Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Zarassa ja järkytyin

Vierailija
02.08.2018 |

Kello oli 19.55 kun olin Zarassa. Löysin juuri sen vaatteen mitä olin jo pitkään etsinyt. Huomasin, että kello lähenee kahdeksaa, alan lähestyä pikaisesti kassaa. Huomasin kuitenkin, että myymälässä oli paljon ihmisiä, jotka eivät pitäneet minkäänlaista kiirettä. Ihan muina miehinä siellä shoppailivat ja kiertelivät. Menivät vielä sovituskoppeihin?!

Pääsin kassalle viimein. Pahoittelin kun kello taisi siinä kohtaa jo olla kahdeksan. Kysyin myyjältä, että eivätkö he menekään kahdeksalta kiinni, ja eikö heidän pitäisi ohjastaa asiakkaat ulos. Kerroin myös olevani itse myyjä ja totesin, että meidän myymälässämme aletaan jo kymmentä vaille sanomaan asiakkaille, että ollaan menossa tasalta kiinni.

Zaran myyjä vastasi minulle, että alkuun he kuuluttivatkin koko myymälään sen perus '' hyvät asiakkaat, myymälämme sulkeutuu'' litanian, mutta ylempää johdosta oli tullut määräys, ettei näin saa enää tehdä. He eivät siis saa sanoa asiakkaille mitään tulevasta sulkemisesta. Siellä vielä 10 yli heilui porukkaa, vaikka kauppakeskuksen kaikki myymälät (paitsi ruokakaupat) sulkeutuvat klo 20.00. Myyjät joutuvat olemaan jatkuvasti ylitöissä tämän takia.

Siis aivan uskomattoman törkeää, itsekin myyjänä haluaisin kyllä päästä ajoissa kotiin, enkä heilua yliaikaa myymälässä ignoranttien asiakkaiden ja väärän johdon takia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat, ikävä kyllä, niin kilteiksi kasvatettuja, että tottelevat melkein kaikkea "ylhäältä sanottua". Tässä sen taas näkee.

Kumman itse valitset, sen että häviät ehkä kympin viikossa kun ylitöistä ei makseta, vai sen, että häviät koko työpaikan eli luokkaa tonnin - puolitoista kuussa? Ei se ole kilttiyttä, se on pakko.

Vierailija
42/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken niinkuin myös Zaran tuotteet netistä...vältyn kaikelta tuolta plus säästän itseäni ja aikaani :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä nyt tuosta syyllistäisi asiakkaita, jotka eivät voi tietää jokaisen liikkeen sulkemisajankohtaa. Ainakin täällä stadissa kauppakeskuksissa liikkeet menevät todella eri aikoihin kiinni. Marketit vasta klo 22 tai 23, osa ei lainkaan. Pikkuliikkeet osa klo 18, osa 19, osa 20, osa 21....

Kyllä ainoa törkeä taho tuossa on se Zaran pomo, joka kieltää asiallisesti muistuttamasta asiakkaita liikkeen sulkeutumisesta. Itse olen ainakin asiakkaana pitänyt selviönä, että siitä kuulutetaan, eikä niin muodoin tarvitse sisään tullessa aina ovella tsekata jostain, milloin liike sulkeutuu.

Pitäisin tuollaista muistuttamista ihan asiakaspalveluna.

Jos tiedän liikkeen menevän kohta kiinni, laittaudun tietysti ulos ajoissa.

PS: onko todella niin, että myyjät eivät kirjaa ylitöitään? Miksi eivät? Ylitöistä pitää kyllä lain mukaan maksaa korvaus tai ne pitää saada vastaavana vapaana.

Itseasiasda ylityöstä pitää maksaa vain silloin, jos se on toistuvaa ja tässäkin yhteydessä ylityöksi lasketaan muistaakseni vain sellainen työvuoro, kun menee yli 10 tunnin, mikä on kaupan alalla maksimi laillinen aika pitää työntekijää töissä. Mutta kyllä omalla työpaikallani merkitään, jos menee yliaikaa ja siitä yli menneestä ajasta maksetaan palkka.

Vierailija
44/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö Zaran sit olla auki klo 21 asti, jos tarvetta on?

Anteeksi nyt vaan, mutta kuka idiootti haluaa shoppaillla arkena 21 asti? Kohta alkaa olemaan kaikki maailman kaupat 24/7 auki. Ei milloinkaan rauhaa tuosta jatkuvasta kuluttamisesta, joka on iso ongelma. Näitä hupishoppailijoita riittää pilvin pimein. Ei edes tarvittaisi mitään, mutku on nii kivaa shoppailla ja keräillä.

Ihmisten työajat muuttuvat. Vaikka sinä teet töitä klo 8-16 niin kaikki eivät tee. Oma työaikani on ma-pe klo 11-19, joten paljon ei jää shoppailulle aikaa, koska liikkeet ovat monesti auki klo 10-20. Viikonloppuisin en viitsi lähteä ostoksille, koska asun niin kaukana maalla.

Vierailija
45/45 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse töissä kenkäkaupassa ja mua naurattaa ja ärsyttää tämän lisäksi myös asiakkaat, jotka tulevat aamulla jonottamaan ovien taakse. Siellä nököttävät ja stalkkaavat. Heti kun ovi aukeaa, niin rynnätään sisään katselemaan, eikä edes osteta mitään. Eli mitään tarvetta ei edes ollut mihinkään. :DD Kyllä ihmiset vaan on aivan hemmetin tyhmiä.

Tässä tapauksessa vika enemmän johdossa, mutta kyllä luulisi asiakkaidenkin älyävän, jos kello lähenee kahdeksaa, kaikki muut myymälät ovat joko ovensa jo sulkeneet tai rullakot puoliksi kiinni, vähän asiakkaita ympärillä. Tuossa selviä merkkejä siitä, että nyt olisi aika häippästä, jos ei myyjä ole vielä kerennyt sanomaan mitään.

Ps. Mulle juuri pomo valitteli siitä, kun asiakas oli ollut myymälässä 10 yli asti, ja itse olin valmis vasta 25 yli ja merkkasin tuon 15 minuuttia listaan (meillä loppuu vuoro 20.05). Sain valitukset, että ylitöitä ei saa tehdä ilman lupaa, eivätkä he maksa ylimenneestä ajasta. Siinäkin olin asiakkaalle sanonut, että mennään parin minuutin päästä kiinni, mutta änki silti myymälään '' mä vaan nopee kokeilen''. Siis v*ttu miten raivostuttavaa.

Miten tässä asiassa pitäisi esimiehesi mielestä toimia? Soittaa vartijalle, että tulee poistamaan asiakkaan vai? Nämä asiat pitäisi käydä läpi ennen kuin työntekijä aloittaa uuden työn. Joku ohjeistus nyt pitäisi olla, että miten toimia näissä tilanteissa.

Tuohon ekaan kommenttiin on pakko todeta, että moni ihminen menee liikkeisiin aamuisin kuluttamaan aikaa ennen töihin menoa, koska esim. bussit kulkevat harvoin. Heillä ei ole edes aikomus ostaa mitään, kunhan kuluttavat aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän