Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
Siivoavat hautausmaata alta käsin.
Isänisä: toimitusjohtaja (merkonomi)
Isänäiti: kotirouva (ei koulutusta)
Äidinisä: lääkäri
Äidinäiti: hieno rouva
Äiti: juristi
Isä: juridiikan opettaja kauppakoulussa (juristi, opettaja)
Mummot kotiäitejä, papat hitsaaja, räätäli.
Vanhemmat yrittäjä, opettaja.
Toinen isoäiti lääkäri ja toinen ekonomi, molemmat alallaan johtotehtävissä.
Toinen isoisä opettaja ja toinen kapteeni.
Vanhempani ovat amiksen käyneitä teollisuusyrittäjiä ja itse olen opiskelija.
Isän isä: Seppä, Isän äiti: kotiavustaja ym joku ennen vanhaan. Piti jossain vaiheessa kanoja ja lehmiä.
Äidin isä: tehtaassa jonain jokapaikan höylänä. Äidin Äiti : tehtaassa myöskin, ja opetti lisätienesteinä pitsinnypläystä jossain käsityöopistolla.
isä: Muurari ja lv- asentaja, äitini on terveyskeskuksessa jonain vanhustenhoitajana. Taitaa olla lääkintäjumppari yms nimike. Itse olen teatterissa puvustaja/ ompelija.
Vanhemmat lakimiehiä, isovanhemmista ei tietoa (sukuriidat eikä olla yhteyksissä). Minusta tulee myös lakimies
Äidinisä oli tehtaalla, samoin äidinäiti. Alunperin ukki oli yli 100 hehtaarin maatilan poika mutta se tila jäi sodassa rajan taa ja tyhjät kourat jäi...
Isänisä oli timpuri jo kolmannessa polvessa ja isänäiti kotirouva, joka hoiti lapsilaumaa ja pientilan karjaa. Isänisän rakentama -52 talo on minulla mökkinä ja täytyy sanoa että on hyvin tehty talo.
Isästäni tuli kuin ollakkaan timpuri ( vissiin geeneissä)ja äidistä tehtaantyöläinen ja työnjohtaja. Isän sisaruksista tuli koneinsinööri, yrittäjä, muurari ja sihteeri ja kuvataiteilija.
Minä olen controller (ja mies putkimies).
Isovanhemmat: insinööri, pankkivirkailija, ekonomi ja kotirouva
Vanhemmat: opettaja ja pankkivirkailija
Itse olen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Maajusseja kaikki tyynni, paitsi minä ja sisarukseni.
Sama täällä.
Satamatyöläisiä olivat kaikki paitsi äidinäiti, joka oli ompelija. Ei tarvinnut kansakoulua kummempaa käydä.
Vanhemmat patistettiin kouluun ja kumpikin arkkitehti.
Ei yhtään mitään. Kaikki laiskoja kotona olijoita. Ei ihmekkään, että musta tuli tällanen
Isän vanhemmista ei tietoa. Isä on ilman koulutusta siivonnut ja ilmeisesti vanhainkodissa työskennellyt. Äidin vanhemmista äiti oli kotona ja isä töissä kultasepänliikkeessä. Omalla äidilläni työsuhteet olleet lyhyitä, tehnyt erilaisia hommia kuten puhelinmyyntiä ja mansikanpoimintaa.
Kaikki isovanhemapani ja molemmat vanhempani olivat maanviljelijöitä. Minulla ja kaikilla sisaruksillani on joko maisterin paperit tai tohtorintutkinto.
Äidinäiti ompelija
Äidinisä huoltoaseman pitäjä
Äiti erikoislääkäri
Isänisä postityöntekijä
Isänäiti pankkivirkailija
Isä erikoislääkäri
Itse juristi
Sisko humanisti, tutkija yliopistolla
:)
Äidin isä: opettaja
Äiti: opettaja
Minä: opettaja
Kai niitä muitakin ammatteja on...?
Isän vanhemmat oli maanviljelijöitä. Isä on koulutukseltaan sähköasentaja, mutta on suurimman osan työuraansa työskennellyt kauppaoppilaitoksessa ja vanhainkodissa talonmiehenä, ja nykyään on terveyskeskuksessa välinemekaanikkona.
Äidin isä oli tielaitoksella töissä, eli en tiiä oliko sitten tienrakennusduunari vai mikä. Äidin äiti oli kotiäitinä, ja hoiti myös kanoja ym. elukoita pienimuotoisesti. Äiti on lastenhoitaja.
Isoisät sähkömies ja maanviljelijä, isoäidit koulun keittäjä ja perhepäivähoitaja/ompelija. Isä raksamies keski-iästä eläkkeeseen, sitä ennen työvoimatoimiston luukulla ja sen jälkeen mun lapsuus postissa, meillä oli kotona postikonttori. Äiti sosiaalipuolella jonka jälkeen kaupungin kirjanpitohommis.
Äiti - lukiosta sairaseläkkeelle
Isä - konetekniikan insinööri
paappa - joku lapiomies...?
paappa - merimies
molemmat mummot - kaupan kassalla
Pappa oli maalari,mummo oli töissä pankin johtotehtävissä.Isä oli opettaja ja äiti sähköpiirtäjä/lähihoitaja.
isän isä oli myyntiedustaja ,isän äiti keittäjä. Äidin äiti maatalon emäntä, äidin isästä en tiedä tekikö muuta kuin oli maanviljelijä Äitini on lastenhoitaja, isäni metallityöntekijä.