”Olin järkyttynyt ja nöyryytetty” - Bussin ulkopuolella terminaalissa tupakoinut Raija ei päässyt Onnibussin kyytiin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808032201104103_u0.shtml
Yllättäen bussikuskin versio on tuosta hiukan erilainen. En ihmettelisi, vaikka mamman käytöksestä olisi jotain jätetty kohteliaisuussyistä kertomattakin.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Kampin bussiterminaali sama kuin Helsingin linja-autoasema? Onko se siis nykyään kokonaisuudessaan sisätila? Silloin kun itse sieltä olen viimeksi lähtenyt, niin se oli vielä ihan tavallinen ulkotila lähtölaitureineen. Toki siitä on aikaa jo yli parikymmentä vuotta.
Jos se on kokonaan sisätila, niin kuinka tampio on ihminen, joka alkaa siellä tupakoimaan? Eihän enää vuosiin ole saanut missään julkisissa sisätiloissa tupakoida, eikä varmasti Ruotsissakaan. Tämä nyt tietää jo pikkulapsetkin. Ja tämä kuuskymppinen nainen nolaa itsensä vielä iltapäivälehdessä omalla nimellään??? Ei hyvää päivää näitä nykyajan tampioita!
No joo, siitä on tosiaan ikuisuus, kun bussiasema oli se tönö muutamine laitureineen. Nykyään siinä on joku pubi ainakin. Kampin bussiasema on maan alla, laitureitaon varmaan sata kahdella puolella. Erittäin toimiva. 5 4 8
Taidat olla melko nuori, jos 13 vuotta on sinulle ikuisuus ;) Kyseinen terminaali valmistui vuonna 2005 ja koko Kampin keskus pari vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raija halusi näyttää maailmannaisen mallia junttikuskille.
Jos joku ei ole joskus sivistyneesti joskus käynyt tupakoimassa kielloista huolimatta luvattomissa paikassa heittäköön ensimmäisen kiven!
En ole tupakoinut koskaan. Kenet saan kivittää?
Ihan niin kuin sinua jotkut luvat kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tätä kuuluttelijaa hävettävän jos on ammattilainen. Mieti kun samat asiakkaat tulevat seuraavalla kerralla kyytiin ja tiedänt että viimeksi nolasi itsensä ja menetti hermonsa totaalisesti. Tämän kuuluttelijan puolustajaa tupakoitsijoita vihaavaa en usko haittavaan tai hävettävän, koska ei mielenvikainen yleensä ole tietoinen omasta mielenviastaan. Tuskin mielenvikaista kuitenkaan bussikuskiksi otetaan joten hänellä on vain kärähtänyt kovalevy toisin kuin näillä joilla se toimii automaatisesti pieleen.
Itse ainakin pelkäisin kyseisen kuljettajan kyydissä. Vaikuttaa kovin arvaamattomalta tapaukselta.
Välillä tuntuu että suomessa ei ole todellisia ongelmia kun s...… jonkun rouvan tupakointi ylittää uutiskynnyksen.
Onnibussin linja-autonkuljettaja toimi tilanteessa täysin oikein ja nostamme hänelle hattua! Matkustaja oli tupakoinut bussiterminaalissa, vaikka tupakointi on siellä selkeästi kielletty. Oli aivan oikein, että matkustaja poistettiin bussin kyydistä. Matkustaja on itse toiminut väärin ja rikkonut sääntöjä. On turha valittaa, opettelisi vaikka lukemaan. Onnibussin ei tule maksaa senttiäkään vahingonkorvauksia matkustajalle. Linja-autonkuljettajalle iso kiitos ja palkankorotus! Suosittelemme Onnibussin henkilökuntaa toimimaan jatkossakin samalla tavalla!
Miksi tupakoitsijat saavat tyrannisoida tupakoimattomia ihmisiä taloyhtiöissä, pihoilla, parvekkeilla, julkisissa liikennevälineissä, julkisten tilojen (kirjasto, kunnantalo, terveyskeskus, sairaala, uimahalli jne.) pihoilla, kauppojen ja kauppakeskusten pihoilla, urheilukentillä, jalkapallokentillä, uimarannoilla, päiväkotien, koulujen, oppilaitosten ja työpaikkojen etu- ja takapihoilla jne., jne.???
Raija muisteli lapsuutensa Suomea, jossa sai savutella joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika sokea on jos ei näe terminaalissa olevia tupakointikieltokylttejä.
Raijaa ehkä auttaisi käynti optikolla. Specsaversilta saa nyt kolmet silmälasit yksien lasien hinnalla. Raija hommatkoot äkkiä ne silmälasit, että näkee bussiterminaalien kieltokyltit. Ja kun tyyppi poistetaan muutaman kerran linja-autosta ja tyyppi ostaa uuden matkalipun, niin johan oppii olemaan Suomessa polttamatta! Maassa maan tavalla! Onnibussin linja-autonkuljettajalle kiitos - toimit täysin oikein! Suuri yleisö on Onnibussin kuljettajan puolella.
En suosi tupakoitsijoita hajun takia, mutta eivät he mitään rikollisia ole. Kuski sekoitti niihin toisiin, kuten tuolla edellä on esitetty.
Missään tapauksessa tuo ei ole peruste poistaa kyydistä matkansa maksanutta asiakasta. Monesti on hyvinkin tähdellinen syy ehtiä määränpäähän sovitussa aikataulussa.
Iso kiitos ja palkankorotus Onnibussin kuljettajalle! kirjoitti:
Onnibussin linja-autonkuljettaja toimi tilanteessa täysin oikein ja nostamme hänelle hattua! Matkustaja oli tupakoinut bussiterminaalissa, vaikka tupakointi on siellä selkeästi kielletty. Oli aivan oikein, että matkustaja poistettiin bussin kyydistä. Matkustaja on itse toiminut väärin ja rikkonut sääntöjä. On turha valittaa, opettelisi vaikka lukemaan. Onnibussin ei tule maksaa senttiäkään vahingonkorvauksia matkustajalle. Linja-autonkuljettajalle iso kiitos ja palkankorotus! Suosittelemme Onnibussin henkilökuntaa toimimaan jatkossakin samalla tavalla!
Miksi tupakoitsijat saavat tyrannisoida tupakoimattomia ihmisiä taloyhtiöissä, pihoilla, parvekkeilla, julkisissa liikennevälineissä, julkisten tilojen (kirjasto, kunnantalo, terveyskeskus, sairaala, uimahalli jne.) pihoilla, kauppojen ja kauppakeskusten pihoilla, urheilukentillä, jalkapallokentillä, uimarannoilla, päiväkotien, koulujen, oppilaitosten ja työpaikkojen etu- ja takapihoilla jne., jne.???
Voi rassukkaa, yritä kestää!
Köyhä uutiskesä ollut, kun näitä mielensäpahoittajien ulinoita on lähes joka päivä. Ihan oikeasti, jos itse myötävaikutat perseilemällä näihin "kauhistuttaviin" tapahtumiin, niin pui mieluummin jossain muualla kuin lehdissä. Ja tää röökimuija vaikuttaa just sellaiselta, että ei oo tämä ainoa tapaus joka sattunut hänen kohdalleen.. draamaa asiasta kuin asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Kulkeekohan Raija isossa hameessa, se tuli mieleen tuosta "olen isänmaallinen mutta asun Ruotsissa" -tarinasta
Onko Raija sinusta muka romani nimi? Entä oletko koskaan nähnyt romaninaisten polttavan tupakkaa? Minä en.
Mitä on tämä nykypäivän juttu, kun kaikesta pitää soittaa iltapäivälehteen?
Jos olisin itse, todennäköisesti pienessä maistissa polttanut tupakkaa sisätiloissa ja minulle oltaisiin siitä sanottu, ottaisin opikseni ja olisin hiljaa hissukseen koko asiasta loppuikäni.
Nämä tyypit etsii vaan puolelleen myhäilijöitä, vastuuta ei oteta mistään. Yllättäen kun isoa ikäluokkaa on, että itsekäs ja minä minä minä ihminen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulkeekohan Raija isossa hameessa, se tuli mieleen tuosta "olen isänmaallinen mutta asun Ruotsissa" -tarinasta
Onko Raija sinusta muka romani nimi? Entä oletko koskaan nähnyt romaninaisten polttavan tupakkaa? Minä en.
Kyllähän nuo teini-ikäiset ainakin polttavat ja ryyppäävät. Kyseinen Raija tuskin on silti romani.
Minua alkoi askarruttaa sellainen juttu, että millä mandaatilla tuo kuski - mikäli hänen ja Raijan versiot tulevat edes puolitiehen vastaan - epäsi Raijalta kyydin kokonaan. Sen minä ymmärtäisin, että jos Raija olisi pistänyt ranttaliksi, hillunut, riehunut ja riisuutunut alasti, että vartijat kutsutaan ja Raija roudataan putkaan rauhoittumaan. Jutussa mainittiin "yhtiön säännöt" - onko niissä maininta siitä, että jos tupakoi terminaalissa (juu, ymmärretty on, että se on kiellettyä, ja onhan se oikeesti aika tökeröä), koko matka voi peruuntua. Silloinhan siitä pitäisi olla maininta säännöissä - ei välttämättä niissä, jotka asiakkaille jaetaan, tosin sekin olisi hyvä. Minuakin ensiksin huvitti koko juttu, mutta sitten mietin toisen kerran, ja aloin vähän epäillä, että kuski otti nyt ihan omat säännöt käyttöönsä ja oikeuden omiin käsiinsä. Ja ihan niin sen ei pitäisi mennä.
Tulee turvallinen olo kun Onnibussin kuljettajista on laittamaan kampoihin rähinöijille. Ei tarvi pelätä että katsovat vaan päältä kun joku örveltäjä hyökkää päälle.
Hyvä onnibussi.
Anteeksi nyt vaan, mutta miten se sinua häiritsee jos tupakoin vaikka kaupan pihalla? Ellet sitten tieten tahtoen tule seisomaan naamani eteen, minä kun huomioin aina myös muut ja menen tarpeeksi syrjään tupakalle ettei kukaan joudu hengittämään tupakan savua tahtomattaan. En nyt kutsuisi tätä tyrannisoimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuki vai Aro? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, tupakkavero kattaa tupakasta aiheutuneiden sairauksien hoitokulut moninkertaisesti. Ettekö te savuttomat valopäät todellakaan tajua miten paljon verotuloja valtio saa tupakoijilta? Haluatteko itse maksaa nämä miljardit sitten kun kukaan ei enää tupakoi?
Ettekö te savulliset valopäät todellakaan tajua, että jos ei ole tupakoijia, niin sitten ei ole myöskään tupakasta aiheutuneita sairauksia ja terveysongelmia, joita tarvitsisi kattaa niillä tupakasta tulevilla miljardeilla?
Näinpä, saataisiin nekin resurssit niille, jotka niitä oikeasti tarvii.
Ai niille läskeille, jotka saavat selkäleikkauksia ja 2-tyypin diabeteshoitoa jo parikymppisinä?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta miten se sinua häiritsee jos tupakoin vaikka kaupan pihalla? Ellet sitten tieten tahtoen tule seisomaan naamani eteen, minä kun huomioin aina myös muut ja menen tarpeeksi syrjään tupakalle ettei kukaan joudu hengittämään tupakan savua tahtomattaan. En nyt kutsuisi tätä tyrannisoimiseksi.
Tupakan savu kantautuu pitkiä matkoja. Se ei riitä että menee hieman syrjemmälle.
Köyhät matkustaa Onnibussilla...
Verovapaata salmiakkiviinaa vedetty eikä kuskin ohjeet ole oikein miellyttäneet. Sitten alettu huutaa.