Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko haukkui työttömäksi

Vierailija
03.08.2018 |

Olen ollut toukokuusta alkaen liiton rahoilla. Töitä on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa. En siis ole varsinaisesti mikään työtön. Siskoni kuitenkin väitti, että liiton rahoillakin lomaileva olisi työtön. Suututtaa. En tiedä, onko kateellinen. Turha sille on ainakaan selittää. :(

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että työtön on haukkumasana.

No on se haukkumasana, jos sitä käytetään ihmisestä, joka ei ole mikään työtön loinen. Todellakin aion syksyllä hakea taas uutta työpaikkaa.

Ap

No miksi et kesällä hae?

Vierailija
62/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on niin vaikea ymmärtää, ettei liitto maksa korvauksia vaan perii jäsenmaksuja. Työttömyyskassa maksaa työttömyyskorvauksen. Kassan rahoitusrakenne onkin jo ketjussa esitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että näin umpityhmä kuin ap on, on joskus aikoinaan ymmärtänyt liittyä liittoon :D.

Vierailija
64/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut toukokuusta alkaen liiton rahoilla. Töitä on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa. En siis ole varsinaisesti mikään työtön. Siskoni kuitenkin väitti, että liiton rahoillakin lomaileva olisi työtön. Suututtaa. En tiedä, onko kateellinen. Turha sille on ainakaan selittää. :(

Mikä sinä sitten olet, jollet työtön? Eikä työtön ole haukkumasana. 

Et myöskään tunnu olevan erityisen innokas työllistymään ("… on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa …"). 

Moneenko kertaan pitää sanoa: Olen liiton rahoilla! Mitä tarkoitat, että en ole innokas työllistymään. Aion jo elokuun aikana aloittaa taas työnhaun, vaikka liiton rahathan kestäisivät paljon kauemmin.

Käsitettä "liiton rahoilla" on tässä ketjussa jo selvitetty. Ihminen on joko töissä, opiskelee tai vailla työtä, eli työtön. Ja sitten on tietysti vahempainvapaalla olevat ja erilaiset eläkeläiset. Ja työtön ei edelleenkään ole haukkumasana, miksi koet sen sellaiseksi? 

Muotoilit työnhakuintosi aika epämääräisesti, ainakin sisälukutaitoisen näkökulmasta: "tarkoitus on, joskus tässä, aion jo elokuun aikana …" Vrt. esim. "aloitan uuden työpaikan etsimisen maanantaina". :)

26

Vierailija
65/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä sitten olet, jollet työtön? Eikä työtön ole haukkumasana. 

Et myöskään tunnu olevan erityisen innokas työllistymään ("… on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa …"). 

Moneenko kertaan pitää sanoa: Olen liiton rahoilla! Mitä tarkoitat, että en ole innokas työllistymään. Aion jo elokuun aikana aloittaa taas työnhaun, vaikka liiton rahathan kestäisivät paljon kauemmin.

Jotta sinä saisit liiton rahoja, sinä varmaan täyttelet paperin joka kuukausi johon merkitset työtön. Saadaksesi liiton rahoja sinun on ilmoittautuva työvoimatoimistoon työnhakijaksi. Silloin sinä olet työtön. Et ole lomalla, vaan sinä olet ilman töitä ja sinun kuuluisi hakea töitä. Vaikka et tee näin, ja haluat pitää lomaa, niin olet ilmoittanut kaikkiin instansseihin, että olet työtön. Eli siskosi on oikeassa.

Katso, tässä se ero juuri on. Työttömillä onkin varmaan kaiken maailman paperin täyttöä. Minä saan sähköisesti hakea liiton rahan, joka minulle kuuluu.

Kamala vihakampanja täällä alkoi. Jännä, kun kukaan ei uskalla tulla puolustamaan, vaikka varmasti enemmistö on puolellani.

Suurin osa työttömistä hakee sähköisesti, se ei poista sitä, että merkitset työtön jokaisen päivän kohdalle. Vaikka naputat sanan työtön tai kirjoitat sen paperilla, olet virallisesti työtön. 

Olette työttömät rassukat aivan pihalla. Ei minun tarvitse mihinkän merkitä mitään kuin muutama rasti. En kirjoita mihinkään "työtön", koska en ole työtön! Liiton rahan toinen nimi on kai tavallaan se ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha, mutta se on sellainen jäänne. Puhutaanhan me auringonnousustakin, vaikka ei aurinko nouse tai laske, jos te elämäm koululaiset edes sitä ymmärrätte.

:DD

Olet sä kyllä mainio pakkaus. 

Et ole töissä, et ole omasta mielestäsi työtön. Mikä sinä olet? Liittolainen? Vuosilomalainen? Joutilas? Ansiosidonnainen (kai, tavallaan)? Sellainen jäänne? 

Jos siskon sanat loukkaavat, niin määrittele itse itsesi. Sinun pitää tässä joskus alkusyksyn mittaan ehkä tavallaan kuitenkin jotenkin valmistautua työnhakuprosessiin, jossa halutaan tietää mikä olet ihmisiäsi. 

26

Vierailija
66/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot ja kassat on kyllä ihmeellisiä järjestelmiä. Satasen, parin jäsenmaksulla tienaa itselleen päivärahat 400 päiväksi.

Vierailija
67/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä "liiton rahasta" tuli jotenkin ihan hilpee olotila, pitkästä aikaa raikas provo.

Työttömänä oloa varovan synonyymi  USAssa olisi  "between jobs" .

Vierailija
68/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme, että näin umpityhmä kuin ap on, on joskus aikoinaan ymmärtänyt liittyä liittoon :D.

Ei mikään yllätys, että tällä järjen juoksullaan ap onkin työtön. Eikun, liiton rahoilla.

Vierailija
69/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinä saat työttömyyskorvausta, niin työtönhän sinä olet. 

En saa. Vaan liiton rahat, jotka olen itse tienannut jäsenmaksuja maksamalla.

Ajattelin oikaista pari väärinkäsitystä:

1) Liitto ei maksa sinulle euroakaan. Työttömyyskassa maksaa, mutta siten että saamistasi rahoista 5% tulee työttömyyskassalta ja 95% veronmaksajilta.

2) Et ole itse "tienannut" mitään, korkeintaan olet omalta osaltasi osallistunut tuon 5%:n maksamiseen, kaikki muu on veronmaksajien hyväntahtoisuutta. Ymmärrän siskosi kommentit, työtönhän sinä kyllä olet.

3) Puhe "liiton rahoista" on aika lailla sumutusta, ihmiset yritetään houkutella ammattiliittoihin tätä termiä käyttämällä. Saman edun saa kuulumatta liittoon, mutta liittymällä pelkkään työttömyyskassaan. Työttömyyskassat ovat monesti liittojen hallinnoimia, mutta niitä löytyy myös yksityisiä, esim. YTK

Vierailija
70/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole työtä on työtön. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

Ilmeisesti monen täällä on vaikea tajuta lukemaansa. Olen siis LIITON RAHOILLA! En saa työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea.

Ap

🙈🙈🙈

Liiton rahat = ansiosidonnainen työttömyyskorvaus

Jotta saat liiton rahaa sinun täytyy olla te-toimistossa työnhakijana kirjoilla.

Olet siis työtön.

Vierailija
71/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo ole yleinen luulo, että tällaiset liiton rahoilla olevat olisimme työttömiä kuin jotkut pitkäaikaistyöttömät pummit?

Ap

Ne kuuluisat "liiton rahat" maksaa suurimmaksi osaksi valtio, eli verovaroista nekin kustannetaan.

Vierailija
72/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehmetti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauku siskoasi rasistiksi, koska hän ei hyväksy sinun elämänvalintojasi.

Tämä ei välttämättä toimi, koska erittäin suurella todennäköisyydellä sisarukset ovat samaa rotua. Muutenkaan koko lauseessa ei ole mitään järkeä.

Kyseisellä sanalla on nykyään paljon laajempi käsite eikä se enää keskity pelkästään rotuun. Faktat kuntoon

Höpöä. Rasismi viittaa ainoastaan rotuun, siitähän se nimikin tulee (race-->racism, ja tuo englannin kielen sana 'race' tarkoittaa myös rotua). Voit käyttää syrjintä-sanaa muissa yhteyksissä, mutta eihän se tietenkään ole niin hienoa ja havahduttavaa.

Vierailija
73/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti monen täällä on vaikea tajuta lukemaansa. Olen siis LIITON RAHOILLA! En saa työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea.

Ap

Valtion kirstusta se suurin osa kassa-avustuksestakin tulee. Siis veronmaksajat maksavat. Samassa veneessä ollaan, mutta joidenkin airossa ei vaan vesi kuohu, ja toiset saavat kiskoa senkin edestä.

Mihinköhän muka sitten menivät kaikki kahden vuoden aikana joka kuukausi maksamani jäsenmaksut?

Niillä on voitu maksaa vaikkapa liiton johtajien massiivisia kuukausipalkkoja, tosin niiden maksuun tarvitaan melkoinen määrä jäsenmaksuja.

Vierailija
74/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmeisesti sinun on vaikea ymmärtää, että työtön on työtön, tuli työttömyyskorvaus sitten Kelasta tai liitosta.

No on se kyllä aika eri asia. Et ole tainnut vielä ehtiä työelämään, jos rinnastat lähiökuppilan pummit ja pari kuukautta liiton rahaa nauttivat. Itse en koe mitään yhtäläisyyttä noihin pummeihin. Ja sanottakoon nyt vielä, että äänestänkin Kokoomusta. En hyväksy loisimista.

Sinähän elät itsekin nyt veronmaksajien rahoilla. Töihin siitä saat*nan pummi ja työtön!

Vierailija
75/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä tukia nostelee elättääkseen itsensä, ei muuta työtön-työllinen - statusta.

Jos sulla ei ole töitä, olet työtä vailla, eli työtön.

Vierailija
76/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä tukia nostelee elättääkseen itsensä, ei muuta työtön-työllinen - statusta.

Onko myös työnsä jättänyt lottovoittaja tai miljonääriperijä työtön?

Vierailija
77/77 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myös työnsä jättänyt lottovoittaja tai miljonääriperijä työtön?

Hehän voivat olla esim. sijoittajia, sekin on työtä ja ammatti? Joka tapauksessa on vaikea kuvitella, että suuren summan rahaa saanut ihminen nostaisi vielä yhteiskunnan tukiakin. 

Vaikka olen itse pienituloinen, tunnen isoja perintojä saaneita ihmisiä pari. He kyllä tekevät koulutustaan vastaavaa työtä, koska pitävät siitä. Kukaan heistä ei ole jouten. Ja ne harvat tutkimukset, joita suomalaisista lottoivoittajista on tehty kertovat, että auto voidaan vaihtaa parempaan ja Teneriffalle tai Phuketiin mennään joka vuosi, kun ennen mentiin joka toinen. Muuten arkea jatketaan kuten ennenkin. :)

Pelkkä voittojen tai perintöjen tuhlaaminen on junttimeininkiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi