***SuUrPeRhEkUuMeIlIjAt***Viikkoon18!!!!!!!
Kommentit (102)
Aamu alkoi tänään jo 5.30 ja olen jo ehtinyt pestä koneellisen pyykkiä (toinen koneellinen pyörimässä), imuroida, keittää aamupuuroa ja siivoskella muutenkin. Ihmeen energinen ja ahkera olo. Isäntä kun aamulla oli vahingossa päästänyt pennun tuonne meidän makkariin ja siihen tietty sitten heräsi pikkuneiti niin ei auttanut muu kuin nousta ylös.
No onpahan koti siisti kun mun anoppi on tulossa aamupäivällä kyläileen.
Vauhtinelikolle pahoittelut tulevasta tädistä.
Nyt kuopus tuli syliin kitisemään, joten jatkan paremmalla ajalla.
Medison
Hei katsokaappa meitä ahkeria kirjoittajia.Hyvä hyvä!
Meillä kaikki pärskii ja räkii ja on muutenkin nuhaisia.Oma kurkku hieman karhea.Pöh ja pöh!
Mutta uusi ruokapöytä tuoleineen saapuu tänään,JEE!
Ja ilma on kuin morsian.Lähetin miehen juuri halliin hakemaan grillilihaa ja punaviiniä,illaksi!
Neiti nro 3:n meikkasin ja puin esikoulun naamiaisiin.flamenko tanssijaksi.Joskus ollaan tytöille puvut espanjasta tuotu.
Viuhka ja isot renkaat korviin olivat ilon aihe tytöllä!=0)
Heinäkuussa alkaa meillä nyt sitten yritys.Jos vaikka lomavauvan saisimme.Niin on nyt sovittu.JEE JEE!Siitäkin riemuitsen.
Laskujeni mukaan heinäkuun puolivälissä on menkat ja siitä sitten yrittämään.Jos kierto siis pysyy edes suht tasaisena.
Voih,nimimerkki unohtu,kenellä keskuspölynimuri!
Osaatko sanoa koneiden eroja,suositella jotain imuria ylitse muiden???
Kamalasti kiinnostais.Sillon kun teimme tähän taloon remontin oli arkkitehti piirtänyt keskuspölynimurin kuviin.Paikkakin olisi valmiina.Rahat vaan loppui silloin kesken ja uusi parketti tuntui tärkeämmälle kuin imuri=0)
Nyt annan tilaa muillekkin.
L+5
Meillä on tänään vähän myöhäinen aamu, sängystäkin nousin vasta kahdeksan jälkeen ja vasta on selvitty aamupuuhista! Ulos pitäisi lähteä, kun on noin ihana päivä.
Kiitos Leanna silmätippavinkistä. Tänään ei auttanut muu kuin " istua lapsen päälle" ja niin saatiin ne tipat jotenkin edes oikeaan suuntaan. On näköjään eroja noissa tippapulloissakin. Nyt on kahdenlaista sorttia ja toisen pää on sellainen kapea, että siitä saa tipan laitettua huomattavasti helpommin.
Jippii, meillä on tänään melkein vapaailta! Isommat lähtevät yökylään mummolaan ja vain pienin jää kotiin. Saas nähdä mitä tulee; yökylässä ovat olleet viimeksi puolisentoista vuotta sitten, kun kuopus syntyi. Kovasti ovat innoissaan ainakin. Toivottavasti tulee sitten uni illalla silmään. Huomenissa sitten käydään ilmeisesti isännän kanssa autokaupassa. Me olemme tähän saakka pärjänneet ilman autoakin näin kaupunkilaisina. Nyt on autokuume iskenyt ja pahasti, olisi se elämä vaan niiiin paljon helpompa, jos olisi auto. Mökkireissut ja kaikki. Aina ei tarvitsisi olla ruikuttamassa autoa lainaksi. Tämänkin pesueen kanssa vaan on aika vaikea löytää kohtuuhintaista ja tarpeeksi suurta autoa. Kriteerinä kun nyt on se, että ne kolme turvahärveliä täytyy saada mahtumaan mielellään taakse ja tavaratilakin olisi ihan suotava. Hyviä autovinkkejä?
Mutta nyt kyllä lähdetään ulos.
Suviruusu
aamupäivä on ollut aikamoista kitinää kun herättiin aivan liian aikaisin. Tosin nyt tuntuu tutti unohtuneen. Meni yö ainakin aikast kivasti jo.
Anoppikin siinä sitten pyörähti kahvilla. Onneksi ehdin juuri sopivasti siivota. Ilmaantui meinaan puoli yhdeksän aikaan aamulla. En kauheesti tykkää niin aikaisesta vierailusta. Mulla on kyllä mukava anoppi ja tullaan tosi hyvin toimeen. Eikä mun häntä varten tartte siivota, on nähnyt meidän huushollin sekaisenakin. Niin siitä imurista. Mä ostin talvella uuden imurin. Merkki LG ja se on sellainen pöllypussiton versio. Ajattelin että voisi olla hyvä, kun niitä pölypusseja saa olla koko ajan ostamassa. En tiedä teistä, mutta mä imuroin joka päivä. En kerta kaikkiaan kestä sitä hiekka, roska ja leivänmurumäärää mikä lattialta löytyy. Imuri on kyllä oikein hyvä. Olen ollut tosi tyytyväinen. Saahan sitä pölypurkkia olla ja harva se päivä tyhjentämässä, mutta silti tykkään.
Hienoa Leanna! Heinäkuu on jo hyvin lähellä. Heinä-elokuuta minäkin olen ajatellut yrityksen aloittamisen ajankohdaksi. Tosin eilen tuli taas sellainen olo että mitä sitä odottamaan niin pitkälle, niinpä sitten touhuttiin ilman mitään. Tosin en oikein jaksa uskoa mahdollisuuksiin. Viikon päästä olisi tädin vierailun aika joten saapi sitten nähdä...
Pitäisi mennä esikoiselle ostamaan juhlamekkoa. Meillä on kesäkuussa kummipojan rippijuhlat ja sitten elokuussa mun sisko menee naimisiin. Joten ainakin kahdet juhlat on kesäksi tiedossa. Olen käynyt kaappeja läpi ja katsellut mitä kukakin tarvitsee, kenkiä taikka juhlavaatetta. Taidan aika vähällä selvitä.
Siitä tulikin mieleeni, olisiko teillä antaa hyviä polttari-ideoita?Porukka on aika pieni ja monella on pieni lapsi ja muutama on raskaana, joten pitäisi keksiä jotain hauskaa ja ei välttämättä alkoholipitoista. Lähinnä suuntaamme kait sinne Turun suuntaan. Siellä nyt on enempi mahdollisuuksia.
Hieno pino ollaan tosiaan saatu aikaiseksi!
Medison+5
Olettepas te likat saaneet aikaiseksi upean pinon! Palaan lueskelemaan sitä, kunhan olo tästä vähän paranee. Homma ei mennyt ihan niinkuin suunniteltiin ja kivut ovat edelleen aikamoiset. Mutta kotona ollaan ja eiköhän se pikkuhiljaa tästä ala helpottamaan.
T: reikävatsainen kuramyyrä
on kaikenmaailman ongelmia koneen yhteyksissa; en tanaan paassyt internettiin ollenkaan! Nyt oon miehen toissa ja heti koneella, kuten huomaatte!
Meilla oli tuollainen samanlainen miehen akillinen kiinnostus mun kirjoituksiin, en tieda mita ihmeen seksikertomusta se luuli mun tanne kirjoittavan - tai muita ' paljastuksia' . Aina kun menin koneelle niin alkoi kysymyslista mita ne nyt ja sita sun tata; kunnes kylmasti ilmoitin ett' hei taa on vaan mun juttu!!! En viittis sulle sen enempaa lueskella naisten juttuja etta lopatatko kiitos! Noh, otti se hiukan nokkiinsa, mutta kun mulla saa ainaki yks' juttu olla niin prive ettei sen tarvii tietaa, eiko?
Ma oon menossa sita sukulaisnaista tervehtimaan nyt kohta, sitten saa kuulla miten kaikki oikein kavi...
Muuten alan odotella/haaveilla/pelata piinaviikkoa!!! 20/29 kai sitten tanaan?!
Tadin tavoittaneille onnea seuraavaan yritykseen!!! Ja muille tsemppia haaveiluun!!!!!!!
Tulin just töistä kotiin ja laitoin kaffet tippumaan. Kahvit juotuani lähden koiruuden kanssa hakemaan kaksoset päiväkodilta.
Illanpäälle pitänee hakea multaa ja parvekelaatikoita ja alan istutuspuuhiin..krassia, ruusupapua jne.Laitan ne nyt tänne sisälle aluks kasvamaan, että saisin jo toivottua tulosta alkukesästä!
Ihana hellepäivä ja viikonlopuksikin luvattu kaunista ilmaa. Minulla se menee kyllä töissä ollessa kun teen aamuvuoron ja pätkä-illan molempina päivinä.
Kuramyyrälle PIKAISTA PARANEMISTA ja tuleppa kertomaan kuulumisia kunhan jaksat.
Meilläkin isukki ihmettelee mun kirjoittelua tänne mutta ei onneks ole asiaan muuten puuttunut kun tässä yhtenä päivänä soitti mulle töihin ja ihmetteli minne olen ilmoittanut oman nimimerkkini, hänen ja oman iän sekä lasten iät ja että monesko haaveena ? Olin tämän kirjoittanut paperille ylös että osasin vastata oikein galluppiin .. sanoi vaan vihaisesti että älä häntä sotke omiin kyselyihini ( tietäisipä vaan kuinka olen senkin toilailuista tänne teille kirjoittanut ;) hah hah !!)
Tsemppiä tädin yllättäneille , ja kaikille meille muillekkin. Odottavan aika on pitkä ja minä ainakin olen luonteeltani joka asiassa niin kärsimätön ja asenteeni onkin KAIKKI TÄNNE MULLE JA NYT HETI ...!
tosin olen tässä elämän kouluttanmana joutunut opettelemaan kärsivällisyyttä ja olen joskus sanonutkin että Luoja keino kouluttaa näin malttamatonta ihmistä oli antaa sille kaksosvauvat.. Silloin kun tytöt olivat vauvoja jouduin todenteolla opettelemaan kärsivällisyyttä mutta ikäväkseni olen vanhemmiten alkanut huomata jo että on oppi alkanut unohtua.selvää dementiaa ???
Noh tämä tällä kertaa ja mukavaa kun on tämä viikko ollut kaikilla aktiivista kirjottamista. Itse olen ainakin ihan koukussa tähän touhuun ja yhä vaan päivä päivältä pahenee...
Nyt lähden hakemaan tytöt päiväkodilta että pääsevät viikonlopunviettoon.
T. Isotikru
Joo, koukkuun jäin minäkin =)
Eilen kun ei koneelle päässyt/jaksanut niin tänään oli jo tuskaa odottaa hoitolasten lähtöä että pääsee tänne taas. Ja paljon oli pino kasvanut kahdessa päivässä.
Meillä pikku-ukko on sairastanut taas vähän rajummin. jouduin toissa yönä käymään sairaalassa asti ku pojalla kuume nous yli 40 eikä taas henki kulkenut mihinkään suuntaan (larygniitti). Joten eilinen päivä meni ihan sumussa kun ei ehtiny nukkumaan ku aamulla pari tuntia.
Niistä lasten kavereista: Tänään tuli aika ylläri. Pojalle (kohta 13v) soitteli joku tyttö ja pyyteli ulos! Tais tosin olla pojalle vielä suurempi ylläri ku äitille, kun ei vielä oikein ymmärrä noitten tyttöjen perään ;)
Ihan mielelläni annan luvan tuoda kavereita meille, silloinhan tiedän mitä touhuavat, myös joskus päätin olla " parempi" äiti kuin omani sillä meille ei juuri kavereita päästetty. isompien asten kavereista " parhaimmat" asuvat sen verran kaukana (n.20km) että aika paljon ovat yökylässä meillä tai siellä kavereilla. Kaksi pienempää kyllä leikkivät eniten tuttavaperheiden lasten kanssa kun kyläillään puolin ja toisin viikoittain. Tytteli (5v) kaipaa jo päivittäin kaveria, syksyllä alkava eskari niitä toivottavasti tuo.
Meillä täti otti ja häipyi vihdoinkin, päästään taas harjoittelemaan vaavin tekoa =))) Pahoittelut myös muille jotka joutuivat tädin kaltoin kohtelemiksi.
Marlett
Kävin lasten kanssa vähän shoppailemassa. Ei löytynyt juhlamekkoa, ei ollut näköjään kauppoihin vielä tullut niitä. Mutta löydettiin sentään esikoiselle juhlakengät. Niin että alkuun olemme päässeet jo tässä asiassa.
Mulla oli itse asiassa hauskaa kun olin ruokakaupan (prisma) kassalla ja kuopus istui kärryissä. Siinä ihan rauhassa nostelin ostoksia hihnalle kun rupesin ihmetteleen että kelle tuo kuopus niin kovasti jutteli (ihan omia vauvajuttujaan kylläkin) ja veikisteli. Katsoin taakseni niin siinä seisoi seuraavana jonossa (erittäin hyvännäköinen)mies ja samassa minun kuopukseni jo ojensi kätensä miestä kohti että ota syliin! Kyllä oli naurussa pitelemistä. Vaikkakin täytyy myöntää että on neidillä hyvä miesmaku jo noin pienenä.Oli mieskin onneksi ihan huumorintajuinen ja naureskeli vain takaisin.
Nyt täytyy mennä saunaa lämmittämään että on valmista kun isäntä saapuu kotia.
Medison+5
Tulin pikaseen katsoo mitä pinolle kuuluu? Aamukaffet on tippumassa ja minä yritän epätoivoisesti herätä, että pääsen raahautumaan töihin.
Silmät aivan rähmässä ja hengitys rohisee, kiitos alkaneen siitepölykauden.
Nauttikaa auringosta ja viikonlopusta mä lähden nyt töihin muun pesueen jäädessä nukkumaan :(
Isotikru
Ihanan rauhallinen aamu, kun isommat lapset ovat mummolassa ja vain kuopus kotona! Herätys on ihan yhtä aikainen, mutta mikäs on herätessä kun on taas näin ihana päivä!
Kuramyyrälle pikaista paranemista myös minulta!
Meillä iski isännälle eilen ilmeisesti jokin äkillinen mielenhäiriö; touhuilimme ilman mitään, vaikka näin ei pitänyt käydä! Harmi vain, että täti lähti vasta niin vähän aikaa sitten. Ei siis tainnut onnistua, uskoisin. Toivossa on kuitenkin hyvä elää...Saas nähdä jatkuuko tuo mielenhäiriö vielä. Suunnitelma kun oli, että vauvaa ei nyt vielä vähään aikaan meille tulisi.
Kaipa tässä täytyy ryhtyä puuroa keittämään ja valmistautumaan autokauppakierrokseen.
Aurinkoista päivää kaikille,
Suviruusu
Heti pitää sanoa suviruusulle, että eihän sitä koskaan tiedä vaikka olisi tärpännyt, vaikka tädistä olisikin lyhyt aika , joten hieman voit jännittää (0= !
Leannalle tuosta imurista, että en oikein tiedä niiden merkeistä yhtikäs mitään kun tuo mies sen tänne oli hommannut remontin yhteydessä. Meillä se merkki taitaa olla puzer.
Kuuramyyrälle minultakin pikaisia paranemisia!
Ihanaa kun aurinko paistaa heti aamusta, väsyneenäkin tuntuu tämä päivän aloitus helpommalta .
No nyt vaipan vaihtoon , kaunista lauantaita kaikille!
mami +tytöt
Täällä sitä vaan notkutaan heti aamutuimaan koneella, eikä kukaan motkota. Tuo on taas yksi hyvä puoli sairastelussa.
Niin, kuten arvasittekin olo on jo paljon parempi. Edessä on vaan " psyykkisesti" vaikea vaihe; niin kauan kun on kunnolla kipeä malttaa ottaa suht. rauhallisesti. Mutta kun olo paranee, niin sängyssä pötköttely alkaa maistumaan puulta (vaikka terveenä siitä haaveilee harvase päivä; ikinä sitä ei voi olla tyytyväinen, heh).
Vauhtinelikko kyseli seulonnoista. Kävin näissä ns. veriseulonnoissa 6. ja 7. odottaessa. Mutta sitten tätä nuorimmaista odottaessa en käynyt edes siinä. Enkä, mikäli vielä raskaudun, aio käydä kuin ultraäänitutkimuksessa.
Ja niistä ikäasioista oli sitten kysymys. Olen ollut 22, 24, 26, 28, 30, 33, 36 ja 40 vuotias kun olen nämä pienoiseni pyöräyttänyt.
Mulla on yksi ystävä ollut elämässä ihan alusta alkaen; nimittäin minua puoli vuotta vanhempi serkkuni. Seuraava tuli matkaan ala-asteella. Kolmas pitkämatkalainen oli seiskalla samalla luokalla. Hän muutti sitten toiselle paikkakunnalle, mutta ystävyys säilyi. Entisiä naapureita on ystävinä ja lasten kummeina muutama. Tältä paikkakunnalta en sitten ole naapurin rouvaa lukuunottamatta vielä bongannut ketään. En juurikaan poistu tuosta meidän pihasta (puistoihin tms.). Tuttavia toki on tullut paljonkin lasten koulukavereiden vanhemmista tms.
Minulla on krassin ja ruusupavun taimet jo aika isoja. Kylvinhän ekat jo kun maa oli vielä lumen peitossa. Juuri ennen operaatiota sain yhden kesäkukkapenkin kylvettyä. Voi kun sormet syyhyäisivät nytkin tuonne mylläämään. Kastella voin, tuollaisella pienellä, kahden litran kannulla. Puoliso saa nostaa vesipytyn kukkapenkkien viereen ja minä siitä sitten lipitän niitä maille; on naapureilla taas hauskaa, kun ne katselee meikäläisen touhuja.
Puutarhakierros odottaa.
elikkäs en ole mikään viherpeukalo, vaan valitettavasti kaukana siitä. Mutta nyt kyllä minunkin sormeni syyhyäisivät jotain kukkasta laittelemaan pihan kaunistukseksi. Olisikos kenelläkään mitään vinkkejä, mikä/mitkä olisivat suht helppoja jne.. Elikkä millä kasveilla minäkin voisin onnistua (0= .
No tällainen juttu tässä välissä !
Ja pikaista paranemista!!!!!
Eikös joo olla oltu ahkeria!!??=0)
Uups,se oli se punaviini.Kaunis ilma ja grillaus.Otettiin varaslähtö.
Nyt kaksi viikkoa jännäilyä.Laskin että jos olis tasainen 28 kierto touhuttiin just keskellä sitä.Hip hei!
Että niin täälläkin sitten Medison!!=0)
Levinialle tsempit piinaviikkoon!Toivottavasti on onnistanut,pekut pystyssä!!
Nyt pää niin pyörällä tapahtuneesta ja ajatukset karkailee että lopetan tähän.
Onnelinen omena.
L+5
On ollut muillakin.Suviruusulle myös tärppionnet!!
Taitaa kesän tulo tehdä tepposensa=0)
L+5
siis tallainen piinailu - ja ma yritan tahallani masentaa itteeni, huomaan kylla! Kaivailen kaikkia tatien alkamiseen viittaavia oireita; eilenkin nukuin klo 23 kolmen! peiton kanssa kun vilu ei meinannu millaan asettua!!! Ja nivusia nipisteli oikein kunnolla ; etta kylla mina noita tateja kans enemman odottelen kuin plussaa aaarrrggg...
Sukulaiseukkoa kaytiin kans tervehtimassa eilen ison kukkapuskan kera; 1/100 oli kuulemma ollu mahdollista ' vahinkoa' etta jotain sattuis lapsivesitutkimuksen aikana ja se sattui sitten niille!! Kolmesta pullollisesta yks oli ollu ihan verinen; joten kylla jonnekin muualle pisti piikin kuin lapsiveteen!! Ja Ja paivan paasta kuume noisi yli 40 ja iski hirveita kouristuksia; paikallinen puoskari sanoi ensin vaan etta on joku tulehdus!! Ja siita alkoi sitten supistukset ja tuli kesken.. kauhee kokemus varmasti!!
Naapurilla myos kavin; on viikon ikainen poikavauva, ihan suloinen ilmestys, heh hee! Mutta aiti aika hauska pakkaus; 21 vuotinen tytteli joka ei ikina ole ollut tekemisissa vauvojen kanssa. Ja aitinsa on parhaillaan auttamassa ja molemmat ovat aika herkkahermoisia... noh, kai se pakko opettaa toimimaan oikein?.
Nyt taytyy lahtea lounaan tekoon, hyvaa paivanjatkoa vaan ja yritan illalla paasta uudelleen ' linjoille'
Leanna, punaviini grillaus ja kesäilma on hieno yhdistelmä! Toivotaan tärppionnea. Samoin oli Suviruusun miehen mielenhäiriö (kauheeta mikä lause, ihan hyvässä mielessä tämä mielenhäiriö kylläkin). Huomaan kyllä että meilläkin tuo kesäinen ilma ja muu on saanut miehenkin " löysäämään" . Ja Leviniahan on jo piinaviikolla asti!
Töistä äsken palailin ja vitu..s aste on aika korkealla. Meillä on pari kesäapulaista aloittanut, eikä hommat oikein suju kun apulaisia ei oikein tunnu työnteko riittävästi kiinnostavan. Ärsytti taas tosi kovasti. Siksi onkin mukava tulla heti koneelle katsomaan mitä on tapahtunut niin tulee kummasti paremmalle tuulelle.
Kerrohan Kuramyyrä miten sujui operaatio? Mua hiukan henkilökohtaisesti kiinnostaa, kun on taipumusta noihin kiviin itselläkin. Raskausaikana (kolmessa viimeisessä raskaudessa) on vaivannut munuais/virtsatiekivet ja olen ollut myös sappiystävällisellä dieetillä. Kyselin sitä kerran lääkäriltä ja silloin vain sanoi että jos taipumusta on niin saattaa sitten tulla jossakin vaiheessa leikkaus eteen itselläkin. Äidilläni on leikattu sappikivet vähän päälle kolmekymppisenä.
Kummasti tuo vauvakuumekin kohoaa suorastaan pilviin kun on kaunis ilma ja lämmintä ja niin päin pois. Ei millään malttais odottaa sinne heinäkuulle. Eikä sinnekään nyt ole kuin kaksi kuukautta. No, onhan nyt sentään ihan pienen pieni mahdollisuus tammivauvaan.*peukut pystyyn*
Nyt täytyy mennä sylitteleen kuopusta, kun äiti meni suorinta tietä koneelle ja on neiti vähän huomionkipeä.
Medison+5
Ajattelin käväistä lukemassa kuulumisia ennen kuin lähden kuljettamaan tyttöjä kouluun ja kerhoon.
Pahoittelut vauhtinelikolle ja voimia uuteen yrityskuukauteen !!
Minulla pää tuntuu niin paksulta tämän flunssan ja valvomisen takia ettei ajatus oikein kulje.
Imurista sen verran, että meillä on keskuspölynimuri ja olen ihan tykännyt. Äänenvaimennin siinä kannattaa olla tai sitten" pönttö" sijoittaa siis se mikä kerää roskia (0= , jonnekkin äänenkantamattomiin.
Nyt on yhdellä urheilukamat hukassa, joten heips !
mami +tytöt