***SuUrPeRhEkUuMeIlIjAt***Viikkoon18!!!!!!!
Kommentit (102)
Paljonpa olette saaneet kirjoiteltua sitten viimekäyntini, en tahdo ihan perässä pysyä kun näin pitkän ajan jälkeen pääsen kirjoittelemaan (0=.
Pidemmittä puheitta pariin galluppiin vastauksia; lasten saanti iät eka 20v, tokatonkeli hieman vajaa 22v, kolmonen vähän vajaa 26 v ja nelonen 28v tai 28 ja puoli kun tarkkoja ollaan (0=.
Meillä pesukoneena LG ja myös samanmerkkinen kuivausrumpu löytyy. Se vetoisuus taitaa olla se 7kg vai 7,5. Kuivausrumpu on kyllä mielestäni kätevä ja helpottaa kovasti elämää, mutta kyllä vaatteet jotenkin tuntuvat nopeammin menevän nuhjuisiksi ja on sitä muutama vaate tullut hieman pienempänä uloskin (0=. Mutta ehkäpä vika on ennemminkin käyttäjässä kuin rummussa !!
Meillä kaverit saavat kyläillä aika vapaasti. Koulusta tulee esikolla ja kuopuksella monesti suoraan koulusta ja syövät sitten välipalaa tai ruokaa tilanteesta riippuen. Olen ihan tykännyt siitä kun kavereita tulee kylään, samalla itse tutustuu lapsen ystäviin ja on hieman kärryillä mitä touhuavat.
Meillä vain aika pieni koti monen muun mittapuissa, ja olenkin huomannut, että toiset kaverit ei halua tulla, kun ei ole omaa huonetta (kaksi aina samassa huoneessa).
Meilläkin nyt tuota räkätautia liikenteessä. Tällä haavaa kolmosella ja mitä tuossa kuuntelin niin näyttää neiti nelonenkin näin yötä vasten sairastuvan )o: .
Vatsatautia olen kuullut että on todella paljon liikenteessä ja jännityksellä odotankin löytääkö se tiensä myös meille !! Vielä kun nyt viikot itsekseni niin ei olisi todellakaan mukava itse sairastua...
No niin janoisia lapsia kipsuttelee sängystä, joten uudelle peittely kierrokselle.
Hyviä öitä kaikille ja toivotaan että saamme edes hieman nukkua !!!
mami + neidit
Maaseudulla mekin asumme ja lapset käyvät melko pientä koulua. Kavereita ei kyläile aina viikottainkaan, tosin naapurin poika saattaa olla lähes joka päivä pihalla, mutta hän kuuluu kalustoon, en osaa luokitella kyläilijäksi.
Esikoinen käy itse jonkin verran muualla ja pyytää sitten toisinaan kavereita meille, kuitenkin yhden kerrallaan. On mukavampi keskittyä yhteen kerrallaan. Nyt on tullut muotiin pyöräily, käydään illalla jonkun kaverin kanssa lenkillä. En ole laisinkaan niin sinisilmäinen, ettenkö tajuaisi takana olevan hiukan muutakin. Sovittu on, että kylälle ei jäädä notkumaan. Vanhanaikaisuus on meidän perheen kasvatusmetodi nro 1. Ala-asteikäisen ei tarvitse kulkea kylillä, meille saa pyytää kavereita ja itse saa mennä kaverin luokse.
Poika potee kaveripulaa, koska omalla luokalla on vain toinen poika, joka on niin eri luontoinen, ettei heistä ole kavereiksi. Onneksi on tämä naapuri, vaikkakin kolme vuotta vanhempi. Hyvin kuitenkin yhteen sopivat, molemmat ovat leikkiväisiä luonteeltaan. Sitä suren, että kuinka käy sitten kun naapurin pojalle ikää karttuu pari vuotta ja muut asiat alkavat kiinnostaa.
Toiseksi nuorimmalla käy silloin tällöin myös leikkikaveri ja itse kyläilee samoissa paikoissa. Syksyllä kun eskari alkaa, saa sitten joka arkipäivä kaveriseuraa.
Oma ystäväpiiri ei kovin laaja ole, naapurien kanssa tulee oltua tekemisissä melkein eniten. Yhden entisen työkaverin kanssa on ystävyys säilynyt, vaikka muutama kerta vuodessa vaan nähdäänkin. Mitenkäs teillä muilla, onko aikaa ystävyyssuhteille?
Elikka heitin ihan ajatuksena, saako kannatusta...
Vatsatauti alkaa hellittaa, hiukan huimausta viela, mutta se on kyl tasta pakko syomattomyydesta; asken kokeilin pienta kuivaa leivankannikkaa mutustella kun hiukoi oloa!
Kavereista: kun oon ollu taalla jo niin kauan niin kaverit on harventunut. On pari kouluaikaista tyttoystavaa jotka jaksavat pitaa yhteytta, seka kaks' ihanaa tyokaveria kirjoittelevat! Myos sukulaisista huomaa nyt kuka on ' oikeesti' kiinnostunu ihmisesta, kun ei sellaisia ' pakkovierailuja' toisissaan pysty tekemaan. Ekana vuonna tulikin hiukan postia, mutta nyt saa yhden kaden sormissa laskea ' ystavat' . Mutta iloisena huomasin myos uusia sukulaisia, jotka suomes ollessani olivat hiukan ' vieraampia' ; ja nyt kavivat taalla asti kylailemassakin!
Paikallisia ystavia on pari - nyt myos heihin en samallalailla ehdi olla yhteydessa! Parhaimmat tyttoystavani taalla ovat kaksi kalyani!! Ja tosi hyvissa valeissa ollaan!
Ja sitten te uudet ystavani! Joskus miettii teitin kuulumisia, kun joku juttu on jaanyt takaraivoon heh hee...eli kylla teidat vakituiset luokittelisin myos hyviksi tuttavuuksiksi! Mutta nyt italialaisen jalitson pariin: hyvia oita kaikille!
Ihanasti täällä paistelee aurinko, mukavasti kohottaa mielialaa valvotun yön jälkeen. Kuopus hieman valvotti ja itsellänikin nyt nenä tukkeessa ja yskä , mutta niinhän se yleensä menee että saan kaikki lapsilla olevat pöpöt.
Ystäväasiaan , minulla oikeastaan yksi todella hyvä ja läheinen ystävä. Muutama kaveri. Sitten on näitä tuttuja joita aina tapailee kerhoilla ja pihoilla. Elikkäs ei noita ystäviä nyt kummoisesti ole, mutta mielestäni kuitenkin ihan riittävästi.
Nyt täytyy lähteä viemään kakkosta kouluun, joten hyviä päiviä kaikille!!
mami+neidit
Kavereista.Meillä ei niinkään koulukaverit " juokse" vaan lapsilla parhaimpina ystävinä on perhetuttujen lapsia.Mukavaa kun on syntynyt suht samoina vuosina ja samaa sukupuolta.
Toki koulukamujenkin kanssa ollaan jos ohjelma saadaan yhteen sovitettua.
Muita yleispäteviä sääntöjä ei ole paitsi haluan itse hieman valvoa lasten leikkejä.Mitä puuhaavat.Ja sama juttu jos menevät kaverille toivon että vanhemmat ovat sieläkin kotosalla ja lähellä jos vaikka jotain sattuu tai aikuista tarvitaa.Ovathan lapseni niin pieniäkin vielä.Ettei valvontaa sovi unohtaa=)
Meillä oon nyt kummallisia öitä takana.Nyt nuorin huusi suoraa huutoa klo 03.45 ja istuin olohuoneessa rauhoittelemassa häntä.Ja loppuyön uni oli kovin katkonaista.
Onneksi aurinko paistaa ja pian menen ojentamaan nokkani sitä kohden.Mikään ei ole niin virkistävää kuin auringonpaiste ja lämpö.
Mukavaa,ystävät,että juttu jatkuu täällä!Ja aika aktiivisia olemme olleet,sekin on hienoa!!Samaa rataa rouvat!!!
Oikeen ihanaa päivää kaikille!!
L+5
Ps.Tytär nro 4 joutuu tänään koetukselle kun yksi hammas joudutaan poistamaan.IIK!Äitinä jännitän varmaan enemmän kuin hän!
Minulle perhe on tärkeä ja olemme paljon yhdessä minun perheen kanssa.isosiskoni on yksi rakkaimpia luottoystäviäni.Sitten on juuri nämä ystävä perheet joiden kanssa pidämme yhtä useanakin viikoloppuna.Samassa saavat lapset tavata hyviä ystäviään.
Näin.
L+5
Huomenta vaan!
Meillä sitten nuorin heräsi tänään silmät pahasti rähmäisinä. Olisi pitänyt koputtaa puuta, kun sanoin , että selvisimme tällä kierroksella vain yhden lapsen silmätulehduksella. Kai se kolmaskin sitten vielä tulee.
Meillä ei vielä ole noita kouluikäisiä, kun vanhin menee syksyllä vasta eskariin. Toistaiseksi tuo kaverien luona leikkiminen on siis sitä, että vanhemmat sopivat keskenään päivän ja sitten tuovat ja vievät.
Sitten näistä omista ystävistä; kyllähän suurin osa katosi jonnekin, kun lapsia alkoi tulemaan. Tosin myös on käynyt toisinpäin, jonkun vanhan koulukaverin kanssa olemme löytäneet toisemme uudestaan lasten synnyttyä. Sitten on näitä lasten myötä tulleita uusia ystävyyksiä, parista on tullut oikein tärkeitäkin. Ja täällä on tietty kiva jutella, kun kaikilla on vähän samanlainen vaihe ja samanhenkisyyttä löytyy!
Minullekin sopii hyvin, että jatketaan kirjoittelua täällä.
Nyt tuo pieni mies kiljuu ja roikkuu jalassani kiinni, täytyy kai lopettaa. Ja lääkärikin taas odottaa, toivottavasti ei ole kovasti myöhässä tänään, että ehdimme hakemaan tytön ajoissa kerhosta!
Heips,
Suviruusu
Taas taalla; eilen kirjoittelin omista ystavista, meilla kun nuo lasten ystavat on ' nollassa' !!
Eli heilla on kouluystavansa koulussa, he eivat oikeestaan kay kotona vierailulla kuin vasta yla-asteella. Tytot varsinkin on niin kotona pidettavia, etteivat oman perheen lisaksi hirveesti ystavysty ulkopuolisten kanssa; ja silloinkin on perheen vastattava ' omaa elintasoa' kauheeta ilmasta se nain mutta se on tosi! kun alempi luokkaset on selvasti kaheempia myos kielenkaytossa ja me kun ei kiroilla tms. kotona on hirveen kuulosta kun muksuilta paasee koulussa opittuja juttuja suusta!!
Vanhimmalle suodaan jo 14-vuotiaan ulosmenoja; tarkkaan kenen kanssa ja kotiintuloajat sekunnilleen tai loppuu ulosmenot. Perheessa han kun on vanhin tytoista, ei oo samanikaista serkkua, onneks' naapurissa kolme ikaistaan; tosin vaan yhden kanssa tulee toimeen. lukioaikana enemman taalla tehdaan ' sydanystavia' silloin jo oma jarki alkaa kasvaa etta tietaa kuka on tosi ystava!! Muilla lapsilla on ikaisensa serkku joka on se ' paras' ystava!
mulla olis viela yks' kysely teikalaisille: IMUREISTA!
Kun meilla on ollu jos jonkunlaista imijaa vuosien varrella, enka oo loytany mieleistani: eli jossa olis imkykya ja olis aika hiljainen!!! Mita teil on kaytossa? Talla hetkella mul on tolanen kaks' jttunen; eli joko marka- tai pussikayttonen, en oo oikeen tyytyvainen kun sita saa koko ajan olla tyhjentamas! Muuten huutaa niin et korvat raikaa! Bosch amphibixx 1200w - merkkinen...
ja nelonen juoksee koiranpennun kanssa ympäri taloa, joten " rauha" maassa. Viime yö sujui kuopuksen kanssa jo hieman paremmin. Illalla oli vaikea saada nukahtamaan, mutta sellainen tämä meidän pikkuneiti on ollut vastasyntyneestä asti. Sitten yön nukkuikin ihmeen hyvin. Toivottavasti tämä nyt tarkoittaa sitä että tutti rupeaa unohtumaanj*laittaa sormet ristiin*.
Ystävistä, minulla tai pitäisikö sanoa meillä, on aika laaja ystäväpiiri. Mulla on muutamia tosi hyviä luottoystäviä, joihin minäkin lasken pikkusiskoni, ja näiden ystävien kanssa on pidetty yhtä hyvässä ja pahassa jo ainakin 15vuotta. Sitten on iso porukka ystäväperheitä joiden kanssa harva se viikonloppu ollaan tekemisissä ja kyläillään puolin ja toisin. Useimmilla on suht samanikäisiä lapsia kuin meillä joten lapsilla on aina seuraa ja kavereita varmaan samaantapaan kuin teillä Leanna. Enempi kyllä meillä käy kaveriperheitä kylässä, kun tuo minun mieheni on niin laiska lähtemään mihinkään kylään, mutta kutsutaan sitten ystäviä meillepäin sitäkin useammin.
Ihana ilma ulkona! Taitaa se kevät ja kesä sittenkin tulla. Viikonlopuksi onkin luvannut oikein lämmintä ilmaa. Meillä tytöt jo odottavat kovasti t-paita ja mekkoaikaa. Välillä on joutunut vähän toppuuttelemaan että ei ihan vielä.
Mukavasti ollaan tosiaan saatu pitkiäkin pinoja aikaiseksi. Hyvä niin! On aina niin mukavaa tulla katsomaan mitä teille kaikille kuuluu. Kummasti sitä tulee paremmalla tuulellekin jos on huono päivä ja saa hieman narista tänne.
Taas tänä aamuna tuli sellainen olo että olisi kiva saada tällainen kevätvauva. Huhti-toukokuinen olisi kiva, pääsisi heti ulos vauvan kanssa eikä enää talon lämmittämisessä ole niin kova homma kuin talvella. Eli kuume iski päälle taas kovasti!
Medison+5
Vai pongasit sa mut ' vierailta' palstoilta, heh hee!
Joo, mun on pyydettava anteeks' kaikilta teilta suurperheisilta; en oo kertonu ihan kaikkee...ma nimittain soin tan kierron aikana clomi-laakityksen(ekaa kertaa) ja nyt odotellaan sen tuloksia!!! Itseasiassa mua havetti myontaa etta nappasin nuo laakkeet napaani- jotenkin tuntuu huijaukselta kun ei luomusti tule mitaan; hatahousu kun olen! Taalla yksityislaakareissa on se hyva puoli etteivat jata odottamaan mahdollista raskautumista kuukausi/vuositolkulla; laakekuurit vaan paalle ja menoks' !!! Eli ens' viikolla alkaa piinaviikot!!! Ja sitten ajatuksiin iski kaksospelko/toive! Se kun on mahdollista meidan ' normaalistikin' raskautuvien clomien syonnissa! Joten sori ystavat!
- nolo levinia-
Täällä olisi iltatohinat päällä ja tulin vaan pikaiseen pistäytymään kun pitää alkaa katsomaan Kotikatua joka on ehdottomasti mun lempparisarja joka on pakosti nähtävä.( vaikka sitten nauhalta jos olen iltavuorossa ).
Iltaruoka tehtiin grillaamalla ja isukki hoiti homman, pääsin tänään helpolla.
Kavereista kyseltiin, minusta tuntuu että meillä on isommilla muksuilla jatkuvasti joku kaveri meillä tai ovat sitten kavereillaan. Esikoisen kaverit asuvat ihan tässä naapuristossa ja ovat samalla luokalla mutta lkeskimmäisen tyttären bestis tuntuu tällä hetkellä olevan 3- vuotta vanhempi tyttö, enkä ihan tykkää tästä yhdistelmästä mutta seurailen tilannetta ja puutun sitten kun katson aiheelliseksi. Tosin keskimmäisellä on muitakin kavereita, taloyhtiössä asuu 2 luokkatoveriakin.
Kaksosilla asuu naapurissa yksi tarhakaveri ja joskus saattavat hakea tätä iltasellakin ulos, mutta pääasiassa leikkivät kahdestaan tai pyörivät isompien tyttöjen mukana pihalla.
Varsinaisia kavereita ei tytöillä vielä ole joten heidän " vieraitaan " ei meillä ole käynyt.
Ystäväperheiden kanssa ollaan tiiviissä yhteydessä ja heillä on samanikäisiä lapsia joten seuraa riittää siltäkin osin.
Minulla itselläni on pari sydänystävää ajoilta ennen lapsia ja nämä pyörivät tiiviisti kuvioissa vieläkin. Toki on paljon " ystäviä " ollut jotka ovat tarpeen tullessa " puukottaneet selkään " enkä heitä laske ystäviini vaikka joskus tuntuukin siltä etteivät älyä miksi en ole heidän seurastaan nykyään kiinnostunut.
Nyt alkais olla ovisajat käsillä ja pitää vaan jatkaa harjoituksia jos vaikka jotain saataisiin aikaiseksi.
Katsottiin kotivideota ajoilta kun kaksoset olivat vauvoja ja agg en muistanut kuinka IHAANIA ne olivat !! kuume kipusi oikein huippulukemiin enkä millään saa sitä videota mielestäni. .Miten olen voinut unohtaa sen vai kultaako aika kaikki muistot ? sama se TAHTOO VAUVAN!!!
Palaillaan !
Isotikru
tassa viela kirjoittelen etta listakin nousis hiukan ylos...
kuulin just' etta sukulaisen vaimolta tuli kesken; ja viela kun meni 4kk lapsivesipunktioon,aidilla 40v taynna ja eka muksu - sorkkivat kai pussin sitten rikki kun tuli heti samalla kesken!! Kauheeta miten on mahdollista viela 2006! Ja kun viela olivat ns. paremmalla laakarilla, olis luullu asiansa osaavan... vielakin kauhistuttaa.
Muuten kaikki on okei, vaikka ilmat on ollu iltasateiset pari paivaa..mutt kiva on kuulla etta Suomes on alkanu lammeta jo kunnolla!!!
Mutta nyt tuo ukko-kulta tuli suihkusta, taytyy sita alkaa ' viihdyttaa' ettei ihan hermostu tahan mun kirjoitteluun!! Hyvat yot taas -huomisiin!
Pientä tuhruvuotoa tuli tänään ja sehän enteilee parin päivän päästä alkavia kuukautisia, että se siitä.
Kuulostipa Levinia kauhealta tuo juttu minkä kerroit!
Itsekseni tässä iltaa istun,kun mies on vielä töissä, joten hyvin pääsin vielä tänne kirjoittelemaan.
Voi, kun tuo kuume aina nostaa päätään, kun innostuu juuri katsomaan vanhoja lasten valokuvia tai videoita. Sitä jotenkin aina huomaa, ettei muista niistä ajoista juuri mitään. Siihen ehkä tuo ainainen kuume osittain perustuukin; pitää saada vielä yksi vauva, että voi painaa oikein tarkkaan mieleensä, miten ihanaa aikaa se olikaan. Ja aina se vain unohtuu eli taas pitää...
Tuosta imurista. Ostimme juuri pari kuukautta sitten uuden imurin; Philips Performerin. Tehoja en muista, mutta kehuttiin juuri allergia- ja astmaperheisiin sopivaksi. Aika kalliskin oli, mutta eipä ole kyllä ollut paljon valittamistakaan. Ainoa ongelma on toistaiseksi ollut se vipunen alhaalla, mistä säädetään lattia/matonimuroimistoiminto (ymmärsiköhän kukaan?). Se kun tuppaa tipahtelemaan herkästi ja sen huomaa vasta, kun pitäisi vaihtaa sitä asentoa. Siinä sitten konttaillaan lattialla ja etsitään puuttuvaa osaa!
Mutta hei! Meillä kun nyt on tuota silmätulehdusta .. Miten ihmeessä puolitoistavuotiaalle saa laitettua silmätipat?!! Ei itse asiassa vastusta yhtään,oikeastaan ihan päinvastoin, mutta kun ei! Silmää ei saa auki ja jotenkin se tippa ei tule ja kun tulee, niin päätyy ihan muualle kuin silmään! Ja vielä kuusi kertaa päivässä pitäisi saada osumaan maaliin...
Mutta nyt vähitellen yöpuulle. Huomenna on siivouspäivä (yök!). Pakko kai sitäkin on joskus tehdä.
Öitä,
Suviruusu
ja vielä pahoittelut vauhtinelikolle. Jospa kuitenkin, voi kai sitä tuhrua tulla, vaikka oliskin? Toivotaan näin!
Suviruusu
Sangen raivostuttava tapa, en ole koskaan voinut sietää, että kukaan tulee selän takaa esim. lukemaan lehteä. Puhumattakaan, että tänne kirjoitellessani saapastelee lukemaan toisen tekstejä.
Kieltämättä harmitti, kun vessassa kävin ja konkreettisesti totesin, että lähtötilanteessa ollaan. Niinhän aavistelinkin, mutta aina voi toivoa...
Koskas Kuramyyrän pitikään palailla takaisin joukkoon? Ensi viikollako vasta?
Imuri:on meillä miele.Joskus 4v sitten oli testivoittaja.Aktiivihiilisuodattimella.Mutta isossa talossa,isossa perheessä tulee imuria käytettyä runsaasti joten alkaa vedellä viimeisiään.Haaveissa keskuspölynimuri.Kokemuksia??
Levinia:Joo bongasin sut.Ihan hyvällä.Mutta oli pakko kommentoida.Itse tosiaan lähinnä pelkään sitä mahdollisuutta että nyt viiden jälkeen tulis kaksoset.HUI!Kai sitä asiaan tottui jne mutta näin ennakkoon,HUI!
Ja tämä pelko siis juontuu siitä että oma gyne varoitteli/peloitteli/laski leikkiä,monisynnyttäjän kaksois mahdollisuudesta.
Kiertelen ja katselen muutenkin kaikkien aiheotsikoiden alta jos jotain mielenkiintoisia juttuja löytyy.Eikä tosiaan kaikkea meille tänne tarvii kertoa=0)
Silmätipat 1,5 vuotiaalle.Oliko suviruusu kun kirjoitti?Mä olen pienimmille vaan (kamala äiti)laittanut tipat.Lapsi lattialle peiton päälle ja mä oon" istunut" Tai ollut siis polvillani,(HUOM erittäin hellästi)lapsen ylle jotta jalat ja kädet jää" lukkoon" alleni.Ja pää ikäänkuin jalkojen väliin asemiin.Sitten olen toisella kädellä raottanut luomea ja tiputtanut tipat!Ja kehunut ja kannustanut kokajan ja jälkeenpäin pussannut.
Kuulostaa hurjalta tuo lapsen päällä " istuminen" (jo ajattelin sen poistaa ja jättää kommentoimisen väliin ettei kukaan ymmärrä väärin)mutta siis kun kahdella kädellä ei pysty rimpuilevaa lasta pitämään ja tosi hellästi hoidan kuitenkin homman=0)
Ja oliko kuka?sorry!!!Joka sanoi tuhrun alkaneen;niin kauan kuin ei " tätiä" on toivoa!!!!Tsempit!!!!
Nyt kuuluu huutoa.On lapset räkäisiä ja kai kohta kovempikin tauti päällä.Plääh!
Meen.
l+5
Joo ja mulla myös mies välillä seisoo selän takana ja lukee.En mä mitään häneltä salassa kirjoita mutta ärsyttää!!!
Taas mä häiriköin.Nyt meen tosissani!
L+5
Enter jumittui ja meni hyvä tovi, ennenkuin hoksasin mistä on kysymys. Manailin vaan, että mikä pahus tätä konetta vaivaa.
Ei nyt auta tsemppailut, sopivaa nipistelyä on myös eli 100% varmuudella kohta vuotaa.
Nyt siirrytään yöpuulle, öitä kaikille!
Ekaksi pyykkikoneesta, meillä on Electrolux ollu reilun vuoden ja oon tykänny. Samalla ku ostettiin tuo kone, hommattiin kuivausrumpu ja kovasti oon kyllä siitäkin tykänny, vaikka ekana vastustelin sen hankintaa. Nyt en kyllä pois antais.
Minäkin mieluummin kirjoittelen tänne, kuin jonnekin suljettuun piiriin. Helposti täältä varmaan voi minutkin tunnistaa ja ehkä saattais henkilökohtaisempia tullla kirjoiteltua jossain muualla, mutta voi olla
etten sais aikaiseksi liittyä muualle. Ihan hyvä näin.
Koiranpentu heräsi aamulla varttia vaille viis halukkaana leikkeihin ja yllättäen se olin minä joka heräsin ja kävin pentua katsomassa. Vaihdoin puhtaita sanomalehtiä ja silitin ja sanoin, että nyt on vielä yö ja nukutaan. Hetken vinkui, kun lähdin jatkamaan unia, mutta aika nopeasti kuitenkin rauhottui. (Siis meillähän minä olen jarrutellut koiran hankintaa ja ehtona oli, että en joudu öisin nousemaan enkä pissoja ja kakkoja siivoilemaan. Useammat olen jo siivonnut.)
Nyt tuo nuorin tuli tuohon ja haisee kakalle. Täytyy mennä.
Pipsa