***SuUrPeRhEkUuMeIlIjAt***Viikkoon18!!!!!!!
Kommentit (102)
Meilläkin noustiin tänään jo kukonlaulun aikaan. Eilisilta oli meillä tosin rauhallinen. Päivällä käytiin lasten kanssa vappukävelyllä ja illaksi sitten aikuiset vuokrasivat elokuvan. Isi vain tosin jaksoi katsoa sen loppuun asti. Meillä kun tavallisesti minä nousen aamulla lasten kanssa ylös aikaisin ja sehän tuntuu sitten illalla!
Esikoisen silmätulehdus ei näytä helpolla laantuvan ja nyt nuorimmainenkin vaikuttaa nuhaiselta. Koko kevään on meillä joku ollut sairaana ja loppua ei näytä tulevan sitten millään. Kohta alkaa taas koivun siitepölyaika ja silloin meillä oireilee sekä äiti että ainakin kaksi lapsista yhtäaikaa. Ja tähän kierteeseen sitä sitten muka haluaa lisää lapsia...Nyt on tosin sovittu, ettei vielä yritetäkään vähään aikaan. Järki sanoo niin, mutta se toinen puoli tahtoo ihan muuta!
Mutta nyt taas näihin aamutouhuihin ja kohtahan on taas ruuanlaiton aika!
Heippa taas,
Suviruusu
Täällä minä taas koneella, jotenkin olen ihan koukussa tähän hommaan mutta kivaa se on. Lapsetkin ovat huomanneet että äiti on AINA lukemassa Vauva-sivuilla. Isukki ei ole kommentoinut asiaa mutta hymähtelee kun ohi kulkee.
Heräsin puhelimen soittoon jo puoli yhdeksän aikaan ja siitä pikku hiljaa kaikki muutkin nousivat ylös. Esikoinen on ollut juhlistamassa vappua bestiksensä luona ja tytöt ovat kotona. Illalla viihtyivät pihalla melkein klo 22 leikkimässä Poliisia ja Rosvoa.Isukki kävi naapurissa istumassa iltaa ja minäkin sitten pikaseen kävin siellä kun nuorimmat nukahtivat ja keskimmäinen jäi " lapsenlikaksi" .
Kotiin tultiin puolenyön aikaan ja nukkumaan mentiin ;)..
Nyt typsyt katsovat telkkua ja mulla pesukone pyörii tavalliseen tapaan. .noh nyt täytyy taas jatkaa näitä " kotiorjan" hommia mutta aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille ja palaillaan..
t. Isotikru
Nyt se kevät sitten tuli vihdoin. Kaikenlaista kasvaa tuolla pihalla ihan kohisten. Ja vaikka kuinka paljon tulppaaneja tulossa, mielenkiinnolla odotan millaisia, vasta viimekesänä tänne muutettiin joten en edes tiennyt niitä olevankaan. Kunhan tuo tuuli vain laantuisi, olis mukavampi viettää aikaa tuolla pihalla.
Olipahan eilinen päivä aikamoista hulinata. Muutama päivä sitten näytti siltä että olen vappuaaton yksin lasten kanssa ja isäntä töissä. Toisipa kävi, mies pitikin vapaapäivän ja iltapäivällä oli jo kolme perhettä täällä vappua juhlimassa =o) ja myöhään meni kun viimeiset vieraat lähtivät vähän puoleenyön jälkeen.
Huonosti kävi tammivauva haaveen, " täti" tuli sitten lauantaina :(
Yritys sitten jatkuu parin viikon päästä....
M
Eilinen päivä meni esikoisen 11v-synttäreitä juhliessa. Kummit ja isovanhemmat olivat, ei sen enempää, mutta oma järjestämisensä siinäkin on. Serkkupoika(5v) jäi sitten illaksi ja yöksi ja on vieläkin, kun vanhemmat lähtivät vappua ja kihlauksensa vuosipäivää juhlimaan. Vauhtia on siis ollut vielä hiukan enemmän kuin normaalisti. Nyt koko katras kuopusta lukuunottamatta on pihalla. Täällä on taivaallisen hiljaista...vain pyykkikone tekee tasaista työtään, josta ei taukoa näy.
Mielenkiinnosta kyselen teiltä muilta, oletteko olleet raskausajan riskiseulonnoissa? Tarkoitan näitä kaikkia, np-ultra, verikokeet, lapsivesipunktio. Itse en ole niihin koskaan osallistunut. Sen verran vanhanaikaisesti ajattelen, että vastaanotan mitä tuleman pitää. En missään tapauksessa ajattele, että muiden pitäisi toimia samalla tavalla, eli vastailkaa rohkeasti vaan.
Vauhtinelikon kysymykseen
Mielenkiinnosta kyselen teiltä muilta, oletteko olleet raskausajan riskiseulonnoissa? Tarkoitan näitä kaikkia, np-ultra, verikokeet, lapsivesipunktio. Itse en ole niihin koskaan osallistunut. Sen verran vanhanaikaisesti ajattelen, että vastaanotan mitä tuleman pitää. En missään tapauksessa ajattele, että muiden pitäisi toimia samalla tavalla, eli vastailkaa rohkeasti vaan.
Olen käynyt np-ultrassa mutta vasta kahdesta viimeisestä niitä on ollut edes tarjolla täällä meidän yksikössä.Muita tutkimuksia ei koskaan ole tarjottu,ei ollut mitään syytä ja ikäkään ei velvoita.
Jos poikien kohdalla olisi np-ultrasta löytynyt turvotusta yli sallitun en olisi tutkimuksiin kuitenkaan sen enempää osallistunut.aborttia en tekisi ja ottaisin vastaan sen lapsen jonka saan,kaikkine vajavuuksineen.Eihän lapsikaan pysty vahempiaan valitsemaan.Jos oikeen karrikoiden ajattelee kun lapsi syntyy esm alkoholistiperheeseen jossa isä hakkaa äiti tms.
Mutta jos vielä lapsen saan menen mielelläni taas np-ja rakenne ultraan ja jos niistä jotain löytyy on minulla monta kuukautta aikaa miettiä ja asennoitua asiaan.Hankkia mahdollisesti tietoa ym.Ja eihän ne ultrat 100%kuitenkaan ole.Verikokeet ja punktiot tietenkin kertovat enemmän mutta tuskin niihin menisin.
Tänään tai oikeastaan jo runsaan viikon ollut sellainen polttava tunne sydämessä.Vauvakuume taas korventaa ikävästi.Itsekkin tahallaan hieman viivytän aloitusta kevät vauvan toivossa mutta tämä tunne...
Pakahdun=0)
Muutama kk enää...tai tarkemmin ottaen enää 2:t kuukautiset kestettävänä.Sitten menisi la jo maaliskuuhun=0)Olenko liian laskelmoiva???Aiheutan vain vaikeaa oloa itselleni?
L+5
Eli aamuhommat on tehty - kolmas koneellinen (7.5kg) pyorimassa, aurinko paistaa taysilla ja on kohtuu mukava olokin!
Lounas kanssa syotiin ja nyt pikasesti livistin koneelle ennen kakkosta...
Mulla on raskaana ollessa (taalla ulkomailla) aina ensin se tavalliset verikokeet; mitka ne nyt olis suomeks' toksoplasmoosi ja rubeole=vihurirokko?. Ja toksosta ei oo vasta-aineita, joten kayn koko raskauden seulannassa eli verikokeella. Myos rautaa taal annetaan aikasessa vaiheessa ja viimesella kolmanneksella kalsiumia. Yleensa porukat taal kayvat kolmesta viiteen kertaa tarkastuksessa jos kaikki on hyvin ja samalla katsotaan myos ultralla. Ma kayn lahes joka kuukausi, joitain peruja kai neuvolakaynneista?! Ja ultralla katellaan myos..ja oon jo itekin siihen niin perustunu etta sukupuolenkin naen kylla itekin vaikkei laakari sita ilmoittaisi!(4 kk jalkeen)
Onneks' ei noihin muihin tarkkoihin kokeisiin oo koskaan ollu aihetta, tuntuis se kauheelta menna johonkin napapiikityksiin tms. joilla torkitaan maha-asukkia! Toivottavasti meikalaisen viitonenkin alkais pian ja normaalin terveesti (toivomus ylakertaan!)
Mutta muuten elo on sita samaa naitten neljan kanssa; kesalomia odotellaan jo kovin! Hauskoja vappuseikkailuja vaan kaikille!
Eilinen aattoilta meni mukavasti meilläkin. Ystäväperhe oli kyläilemässä, heillä oli kolme lasta mukana (viisilapsinen perhe hekin) iältään 7v, 5v ja 3v. Lapsilla oli kova meno päällä ja miehet siinä sitten hieman nautiskelivat ja me naiset vain nautittiin kun saatiin rauhassa jutella ja syödä hyvin. Kotiin lähtivät jo yhdeksän aikaan joten meillä on menty ihan normaalisti pienten kanssa nukkumaan, isot lapset sitten saivat valvoa ja katsoa zorron naamion loppuun. Aamulla tietty kuopus heräsi jo kuuden aikaan kuten normaalistikin joten ei sen enempää vapputunnelmaa täällä.
Koiranpentu oli eilen oikein tuho tuulella. Taisin jo aikaisemmin kertoa miten se vainoaa meidän kuopuksen (1v 2kk) tuttia. No eilen päivällä sitten sai rikottua puremalla kaksi tuttia ja viimeisen kolmannen tutin sitten otin talteen ettei vaan enää se menisi rikki. Sitten kuopus vielä illan päätteksi väänsi kakat ja sillä aikaa kun minä olin peppupesulla pienen kanssa oli pentu vienyt ja rikki meni tietysti viimeinenkin tutti. Kyllä harmitti ja mietin että miten ihmeessä pärjätään yön yli. Mutta ihme ja kumma. Neiti nukahti illalla ihan kiltisti ilman tuttia ja nukkui koko yön heräämättä kertaakaan! En olisi uskonut. Nyt sitten päätinkin että en enää uusia ostakaan vaan vieroitetaan sitten tutista saman tien.
Muuten aamupäivä on mennyt normaaleissa touhuissa. Kolmas koneellinen pyykkiä on minullakin jo pyörimässä ja lapset ovat olleet pihalla touhuamassa.
Suviruusu kerroit omaavasi koivun siitepölyallergian. Mulla on itselläni heinäallergia joten olen yleensä juhannuksesta lähtien kuukauden ihan tukkeessa. Tämän allergian takia olen vähän laskelmoinut tuota laskettua aikaakin silleen että raskaana tuon tukkoisuuden kestää (ja varsinkin loppuraskaudessa kun muutenkin heräilee usein) mutta mielellään en haluaisi laskettua aikaa taikka ihan pientä vastasyntynyttä tuohon allergia-aikaan. Toivoa tähän tilanteeseen sain kun kuulin uudesta allergialääkkeestä joka hoitaa allergiaa ei vain niitä allergiaoireita. Ja tätä lääkettä saa käyttää myöskin raskausaikana. Heti tuli lupaava olo että olisihan ihana saada vaikka toukovauva kun ei tartte pelätä että on ihan tukkeessa heti kesällä. Aion kyllä mennä apteekkiin ja kokeilla tänä kesänä tuota lääkettä. Sitten voisi vaikka aloittaa yrityksenkin ihan tosissaan jo heinäkuussa.
Noista testeistä. Olen ollut tästä kuopuksesta ainoastaan np-ultrassa ja muista sitten vain siinä rakenneultrassa. Ikä ei ole tähän mennessä vielä antanut aihetta muunlaisiin testeihin ja nyt kun ikää on jo riittävästi en kyllä aio mihinkään ylimääräisiin testeihin mennä siltikään. Olen sen verran piikkikammoinen etten kestä ajatustakaan jostain vatsanpeitteitten läpi tehtävästä lapsivesipunktiosta, huh. Minä kun en pidä edes hemoglobiinin ottamisesta.
Nyt täytyy antaa nuorisolle vuoro nettiin. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja plussatuulia teille jotka jo olette yritysasteella!!
Medison+5
Vielä piti kerran palata tähän koneen ääreen ja vastailla Vauhtinelikon kyselyyn omasta puolestani. Aika samoilla linjoilla näytän olevan muiden kanssa näistä seulonnoista. Olen käynyt joka raskaudessa niissä kahdessa tarjotussa ultraäänessä, mutta en sitten muissa, eipä tosin muihin ole ollut tarvettakaan. Toisaalta, jos olisi ollut tarvetta lisätutkimuksiin, olisin varmaan suostunut, mutta ihan vain tietääkseni, mitä on tulossa. Keskeytyksiin en suostuisi, sillä kuten te muutkin, tottakai ottaisin sen, mitä annetaan.
Mutta noista allergiajutuista, Medison, sinäkö niistä puhuit ? Tiedätkö siitä uudesta lääkkeestä, miten se oikein toimii? Ja saako sitä käyttää lapsille? Meillähän näitä allergioita riittää; esikoisella on paha atooppinen ihottuma, eläinallergioita, astma ja sitten näitä siittepölyjuttuja, koivu ja pujo ainakin. Nyt epäillään myös leppää. Keskimmäisellä samat eläimet, sitten myös koivu ja timotei. Ja se astma. Eli meilläkin siis koko kesä kärsitään. Itse kyllä pärjään koivuallergian kanssa, mutta lapsilla on kurjempi, kun iho on helposti rikki ja henki pihisee. Esikoisen kanssa käydään kyllä iho-ja allergiasairaalassa seurannassa ja nyt kesäkuussa onkin seuraava käynti. Nyt tuo päällä oleva silmätulehduskin liittyy alunperin kai tuohon allergiaan. Meilläpäin kyllä on paljon tuota katupölyäkin ilmassa, sekin kai vaikeuttaa noita oireita. Maalle kai tässä pitäisi muuttaa, että pääsisi edes puhtaampaan ilmaan. Kauhulla odottelemme, koska nuorimmaisemme alkaa oireilla samoin kuin kaksi vanhempaa.
Mutta nyt riittää valitus tältä päivältä, vappuahan tässä pitäisi juhlia!
Onnea matkaan niille, jotka yritystä päällä!
t. Suviruusu
Ollaan lähdössä hakemaan sitä koiranpentua, kunhan mies kotiutuisi reissultansa. Ois pitäny olla jo kotona, mutta eipä vaan herraa näy... Mulla inaki tuo mies on tosi rasittava näitten kotiin tulemisten kans, jos tunnin päästä pitää tulla, menee puoltoista. Ja minä välillä kiehun, kuten nyt... Kiva muuten Medison lukea sun juttuja koiravauvasta, saa nähdä miten meillä alkaa sujua uuden perheenjäsenen kans.
Minäkään en ole ollut seulonnoissa yhdessäkään raskaudessa. Tätä nuorimmaistakun odotin, kävin eka kertaa np-ultrassa, mutta lääkäri ei edes mitannut turvotusta, kun luki papereista, etten halua seulontoja.
Nyt täytyy mennä
Pipsa
Suviruusu, luin tuosta lääkkeestä netistä, mutta en muista miten oli lasten suhteen. Luulisin että saa käyttää koska jopa raskaana ollessa saa sitä käyttää ja silloinhan ei paljon mitään saa käyttää. Lääkkeen nimi on nasaleze ja nettiosoitteen perään vain se fi (tännehän käsittääkseni ei saa suoraan nettiosoitteita kirjoittaa). Vaikutti tosi lupaavalta, koska mulla itselläni on allergia vain pahentunut lasten myötä ja tuo lääke jos toimii niin toisi suuren helpotuksen.
Kunpa tuo kauhea tuuli laantuisi että pääsisi ulos istuskelemaan. Nyt siellä ei oikein viihdy kun tuuli vie melkein kalusteetkin mennessään...
Medison+5
On noita tutkimuksia ollut. Ekan pojan kanssa normaali uä kai rv20. Kakkosen kanssa jouduin lapsivesi tutkimukseen, tytöllä näkyi uä:ssä kystia päässä. Asia jota tutkittiin oli muistaakseni 18 trisomia? (erittäin vaikeavammaisia lapsia), mikäli se olisi ollut olisi keskeytys ollut ainoa vaihtoehto. Kyseisessä tapauksessa 99% raskauksista menee kesken ja syntyneistä lapsista 99% kuloee ennen yksivuotis syntymäpäivää. En olisi voinut synnyttää lasta vain kuolemaan. Tyttön kromosomit olivat kuitenkin normaalit joten en joutunut todelliseen valinta tilanteeseen.
Kolmosen (tyttö) kanssa oli np-uä sekä rakenne uä ihan normaalit.
Ja nelosen (poika) kanssa jäin veriseulassa kiinni. Taas lapsivesipunktioon, tälläkertaa kyseessä olisi ollut paha synnynnäinen munuaisvika. Lapset joilla sellainen on tarvitsevat pikimmiten siirtomunuaisen selvitäkseen. Onneksi kaikki oli taas kuitenkin kunnossa.
Mikäli vielä tulee tilanne jossa " tarvitsee" tutkimuksia tehdä, menen kyllä niihin. Tiedän että esim.down-lapsi voi olla miltei " normaali" ja pärjätä hyvin elämässä mutta ne asiat joita meillä tutkittiin olivat mielestäni erittäin pahoja.
M
Nyt on onneks vappu kohta ohi ja arki alkaa...Isukki istuu naapurissa parantamassa oloaan ja maailmaa ja mä olen aivan raivona !! Noi ukot pitäis lastata laivalla johonkin Indokiinaan,,on se niin helppoa vaan ottaa ja lähteä kun vaimo hoitaa kaiken.
Täällä laitan muksuille iltapalaa, sitten suihkuun ja saavat mennä nukkumaan. Ovat taas olleet pihalla koko päivän ja melkoisen mustia liasta näyttävät nuo kaksi pienempää ainakin olevan.
Niistä seulontatutkimuksista, en ole käynyt kuin niissä tavallisissa ultrissa, en ole koskaan halunnut mennä veriseuloihin. Isompia muksuja odottaessani käytäntö oli se, että ultra oli vasta rv 18 jos oikein muistan ? mutta kaksosten kanssa olin ultrassa vähän väliä kun kaksosraskaus on jatkuvaa seurantaa.
Parhaalla ystävälläni on vaikeasti kehitysvammainen tytär, ja asia selvisi vasta tytön ollessa n. 6 kk joten niinkuin tiedämme ei ne ultrat ja ym tutkimukset ole mitenkään aina luotettavia ??? ( muistaakseni kävi raskauden aikana useampaan kertaan ultrassa!)
Jatkan taas iltapuuhia...
Terkuin Kiukkuinen Isotikru
Viime yö oli kyllä tosi levoton. Neiti kaipaili tuttia useaan otteeseen ja nukkui levottomasti. Ensimmäinen yö ilman tuttia meni niin hienosti että viime yö pudotti minut maan pinnalle oikein rytinällä. No kaitpa se siitä.
Niin se arki taas alkoi. Isot lapset lähtivät jo kouluun ja me lähdemme kohta viemään nelosta kerhoon. Meillä isot odottavat jo kovasti kesälomaa. Ja minä odotan että loppuu tuo kerhoon ja harrastuksiin kuskaaminen.
Nyt tästä taitaa tulla oikein valitusvirsi joten lopetan heti alkuunsa ja juon pari kuppia kahvia jos tulis vähän virkeämpi olo.
Medison+5
Ai niin, kerrohan Pipsa miten meni ensimmäinen yö pennun kanssa?
läpi yön ja lopulta annoin kolmelta särkylääkkeen jolloin hieman rauhottui.Potki sitten loppuyön meidän sängyssä.hammas vaivaa.Antipiootti kuuri on päällä ja torstaina hammas poistetaan.
Kolmen aikoihin myös pikkuherra nro 4 kömpi sänkyymme ja kohta pikkuherra nro 5 jo itkeskeli.Sohvalla nukuin,tai siis yritin ja nyt niska kipeä ja päätä särkee.
Esikko ja pikkukakkonen on jo koulussa ja yritän selvittää kotia kuntoon.Odottelen myös kuivaurummun korjaajaa kun kone ei ole tullut vieläkään kuntoon,ÄH!
Onneksi hiukan pääsen tänään hengähtämään.Kampaajalle.Jotain uutta olisi kiva saada.Mulla on lapaluihin ulottuva tasapitkä tukka ja väriä pitäis laittaa.Menee taas kivasti aikaa kun laitetaan.
Mutta ihanaa saada hetkinen rentoutua ilman stressin häivää.
Mutta nyt hammasta kiristellen sänkyjä petaamaan.HAUKOTUS!
L+5
Minkä ikäisiä olette olleet kun lapset syntyneet??????
21,22,24,26 ja vähän vajaa 29v on mun vastaus.
Kuopus oli saanut mun kännykkäni ja nyt siitä puuttuu neljä numeropainiketta. Konttasin lattialla ja etsiskelin niitä näppäimiä ja ihmettelin etten tiennytkään niiden irtoavan. Kaksi löysin ja aukaisin kännyn että kiinnitän ne paikoilleen niin huomasin että eihän ne tosiaan irti lähdekään vaan ne on purtu irti eli ei mee takaisin. Kyllä ottaa päähän! Nyt en saa edes näppäinlukkoa auki kun just se tähtinäppäin puuttuu. Täytyy käydä ostamassa uusi näppäinmatto, tai mikä ikinä sen nimi onkaan. Toivottavasti ei ole kauhean kallis paukku.
Leannan ikäkysymykseen.
Olen ollut lasten syntyessä
23, pari viikkoa vajaa 25, 26, 30 ja pari viikkoa vajaa 34.
Medison+5
Meillä myös vähän levoton yö, pienin poju yskiskeli ja rohisi, tyttelillä taas vaihe jolloin näkee aika paljon pahoja unia ja kömpii viereen välillä useamman kerran yössä (menee itse takaisin omaan sänkyyn) onneksi osaan nukkua aika hyvin vaikka lapset ovatkin vieressä. Poju on vauvasta asti saanut larygniitti kohtauksia (valekuristustauti/paha kurkunpääntulehdus) useita kertoja vuodessa, tälläkertaa rohina onneksi laantui eikä yöllä tarvinut lähteä sairaalaan. Tosin vähän on pojalla lämpöä vielä.
Siitä allergia lääkkeestä,nasaleze, onko joku käyttänyt sitä jo? TOimiiko se hyvin? Itsellä ollut paha siitepöly- ja eläinallergia 5vuotiaasta asti ja taas alkaa olla se pahin aika vuodesta, eikä antihistamiinia voi käyttää jos raskautuu :( Kävin sieltä nettisivulta katsomassa niin ainakin se nasaleze sopii kaikille, mikä on hyvä sillä meillä myös molemmat pojat oireilevat koivun kukinnan aikaan.
Marlett
19 kun eka synty, 20 seuraava, 26 kolmosen tullessa ja 28 kun nelonen syntyi.
Eipä siinä mitään, minä ihan tykkään arjestakin. Pyykkikone pyörii, kaks vanhinta on koulussa ja seuraavat kaks kerhossa. Pienin nukkuu aamupäiväunia ja koiravauvakin nukkuu. Eilen oltiin illalla kahdeksan aikaan koiran kans kotona, ja meinas olla lapsille vaikeeta mennäö nukkumaan. Kymmeneltä oli kuitenkin kaikki rauhoittunu ja koiravauvaa siliteltiin miehen kans samalla ku katottiin telkkaria. Yhdentoista jälkeen mentiin nukkumaan ja koiruli jäi nukkumaan omaan koppaan aulaan. Kahdeltatoista heräsin kun koira " itki" . Kävin vähän lohduttamassa ja jätin yksin nukkumaan. Hetken kuluttua hiljeni. Kolmelta kävin vessassa ja koira heräsi siihen ja vinkui taas hetken, mutta rauhottui nopeasti. Kuudelta itki tää nuorimmainen niin että koirakin alkoi taas vikisemään. Imetin nuorimmaisen ja koira hiljeni parin vinkaisun jälkeen. Ihmekös tuo, neiti 9v oli hakenut koiran omaan sänkyynsä, kun kuulemma ei kestänyt kuunnella kun se vikisi. Sanoin sitten tytölle, että älä opeta tulemaan sänkyyn, ota mieluummin koiran koppa sängyn viereen vaan. Saa nähdä kuinka käy, tottuuko nukkumaan sängyssä vai oppiiko omaan koppaan. Mutta joka tapauksessa on tosi suloinen pikku pentu.
Vielä seulonnoista muutama sana, kun oli eilen niin kiire. Eli kun odotin tätä nuorimmaista mulle tehtiin vaan se np-ultra (täällä siis tehdään vain se). Lääkäri teki ultran vatsan päältä eikä alakautta ja koko raskauden loppuajan oli semmoinen pelko, että jos siinä ei näkynyt kaikki, kun vauva mahassa oli vielä niin pieni. Lähinnä mietin sitä, että jos vauvalla on jokin semmoinen poikkeavuus, joka olisi vaatinut hoitoa heti syntymän jälkeen, ja etukäteen olis sitten osattu varautua tilanteeseen. No, onneksi kaikki oli hyvin. en kyllä osaa sanoa mitä tekisin jos jotain poikkeavaa löytyis. Keskeytystä en tekis, mutta varmaan menisin kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin, että tilanteeseen osattais varautua mahdollisimman hyvin. Toivottavasti ei tarvi ikinä tuommoisia miettiä.
Ikäkysymykseen:
olen ollut 19 kun ensimmäinen syntyi. Sitten 20v, 24v, 26v ja 29v.
Nyt päätin, että lopetan imettämisen torstaina. Älkää edes kysykö miks just sillon, se vaan tuli jostakin. saa nähdä kuinka sitten käy. Yleensä täti on tullut tasan kaks viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen, että ehkä jo tässä kuussa olis ekat menkat tän nuorimmaisen jälkeen.
Mutta täytyy kai lähteä tekemään jotain hyödyllistä.
Pipsa+5
kirjoitin yhteen...
Kaikki ovat varmasti kiireisiä ja sukuloimassa ym.
Meillä aamu alkoi taas kukonlaulun aikaan vaikka ilta venyi.Vielä klo 22-23 katsoin isojen tyttöjen kanssa tv kakkoselta kaunis Elisaa.Italialainen sarja ajoilta jolloin oli hyvin näkyvissä ylhäistö ja palvelusväki alempana kastina.Mielenkiintoinen ja tosiaan meidän 6-9v tytöt kovin tykkäävät.Sarja jäi nyt tauolle,sääli.
Ystäviä oli grillaamassa eilen ja tänään menemme syömään minun perheeni kanssa.
Väsyttää turkasesti.
Taidan mennä imaisemaan kupposen kahvia jos vaikka heräis=0)
Kaikki innolla mukaan uuteen viikkoon ja nyt RUNSAASTI tärppejä kaikille=0)
L+5