Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
Isovanhemmat olivat maanviljelijöitä tai tehdastyöläisiä, kai kansakoulu oli käytynä.
Isä sähköasentaja ja äiti siivooja, isä ammattikoulun käynyt ja mutsi jättänyt kesken lyseon, kun allekirjoittanut yllätti.
Itsellä on amk-tutkinto ja vakituinen "paperi"työ.
Isän isä: Maanviljelijä
Isän äiti: Maanviljelijä
Äidin isä: Metsätyönjohtaja
Äidin äiti: Kotiäiti / pienviljelijä (marjoja, omppuja, juureksia, piti yleensä yhtä lehmää ja sikaa)
Isä: Elektroniikkainsinööri
Äiti: Vahvavirtainsinööri
Isovanhemmat pienviljelijöitä ja isä tehdastyöläinen ja äiti kotiäiti sekä postinjakaja. Kansakoulupohja, lisäksi äiti kävi talouskoulun ennen naimisiin menoa.
Isän puoleiset isovanhemmat:
ukki - torppari, myöhemmin sekatyömies ja pienviljelijä, muutama vuosi kiertokoulua
mummi - piika, myöhemmin pientilan emäntä, muutama vuosi kiertokoulua
äidin puoleiset isovanhemmat:
isoisä - suurtilallinen, agronomi
isoäiti - suurtilan emäntä, oppikoulu ja emäntäkoulu
Isä - sekatyömies, mm muurari, metsuri, kirvesmies, kansakoulu
äiti - kotiäiti, kansakoulu
minä - asiantuntijatyö, virka, yliopisto- ja ammattikorkeakoulututkinnot
Isän isä, työkalu-seppä (yrittäjä), näyttelijä ja teatteriohjaaja.
Isän äiti, kahvilan pitäjä (yrittäjä)
Äidin isä, reviisori (tilintarkastaja).
Äidin äiti, kotiäiti.
Isä, insinööri.
Äiti, kirjastonhoitaja.
Isoäiti oli mielenterveyshoitaja, isoisä ilmeisesti pianisti ja musiikinopettaja. En ole koskaan tavannut, vaikka elossa onkin.
Äitini parturi-kampaaja ja isäni radiossa töissä, en tarkemmin tiedä mitä tekee.
Ainiin unohdin isän vanhemmat. Isoisä puuseppä ja isoäiti oli kirjastonhoitaja.
Isän vanhemmat maanviljelijöitä ja pappa seppänä tarvittaessa, mummo kirjoitti runoja tilauksesta
Äidin vanhemmat maanviljelijöitä ja sivutoimena rakennusmies
Isä maanviljelijä, äiti sihteeri. Äiti ainut, jolla on konttorikoulupohja, muut itseoppineita.
Meistä lapsista kukaan ei ole maanviljelijä, vaan kaikki korkeakoulutettuja maistereita.
Äidin vanhemmat: Äiti oli ompelija ja isän ammatti ei vain muistu mieleeni. Enoni siitä yksi päivä mainitsi mutta nyt ei minun aivot pelaa :D
Isän vanhemmat: Isä rekkakuski(vielä nykyyänkin vaikka saisi jo olla eläkkeellä) ja äidistä ei mitään käryä(luultavasti ollut aika paljon työtön koska on paatunut juoppo kuten siskonsa)
Äiti: Käynyt sähköpuolen alaa ja ollut töissä meijerillä nykyisin lastenhoitajana.
Isä: Käynyt ammattikoulun takennuspuolen mutta tekee nykyisin töitä jossain varikolla
Äidin puolen isovanhemmat oli molemmat tehtailijoita. Ei oikein mitään koulutusta sen aikaisten pakollisten lisäksi (isoisä s. 1894 ja isoäiti 1914). Isoäiti kävi jotain yliopisto-opintoja leskeydyttyään ja yrittämiseen liittyviä kursseja.
Isän isä, s. 1897 oli VR:llä asemapäällikkö (koulutuksena virkamiestutkinto ja merkonomi kauppakoulusta), isoäiti s. 1897 oli kotirouva, käynyt lähinnä kai ”pakolliset koulut” (tästä ei enempää tietoa) ja Viipurin vapaata taidekoulua.
Ai niin. Äiti on yo-merkonomi ja isä insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Äidin puolen isovanhemmat oli molemmat tehtailijoita. Ei oikein mitään koulutusta sen aikaisten pakollisten lisäksi (isoisä s. 1894 ja isoäiti 1914). Isoäiti kävi jotain yliopisto-opintoja leskeydyttyään ja yrittämiseen liittyviä kursseja.
Isän isä, s. 1897 oli VR:llä asemapäällikkö (koulutuksena virkamiestutkinto ja merkonomi kauppakoulusta), isoäiti s. 1897 oli kotirouva, käynyt lähinnä kai ”pakolliset koulut” (tästä ei enempää tietoa) ja Viipurin vapaata taidekoulua.
Isovanhemmat maanviljelijöitä. Isä upseeri ja äiti lastenhoitaja. Itse olen akateemisesti koulutettu maajussi.
Isovanhemmat: kotiäiti, bussikuski (muista ei tietoa)
Vanhemmat: tehdastyöntekijä, kaupan kassa
Minä menin yliopistoon. ☺
N24
Isä on Metsänhoitoyhdistyksellä metsänparannusesimiehenä
Äiti on sairaanhoitaja (tällä hetkellä jollain sairaslomalla)
Isän isä on maanviljelijä, lisäksi muistan olleen K-Raudalla kun olin lapsi
Isän äiti oli maatilan emäntä
Äidin isä oli ainakin talonmies
Äidin äiti on ollut ainakin Suomen trikoolla töissä 🤔
Isän isä sekatyömies, äiti tehtaassa töissä.
Äidin vanhemmat pientilallisia.
Isä eläköityi vakuutusalalta, äiti oli tehtaassa töissä.
Äiti oli opettaja ja isä maanviljelijä. Isovanhemmat: äidinpuoleinen isoisä oli mahkatehtaalla töissä ja mummu kotiäiti ja isänpuoleinen isoisä oli maanviljelijä ja mummu emäntä.
Äiti on sairaanhoitaja ja hevosyrittäjä. Isä oli eläessään ilmeisesti metallimies, en tarkkaan tiedä. Isovanhemmista löytyy opettajia, journalisteja ja maanviljelijöitä.
Äidinäiti: oikolukija sukumme perustamassa lehdessä.
Äidinisä: toimittaja samaisessa lehdessä. Myöhemmin lavastaja ruotsalaisessa teatterissa Helsingissä ja radiotoimittaja.
Äitini: toimittaja.
(minä: toimittaja) :)
Äidin vanhemmat: muurari ja kotiäiti (ennen avioitumista kahvilatyöntekijä); koulutus kierokoulu (isoisä) ja kansakoulu (isoäiti)
Isän vanhemmat: armeijan palveluksessa ja kotiäiti; molemmilla kansakoulu
Äiti: ompelija; kansakoulu ja pukuompelukurssi. Isäpuoli: kuorma-autoilija; kansakoulu
Isä (biologinen): armeijan palveluksessa; kansakoulu