Kaupassa nähtyä, tytär halusi ostaa niken jumppapussi-tyylisen repun, hirveä valitus äidiltä
Äiti ei aluksi suostunut ostamaan sitä vaan alkoi pitää vuorisaarnaa kuinka "eihän tohon edes mahdu mitään, sun selkä menee paskaksi, toiko nyt on sitten sitä nykymuotia" lopulta osti sen ja vielä parkkipaikalla piti narinaa "no omapa on selkäsi minkä pilaat, kyllä huomaat kun täytät 30 että kannattiko" siis oikeasti, yksi reppu :D
Kommentit (39)
Oikeassahan äiti on. Noi jumppakassit hajoo,jos niihin laittaa jotain painavaa.
Miksi seurasit heitä parkkipaikalle asti kaupassa kyttäämisen lisäksi?
Oikeassahan tuo äiti oli. Painavat kirjat ja muut yhdistettynä naruolkaimiin ei todellakaan ole hyväksi selälle.
Ihan oikein äiti teki, varoitti lastaan tekemästä tyhmiä päätöksiä ja antoi sen jälkeen vastuuta omista päätöksistä. Lapsihan tuossa töpeksi kun ei kuunnellut.
Mäkään en tajua tuota muotia. Mun kolmos (kohta nelos-)luokkalainen lapsikin on kinunnut tuollaista ”jumppapussireppua”, kun kaikilla nykyään on sellainen.
En oo suostunut ostamaan. Parempi mun mielestä sellainen kunnon selkäreppu missä kirjat ja kännykät ym pysyvät siistinä ja ehjinä säässä kuin säässä.
Käytkö kaupassa vain stalkkaamassa ihmisiä? Vähän väliä pitkiä stooreja äitien ja lasten (usein tyttöjen) välisistä dialogeista. Yleensä äiti motkottaa ja lapsi aivan surkeana. Taidat rakastaa näitä tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en tajua tuota muotia. Mun kolmos (kohta nelos-)luokkalainen lapsikin on kinunnut tuollaista ”jumppapussireppua”, kun kaikilla nykyään on sellainen.
En oo suostunut ostamaan. Parempi mun mielestä sellainen kunnon selkäreppu missä kirjat ja kännykät ym pysyvät siistinä ja ehjinä säässä kuin säässä.
Kånken-hullu äiti.
Niinkuin tuo jumppapussireppu nyt olisi koko syyskauden kattava juttu. Olisi ostanut sen ja jonkun kunnollisen, eikö vaan joku persaukinen taas, ettei ole varaa ostaa kahta koululaukkua?
Nuohan on jo mennyttä aikaa. Nuoret käyttää nyt kangaskasseja. Tai ehkä se oli tämän kesän juttu. :D
Eihän siinä muuten mitään, mutta aika nopeesti joutuu varmaan ostaa uuden. Tietääkseni eivät ole koululaukkukäytössä kovin kestäviä.
Ymmärrän valituksen, jos tuollaista käyttää koulureppuna. Mutta meillä ainakin tuollaiset ovat kovassa käytössä, mulla on yksi juurikin "jumppapussina" tanssitunneille mennessä, tyttö käyttää yhtä treenikassina (mahtuu hyvin pelikengät, juomapullo ja muu tarvittava) sekä toista muuten vaan pikkureppuna vaikka kaupungilla.
Ymmärrän valituksen, jos tuollaista käyttää koulureppuna. Mutta meillä ainakin tuollaiset ovat kovassa käytössä, mulla on yksi juurikin "jumppapussina" tanssitunneille mennessä, tyttö käyttää yhtä treenikassina (mahtuu hyvin pelikengät, juomapullo ja muu tarvittava) sekä toista muuten vaan pikkureppuna vaikka kaupungilla.
Jotenkin käy sääliksi. Oma äitini (rakas ja tosi hyvä äiti kylläkin) oli vähän samanlainen. En esimerkiksi varhaisteininä uskaltanut ostaa sellaisia muotivaatteita kuin halusin, koska äidillä oli aina aiheesta jotain mussutettavaa. Se juonsi siis juurensa äidin palavasta halusta kasvattaa tyttärensä itsevarmaksi naiseksi joka ei ulkonäköasioista niin piittaa. Siinä hän onnistuikin, ja kiitos siitä, mutta joskus mietin että oman teinini annan aikanaan pukeutua juuri niin kuin haluaa.
Käytännöllisyydestä viis, lapsille ja nuorille on erittäin tärkeää kuulua ryhmään ja omalta osaltaan se onnistuu pukeutumisen ja muun kulutuksen kautta. Vaikka asuvalinnat vanhemmista vaikuttaisivatkin hölmöiltä ja/tai epämukavilta.
Ps. Oma äitini tuli mieleen, koska aloituksen äidin saarnan motiivina ei todellakaan ollut tytön selän vahingoittuminen. Koska sellaista ei yksi jumppapussi saa aikaan millään. Reppu ärsytti häntä muuten vain.
No eipä ole ainakaan kallis villitys, näytti olevan monessa paikassa peräti kympin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kånken-hullu äiti.
Hääh? 😲 Eipä löydy meidän taloudesta Kånkeniakaan. Ihan perus ”merkitön” reppu Prismasta. On muuten kestänyt 2 vuotta jo käytössä ja vieläkin kuin uusi.
En tajua noita enkä edeltävää kånken villitystä, eihän sinne ees mahdu koulukirjat!!!
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei aluksi suostunut ostamaan sitä vaan alkoi pitää vuorisaarnaa kuinka "eihän tohon edes mahdu mitään, sun selkä menee paskaksi, toiko nyt on sitten sitä nykymuotia" lopulta osti sen ja vielä parkkipaikalla piti narinaa "no omapa on selkäsi minkä pilaat, kyllä huomaat kun täytät 30 että kannattiko" siis oikeasti, yksi reppu :D
Oisko Juha Vuorisen vaimo ollut kyseessä. Tarttunut häneenkin nämä miehensä vuorisaarnat.
Ja tuota kassia ei kukaan lapsi/nuori taatusti osta siksi että se olisi jotenkin mukava kantaa, vaan tasan siksi kun "kaikilla muilla" on.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuota kassia ei kukaan lapsi/nuori taatusti osta siksi että se olisi jotenkin mukava kantaa, vaan tasan siksi kun "kaikilla muilla" on.
Tämäpä. Kaikkea muuta kuin mukavan näköinen kantaa
VUORIsaarnaa? Olet aivan pihalla.