Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa olla isosisko!

Vierailija
02.08.2018 |

Olla aina se äitihahmo (meillä äiti kuollut), vastuun kantaja, paha ihminen jos ei auta kun toistakaan ei kiinnosta, antava osa puoli joka asiassa. Olen niin kyllästynyt ja huijattu olo. Itse otan vastuuta ja autan ja tottakai vastavuoroisesti odotan sitä sitten toiselta mutta aina tulee märkää rättiä päin naamaa. Katkaisenko vaan välit niin vältyn pettymyksiltä?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olla aina se äitihahmo (meillä äiti kuollut), vastuun kantaja, paha ihminen jos ei auta kun toistakaan ei kiinnosta, antava osa puoli joka asiassa. Olen niin kyllästynyt ja huijattu olo. Itse otan vastuuta ja autan ja tottakai vastavuoroisesti odotan sitä sitten toiselta mutta aina tulee märkää rättiä päin naamaa. Katkaisenko vaan välit niin vältyn pettymyksiltä?

Lopeta ylisuorittaminen. Ei tuo muuten lopu. T: Isosisko myös

Vierailija
2/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit naulan kantaan! Olen kuullut aika monelta sivusta seuranneelta tuon saman😉 Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllästyttää olla samasta syystä tytär. Opettelin sanomaan ei.

Vierailija
4/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla huijattu? 

Vierailija
5/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
6/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla, ymmärrän sinua ap täysin!

Vierailija
7/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat pyytävät ahneesti. Pitävät saamaansa apua itsestäänselvyytenä.

Vierailija
8/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on mua 36 vuotta vanhempi ja aika vanha.

Jotkut vaan on semmoisia, kehtaavat pyytää.. Ja toiset niin tyhmiä että suostuvat kaikkeen.

Vierailija
9/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan on semmoisia, kehtaavat pyytää.. Ja toiset niin tyhmiä että suostuvat kaikkeen.

Ei välttämättä kyse ole tyhmyydestä. Jos on aina saanut osakseen tietynlaista kohtelua, niin ei ole helppoa alkaa yrittää muuttaa tuttuja rooleja.

Vierailija
10/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kyse ole tyhmyydestä. Jos on aina saanut osakseen tietynlaista kohtelua, niin ei ole helppoa alkaa yrittää muuttaa tuttuja rooleja.

Mutta tietoinen valinta se on aina.

Vierailija
11/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne minulla. En ole katkaissut välejä, mutta ottanut reilusti etäisyyttä. Ja sisarusten seurassa en enää passaa muita entiseen malliin, vaikka sitä yritettäisiinkin ehdotella ("sinähän voisit, jospa tekisit, pystyisitkö...").

Mikäli kieltäytyminen jostain suorilta käsiltä tuntuu hankalalta, niin sano noissa tilanteissa tarvitsevasi miettimisaikaa. On helpompi kieltäytyä, kun on ensin saanut rauhassa miettiä mistä pyynnöissä on kyse ja haluaako itse siihen suostua.

Vierailija
12/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos ei ole päässyt asian käsittelyssä niin pitkälle. Vasta kun ymmärtää mikä kurjan olon syynä on, niin tilannetta voi yrittää alkaa tietoisesti korjata. Eikä se siltikään usein ole helppoa.

Vierailija
13/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaanko ap:n luoksekin kylään samaan tapaan kuin lapsuudenkotiin? Ei ymmärretä olevansa vieraita talon sen sijasta ja se kiristää hermoja.

Vierailija
14/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos ei ole päässyt asian käsittelyssä niin pitkälle. Vasta kun ymmärtää mikä kurjan olon syynä on, niin tilannetta voi yrittää alkaa tietoisesti korjata. Eikä se siltikään usein ole helppoa.

Jaa niin jos toinen soittelee ja sanoo että tee tämä tai tuo tai lainaa rahaa ja sinä sanot että joo, minä teen. Itse siinä aiheuttaa itselleen pahan olon, ei se toinen. Kukin on itse vastuussa tunteistaan ja olostaan, ei kukaan muu.

Vierailija
15/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullaanko ap:n luoksekin kylään samaan tapaan kuin lapsuudenkotiin? Ei ymmärretä olevansa vieraita talon sen sijasta ja se kiristää hermoja.

" hei, mua todellakin suututtaa kun sä teet noin."

"meille ei voi nyt tulla, kun sä käyttäydyt täällä aina niin ikävästi"

Yms yms

Vierailija
16/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi autat?

Jos nuorempi sisaresi on aikuinen, anna hänen elää omaa elämäänsä.

Vai onko tämä sisarus vielä lapsi ja olet adoptoinut hänet?

Meillä on suvussa yksi auttajapersoona.

Valittaa kuinka raskasta se on ja kuinka kukaan ei arvosta. Selittää kuinka hänen on_aina_pitänyt_auttaa.

Kukaan ei edes halua apua, mutta mitkään kiellot ei auta kun yhden pitää päästä väkisellä auttamaan.

Hänen mielestään kukaan ei huolehdi eikä ajattele, siksi hänen täytyy, muiden puolesta.

Tämä kiristää välejä todella paljon.

Oikeasti. Ei. Ole. Pakko. Auttaa.

Lopeta se auttaminen.

Vierailija
17/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi autat?

Jos nuorempi sisaresi on aikuinen, anna hänen elää omaa elämäänsä.

Vai onko tämä sisarus vielä lapsi ja olet adoptoinut hänet?

Meillä on suvussa yksi auttajapersoona.

Valittaa kuinka raskasta se on ja kuinka kukaan ei arvosta. Selittää kuinka hänen on_aina_pitänyt_auttaa.

Kukaan ei edes halua apua, mutta mitkään kiellot ei auta kun yhden pitää päästä väkisellä auttamaan.

Hänen mielestään kukaan ei huolehdi eikä ajattele, siksi hänen täytyy, muiden puolesta.

Tämä kiristää välejä todella paljon.

Oikeasti. Ei. Ole. Pakko. Auttaa.

Lopeta se auttaminen.

Nämä auttajat, uhrautujat, marttyyrit, hakattavaksi jäävät, marttyyri äidit, jatkuvaa hyväksikäyttöä kokevat ovat maailman rasittavimpia tyyppejä.

He elävät siitä että saavat valittaa kuinka rankkaa heillä on.. Ja toiset säälivät, sen sijaan että joku sanoisi suoraan että vittu sä oot tyhmä.

Kukin on vastuussa omasta elämään, ei toisen, toisen ei kuulu koittaa toista tehdä onnelliseksi, ei uhraamalla, eikä uhriutumalla.

Vierailija
18/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon onkaan näitä kruunun kantajia, jotka tolkuttavat itselleen kuinka hyvä tyyppi mä olenkaan kun kestän tuota ihmistä elämässäni.

Vierailija
19/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap läheisriippuvainen?

Opettele sanomaan

En nyt ehdi

En nyt jaksa

En nyt pysty

Minulla on muita kiireitä

En voi lainata nyt rahaa

Nämä ovat oikein hyviä ja neutraaleja vastauksia avunpyyntöihin.

Kyllä se sisko (vai onko kyseessä veli) oppii itse asiansa huolehtimaan kun et ole koko ajan auttamassa.

Oletko koskaan kysynyt, miksi toista pitää niin paljon auttaa? Miksi hän ei pärjää ilman apua kun muutkin ihmiset pärjäävät?

Ei sitä nyt sentään kokonaan tarvitse välejä katkaista.

Vai tuntuuko sinusta siltä että olet tärkeä vain auttaessasi?

Vierailija
20/111 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap läheisriippuvainen?

Opettele sanomaan

En nyt ehdi

En nyt jaksa

En nyt pysty

Minulla on muita kiireitä

En voi lainata nyt rahaa

Nämä ovat oikein hyviä ja neutraaleja vastauksia avunpyyntöihin.

Kyllä se sisko (vai onko kyseessä veli) oppii itse asiansa huolehtimaan kun et ole koko ajan auttamassa.

Oletko koskaan kysynyt, miksi toista pitää niin paljon auttaa? Miksi hän ei pärjää ilman apua kun muutkin ihmiset pärjäävät?

Ei sitä nyt sentään kokonaan tarvitse välejä katkaista.

Vai tuntuuko sinusta siltä että olet tärkeä vain auttaessasi?

Tällaisten asioiden opetteleminen on usein pitkä prosessi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi