***SuUrPeRhEkUuMeIlIjAt***Viikkoon18!!!!!!!
Kommentit (102)
täällähän on paljon porukkaa jotka pääsevät piinailemaan mahdollista raskautumista (o= !!
Kyllä se niin on , että kevät ja kesä sen tekee, hormonit hyrrää kaikilla ihan eritavalla =0) . Itselläni ei taida tulla aihetta piinailuihin, näyttää hieman huonoilta nuo meidän ajoitukset, mutta eipä tässä nyt vielä ole yritystä oikeastaan aloiteltukaan. Onhan se vain niin ihanan kutkuttavaa kun saa miettiä että josko olisi tärppi käynyt, joten tsemppiä kaikille piinailijoille!!
Meillä täällä huomasin vielä muutaman hieman paksumman pipon hyllyillä roikkuvan ja pohdin, että josko ne joutaisivat jo varastoon (0=.Kyllähän se kesä taitaa nyt tulla , kun pihallamme lämpömittari näytti tänään 30 astetta, että aikas kuumapäivä. Täytyy kyllä sanoa, että tuntui melkein liiankin kuumalta, vaikka eipä pitäisi todellakaan valitella kun vihdoin lämmintä tuli !!
Öitä kaikille !
mami+ tytöt
Reissu takana ja aika väsynyt naisihminen kotosalla. Nämä päiväreissut on melkein raskaampia kuin yön yli risteily. Selvin päin olin, ettei se väsytä kylläkään. Eilenkään en ehtinyt käydä edes lukemassa, nyt saikin taas lukea aika tovin.
Taitaa pian kaikilla kuumeilijoilla tilanne olla yritysasteella. Kovasti ollaan viime syksystä edetty. Hieno juttu, toivottavasti tuottaisi tulostakin, ettei pelkäksi yrittämiseksi jäisi.
Meillä on myös Putzer-merkkinen keskuspölynimuri, käyttöikää on takana nyt 4 vuotta. Ääni on kova, mutta meillä keskusyksikkö on teknisessä tilassa, eli ei haittaa. Pari kertaa on jouduttu hankkimaan suulakkeeseen uusi irtoläpyskä, josta huopatallat kuluvat ja alkaa raapia lattiaa. Sulake on palanut muistaakseni kerran ja kädensijasta katkesi muovinen ruuvi, kun putosi sopivasti lattiaan. Tämä taas sai aikaiseksi sen, että johdot eivät aina yhdistä ja imuri sammuu omia aikojaan. Periaatteessa kuitenkin ihan toimiva laite, tosin näppäränä en ole sitä koskaan pitänyt. Aika työ on kaivaa 8m letkua esiin ja siirrellä sitä eri pistokkeisiin. Se ehdoton hyvä puoli on, että pölyt menevät takuulla pois huonetilasta eikä tarvita pölypusseja. Pöntön tyhjennyksen lego-onkimisineen voi aina delegoida miehelle :D
Autoa oli joku hankkimassa. Kannattaisikohan suoraan katsella sellaista, mihin ne tulevatkin lapset sitten mahtuvat? Jos on suurperheellinen, tavallinen henkilöauto ei riitä...
Kuramyyrälle tervehtymisiä ja hyvää onnea kaikille jo yrittäneille!
jotain hyvääkin siitä että kuopus on ruvennut heräämään klo 6. Ihmeen paljon saan aikaiseksi heti aamutuimaan. Sitten se väsy iskeekin puolenpäivän jälkeen, huoh.
Kaunis päivä näyttää taas tulevan. Meillä tänään ohjelmassa kakkosella ja nelosella kaverin synttärit. Esikoisella on ollut kaveri yökylässä ja kolmonen taas on itse kaverinsa luona yökylässä. JOten touhua piisaa tällekin päivälle.
Viikon päästä on sitten äitienpäivä. Saapi nähdä mitä lapsukaiset ovat askarrelleet koulussa ja kerhossa. Miten teillä muilla vietetään äitienpäivää? Oletteko ihan kotona oman perheen kanssa vai käyttekö vierailulla isovanhempien luona? Me olemme perinteisesti menneet anopin luokse syömään päivällä ja siitä sitten jatkettu matkaa miehen isoäidin luo. Sitten ilta onkin pyhitetty omalle perheelle. Minun äitini on aina laittanut ruoan joko edeltävällä viikonlopulla tai äitienpäivää seuraavalla viikonlopulla riippuen siitä miten hän on töissä. Ja omat isovanhempani eivät enää ole elossa.
Jaaha, nyt täytyy mennä erotuomariksi. Pentu jahtaa pienimmäistä...
Medison+5
Taas on noin ihana päivä! Herääminen on niin helppoa, kun aurinko paistaa jo korkealta.
Meidän lapset paluautuivat eilen mummolasta väsyneinä, mutta onnellisina. Uni tuli illalla ihan itsekseen, mutta nyt taas jo tuttu hulina päällä.
Eilen kaupassa käydessä kiinnitin huomioita jokaikiseen isompaan massuun, kyllä se kuume nyt taas ihanasti vahvistui sen perjantaisen jälkeen...Mainitsin miehellekin, että kylläpäs näitä taas on. Mukava oli, että myönsi huomanneensa saman!! Oiskohan pikkuruista kuumeenalkua silläkin?!Asiasta ei sitten enempää puhuttu. Saapa nähdä!
Äitienpäivänä ollaan yleensä käyty molempien vanhempien luona kyläilemässä ja sitten kanssa loppupäivä oltu oman perheen kesken.
Meillä tosiaan se auton hankinta olisi työn alla. Eilen koeajettiin yksi tavallinen perheauto, mutta vakavasti ollaan katseltu myös isompaa, tarvittaessa seitsemänpaikkaista autoa. Kellään kokemusta Peugeot 307 SW:stä? Nuo varsinaiset tila-autot on tosi kalliita eli pitäisi saada jokin kompromissiauto: hyvin tilaa ja kohtuullinen hinta. Lisäksi auto on kuitenkin pääasiassa miehen työmatkakäytössä, eikä haluaisi millään bussilla tai pakulla kaupunkiin ajella itsekseen.
Meilläkin tänään synttärijuhlat tiedossa, lasten serkku täyttää vuosia. Pitäisi taas etsiä jostakin vähän siistimpää päälle. Meillä AINA jää kaikki viime tippaan!
Mutta nyt taas aamupuuron keittoon, esikoinen jo valitti, että on kova nälkä.
Suviruusu
Ja pää on ihan sekaisin kaikesta tapahtuneesta.Arvatkaa kuka aloitti kehonsa kuuntelun heti???=0)Miten saakaan tälläinen asia elämän heittämään kärrynpyörää.Ovis tosiaan osui ihan siihen paikkaan,mieletöntä.
Mulla ei ole mitään järkevää päässä,anteeksi!!
Viimeisetkin järjenhiukkaset katosivat taivaan tuuliin!!
Nauttikaa kaikki auringosta ja lämmöstä nyt kun sitä on!!!!!
L+5 ja????
Ja lapset aivan riemuissaan kun ei tarvii pukea päälle juuri mitään.
Mies just lähti pienten kanssa autokauppaan, saa tänään kuulema ilmaiset lohisopat =)) Isommat touhuu omiaan ni äitillä vapaapäivä!
Tietenkään en jouda auringossa makailemaan mut ihana ku saa rauhassa tuohuta pihalla ja sisällä tarviimatta vahtia ketään.
Suviruusulle: meillä on peugeot 307 sw, tosin vain kuudella penkillä, kunhan pikkuviitonen jossain vaiheesssa ilmoittelee tulostaan ni hankitaan se seitsemäskin penkki. Autosta ollaan tykätty, mut onhan siinä pari " huonoa" puolta. Eli seitsemällä penkillä ei ole tavaratilaa, penkit on kyllä helppo tarvittaessa siirtää/ottaa pois, joten suurienkin tavaroiden kuljetukset onnistuvat hyvin. Ja eurooppalaiset autot eivät kauheesti tykkää meidän talvesta, lohkolämppärin käyttö välttämätöntä jos meinaa talvella ajella. Autoa joutuu myös pitämään muutaman minuutin käynnissä ennen ajoon lähtöä kovilla pakkasilla, jotta vaihdeöljyt lämpiää. Meidän auto ostettiin syksyllä, oli ollut puolivuotta käytössä, nyt siis vuoden ikäinen. Kuulin vaan että vm.2002 ja 2003 on aika paljon pikkuvikoja (uusissa malleissa aina, kunnes " lapsen kengistä" päästään) joten jos ostatte ko.auton harkitkaa esim.vm.2004-2005.
Kevät saa kyllä hormoonit hyrräämään ;) Näytti monilla " vahinkoja" olleen. Toivottavasti tulee paljon tärppejä!!
Meidän isäntä tuntuu nykyään olevan mun kp:stä paremmin selvillä ku itse olen. Jo tuo pe iltana (kp7/25-31) laskeskeli ja pohti josko ne simpat saattaisivat maaliin päästä =)))
Marlett
Ei sitten siunaaman sekunniksi voi kotoa poistua, etteikö tuhoja saada aikaiseksi!! En eilisiltana ehtinyt huomatakaan kun kotiuduin, miten täällä olivat hommat menneet. Perjantai-iltana saunan jälkeen silitin kaikille muksuille vaatteet kuntoon, jotka sitten aamulla saa laittaa ylle. Isännälle vielä sanoin, että ne ovat sisävaatteet, pihavaatteet erikseen. Tänä aamuna aloin sit kysellä vaatteitten perään kun kellään ei näkynyt omassa huoneessaan mitään. Olivatpa sitten ulkoilleet näitten sisävaatteitten kanssa, nämä poikaset. Tokaluokkalaisen ainoat ehjät verkkahousut, joita oli koululiikuntaa varten säästelty, eivät sitten enää ole ehjät. Ihan simppeli homma ei ole uusia verkkareita saada, takki kun on sen värinen, ettei yhteensopivaa ole yleensä tarjolla. Matkaa kauppaankin kertyy 20 km eli vaatii todellakin liikkeelle lähtemisen.
Tämä on vain yksi esimerkki ja näitä riittäisi joka kerralta kun olen ollut paria tuntia kauemmin pois kotoa. GRRRH...
Onneksi ei ne tärppiajat ole käsillä, kyllä taas innot tipahti nolliin.
Kai se tästä taas iloksi muuttuu, muttei kyllä tänään!
yjteys toimii!
Eilenillalla ei internetti sitten millaan suostunut yhdistamaan; ja heti aamusta katkes sahkot ja vasta kahdelta tulivat takaisin!!
Aitienpaivasta; meilla lapset tekee omatekoisia kortteja kotona ja isukin kanssa ostavat ison ruusupuskan joka vuosi; onhan ne joskus innostunu pienen lahjankin tuomaan. Ma kun oon siita onnellinen etta mies tuo kukkia kylla muinakin aikoina ja lahjojakin sillointalloin...
Anoppia kayn tervehtimassa vaikka Suomen aitienpaiva ei olekaan samana sunnuntaina kuin taalla vietettava. Aidille lahetan viesteja ja kortteja...matkaa kun on liikaa poiketa.
Miehen sisko kavi taas eilen; ihana katsella masun pyoristymista ja -asukin liikkumisia jne...haikee mieli. On 6 kk taynna.
Mutta ei nyt toistaiseksi muuta...heippa taas.
Maltoin vasta ihan hetki sitten tulla sisälle, on siellä niin ihana ilma.
Olo on lähestulkoon jo normaali. Pikkuisen ovat nuo haavat ärtyneet, mutta kipuja ei enää ole.
Kyselit Medison miten tuo tehtiin. Nukutuksenhan se vaatii, vaikkei se toimenpiteenä iso olekaan. Laparoskooppi (elikkä ontto neula) työnnetään vatsanpeitteen läpi pienestä viillosta vatsaonteloon (mulle tuli 1-2 tikkiä/haava). Näiden avulla sappirakko irroitetaan ja poistetaan. Mulle näitä " reikiä" tuli viisi kappaletta. Arvatkaa vaan kuinka hurjan näköiseksi mun jo ennestään kauhean näköinen vatsanahka nyt muuttuu; eipä tule mieleen pukeutua bikineihin edes omassa pihassa.
Täälläpä päästään jännäämään monen kanssa muutaman viikon sisään, jes! Itse jännitän vain sitä, menikö mun kuukautiskiertoni sekaisin tästä operaatiosta. Toivottavasti ei.
Äitienpäivästä vielä. Me olemme yleensä ihan kotona, mutta nyt minun vanhempani ovat mahdollisesti tulossa käymään. Olisi ihan kiva juhlia päivää oman äidin kanssa.
Kun luin tuota leikkaus selostustasi tuli mieleeni erittäin turhamainen kysymys kaikille.Raskausarvista.Kun siis monta raskautta takana,miten arpia?Oliko/tuliko jo ekasta vai vasta vikasta?Tai miten?Onko ees ollenkaan?
Niin hölmöltä kuin kuulostaakin on se mulle kova paikka jos arpia tulee kun tähän asti oon säästynyt.Toki onhan niitä tärkeämpiäkin asioita...
L+5+?
Nyt on viikkonlopun työt takanapäin ja täytyy sanoa, että rankkaa oli.
Toinen päivystäjä sairastui ja mulle tuli sää duunia njoh kaikesta selvittiin vaikka välillä tuntuikin että maailma kaatuu just niskaan..
Kuramyyrä mukava että olet taas täällä palstalla keskuudessamme ja, että kuntokin on paranemaan päin.
Leannalle ja Levinialle hurrrjasti tärppionnea ja tietysti meille kaikille muillekkin. Miten teillä on noi aikaisemmat tärpänneet onko ollut monta yrityskiertoa ?
Äitienpäivää meillä on perinteisesti vietetty kotona kun minun äitini on kuollut jo kohta 25-v sitten ja anoppi asuu siellä pohjoisessa.
Lapset miehen avustuksella serveeraavat minulle aamukahvit sänkyyn ja antavat koulussa/ tarhassa tekemänsä lahjat ja kortit ja sitten ovat isukin kanssa ostaneet jonkun pienen lahjan ja kukan.
Perinteisiin kuuluu myös että käydään iltapäivästä viemässä äitini ja mummojeni haudalle kukkia.
Raskausarpia on tullut ennen lapsia ja lapsia odottaessa, että kyllä niitä ihan omiksi tarpeiksi piisaa..
Omaa napaa sen verran että taisin eilen tuntea oviksen mutta minkäs teit kun ei ollut tuo rakas aviomies kotosalla mutta koitetaan vielä tänä iltana oisko mahkuja kunhan suvaitsee ensin kotiutua maataloushommistaan. On vuosia jo käynyt keväisin ja syksyisin auttamassa kaveriaan, kait se on sillä niin verissä kun on maatalon poika ja tottunut niitä hommia tekemään..
Nyt menen suihkuun ja koetan saada jotain tolkkua tähän kaaokseen mikä täällä vallitsee.
Terkuin Isotikru
Meillä on perinteisesti lapset ja isä tuoneet aamupalaa sänkyyn ja siinä samassa sitten niitä kortteja ja kukkakin yleensä. Lahjoja en ole saanut. Oman äitini ja miehen äidin sekä isoäidin luona on käyty jossain vaiheessa päivän aikana viemässä lasten askartelema kortti ja kahviteltu siinä samassa. Joskus on ollut joku pieni lahjakin viemisinä, harvemmin kuitenkin. Tänä vuonna kuopuksen synttärien vietto ajoittuu juuri äitienpäivään ja jätämme kierroksen tekemättä kun molemmat isoäidit tulevat meille.
Ei ole raskausarpia tullut, tosin olen jo lapsesta asti omistanut pömppömahan, joten nahka on tottunut...
En ole harrastanut rasvailuja, mitä nyt joskus saunan jälkeen kun muutenkin on rasvaa käyttänyt. Myös rinnat on pysyneet arvettomina, tosin eivät ne pahemmin ole kasvaneetkaan. Mullehan kävi esikoisen aikana niin, että yhdet imetysliivit ostin raskausaikana ja myyjää uskoen ostin omasta mielestäni liian isot. Maito kun nousee, niin kaikkien rinnat suurenevat niin paljon, ettet voi ottaa pienempiä, sanoi kaupan täti. Sielläpä ne liivit neljän imetyskauden jälkeenkin kaapissa liian suurina ovat. Imetyksen loputtua ne onnettomat nahkaläpykkeet tuntuvat kuihtuvan entisestäänkin, vaan hyvin ovat palvelleet. Kaikki mukulat on tissiä saaneet 1-vuotiaaksi ja puolivuotiaaksi täysimetyksellä. Vaan olishan ne uhkeammat muodot paikallaan, etenkin vaatehankinnoissa kun ylä- ja alapää ei mene yksiin millään.
Ei sitä malttanut kotihommia tehdäkään kun oli niin ihana ilma. Piti pienille uima-allaskin laittaa ja olivat aivan onnessaan, koko talven ovat kyselleet milloin pääsee taas ulos uimaan.
Itse viihdyn tuolla kuokkimassa ja kaivelemassa, näin lämpimät päivät saavat kaiken kasvamaan ihan silmissä =)
Mami4:lle: kyselit niistä " varmasti" onnistuvista kukista. Itse ihastuin viimekesänä kesämalvikkiin (yksivuotinen) kaunis yksinkertainen pinkki kukka ja jaksoi kukkia kesäkuusta syyskuuhun. Oli minulla suuressa ruukussa muuton jälkeen mutta tänä vuonna aion laittaa pihalle kukkapenkkiin. Akileijasta (monivuotinen) tykkään myös, tuntuu että kunhan muistaa välillä vähän vettä päälle heittää niin kukkii pitkään. Niitä on sitten useita värejä, itsellä eniten lilaa ja vaaleanpunaista. Valkoisia ja keltaisia oli myös mutta eivät tainneet tykätä muutosta kovin tai sitten talvesta =(
Marlett
Mulla on ollut onnea monessa suhteessa näissä asioissa.Esikoinen sai alkunsa heti häiden jälkeen,yhden kierron aikan,joka tietty oli erittäin ahkera kierto=0)
Toinen sai alkunsa yhdestä yhdynnästä.Ja täysimetyksellä,ilman menkkoja synnytyksen jälkeen,kun esikko 6kk.
Kolmatta stressasin ja liikaa toivoin ja vei 6kk ennen kuin tärppäsi.Meinasin jo hakeutua lapsettomuushoitoihin=0)
Neljäs tuli yhdestä kierrosta.
Viides yhdestä yhdynnästä.Vähän samanlainen tilanne kuin nyt oli.Mies ehdotti että koitetaanko ja hankitaan jännitystä.Mikäs siinä sitten.en vastaan pane.
Voi kun oliskin nyt käynyt samoin!!!!!!
L+5+?
raskaaksi vaikkakaan ei raskaus jatkunut ja toistamiseen raskaaksi heti km jälkeen.Ja sekin kesken.Mutta taisi olla muuta häikkää kropassa sillo...
Aamukahvit vuoteeseen on ihan kiva äitiepäivä juttu ja kortteja ovat lapset joka vuosi tehneet. lasten kanssa on yleensä myös mummien kortit itse tehty. Kukkien ja korttien kera käyty sitten mummeilla kahvittelemassa=)
Tänä vuonna tuleekin erilainen äitienpäivä: viikonloppu hotellissa miehen kanssa kahdestaan =)))) Ja mikä parasta sattuu kierron puoliväli juuri siihen samaan.
Raskausarvista: tuli niitä ekan muksun kanssa jonkin verran. En myöhemmissä kuitenkaan huomannut että lisää olisi tullut. Toinen harmi kyllä on. Kolmosen ja nelosen odotusaikana ilmestyi luomia, lähinnä kylkien alueelle. Onneksi kuitenkin vielä uimarannalla kehtaa näyttäytyä...;)
Marlett
pidän teille peukkuja! Ja kaikille muille myös =))
Meillä ekaa tehtiin 6kk, kakkosta 2kk, kolmonen 2kk, 2km tais olla tärpit 1kk ja vihdoin nelonen 2kk.
Nyt toka yritys kierto, saas nähä kuin käy =/
..Siis meillähän tulee kohta 100 viestiä tälle viikolle täyteen. Vau! Lopetin sitten sen imetyksen torstaina. Päivät ovat menneet ihan hyvin, vaikka pe ja la neiti olikin hieman kärttyinen, kun kai tajusi, ettei tissiä enää tule. Ensimmäisenä yönä ajattelin, että tästä ei tule mitää, neti huusi 2 tuntia, 11v esikoinen tuli kesken huutojen sanomaan, että korva on kipeä. Mies sitten lähti hakemaan särkylääkettä pojalle, niin heräs koira ja sitten huutoa pitivät koira ja nuorimmainen. Ja eiköhän 11v alkanu sitten vielä oksentamaan. Onneksi on niin iso, että tajus mennä vessaan, enkä joutunu keskellä yötä vaihtamaan lakanoita. No, muut yös on mennyt paremmin. Neiti lähinnä unissaan itkee ihan pikku hetkiä. Nyyh, näin se meidän vauva kasvaa isoksi tytöksi. Ottaa jo pari askelta ilman tukea.
Kuramyyrälle tervetuloa takasin ja pikaisia paranemisia täältäkin. Ja monella onkin jännät pari viikkoa edessä. Täällä peukut pystyssä teille.
Leanna, taas löytyi lisää yhteistä. Mulla nimittäin sama homma tuon näön kans raskausaikana. Tuntuu, etten näe mitään kun odotan. Kun odotin nelosta, mulla meni hermot, kun en voinu katsoa edes talkkaria kun en saanut selvää teksteistä. Silloin sitten hommasin lasit, ja pian synnytyksen jälkeen näkö palautui. Taas kun vitosta odotin, jouduin käyttämään laseja. Niin, minä olen syntynyt loppuvuodesta -75.
Kavereista. Itselläni on lapsuudesta oikeastaan säilynyt yksi hyvä ystävä. Sitten on pikkusisko, joka on myös hyvä ystävä. Aikuisiällä olen saanut vielä yhden oikein hyvän ystävän. Lisäksi muutamia hyviä kavereita. Liian vähän valitettavasti tuntuu olevan aikaa ystäville:(. Enemmänkin haluaisin olla tekemisissä. Perhetuttuja on paljon ja vookoittain kylästellään tai meillä käy vieraita. Enimmäkseen meillä käy vieraita, kun ollaan vähän laiskoja lähtemään mihinkään. Näiden lisäksi on mulla vielä kerhotuttuja ja puistotuttuja.
Kahdella vanhimmalla, eli koululaisilla on omat kaverinsa perhetuttujen lasten lisäksi. Meillä on päivittäin kavereita käymässä jommalla kummalla ainakin. Ollaan sovittu, että 2 kaveria saa kerrallaan olla per pää. Joskus päästän enemmänkin, mutta enimmäkseen näin, muuten meteli on kamala. Yökyläilyjä lapset harrastavat jonkun verran. Välillä meillä on yövieraita ja välillä meidän lapset on yökylässä. Pienempien lasten kaverit on lähinnä perhetuttujen lapsia. Lisäksi kerhossa on kavereita, mutta niitä vähemmän näkevät kotona.
Multa löytyy kyllä raskausarpia. Onneksi ovat vaalenneet jo ja välillä ärsyttävät, mutta enimmäkseen pystyn niitten kans elämään.
Mulla raskaudet alkaneet näin, toisesta kierrosta, ekan ja tokan välissä ei ehkäisyä, kahdet menkat ehti olla, imetysaikana kuitenkin aloin oottamaan. Kolmas yhdestä kerrasta, kolmosen ja nelosen välissä taas ei ehkäsyä ja kahdet menkat ehti olla imetyksen lopettamisen jälkeen. Sitten tää vitonen eka kierrosta. Nyt siis imetys loppui ja ekoja menkkoja odotan kovasti. Siis parin viikon päästä pitäis alkaa. Vaikka ei haittais vaikkei alkais ollenkaan...
Nyt vielä suihkuun ja nukkumaan. Ens viikolla yhtä pitkä pino, jookos.
Pipsa+5
näköjään ehti 100 mennä rikki.
Pipsa
Nuorimmaiset toivat äsken ihanan ison kimpun äiskälle valkovuokkoja sanoivat että ole hyvä rakas ! Ihan sydän suli ja saavat taas monta kolttostaan anteeksi !
Tulin hetkeksi käväseen kotona ja kohta taas lähden tekemään pätkäiltavuoroa..pyykkiä pestessähän tämä hetken hengähdystauko meneekin mutta saanpas tehtyä jotain hyödyllistä.
Nyt menen paistattelemaan päivää tonne takapihalle ja harrastamaan paheitani ( tupakoimaan ) !!ja kohta taas töihin.
Palailen vielä illanpäälle kunhan kotiudun !
Isotikru