Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
Isovanhemmat: kotirouvia ja seppä ja poliisipäällikkö.
Vanhemmat: talouspäällikkö ja lakimies
Molemmat vanhemmat kehitysvammaisten ohjaajia.
Äidin isä sodassa sokeutunut mies, teki harjoja mutta luulen että rahat leipään tuli ihan korvauksista. Äidin äiti hoiti maatilan työt kotona.
Isän isä myöskin maanviljelijä, isän äiti sen lisäksi postinkantaja.
Isän puolelta: isoisä nuoruudessaan näyttelijä, myöhemmin huoltamolla joku tyyppi, isoäiti palkanlaskija
Äidin puolelta: isoisä varastohommissa pikkupomona, isoäiti sihteeri
Äiti lastentarhanopettaja, isä IT-manageri
Itse opiskelen ja teen satunnaisia töitä milloin missäkin :,D Tavoitteena joku sosiopoliittinen työ ja eläintenhoitajan työ/oma yritys jossain vaiheessa
Isoisä oli liikemies ja tehtaanjohtaja, juristi. Isoäiti oli pianisti ja johti 9 palvelijan huushollia ja taloa. Soitti salaa mykkä leffoissa pianoa, ei ollut miehen lupaa käydä työssä. Isäni oli insinöörikapteeni Suomen armeijassa, asui lapsena ulkomailla paljon. Äitini oli lähinnä kotona, isän kuoleman jälkeen liikkeenharjoittaja. Olivat kuulema rikkaita. Serkku on pörssin johtaja.
Isoisä lääkäri, mummi sh, isä hammaslääkäri ja äiti sh, itse olen sh
ÄI: maanviljelijä
ÄÄ: tehdastyöntekijä/kotiäiti
II: puuseppä
IÄ: ompelija/kotiäiti
Ä: melkoinen monitaituri... (kyllä, koulutus kaikkiin seuraaviin:) lastenhoitaja, suurtalouskokki, merkonomi, parturi-kampaaja. Nykyään tehdastyöntekijä, johon hänellä ei ole virallista koulutusta.
I: verhoilija/autonasentaja
Itse olen nuoriso-ohjaaja/lähihoitaja.
Isovanhemmat maanviljelijöitä, vanhemmat tehdastyöläisiä, itse olen ns. asiantuntija (akateeminen koulutus).
Toiset isovanhemmat kirvesmies ja jokin hoitoapulainen tms., toisilla maatila. Isä bussikuski, äiti parturikampaaja.
Äidin isä omisti rakennusfirman. Äidin veljestä tuli muuten rakennusarkkitehti, isältä pojalle niinkuin. Äidin siar miehineen ovat kauppiaita.
Äidin äiti kotirouva.
Oma äiti myös kotirouva, isä kunnalla sähköalan diplomi-insinööri. Kaksi veljeäni lukivat myös inssiksi, toinen DI. Hassua miten se menee :) Minä olen sairaanhoitaja.
Isä kasvanut lastenkodissa joten hänen vanhemmistaan emme tiedä. On viisi vanhempaa siskoa jotka löysivät toisensa aikuisena. Sen jälkeen olleet yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Äidin isä: Asemapäällikkö. Koulutuksesta en ole varma.
Äidin äiti: Opettaja, naimisiin menon jälkeen piti asemalla kahvilaa. Kävi opettajaseminaarin.
Isän isä: Tehdastyöläinen. Kansakoulu.
Isän äiti: Leipomotyöntekijä. Kansakoulu.
Omat vanhempani olivat ravintola-alan yrittäjiä. Isällä pelkkä kansakoulu; äiti oli ylioppilas ja kävi ravintolakoulun.
Isän isä ravintolakokki, äiti opettaja, joka joutui luopumaan työstään kun meni naimisiin. Yhdessä olivat kuitenki hotellialan yrittäjiä. Äidin isä matemaatikko ja äiti taidemaalari.
Isäni ulkomaankuljettaja ja yrittäjä, äitini kuvittaja ja lastenhoitaja.
Minä kuvittaja, mutta myös kuvataideopettajana on tullut toimittua.
Siskoni lastenhoitaja, veljeni eräässä yrityksessä autonkuljettaja sekä atk tukihenkilö.
Näissähän on ihan jotain loogisuutta. Kokkia ei kylläkään enää ole lähisuvussa. Nyt vanhin poikani aloittaa "luovan teknologian" opinot ulkomailla...
Isänisä taidemaalari
Isänäiti duunari villatehtaalla
Isä ammattijuoppo
Äidinisä rakennusmestari
Äidinäiti toimittaja/kansanedustaja
Äiti pitopalveluyrittäjä
Kaikki isovanhemmat maanviljelijöitä. Isä myyjä, ei koulutusta kansakoulun jälkeen, ei siis edes oppikoulua. Äiti kokki ja siihen jokin ammattikoulutus.
Isänisä maamieskoulun käynyt maanviljelijä. Isänäiti opettajaseminaarin käynyt kansakoulunopettaja.
Äidinisä kansakoulun käynyt maanviljelijä. Äidinäiti opettajaseminaarin käynyt kansakoulunopettaja ja emäntä.
Isä agronomi ja maanviljelijä, äiti FM ja kieltenopettaja.
Vierailija kirjoitti:
Isän isä ravintolakokki, äiti opettaja, joka joutui luopumaan työstään kun meni naimisiin. Yhdessä olivat kuitenki hotellialan yrittäjiä. Äidin isä matemaatikko ja äiti taidemaalari.
Isäni ulkomaankuljettaja ja yrittäjä, äitini kuvittaja ja lastenhoitaja.
Minä kuvittaja, mutta myös kuvataideopettajana on tullut toimittua.
Siskoni lastenhoitaja, veljeni eräässä yrityksessä autonkuljettaja sekä atk tukihenkilö.
Näissähän on ihan jotain loogisuutta. Kokkia ei kylläkään enää ole lähisuvussa. Nyt vanhin poikani aloittaa "luovan teknologian" opinot ulkomailla...
ainiin koulutukset. Isovanhemmista en tiedä, paitsi isäni äiti on varmaan käynyt opettajakoulutuksen. Isäni ikuisuus opiskelija yliopistolla: espanjaa, saamea, suomea. Äitini kävi vain pakolliset koulut Suomessa ja lähti sitten maailmalle, kävi jonkun hyvinkin perusteellisen kuvituskurssin New Yorkissa (tais olla itsensä Richard Scarryn vetämä) ja myöhemmin jotain sosiaaliviraston tarjoamia lastenhoito yms kursseja.
Isoisät poliisi ja kauppias. Molemmat isoäidit kotirouvia.
Isä upseeri ja äiti opettaja.
Äidin vanhemmat maanviljeliöitä
Isänisä maanviljelijä, isänäiti konttorirottana ehkä vakuutusyhtiössä.
Äiti lto
Isä pappi
Isovanhemmat diplomi-insinööri, ekonomi, jonkin sortin pikkupäällikkö ja siivooja.
Vanhemmat diplomi-insinööri ja tradenomi.
Itse fyysikko.
Isoisä oli metsätyönjohtaja. Mummo oli kotiäiti ja hän jäi sodassa leskeksi ja oli apuhoitajana.
Isäni oli konemestari ja äitini ensin sihteeri, arkistonhoitaja ja lopuksi tiedoituspäällikkö.
Ise olen kotiäiti ja mieheni on inssi/sijoittaja.
Isovanhempani eivät varmaan olleet mitään erityisen koulutettuja. Äidinäidistä tiedän, että hän kävi kiertokoulus ja talouskoulun. Nuorena hän oli kampaaja, mutta lapset saatuaan kotiäiti. Isänäiti oli kai joku laborantti, mutta enimmäkseen kotona hänkin. Kumpikin isoisä oli rautatiellä töissä. Toinen oli konduktööri, toinen joku muu virkailija. Isäni oli pappi, äiti taas aina kotiäiti...