Jos olet sairaalassa osastolla niin mitä olet tänään saanut iltapalaksi?
Leipää? Millaiset päälliset? Kananmuna? Jogurtti? Joku hedelmä? Mitä juomaksi?
Mitä sait aamiaiseksi?
Entäs lounas ja päivällinen?
Ei tarvi kaikkiin vastata jos et jaksa. Kiinnostaa erityisesti aamiainen ja iltapala. Kiitos.
Kommentit (15)
Täytetyn sämpylän, jogurtin, mandariinin ja teetä sain. Päivällisellä oli kalaseljankaa, lounaalla makaronilaatikkoa ja salaattia, jälkiruoka hedelmärahkaa. Aamulla osastolle tuodaan iso saavi paria erilaista puuroa, lisäksi perus leipää, hedelmää, raejuustoa..
En ole osastolla mutta joitain vuosia sitten kun olin sain iltapalaksi yleensä sämpylän + siihen voinokareen, mustikkajogurtin, keitetyn kananmunan ja teetä. Iltapala oli mun lempiateria osastolla. Söin sängyssä.
Sairaalaruoka on todella perusruokaa. Sellaista mitä kouluissakin on. Ei vahvoja mausteita, edullista mutta aivan laadukasta suurkeittiöruokaa.
Voi valita ruokavalion ja kertoa toiveet esim. juomista. On vegaanista, kasvisruokaa, pescokasvisruokaa, sekaruokaa, kihti/munuais/runsasproteiininen jne jne. vaihtoehtona tilata osastoruokailuun. Hyvin on asiat meillä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole osastolla mutta joitain vuosia sitten kun olin sain iltapalaksi yleensä sämpylän + siihen voinokareen, mustikkajogurtin, keitetyn kananmunan ja teetä. Iltapala oli mun lempiateria osastolla. Söin sängyssä.
Saako valita syökö sängyssä vai jossain ruokasalissa?
Mä tarjoilen sairaalassa, erikoissairaanhoidon akuuttiosastoilla, ja tilailen sinne ne iltapalat. Dieetit määräävät mitä kenellekin tarjoillaan, perusvalikoim on leipä+päälliset/jogurtti/mehukeitto/hedelmät. Teetä, kaakaota, mehua, maitoa, joillain osastoilla vichy ja limsa. Näitä osastoja ei kannata kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ruoka tuodaan huoneeseen ja syödään vuoteessa vuodepöydän avulla tai noustaan sängynreunalle istumaan ja pöytä käännetään siihen (osastoilla lähes aina sellainen käänneltävä pöytälevy joka sängyn vieressä). Joillain osastoilla on päiväsaleja, missä voi syödä. Etenkin osastot joilla viivytään pitkään, niin kuin kuntoutusosastot.
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjoilen sairaalassa, erikoissairaanhoidon akuuttiosastoilla, ja tilailen sinne ne iltapalat. Dieetit määräävät mitä kenellekin tarjoillaan, perusvalikoim on leipä+päälliset/jogurtti/mehukeitto/hedelmät. Teetä, kaakaota, mehua, maitoa, joillain osastoilla vichy ja limsa. Näitä osastoja ei kannata kadehtia.
Ai joo, joillakin on iltakahvitkin. Multa saa reilun iltapalan, ellei esteitä ole, varsinkin päivystyksestä tulevat ovat usein olleet jopa 18 h syömättä.
Jos ei ole voimia syödä, saa nenämahaletkun kautta litkua, jossa on kaikki tarpeellinen ihmiselle. Jos ei lainkaan pysty vatsan kautta saamaan ravintoa, saa suoneen tiputuksena erikoisravintovalmistetta, jossa on aminohappoja, rasvoja, kaikkea sellaista että selviää - kunnes vatsa voi taas vastaanottaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole voimia syödä, saa nenämahaletkun kautta litkua, jossa on kaikki tarpeellinen ihmiselle. Jos ei lainkaan pysty vatsan kautta saamaan ravintoa, saa suoneen tiputuksena erikoisravintovalmistetta, jossa on aminohappoja, rasvoja, kaikkea sellaista että selviää - kunnes vatsa voi taas vastaanottaa ruokaa.
Olen ollut iv-ruokinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko kysyä minkä vuoksi tarvitsit sitä? Itse törmäsin asiaan elinsiirto-osastolla munuais- ja haimasiirron jälkeen. Rankkoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olin niin huonovointinen että söin kaikki ateriat sängyssä. En tiedä olisiko ollut vaihtoehtoa. Oli kiva syödä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko kysyä minkä vuoksi tarvitsit sitä? Itse törmäsin asiaan elinsiirto-osastolla munuais- ja haimasiirron jälkeen. Rankkoja asioita.
Iv-käytöstä johtuvan sepsiksen takia teholle iv-ruokintaan (kyllä.)
Kuivaa leipää, minkä nieleminen sattuu kurkkuun. Kuivaa juustoa päälle. Teetä ja jogurtti. Hämeenlinnassa.
Just juttelin omaisen kanssa, joka oli äsken saanut iltapalan. Oli saanut kaurajugurtin, kun hänelle ei maitotuotteet sovi. Mutta siitäkin menee mahasekaisin. Muuten en tiedä.