Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pullukka työkaveri kritisoi töissä (ali)painoani, sanonko esimiehelle?

Vierailija
01.08.2018 |

Pahoittelut, tämä tulee nyt pienessä tunnekuohussa kirjoitettua ja otsikkokin on hieman provosoiva tarkoituksella jotta moni avaisi tämän. Tapahtui siis töissä, olen nyt onneksi enää yksin jäljellä, mutta aiemmin meitä oli vuorossa kolme; minä, lisäkseni mies- ja naispuoliset työkaverit. Kaikki ollaan ikäryhmää 24-29v, joista minä nuorin.

Keskustelu sai alkunsa siitä, kun tuo se mies-työkaveri tarjosi meille kahdelle jotain mozzarellatikkuja tms. mitä oli tuonut mukaanaan töihin, en edes tarkkaan katsonut mitä ne olivat. Olin juuri syönyt iltaruokiksen päätteeksi donitsin ja olin ihan täynnä. Sanoin ihan kohteliaasti, että ei kiitos, kun juuri vedin ton donitsin ja on aika täysi olo. Tarjoaja ei ollut moksiskaan ja ei edes sanonut mitään. Sen sijaan toinen, se naispuolinen työkaveri kääntyi päin ja sanoi vaan ihan puskista "No niin kait kun sä et nyt ikinä syö edes mitään hehheh" silleen muka vitsaillen, mutta oikeasti se sävy oli aika v-mäinen. Miespuolinen työkaveri oli vaan hiljaa ja meni aika vaivautuneeksi.

Mäkin olin aluksi vaan, että no hehheh ja käännyin vain takaisin omalle työpisteelle päin ja ajattelin että ihan sama, noita "heittoja" kuulee kuitenkin aika usein ja vaikka ne ärsyttävät, en jaksa provosoitua niistä varsinkaan töissä.

Sen sijaan se jatkoikin inttämistään, että en varmasti edes syönyt mitään donitsia, tai syö ylipäätään mitään. Tässä vaiheessa olin jo ihan, että no mistäs nyt tuulee, kun aiemmin ei ole koskaan sanonut mitään vastaavaa ja tilanne oli aika kiusallinen. Mutta sanoin sitten vaan rauhallisesti, että kyllä söin donitsin ja aihetta vaihtaakseni kysyin olivatko maistaneet yksiä toisia donitseja mitä oli tullut myyntiin.

Sen sijaan se ihme jankkaus jatkui edelleen.
"Sä vissiin myös oksennat kaiken mitä syöt vai"

Ensinnäkään, kuka edes sanoo kellekään noin? Saati töissä? Muiden ihmisten edessä?

Tiedän olevani "muodoton lauta" ja mitä näitä nyt on, mutta silti todella epäkohteliasta sanoa yhtään kellekään mitään tuollaista. Toki sanoin ihan päin naamaa tämän saman ja myös se toinen miespuolinen työkaveri oli kuin puulla päähän lyöty ja oli myös aika vaivautuneen näköinen. Ja sitten toinen sanoi, että kuulemma vitsaili vaan, ja siihen sanoin ettei nyt ehkä kommentit mennyt ihan nappiin ja tuollainen kommentointi on aika loukkaavaa. Joo hehheh, eipä tosiaan paljoa naurattanut, mutta tyypillistä noiden ihmisten mielestä, että saavat sanoa mitä lystäävät ja muiden pitäisi ottaa kaikki shaiba vitsinä. Ei varmaan tarvitse sanoa, että tuo kommentoija oli itse hieman pullukka, vastaavia kommentteja en ole siis muussakaan yhteydessä koskaan kuullut muilta kuin itse hieman ylipainoisilta ihmisiltä ja aina vain naisilta.

No, nyt nuo molemmat ehtivät jo aika pian tuon jälkeen lähteä kotiin ja mietin, pitäisikö sanoa esimiehelle, vai ylireagoinko vaan? Oli siis aiheeton kommentti, en ole kontrolloinut syömisiäni koskaan tai laihduta tms. Olen vaan aina ollut tälläinen muodoton lauta.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon läski ja mun alipainoinen työkaveri kommentoi mun kokoani. Onko se sitten asiallista?

Ei, mutta ymmärrettävää :)

Vierailija
62/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että siinä vaiheessa kun kieltäydyit tarjotuista herkuista ja aloit puhua donitseista, olisko pullukkatyökaveri lukenut tilanteen eri tavalla? Että kieltäydyit tarjoilusta, että paheksut niitä jotka ei, ja aloit sitten vielä ilkkua, miten se pullukka ottaa nyt herkkuja ja on vissiin kaikki donitsimautkin jo tuttuja, uudet ja vanhat...

Miten saat seuraavasta muodostettua ilkkumista: ap itse kertoi syöneensä illallisen päätteeksi jälkiruuaksi donitsin. Siis ap söi. Eikä niin että ap sanoi työkaverille ilkkuen miksi tämä oli syönyt donitsin tai jotain muita herkkuja. Sen jälkeen ap kysyi olivatko muut koskaan maistaneet jotain toisia donitseja. Kysymys oli siis myös sille toiselle työkaverimiehelle, pilkkasiko ap häntäkin kun hänenhän ne tarjottavat oikeastaan olivat? 

Ottaisiko joku oikeasti nokkiisi töissä, jos sanoisin sinulle etten juuri nyt jaksa syödä sipsejä kun vedin juuri omarmunkin ja kysyisin sen jälkeen, onko kukaan muu muuten maistanut niitä fazerin uusia salmiakkimunkkeja? En näe tuossa mitään epäkohteliasta, joten huolestuttavaa kuulla, että joku toinen ottaisi tuollaisen ilkkumisena kun siinä ei tosiaan ollut mitään pahaa ketään muuta keskustelijaa kohtaan vaan se oli ihan aiheeseen liittyvä kysymys.

Meillä on vain ap:n kertomus. Todennäköisesti hän ei kertoisi vaikka olisi vähän tsoukkaillut siinä donitsijutussakin, esim huvittaakseen sitä kolmatta paikalla ollutta tai ihan ilkeyttään. Niin pahasti se pullukka otti itseensä että siksi mietityttää kyllä miten vuorovaikutus oikein meni. Mutta toki on mahdollista että pullukka oli vain urpo, joten ehkä esimiehelle kertomiseen voisi käyttää jotain muitakin esimerkkejä, ettei yhtä riitaa vain lähde kertomaan. Jos siis pullukka on urpo, jotain muutakin ongelmaa varmasti ollut.

Ehkei sinunkaan kannata lähteä keksimään jotain, mitä ei ole koskaan välttämättä tapahtunut. Miten nyt ap onkin tässä yhtäkkiä se kiusaaja? Koska sanoi syöneensä sen donitsin? Voi luoja. Eihän tässä uskalla enää kohta puhua ruuasta tai ruokailusta töissä ollenkaan, jos joku on heti kehittelemässä ihan viattomasta sanomisesta jotain ilkkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tilanne on poikkeuksellinen, niin en menisi esimiehelle valittamaan. Puuttuisin toki heti alkuunsa, jos tyyppi vielä alkaisi huomauttelemaan, että tällaiset kommentit ovat todella asiattomia ja nyt on hyvä hetki lopettaa toisten ihmisten ulkonäöllä "vitsailu".

Mikäli tyyppi on ennenkin samasta aiheesta sulle huomautellut tai jatkaa sitä tiukasta lopettamispyynnöstä huolimatta, kerrot ilman muuta esimiehelle. Tuollainen on täysin epäasiallista, epäammatillista ja myöskin erittäin epävitsikästä kommentointia eikä sitä tarvitse sietää. Vaikka oletkin nuori, myös sinulla on oikeus työrauhaan. Pidä puolesi rohkeasti mutta älä sorru samaan typeryyteen kuin työkaverisi.

Tällainen neuvo keski-ikäiseltä lihavalta tädiltä! Tsemppiä! 😊

Vierailija
64/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nämä "sanon vain asiat suoraan" -tyypit ovat oikeasti hirveimpiä. Tuolla niin sanotulla rehellisyydellä ja suoruudella voidaan ladella vaikka mitä p*skaa, ja jos joku loukkaantuu, niin oli vaan tietenkin herkkähipiäinen tai ei kestä totuutta yms. yms.

Mä mainitsisin tästä esimiehelle ihan asiallisesti. Jos sulla on fiksu esimies, niin osannee hoitaa tilanteen diplomaattisesti - niin, että tämä "räväkkä" nainen ei sitten jatkossa rupea sua kyräilemään... Näitäkin on nähty. Tosin vaikuttaa sellaiselta tapaukselta, että ei välttämättä oikein ota mitään em. kritiikkiä vastaan kovin kypsästi. Mutta peukut pystyssä täällä että saat/te jutun taputeltua, ja että tällaisia heittoja ei enää vastaisuudessa tarvitsisi kuulla! :)

Olin itse parinkympin alkupuolella alipainoinen - en mitenkään sairas, ei ongelmia ruoan kanssa, en ollut nirso tms., mutta painoa ei vain kertynyt ja olin yksinkertaisesti pieniruokainen. Sain jatkuvasti kuulla todella inhottavia kommentteja ulkonäkööni liittyen, AINA naisten suusta, ja AINA sellaisten vähän isompikokoisten toimesta. Läheteltiin jotain mukahauskoja linkkejä netin hupisivustoille, joissa ladeltiin syitä siihen, miksi vain muodokkaat naiset ovat OIKEITA naisia; heitettiin "tosi hauskaa" läppää siitä, että eihän mua kukaan edes katsele, kun ei ole katseltavaakaan, hehehe! Kun oli (ja on yhä) nimittäin pienet tissit! Voi että kun nauratti! Ja eihän musta saa miehet edes otetta, kun kylkiluut vaan paistaa! Huhahaha!

Mulla oli vuosia tosi hankala suhde omaan kroppaani, koska en pitänyt siitä että olin tosi hoikka, ja nämä kateellisten (sori vaan, mutta sitähän he olivat...) jatkuvat herjat eivät tosiaankaan auttaneet. Nyt kolmenkympin paremmalla puolella olin vihdoin sinut itseni kanssa, ja olen todella tarkka siitä, että en sano yhtään kenellekään mitään ulkonäköön liittyvää - ellei se ole jokin sellainen kommentti, jota ei voi ymmärtääkään väärin. Asiatonta on kenen tahansa ulkonäön arvostelu. Ihmiset ihmisinä, en koe asiakseni kohdella ketään eriarvoisesti heidän painonsa tai minkään muunkaan ulkoisen seikan vuoksi.

Vierailija
65/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaiset ihanat ihmiset onnistuu pilaamaan ja myrkyttämään minkä tahansa työpaikan, koska mulla on oikeus loukkaantua kaikesta, huomatkaa minut nyt edes jotenkin!

Sen sijaan että kuittaisit toisen möläytykset kintaalla, sinun pitää oikein pohtia josko esimiehelle kantelisi. Voi kun Suomeen tulisi sota, ehkä tämä maa vielä pelastuisi kaikenmaailman individualismi pskalta ja mielenterveysongelmien kehittämiseltä.

Taidat itse olla möläyttelijä. Ap:han sitä paitsi vastaa pohtii JOSKO siis sanoisi edes esimiehelle mitään. Toistaiseksi rauha maassa, joten älähän hermostu siellä ;)

Vierailija
66/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että siinä vaiheessa kun kieltäydyit tarjotuista herkuista ja aloit puhua donitseista, olisko pullukkatyökaveri lukenut tilanteen eri tavalla? Että kieltäydyit tarjoilusta, että paheksut niitä jotka ei, ja aloit sitten vielä ilkkua, miten se pullukka ottaa nyt herkkuja ja on vissiin kaikki donitsimautkin jo tuttuja, uudet ja vanhat...

Miten saat seuraavasta muodostettua ilkkumista: ap itse kertoi syöneensä illallisen päätteeksi jälkiruuaksi donitsin. Siis ap söi. Eikä niin että ap sanoi työkaverille ilkkuen miksi tämä oli syönyt donitsin tai jotain muita herkkuja. Sen jälkeen ap kysyi olivatko muut koskaan maistaneet jotain toisia donitseja. Kysymys oli siis myös sille toiselle työkaverimiehelle, pilkkasiko ap häntäkin kun hänenhän ne tarjottavat oikeastaan olivat? 

Ottaisiko joku oikeasti nokkiisi töissä, jos sanoisin sinulle etten juuri nyt jaksa syödä sipsejä kun vedin juuri omarmunkin ja kysyisin sen jälkeen, onko kukaan muu muuten maistanut niitä fazerin uusia salmiakkimunkkeja? En näe tuossa mitään epäkohteliasta, joten huolestuttavaa kuulla, että joku toinen ottaisi tuollaisen ilkkumisena kun siinä ei tosiaan ollut mitään pahaa ketään muuta keskustelijaa kohtaan vaan se oli ihan aiheeseen liittyvä kysymys.

Meillä on vain ap:n kertomus. Todennäköisesti hän ei kertoisi vaikka olisi vähän tsoukkaillut siinä donitsijutussakin, esim huvittaakseen sitä kolmatta paikalla ollutta tai ihan ilkeyttään. Niin pahasti se pullukka otti itseensä että siksi mietityttää kyllä miten vuorovaikutus oikein meni. Mutta toki on mahdollista että pullukka oli vain urpo, joten ehkä esimiehelle kertomiseen voisi käyttää jotain muitakin esimerkkejä, ettei yhtä riitaa vain lähde kertomaan. Jos siis pullukka on urpo, jotain muutakin ongelmaa varmasti ollut.

Ehkei sinunkaan kannata lähteä keksimään jotain, mitä ei ole koskaan välttämättä tapahtunut. Miten nyt ap onkin tässä yhtäkkiä se kiusaaja? Koska sanoi syöneensä sen donitsin? Voi luoja. Eihän tässä uskalla enää kohta puhua ruuasta tai ruokailusta töissä ollenkaan, jos joku on heti kehittelemässä ihan viattomasta sanomisesta jotain ilkkumista.

Eli olet sitä mieltä että ap:n on mentävä heti ma esimiehen puheille (pahimmassa tapauksessa nolaamaan itsensä)? Siihenhän hän kysyi neuvoa. Ja täällä yritetään neuvoa, että mieti vielä, ja että ootko varmasti itse puhdas pulmunen asiassa jne. Miksi näitä eri puolia ei sais pohtia, siis kehottaa ap:ta pohtimaan?

Vierailija
67/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaiset ihanat ihmiset onnistuu pilaamaan ja myrkyttämään minkä tahansa työpaikan, koska mulla on oikeus loukkaantua kaikesta, huomatkaa minut nyt edes jotenkin!

Sen sijaan että kuittaisit toisen möläytykset kintaalla, sinun pitää oikein pohtia josko esimiehelle kantelisi. Voi kun Suomeen tulisi sota, ehkä tämä maa vielä pelastuisi kaikenmaailman individualismi pskalta ja mielenterveysongelmien kehittämiseltä.

No tälleenhän ne mielenterveysongelmat pikkuhiljaa kehittyy, että ei puututa kiusaamiseen ja nälvimiseen, vaan niellään vain kaikenlaista paskaa kiusaajilta. Ei alistua näiden mulkeroiden kettuiluun!

Vierailija
68/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä että ap:n on mentävä heti ma esimiehen puheille (pahimmassa tapauksessa nolaamaan itsensä)? Siihenhän hän kysyi neuvoa. Ja täällä yritetään neuvoa, että mieti vielä, ja että ootko varmasti itse puhdas pulmunen asiassa jne. Miksi näitä eri puolia ei sais pohtia, siis kehottaa ap:ta pohtimaan?

Jos jotain vihaan niin näitä "Eli sinä sitä sinä tätä". Hatusta revitään jotain p*skaa ja laitetaan toisen suuhun, millä oikeudella? 

Tässäkään tuo kommentoitu ei ehdottanut mitään tuonsuuntaista. Ei mitään.

-ohis

Vierailija
69/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Mitä mä luin, siis onko fazerilla oikeasti jotain salmiakkimunkkeja olemassa vai oliks tää vaan joku päästäheitto?

Vierailija
70/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Mitä mä luin, siis onko fazerilla oikeasti jotain salmiakkimunkkeja olemassa vai oliks tää vaan joku päästäheitto?

Eiks joskus ollut ainakin se halloween munkki, jossa oli salmiakkia sisällä? En ole itse salmiakin ystävä joten en tiedä onko niitä enää. :D

Vierailija
71/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo vaikee arvata mikä tän keskustelun päällimmäinen tarkoitus oli...

Vierailija
72/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. Jos ei ole hormooni ehkäisyä käytössä en liho millään ja kuulen olevani anorektinen, pulkan naru, Lauta, latta, kuvottavan laiha, luuviulu, 'kuka nyt haluaisi panna kahden luun väliin, ei tuollainen oikeasti viehätä ketään, hyi v**tu noita sun selkänikamia yms törkeää. Ja kun tällainen hormoonallinen ehkäisy on turpoan 2 kk 10 kg ja kuulen vinoilua: onko nyt tullu syötyä, sitä on sitten istuttu ja käsi seilannut naaman ja kulhon väliä, kamala ku olet lihonut, ootko kuullut kiinteytyksestä, selluliittia näkyvissä, kylläpäs olet roteva, pitäiskö ruveta laihduttamaan, onko tuo kaksoisleuka, tän täytyy johtua hiilareista, kasvissyöjät ei ole koskaan lihavia yms. Itse en stressaa painostani mutta muita se häiritsee näemmä paljonkin, niin tai näin aina joku valittaa, sen lisäksi osa valittaa aina olit mitä vain. Joten olen tullut siihen tulokseen että kun en itse asiaa mieti ja liikun jos ahdistaa, syön kun tekee mieli mitä tekee mieli niin minulla on aikaa muille murheille. Mielestäni olen kaunis laihana ja pulleana. Pituutta 171 ja paino on 43-74 iso on haarukka mutta ei se minua ole häirinnyt.

Vierailija
73/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein pärjäätte elämässä kun tuollainenkin pieni kuittailu kaataa maailman? Pitäs vähän selkärankaa kasvattaa tai jäädä kotiin nyhjöttään loppu elämäksi, niin ei tarvi pelätä että kukaan v*ttuilee. Sellasta se vaan tässä elämässä on, vahvat pärjää ja loput voi heittää vaikka kaloille ruuaksi.

Kyllä tässä maailmassa lihavia haukutaan miljoona kertaa enemmän kuin laihoja. Laihuutta ihannoidaan aina. Joten ihan helppoa sullakin AP on olla verrattuna lihaviin ihmisiin. Mieti sitä läskiä joka sua haukkui. Varmasti saanu elämässään kuulla paljonkin kettuilua painostaan ja sinä itket yhdestä pienestä tsoukista. 

Se, että "lihavia haukutaan enemmän" ei tarkoita sitä, etteikö yksittäisen laihan ihmisen kokemus tai yksittäinen kerta voisi olla erityisen raaka ja asiaton. Lisäksi ominaista on, että leimataan "sairaaksi". Toki "läskittely" on yleisempää, mutta...

Tässä vielä muutama termi, joiden keksijät ovat varmasti hemmetin ylpeitä itsestään... Siis jos et keksi, miten laihuutta voidaan haukkua:

- sellanen tuulen n*ssima

- pakkasen r*iskaama pulkannaru

- kiinalainen pikkupoika

- vain piilo homot ja piilo p*dofiilit tykkää tollaista

- yritätsä olla joku supermalli

- oot sairas *diagnoosi tähän*

- hyi / hui / ei oo ees p*rsettä!!!

Listaahan seuraavaksi millä nimillä lihavaa haukutaan. Ei kun, hetkinen, ei riitä tila.

Vierailija
74/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se vaan jännä juttu tällanen, kun pullukoilla pitäis olla joku etuoikeus aukoa päätään laihoille. Kerran sain kuunella myös taas kerran sitä "saisit syödä vähän enemmän" ja ihan pokkana vastasin takaisin, että "joo ja sä saisit syödä vähän vähemmän". Toisella oli ilme ihan :O niinku ei olis yhtään odottanut moista vastausta. Ilmeisesti ovat sitten niin pihalla, etteivät ymmärrä että yhtä loukkaavaa se voi olla laihallekin.

Vierailija
75/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa että: uskon työkaverisi pitävän sinua uhkana. Ehkä asemalleen töissä konkreettisesti tai henkisessä hierarkiassa.

Vierailija
76/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut lihavat luulevat tuollaista myös kieroutuneeksi kehuksi.

Vierailija
77/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on noita ikäviä nimittelykommentteja: missä ihme porukoissa te liikutte? Ei normaali-ihmiset, järkevät ja sivistyneet käytä tuollaista kieltä. Jos jossain pubeissa teille noita pulkannarujuttuja öristään, ehkä kannattaa tarkistaa sitä oleskelupaikan järkevyyttä jo muutenkin. Jos taas kaveripiirissä, samoin tuskin siinä porukassa kannattaa enää notkua.

Jos taas kyse jostain mitä sanottiin yläasteella: unohda! Siinä vaiheessa sanotaan kaikille ikäviä asioita mutta kun ei enää yläasteen jälkeen tarvii moisten louskuttajien kanssa olla tekemisissä niin jääköön ne jututkin mielestä. Näin ainakin itse oon toiminut.

Vierailija
78/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon läski ja mun alipainoinen työkaveri kommentoi mun kokoani. Onko se sitten asiallista?

Ei, mutta ymmärrettävää :)

Yhtä ymmärrettävää kun alipainosta huomauttaminen on.

Vierailija
79/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein pärjäätte elämässä kun tuollainenkin pieni kuittailu kaataa maailman? Pitäs vähän selkärankaa kasvattaa tai jäädä kotiin nyhjöttään loppu elämäksi, niin ei tarvi pelätä että kukaan v*ttuilee. Sellasta se vaan tässä elämässä on, vahvat pärjää ja loput voi heittää vaikka kaloille ruuaksi.

Kyllä tässä maailmassa lihavia haukutaan miljoona kertaa enemmän kuin laihoja. Laihuutta ihannoidaan aina. Joten ihan helppoa sullakin AP on olla verrattuna lihaviin ihmisiin. Mieti sitä läskiä joka sua haukkui. Varmasti saanu elämässään kuulla paljonkin kettuilua painostaan ja sinä itket yhdestä pienestä tsoukista. 

Se, että "lihavia haukutaan enemmän" ei tarkoita sitä, etteikö yksittäisen laihan ihmisen kokemus tai yksittäinen kerta voisi olla erityisen raaka ja asiaton. Lisäksi ominaista on, että leimataan "sairaaksi". Toki "läskittely" on yleisempää, mutta...

Tässä vielä muutama termi, joiden keksijät ovat varmasti hemmetin ylpeitä itsestään... Siis jos et keksi, miten laihuutta voidaan haukkua:

- kiinalainen pikkupoika

Listaahan seuraavaksi millä nimillä lihavaa haukutaan. Ei kun, hetkinen, ei riitä tila.

Ja pointti oli? Minun pointtini oli stimuloida mielikuvitustanne, kun joillakin näytti olevan sellainen olettamus, että tässä toisessa ääripäässä saa pelkkää suitsutusta ja glooriaa osakseen. Ja että on ikään kuin jopa "ansaittua" jos silloin tällöin saa hieman ikävämmänkin kommentin. Ja tässä halusin mainita muutaman hyvin sairaan mutta todellisen tavan.

En edes lähde kilpailemaan, kenen kropasta voi vääntää enemmän kommentteja. Koska se ei ole pointti.

Mutta kaikkien läskityelyjen ja maavalaskommenttien ohessa minusta ihan aidosti tuntuu siltä, että alipainoisia kohtaan osoitettu paikka tunkeutuu paljon syvemmälle mielen tai kropan sisään. Tai käsittelee seksielämäämme tai kohdistuu jopa mieskumppaniimme. Ylipainoiselle pilkka koskee useimmin ulkomuotoa tai oletettua ruokavaliota.

Vierailija
80/112 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kiinalainen pikkupoika

Ja pointti oli? Minun pointtini oli stimuloida mielikuvitustanne, kun joillakin näytti olevan sellainen olettamus, että tässä toisessa ääripäässä saa pelkkää suitsutusta ja glooriaa osakseen. Ja että on ikään kuin jopa "ansaittua" jos silloin tällöin saa hieman ikävämmänkin kommentin. Ja tässä halusin mainita muutaman hyvin sairaan mutta todellisen tavan.

En edes lähde kilpailemaan, kenen kropasta voi vääntää enemmän kommentteja. Koska se ei ole pointti.

Mutta kaikkien läskityelyjen ja maavalaskommenttien ohessa minusta ihan aidosti tuntuu siltä, että alipainoisia kohtaan osoitettu paikka tunkeutuu paljon syvemmälle mielen tai kropan sisään. Tai käsittelee seksielämäämme tai kohdistuu jopa mieskumppaniimme. Ylipainoiselle pilkka koskee useimmin ulkomuotoa tai oletettua ruokavaliota.

Ai lihavien mieskumppaneista ei sanota et niillä on läskifetissi? Tai että miten lihavien miehet pystyy edes löytämään pil lun kaiken sen läskin alta? Näät asiat todella yksipuolisesti tai sit elät jossain ihan toisessa maailmassa.