Sisko haukkui työttömäksi
Olen ollut toukokuusta alkaen liiton rahoilla. Töitä on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa. En siis ole varsinaisesti mikään työtön. Siskoni kuitenkin väitti, että liiton rahoillakin lomaileva olisi työtön. Suututtaa. En tiedä, onko kateellinen. Turha sille on ainakaan selittää. :(
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole työtä on työtön. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Ilmeisesti monen täällä on vaikea tajuta lukemaansa. Olen siis LIITON RAHOILLA! En saa työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea.
ApIlmeisesti sinun on vaikea ymmärtää, että työtön on työtön, tuli työttömyyskorvaus sitten Kelasta tai liitosta.
No on se kyllä aika eri asia. Et ole tainnut vielä ehtiä työelämään, jos rinnastat lähiökuppilan pummit ja pari kuukautta liiton rahaa nauttivat. Itse en koe mitään yhtäläisyyttä noihin pummeihin. Ja sanottakoon nyt vielä, että äänestänkin Kokoomusta. En hyväksy loisimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti monen täällä on vaikea tajuta lukemaansa. Olen siis LIITON RAHOILLA! En saa työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea.
ApIlmeisesti sinun on vaikea ymmärtää, että työtön on työtön, tuli työttömyyskorvaus sitten Kelasta tai liitosta.
No on se kyllä aika eri asia. Et ole tainnut vielä ehtiä työelämään, jos rinnastat lähiökuppilan pummit ja pari kuukautta liiton rahaa nauttivat. Itse en koe mitään yhtäläisyyttä noihin pummeihin. Ja sanottakoon nyt vielä, että äänestänkin Kokoomusta. En hyväksy loisimista.
Ap kirjoitti siis tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApValtion kirstusta se suurin osa kassa-avustuksestakin tulee. Siis veronmaksajat maksavat. Samassa veneessä ollaan, mutta joidenkin airossa ei vaan vesi kuohu, ja toiset saavat kiskoa senkin edestä.
Aika monella se airokin on jo aikaa sitten lipsunut kädestä veteen ja häipynyt menojaan..
Ja ne kädet on - toinen persvaossa - ja toinen nenää kaivamassa..
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toukokuusta alkaen liiton rahoilla. Töitä on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa. En siis ole varsinaisesti mikään työtön. Siskoni kuitenkin väitti, että liiton rahoillakin lomaileva olisi työtön. Suututtaa. En tiedä, onko kateellinen. Turha sille on ainakaan selittää. :(
Mikä sinä sitten olet, jollet työtön? Eikä työtön ole haukkumasana.
Et myöskään tunnu olevan erityisen innokas työllistymään ("… on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa …").
Nautit ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, josta 1-5% rahoitetaan niillä ay-maksuilla. Sinut tilastoidaan työttömäksi. OLet työtön, vaikket saisikaan kelasta mitään. Mikset hae nyt työtä kiireesti? Jos olet 3kk "anssilla" tekemättä mitään sun pvrahasta nipistetään 4,65%. Varo vaan, tuota menoa olet pitkäaikaistyötön ennen pitkää, vaikket mielestäsi ole edes työtön!
Provo täytyy olla, ei kukaan voi olla noin tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApValtion kirstusta se suurin osa kassa-avustuksestakin tulee. Siis veronmaksajat maksavat. Samassa veneessä ollaan, mutta joidenkin airossa ei vaan vesi kuohu, ja toiset saavat kiskoa senkin edestä.
Mihinköhän muka sitten menivät kaikki kahden vuoden aikana joka kuukausi maksamani jäsenmaksut?
Jos saisit vain kahden vuoden aikana ITSE omasta palkastasi maksamasi rahat takaisin "liiton rahoina", taitaisi tämä potti olla kuukausitasolla 40-60 €/kk, riippuu hyvinkin paljon palkasta. Kuitenkin epäilen, että saat nyt enemmän kuukaudessa?
Liiton rahaa saa vasta kun ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et myöskään tunnu olevan erityisen innokas työllistymään ("… on tarkoitus löytää joskus tässä syksyn alkaessa …").
Moneenko kertaan pitää sanoa: Olen liiton rahoilla! Mitä tarkoitat, että en ole innokas työllistymään. Aion jo elokuun aikana aloittaa taas työnhaun, vaikka liiton rahathan kestäisivät paljon kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että työtön on haukkumasana.
Ei ole pedofiilikaan mutta molempia voidaan niin käyttää ja suunnilleen yhtä negatiivisesti latautuneita sanoja on molemmat.
Liitto ei maksa sulle ap penniäkään. Kassa maksaa työttömyyspäivärahaa sulle työttömyyden ajalta. Mitäs kelasit kun kävit ilmoittautumassa työkkärissä työttömäksi työnhakijaksi, ei vaikuttanut siltä että liittyis työttömyyteen, vai?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on byrokraattinen muodollisuus. Tarkoitettu niitä varten, jotka meinaavat jäädä loisimaan. Samoin kuin se alkuinfo, johon meidän korkeakoulutettujenkin piti osallistua. Mutta ei kai noissa voi aökaa heti eritellä oikeita työttömiä ja meitä, jotka vain hengähdämme LIITON rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinä saat työttömyyskorvausta, niin työtönhän sinä olet.
En saa. Vaan liiton rahat, jotka olen itse tienannut jäsenmaksuja maksamalla.
Sulla on kyllä nyt joku isompi harha menossa. Jos et ole töissä, ja saat liitolta rahaa etkä esim. työnantajaltasi palkkaa, olet työtön. Mikä ihme tuossa nyt on vaikea käsittää? Jos minä nyt jäisin töistä pois sillä tavalla, että liitto minulle maksaisi, olisin takuulla työtön, vaikka kuinka olen liiton jäsenmaksuja maksanut jo kohta 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneenko kertaan pitää sanoa: Olen liiton rahoilla! Mitä tarkoitat, että en ole innokas työllistymään. Aion jo elokuun aikana aloittaa taas työnhaun, vaikka liiton rahathan kestäisivät paljon kauemmin.
Jotta sinä saisit liiton rahoja, sinä varmaan täyttelet paperin joka kuukausi johon merkitset työtön. Saadaksesi liiton rahoja sinun on ilmoittautuva työvoimatoimistoon työnhakijaksi. Silloin sinä olet työtön. Et ole lomalla, vaan sinä olet ilman töitä ja sinun kuuluisi hakea töitä. Vaikka et tee näin, ja haluat pitää lomaa, niin olet ilmoittanut kaikkiin instansseihin, että olet työtön. Eli siskosi on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Liitto ei maksa sulle ap penniäkään. Kassa maksaa työttömyyspäivärahaa sulle työttömyyden ajalta. Mitäs kelasit kun kävit ilmoittautumassa työkkärissä työttömäksi työnhakijaksi, ei vaikuttanut siltä että liittyis työttömyyteen, vai?
En käynyt. Minulla on tradenomin tutkinto, eikä mitään ongelmia löytää uutta työpaikkaa. Sain hoidettua sen te-toimistomuodollisuuden netissä. Tosiaan, kuten jo sanoin, sellaisessa infossa piti muiden mukana käydä, vaikka ei koskenut minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on byrokraattinen muodollisuus. Tarkoitettu niitä varten, jotka meinaavat jäädä loisimaan. Samoin kuin se alkuinfo, johon meidän korkeakoulutettujenkin piti osallistua. Mutta ei kai noissa voi aökaa heti eritellä oikeita työttömiä ja meitä, jotka vain hengähdämme LIITON rahoilla.
Varmaan samanlainen byrokraattinen muodollisuus kuin ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha, jota jostain syystä kutsut liiton rahaksi vaikka kyse on työttömyyskassan rahoista.
Eipä silti, ihan näppärä provo 4/5
Paljonko on vuokra tai asuntolainen kulut? Täytyy olla iso ansiosidonnainen että sillä voi vain lomailla ilman taloudellisia ongelmia. Suurimmalle osalle ansiosidonnaiden ei riitä jollei halua köyhäillä.
Tämähän oieasti mainio provo. Kukaan ei voi olla noin yksinkertainen. Jos tämä olisi facebookissa niin pääsisi heti FB mokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta sinä saisit liiton rahoja, sinä varmaan täyttelet paperin joka kuukausi johon merkitset työtön. Saadaksesi liiton rahoja sinun on ilmoittautuva työvoimatoimistoon työnhakijaksi. Silloin sinä olet työtön. Et ole lomalla, vaan sinä olet ilman töitä ja sinun kuuluisi hakea töitä. Vaikka et tee näin, ja haluat pitää lomaa, niin olet ilmoittanut kaikkiin instansseihin, että olet työtön. Eli siskosi on oikeassa.
Katso, tässä se ero juuri on. Työttömillä onkin varmaan kaiken maailman paperin täyttöä. Minä saan sähköisesti hakea liiton rahan, joka minulle kuuluu.
Kamala vihakampanja täällä alkoi. Jännä, kun kukaan ei uskalla tulla puolustamaan, vaikka varmasti enemmistö on puolellani.
Mihinköhän muka sitten menivät kaikki kahden vuoden aikana joka kuukausi maksamani jäsenmaksut?