa saa polttaa nykypäivänä. 

Ruotsissa asuminen ei muuta tätä, koska siellä on ollut aivan samat säännöt jo hieman aiemmin kuin Suomessa. 

Ihanan naiivi asenne. Tottahan kaikki iltapäivälehtiin yhteyttä ottavat "vääryyttä kärsineet" ovat aina oikeassa, täytyyhän niiden olla kun se lukee lehdessä.

Just, no usko mihin haluat. Seiskankin saa perättömistä jutuista julkisensananneuvostolta sakkoa janitsikin taas täyskiellon kun ei ymmärrä ettei ihan miten vain voi kusettaa jengiä.

T. Eri. 

Jos oikein kovin mietit niin ehkä ymmärrät eron lehden julkaisijan ja lehteen yhteyttä ottaneen taviksen välillä.

Sitäpaitsi oma esimerkkisi nimenomaan puoltaa väitettä että kaikki lehdissä julkaistu ei todellakaan ole absoluuttinen totuus.

Kyllä mutta heillä ei ole tarvetta kirjoitella täysin keksittyjä juttuja, koska siitä menettää toimintavaltuudet ja saa sakkoa. Lue toiseen kertaan tekstini niin voi aueta sinullekkin se pointti.

Joo, iltapäivälehdet "menettävät toimintavaltuudet" jos julkaisevat lukijoiden kokemuksia jotka eivät osoittaudukaan paikkaansapitäviksi :D:D:D

Pliis, ei ihan kaikkia aivopieruja tänne av:lle, ollaan yleinen naurunaihe jo muutenkin...

Vierailija
133/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Raija minkä teit

Vierailija
134/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita raijoja on nähty.. "minä poltan missä haluan!" ja vielä höngitty savut kuskin naamalle ja sitten itketään :,D

Vierailija
135/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei usein, mutta silloin tällön, koska palvelualalla työskentelevienkin pitäisi kattoa vähän peiliin. Kerran kun olin teini, hammaslääkäri alkoi kommentoimaan ulkonäköäni negatiivisesti vastaanotollaan, koska ei tykännyt mun tekokynsistä. Mitä jos minä avautuisin sille sen vanhanaikaisesta tukkamallista tai rumista silmälaseista? Kerran kassalla yks naikkonen väitti, että hedelmäni on punnittu väärin, koska ne oikeasti painaa enemmän. Otti hedelmäpussit ja lähti kesken kaiken itse punnitsemaan niitä. Sitten palasi tärkeän näköisenä takaisin uudet hintalaput liimattuna vanhojen päälle. Mä tarkistin ja oli ihan tasantarkkaan samat grammat ja hinnat kuin mulla. Hän ei kuitenkaan pahoitellut millään tavalla vain antoi ymmärtää siinä kassalla, et tosiaankin tein jotain väärin, niin kuin muut takana olevat ihmiset jonossa varmaan luuli. Joten en asetu automaattisesti palvelualalla työskentelevien puolelle tuollaisissa tilanteissa, koska nekin tekee väärin.

Vierailija
136/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa, vahvistuu mielipiteeni siitä, kuinka itsekkäitä tupakoitsijat ovat.

Vierailija
137/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua on se, että kun tupakoijat lentävät 12 tuntia atlantin yli, niin voivat olla polttamatta, koska on pakko. Ei tee edes tiukkaa.

Mutta sitten muualla ei muka pystytä.

Vierailija
138/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta en purematta niele bussikuljettajankaan puolustusta. Tai virkavallan tai kenen tahansa. Vaarallista olettaa, ettei siellä toisessa päässä voitaisi koskaan toimia väärin. Ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Sitä en tiedä kumpi tässä tapauksessa on oikeassa, joten en ole kummankaan puolella. 

Vierailija
139/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta en purematta niele bussikuljettajankaan puolustusta. Tai virkavallan tai kenen tahansa. Vaarallista olettaa, ettei siellä toisessa päässä voitaisi koskaan toimia väärin. Ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Sitä en tiedä kumpi tässä tapauksessa on oikeassa, joten en ole kummankaan puolella. 

Terminaaleissa ei saa polttaa tupakkaa lahna.

Vierailija
140/260 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei usein, mutta silloin tällön, koska palvelualalla työskentelevienkin pitäisi kattoa vähän peiliin. Kerran kun olin teini, hammaslääkäri alkoi kommentoimaan ulkonäköäni negatiivisesti vastaanotollaan, koska ei tykännyt mun tekokynsistä. Mitä jos minä avautuisin sille sen vanhanaikaisesta tukkamallista tai rumista silmälaseista? Kerran kassalla yks naikkonen väitti, että hedelmäni on punnittu väärin, koska ne oikeasti painaa enemmän. Otti hedelmäpussit ja lähti kesken kaiken itse punnitsemaan niitä. Sitten palasi tärkeän näköisenä takaisin uudet hintalaput liimattuna vanhojen päälle. Mä tarkistin ja oli ihan tasantarkkaan samat grammat ja hinnat kuin mulla. Hän ei kuitenkaan pahoitellut millään tavalla vain antoi ymmärtää siinä kassalla, et tosiaankin tein jotain väärin, niin kuin muut takana olevat ihmiset jonossa varmaan luuli. Joten en asetu automaattisesti palvelualalla työskentelevien puolelle tuollaisissa tilanteissa, koska nekin tekee väärin.

Oli kyllä vaikuttava määrä ja kattavat esimerkit. Kyllä tästä voidaan jo vetää johtopäätös että palvelu- ja hoitoalalle hakeutuu pääasiassa sellaisia ihmisiä joiden paikka olisi ihan muualla ja ilman muuta aloituksen esimerkissäkin asiakas oli oikeassa.

Toivottavasti kaikki jopa kaksi kertaa elämässään huonoa palvelua saaneet ovat päässet yli huonoista kokemuksistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme