Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi poikalasta

Vierailija
03.08.2018 |

Tuntuu kamalalta. Haluaisin ajatella, ettei syntyvän lapsen sukupuolella ole mitään väliä, mutta huomaan, että haluaisin mieluummin tytön kuin pojan.

En pidä suurimmasta osasta miehiä. Isäni oli hutsu (petturi ja häntäheikki). Oma mieheni on hyvä mies, mutta jotenkin mun maailmankuvassani hän on ainoa sellainen, ihan eri kategoriassa kuin muut miehet. Varsinkin nuoria miehiä ja teini-ikäisiä poikia inhoan.... tiedättehän ne, jotka testosteronihuuruissaan kukkoilevat ja suhtautuvat naisiin rumasti.

Pelkään, että jos saisimme pojan, hänestä tulisikin ukkiinsa eikä isäänsä. Pelkään, että en rakastaisi omaa lastani ja henkisesti kastroisin hänet.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää miten tytöille kaikki ulkoinen ja materiaali on niin helkkarin tärkeää. "Eiiiii, ei keltaisia sukkia vaan punaiset, Blaaaah!" "Ei Frozen-paitaa vaan se glittersydän-paita, Yhuuuuuuuii!" Tytöillä se arvopohja on niin paskalla pohjalla. Poikien kanssa tuota ongelmaa ei ole ollut, riittää että on puhdas paita. 

Yläkoulussa pojat ovat keskimäärin tarkempia vaatteistaan kuin tytöt, pitää olla just oikeanmerkkiset kengät jne. Tytöillä ei ole tuollaista merkkihysteriaa.

Yläkoulun ope

Vierailija
42/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on molemmat. Ovat olleet helppoja molemmat. Tyttäreni ei ole ollut pissis. Myös poikani on rauhallinen ja käyttäytyy hyvin kuten kaverinsakin. Yleistyksiä on turha tehdä, jokainen lapsi on yksilö. Vaikka joillakin niitä huonoja kokemuksia miehistä on niin hyvin monet miehet ovat ihan mukavia ja fiksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Miksi? Äiti pääsee yleensä poikalapsen kanssa helpommalla kuin tytön.

Pikkutytöt osaa olla todella ärsyttäviä. Tytöistä saa olla enemmän huolissaan, heillä tulee pissis- kausi todennäköisesti, teininä he purkavat kaiken raivon nimenomaan äitiinsä.

Pojilla on todennäköisemmin kouluongelmia, tapaturmariski moninkertainen, syrjäytytyvät helpommin jne. jne.

Jep, huono lapsuus yleensä näkyy myöhemmin elämässä. Miehillä se näkyy syrjäytymisenä, alkoholismina, rikollisuutena jne kun taas naiset kääntyvät yleensä enemmän itseensä, masentuvat, rankaisevat itseään syömishäiriöillä ja monin muin tavoin, mutta yleensä salaa muilta. Eli se sama pahoinvointi näkyy miehissä ja naisissa vain usein eri tavoin.

On ihan turha pelätä, että rakastavassa kodissa kasvaneista pojista tulisi niitä rikollisia. Toki joskus niinkin käy, mutta suurin syy kyllä on ne lapsuuden traumat, jotka myöhemmin purkautuu häiriökäyttäytymisenä.

Mä en nyt pelkää, että pojastani tulisi syrjäytynyt ja ongelmainen. Mieluumminkin sellainen menestyvä ja lipevä iljetys.

Vierailija
44/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi toivoin tyttöä ja olin pettynyt, kun ultrassa selvisi, että vauva on.poika. Onneksi ehdin sulatella asiaa loppuraskauden ja olin jo sopeutunut, kun hän syntyi. Mykyään en voisi kuvitella mitään muuta kuin poikalasta. Hän on aivan täydellinen kertakaikkiaan. Ja olen oppinut paljon pojista ja miehistä. Esim poikani on todella herkkä ja empaattinen, kultainen luonne. Ennen mieskuvani oli stereotyyppisempi. Nykyään pakko sanoa, että olen vähän vieraantunut pikkutytöistä. He vaikuttavat jollain tavalla tosi ärsyttäviltä ja keimailevilta pikkuprinsessoilta. Yksi tuttu tyttö on varsinkin todella ärsyttävä, kun hän tekeytyy avuttomaksi ja puhuu lässyttävällä äänellä isälleen. Pojat tuntuvat jotenkin selkeämmiltä, mutta tottakai ymmärrän, että tämä johtuu vain siitä, että itselläni on poika.

Vierailija
45/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkutytöt ovat ärsyttäviä. Ei kukaan jaksa sitä glitter-prinsessojen kälättämista ja kilahteluja, peilin edessä perse pitkällä keimailua, vääntelehtemistä, juonittelua ja söpistelyä. Tytöillä kaikki perustuu niin ulkonäkööön ja vaatteisiin, ettei kukaan järkevä aikuinen voi puolustella sitä arvomaailmaa. Pojat ovat sen sijaan paljon rehdimpiä, rauhallisempia ja helpompia. Poikaa ei kiinnosta se perseen twerkkaus vaan tykkäävät harrastaa urheilua ja liikuntaa. Myös poikien kaverisuhteet ovat suorempia ja rehellisempiä. Tytöillä kaverisuhteissa on aina joku me&muut -asetelma, joka perustuu johonkin niin tärkeään kuin glitter-paidan väriin. 

No on kyllä meidänkin poika oppinut jonkun pippelitanssin koulusta. 🙈 Tytöt heiluttaa takamusta, pojat etumusta. Oon kyllä aina sanonu, että meillä ei tommosia opetella.

Vierailija
46/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat sukupuolet on tasan yhtä hyviä! Ihan naurettavaa tämä taistelu siitä, et kumpi on helpompi ja kumpi vaikeampi ja kenellä on parhaimmat lapset oikealla sukupuolella. Jokainen äitihän ne parhaat omistaa :)

Vierailija
47/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi toivoin tyttöä ja olin pettynyt, kun ultrassa selvisi, että vauva on.poika. Onneksi ehdin sulatella asiaa loppuraskauden ja olin jo sopeutunut, kun hän syntyi. Mykyään en voisi kuvitella mitään muuta kuin poikalasta. Hän on aivan täydellinen kertakaikkiaan. Ja olen oppinut paljon pojista ja miehistä. Esim poikani on todella herkkä ja empaattinen, kultainen luonne. Ennen mieskuvani oli stereotyyppisempi. Nykyään pakko sanoa, että olen vähän vieraantunut pikkutytöistä. He vaikuttavat jollain tavalla tosi ärsyttäviltä ja keimailevilta pikkuprinsessoilta. Yksi tuttu tyttö on varsinkin todella ärsyttävä, kun hän tekeytyy avuttomaksi ja puhuu lässyttävällä äänellä isälleen. Pojat tuntuvat jotenkin selkeämmiltä, mutta tottakai ymmärrän, että tämä johtuu vain siitä, että itselläni on poika.

Kyllä mäkin ajattelen, että jos poikani tulisi isäänsä, hän olisi todella ihana pikkupoika. Mieheni on herkkä ja empaattinen, muita ihmisiä ajatteleva hyvä mies. Mutta kun sitten suvussa olisi noita toisenlaisiakin malleja. Eihän sitä voi tilata, millaisen lapsen saa... jokainen on oma yksilönsä. Eikä poika tulisi välttämättä isäänsä. ap

Vierailija
48/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää miten tytöille kaikki ulkoinen ja materiaali on niin helkkarin tärkeää. "Eiiiii, ei keltaisia sukkia vaan punaiset, Blaaaah!" "Ei Frozen-paitaa vaan se glittersydän-paita, Yhuuuuuuuii!" Tytöillä se arvopohja on niin paskalla pohjalla. Poikien kanssa tuota ongelmaa ei ole ollut, riittää että on puhdas paita. 

Yläkoulussa pojat ovat keskimäärin tarkempia vaatteistaan kuin tytöt, pitää olla just oikeanmerkkiset kengät jne. Tytöillä ei ole tuollaista merkkihysteriaa.

Yläkoulun ope

Näin on. Teinipojat ovst ällistyttävän merkkitietoisia ja pitää olla kalliit urheilumerkkivaatteet. Yhdellä 12 v poikani luokkakaverilla oli 600 euron hintaiset kengät.

Vierailija
49/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkutytöt osaa olla todella ärsyttäviä. Tytöistä saa olla enemmän huolissaan, heillä tulee pissis- kausi todennäköisesti, teininä he purkavat kaiken raivon nimenomaan äitiinsä.

Näinpä. Mun tutulla on 3 tyttöä, mulla vaan 1 poika ja välillä nytkin kuuntelen miten paljon helpommalla pääsen poikalapsen kanssa kuin tytön. Heillä vanhin tytöistä menee vasta ekalle mutta nyt jo kamalaa vääntöä esim. pukeutumisen kanssa. Mitä sitten isompana....ja kaikki kuukautisrageemiset.......huoh...... en jaksais! 😓

Pojan kanssa tulee varmaan eteen eri ongelmat mutta onneksi tuo pukeutumishomma sujuu meillä paljon helpommin. Pojalle kelpaa mitkä vaatteet tahansa, ja hän laittaa ne mukisematta päälleen. Ei tartte taistella liian löysistä housuista, väärän värisestä paidasta.....

Mutta mä oon kyllä tyytyväisempi kun meillä on poika eikä tyttöä.

Mä en ollut koskaan pissis enkä miettinyt pukeutumisia tai kikatellut tyttöporukoissa. Ja olen aina tullut hyvin toimeen naisten kanssa, miksi en tyttärenikin. Oma suhde äitiinikin oli lämmin. 

Oikeasti pelkään sitä, että poikani perisi ukkinsa ulkonäön (lue helvetin komea) ja luonteen. Inhoaisin sitä, jos tytöt pörräisi sen ympärillä ja se nauttisi siitä täysillä. Oikeasti tekisi mieli työntää sormet kurkkuun ja oksentaa, jos olisi tuollainen poika.

Miksi? Mä oisin ylpeä jos mun poika olis komea.

Vierailija
50/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Mun tutulla on 3 tyttöä, mulla vaan 1 poika ja välillä nytkin kuuntelen miten paljon helpommalla pääsen poikalapsen kanssa kuin tytön. Heillä vanhin tytöistä menee vasta ekalle mutta nyt jo kamalaa vääntöä esim. pukeutumisen kanssa. Mitä sitten isompana....ja kaikki kuukautisrageemiset.......huoh...... en jaksais! 😓

Pojan kanssa tulee varmaan eteen eri ongelmat mutta onneksi tuo pukeutumishomma sujuu meillä paljon helpommin. Pojalle kelpaa mitkä vaatteet tahansa, ja hän laittaa ne mukisematta päälleen. Ei tartte taistella liian löysistä housuista, väärän värisestä paidasta.....

Mutta mä oon kyllä tyytyväisempi kun meillä on poika eikä tyttöä.

Mä en ollut koskaan pissis enkä miettinyt pukeutumisia tai kikatellut tyttöporukoissa. Ja olen aina tullut hyvin toimeen naisten kanssa, miksi en tyttärenikin. Oma suhde äitiinikin oli lämmin. 

Oikeasti pelkään sitä, että poikani perisi ukkinsa ulkonäön (lue helvetin komea) ja luonteen. Inhoaisin sitä, jos tytöt pörräisi sen ympärillä ja se nauttisi siitä täysillä. Oikeasti tekisi mieli työntää sormet kurkkuun ja oksentaa, jos olisi tuollainen poika.

Miksi? Mä oisin ylpeä jos mun poika olis komea.

No ei minua haittaisi komeus, vaan se, mitä se voisi tuoda mukanaan. Pojasta voisi kasvaa samanlainen huoraava hutsu kuin ukistaan, kuten olen jo moneen kertaan todennut. Itse en todellakaan arvosta sellaisia miehiä.

Vierailija
51/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri myönsi että synnyttäessään kaksisia ja ekan lapsen synnyttyä ja ollessa poika ajatteli että ei helvetti jos saan 2 poikaa, en kestä.

😒

No saiko?

Vierailija
52/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri myönsi että synnyttäessään kaksisia ja ekan lapsen synnyttyä ja ollessa poika ajatteli että ei helvetti jos saan 2 poikaa, en kestä.

😒

Mä taas olisin toivonut kaksosia ja juurikin kahta poikaa. Sain vain yhden pojan. Mutta rakas hänkin on.

Vierailija
53/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta! Minulla on sekä poika että tyttö, ja kyllä tytöt osaavat olla ärsyttäviä ja hankalia, ihan eri tavalla kuin pojat. Poika on meillä enemmän sellainen easygoing.

Vierailija
54/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa koulukiusaajista on tyttöjä. Jos tyttöjä on kaksi niin kaikki on vielä suhteellisen hyvin. Jos paikalle tulee kolmas tyttö niin yksi joutuu kiusatuksi. Pojilla sama kuvio ei toistu.

t. Ylä-asteen ope 

Vierailija
55/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat on äidille helpompia ku tytöt. Paljo helpommalla pääsee pojan kanssa

Jestas mitä roskaa ihmiset kirjoittavat. Riippuu lapsen ja äidin luonteista, ei lapsen sukupuolesta,  miten yhteiselämä sujuu.

Yleistettynä asia on noin. Ei se mitään roskaa ole. Ei tietenkään kaikkien kohdalla, mutta jos asiasta kysyt äideiltä jolla on tyttöjä ja poikia niin varmasti suurin osa on sitä mieltä että pojan kanssa pääsee helpommalla.

Vierailija
56/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä roskaa ihmiset kirjoittavat. Riippuu lapsen ja äidin luonteista, ei lapsen sukupuolesta,  miten yhteiselämä sujuu.

Yleistettynä asia on noin. Ei se mitään roskaa ole. Ei tietenkään kaikkien kohdalla, mutta jos asiasta kysyt äideiltä jolla on tyttöjä ja poikia niin varmasti suurin osa on sitä mieltä että pojan kanssa pääsee helpommalla.

Jos useimmat kokee noin, se kertoo vain siitä, miten tyttövihamielisessä yhteiskunnassa elämme.

Vierailija
57/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa koulukiusaajista on tyttöjä. Jos tyttöjä on kaksi niin kaikki on vielä suhteellisen hyvin. Jos paikalle tulee kolmas tyttö niin yksi joutuu kiusatuksi. Pojilla sama kuvio ei toistu.

t. Ylä-asteen ope 

Jep. Pojat vain laumana ajavat yhden kävelevän pojan perässä pyörällä koulun jälkeen ja hakkaavat tämän metsikköön. Tosi reilu meininki.

Vierailija
58/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkutytöt ovat ärsyttäviä. Ei kukaan jaksa sitä glitter-prinsessojen kälättämista ja kilahteluja, peilin edessä perse pitkällä keimailua, vääntelehtemistä, juonittelua ja söpistelyä. Tytöillä kaikki perustuu niin ulkonäkööön ja vaatteisiin, ettei kukaan järkevä aikuinen voi puolustella sitä arvomaailmaa. Pojat ovat sen sijaan paljon rehdimpiä, rauhallisempia ja helpompia. Poikaa ei kiinnosta se perseen twerkkaus vaan tykkäävät harrastaa urheilua ja liikuntaa. Myös poikien kaverisuhteet ovat suorempia ja rehellisempiä. Tytöillä kaverisuhteissa on aina joku me&muut -asetelma, joka perustuu johonkin niin tärkeään kuin glitter-paidan väriin. 

Tyttöjen kannalta harmi, että se sama ulkoinen hypetys jatkuu usein aikuisuuteen saakka. Tämän takia meille ei nykyisin edes palkata nuoria naisia ellei ole joku todellinen poikkeus. Tytöille se on karu herätys, kun työelämässä ei enää pärjääkään kalliilla meikillä tai kikattelulla vaan työelämässä tarvitaan työmotivaatiota, taitotietoa ja rautaista tahtoa. 

Vierailija
59/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos useimmat kokee noin, se kertoo vain siitä, miten tyttövihamielisessä yhteiskunnassa elämme.

Mitä tyttövihaa tuossa on? Ei mitään. Ihan yhtä paljon molempia lapsiani rakastan, vaikka erilaisia ovatkin.

Vierailija
60/91 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tyttövihaa tuossa on? Ei mitään. Ihan yhtä paljon molempia lapsiani rakastan, vaikka erilaisia ovatkin.

Onhan tuo sitä perinteistä roskaa, jonka mukaan nainen on naiselle susi (tyttö äidille vaikeampi kuin poika). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi