Kaupassa nähtyä, tytär halusi ostaa niken jumppapussi-tyylisen repun, hirveä valitus äidiltä
Äiti ei aluksi suostunut ostamaan sitä vaan alkoi pitää vuorisaarnaa kuinka "eihän tohon edes mahdu mitään, sun selkä menee paskaksi, toiko nyt on sitten sitä nykymuotia" lopulta osti sen ja vielä parkkipaikalla piti narinaa "no omapa on selkäsi minkä pilaat, kyllä huomaat kun täytät 30 että kannattiko" siis oikeasti, yksi reppu :D
Kommentit (39)
Meillä luojan kiitos teinillä ei ole noita
Meillä tyttö kuljettaa siinä bikinejä tai rahapussia, jotain kevyttä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nuo jumppapussit myös teineillä kovassa käytössä, mutta niitä käytetään vapaa-ajalla. Sinne on kätevä laittaa puhelin, juomapullo ym. kun lähtee pyörällä kavereiden kanssa johonkin, kaupungille tms. Kouluun on sitten reput erikseen. Eihän nuo edes kestäisi yläasteen kirjojen painoa.
Miten puhelin kestää ehjänä tuollaisessa kangaskassissa?
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä muuten mitään, mutta aika nopeesti joutuu varmaan ostaa uuden. Tietääkseni eivät ole koululaukkukäytössä kovin kestäviä.
Mun tyttärellä on kestänyt jo pari vuotta ja ollut käytössä myös viikonloppuisin ja lomilla. Koko viritys maksaa parikymppiä niin eipä kauheasti ole siinä rahaa kiinni.
Meillä on nyt 6 aloittava joka on tuota jaksanut mankua. Ei tule saamaan, koska on kieroon kasvanut selkäranka ja terveys on tärkeämpää kuin se viime hetken muoti milloinkin. Ostimme kunnon leveäolkaimisen repun.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin käy sääliksi. Oma äitini (rakas ja tosi hyvä äiti kylläkin) oli vähän samanlainen. En esimerkiksi varhaisteininä uskaltanut ostaa sellaisia muotivaatteita kuin halusin, koska äidillä oli aina aiheesta jotain mussutettavaa. Se juonsi siis juurensa äidin palavasta halusta kasvattaa tyttärensä itsevarmaksi naiseksi joka ei ulkonäköasioista niin piittaa. Siinä hän onnistuikin, ja kiitos siitä, mutta joskus mietin että oman teinini annan aikanaan pukeutua juuri niin kuin haluaa.
Käytännöllisyydestä viis, lapsille ja nuorille on erittäin tärkeää kuulua ryhmään ja omalta osaltaan se onnistuu pukeutumisen ja muun kulutuksen kautta. Vaikka asuvalinnat vanhemmista vaikuttaisivatkin hölmöiltä ja/tai epämukavilta.
Ps. Oma äitini tuli mieleen, koska aloituksen äidin saarnan motiivina ei todellakaan ollut tytön selän vahingoittuminen. Koska sellaista ei yksi jumppapussi saa aikaan millään. Reppu ärsytti häntä muuten vain.
Mun isä on samanlainen kuin sun äitis :D Aina oli jostain valittamista ja kaikki on turhuutta ja hömpötystä.
Itse olen koittanut oppia pois tuosta negatiivisesta ja umpimielisestä ajattelutavasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nuo jumppapussit myös teineillä kovassa käytössä, mutta niitä käytetään vapaa-ajalla. Sinne on kätevä laittaa puhelin, juomapullo ym. kun lähtee pyörällä kavereiden kanssa johonkin, kaupungille tms. Kouluun on sitten reput erikseen. Eihän nuo edes kestäisi yläasteen kirjojen painoa.
Ei sitä kassia heitellä vaan kannetaan selässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö kuljettaa siinä bikinejä tai rahapussia, jotain kevyttä.
Tuohon tarkoitukseen ihan hyvä, koulurepuksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeen voi ostaa suojakuoret ja panssarilasin jos noin kovasti pelottaa. Nissä repuissa on kuitenkin ihan oma pieni tasku ouhelimelle ja avaimille.
Ostitteko oikeasti aina itse teininä sen järkevimmän ja mukavimman repun?
Vierailija kirjoitti:
Ostitteko oikeasti aina itse teininä sen järkevimmän ja mukavimman repun?
Itseasiassa kyllä. Kesätöissä tienasin ja valitsin tilavan ja leveäolkaimisen repun. En sitä, mikä oli silloin "in"
T. 80-luvun nuori
Olen ihmetellyt näitä perseen päällä roikkuvia naruolkaimisia reppuja että kuka hullu tuollaisia ostaa lapsilleen? Repunhan kuuluu olla ylhäällä selässä ja olkainten leveät ja tukevat.
Mun tytär halus kans sellaisen. Pidin varmaan saman puheen minkä lisäksi se reppu jäi kauppaan. Kokemus olkalaukun ja yhden toisen repun kanssa opetti, että se ei oo pitkä hetki, ennen kuin sama lapsi tulee sanomaan, että: "Äiti mulla on niska kipee. Voidaanko ostaa parempi reppu?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin käy sääliksi. Oma äitini (rakas ja tosi hyvä äiti kylläkin) oli vähän samanlainen. En esimerkiksi varhaisteininä uskaltanut ostaa sellaisia muotivaatteita kuin halusin, koska äidillä oli aina aiheesta jotain mussutettavaa. Se juonsi siis juurensa äidin palavasta halusta kasvattaa tyttärensä itsevarmaksi naiseksi joka ei ulkonäköasioista niin piittaa. Siinä hän onnistuikin, ja kiitos siitä, mutta joskus mietin että oman teinini annan aikanaan pukeutua juuri niin kuin haluaa.
Käytännöllisyydestä viis, lapsille ja nuorille on erittäin tärkeää kuulua ryhmään ja omalta osaltaan se onnistuu pukeutumisen ja muun kulutuksen kautta. Vaikka asuvalinnat vanhemmista vaikuttaisivatkin hölmöiltä ja/tai epämukavilta.
Ps. Oma äitini tuli mieleen, koska aloituksen äidin saarnan motiivina ei todellakaan ollut tytön selän vahingoittuminen. Koska sellaista ei yksi jumppapussi saa aikaan millään. Reppu ärsytti häntä muuten vain.
Mun isä on samanlainen kuin sun äitis :D Aina oli jostain valittamista ja kaikki on turhuutta ja hömpötystä.
Itse olen koittanut oppia pois tuosta negatiivisesta ja umpimielisestä ajattelutavasta.
Meillä sama juttu viime vuosituhannella. Vaatteet ala-asteella aikuisten porkkanafarkkuja ja villapaitoja. Kengät talvella sellaiset hirviöt, toppajärkytys astronauttikengät. (eivät muodikkaat silloinkaan)
Limonaati eli linpsa/limpsa oli turhuutta ja äiti olisi voinut tehdä sitä kuulema lapselleen pieremällä sokerittoman karpalo/puolukkamehun sekaan kuplia. Tai olisin saanut itse pierrä itselleni sen paskamehun.
Puhelinta ei voinut saada ja sellainen tehtiin hauskasti samppoopurkista piirtämällä siihen nappulat. Ei naurattanut yhtään yläasteella, vaan tuntui nöyryyttävältä.
Sitten hän oli kovin ylpeä kun hänen lapsensa eivät koskaan kinunneet kaupassa mitään.
No ei kai kehdannut uskaltaa haluta tai tarvita mitään, kun hän olisi huutanut ja häpäissyt kaikkien nähden siellä kaupassa.
Rahaa olisi kyllä ollut oikeasti.
Vanhemmat jotka eivät halua tukea lapsensa integroitumista ikätovereidensa joukkoon samantyylisten vaatteiden avulla ovat tyhmiä. He eivät tajua kuinka tärkeää lapselle on se että on sosiaalisesti hyväksytty.
Lapset ja teinit ovat lapsia ja teinejä. He syrjivät ja eristävät erilaisia yksilöitä koulussa. Se on syrjitylle raskasta ja terveys menee siinä miljoona kertaa varmemmin pilalle kuin 20 euron nirunaru repulla.
Kuinka monta miljoonaa koulu kirjaa oppilailla nykyään on päivässä kannettavanaan? Max 6 kpl?
Kuinka pitkään sitä reppua selässä pidetään? Koko päiväkö yhteen soittoon?
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär halus kans sellaisen. Pidin varmaan saman puheen minkä lisäksi se reppu jäi kauppaan. Kokemus olkalaukun ja yhden toisen repun kanssa opetti, että se ei oo pitkä hetki, ennen kuin sama lapsi tulee sanomaan, että: "Äiti mulla on niska kipee. Voidaanko ostaa parempi reppu?"
Minullakin oli yläasteella niska kipeä. Se ei johtunut repusta vaan stressistä ja hartioiden jännittämisestä.
Jännitin hartioitani koko ajan koska minua kiusattiin koko ajan ja piti olla varuillaan. Kotonakin piti jännittää milloin alkaa mäkätys, räkätys ja sähisemällä sihinä.
Noita jumppapussi reppuja saa Wishiltä 1-2 € / kpl. Tilatkaa niitä nipullinen sieltä ja ostakaa cittarista se äitiä miellyttävä reppu. Sit pitäis kaikkien olla tyytyväisiä. Ihme nillittämistä muutaman euron takia.
Jumppakassina tuo toimii hyvin. Koulureppuna ei tietenkään. Eli sen voi ostaa liikuntatunteja ja harrastuksia silmällä pitäen, mutta mitään koulukirjoja sillä ei voi kantaa.