Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?

Vierailija
01.08.2018 |

Mikä oli heidän koulutuksensa?

¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.

Kommentit (386)

Vierailija
41/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän isä: metsänhoitaja

Isän äiti: lastenhoitaja

---

Äidin isä: maanviljelijä

Äidin äiti: kotirouva

---

Isä ja äiti molemmat luokanopettajia.

Vierailija
42/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat: ukki oli sähkölaitoksella töissä, mummosta en tiedä, on kuollut jo ennen kuin synnyin. Kotiäiti varmaankin. Toiset isovanhemmat maanviljelijöitä, no käytännössä ukki oli työkyvytön sotaveteraani, mummi oli supernainen joka hoiti kodin, lapset, pellot ja lehmät. Ja rakasti puutarhanhoitoa siinä sivussa.

Vanhempani on kunnan duunareita, toinen teknisellä puolella ja toinen toimistohommissa. Minusta tuli sossu ja veljestäni insinööri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on käynyt lukiota jonka jätti kesken, sen jälkeen siirtyi metsäkouluun opiskelemaan. On tehnyt kiinteistöhuoltoa, ajanut kuorma-autolla kuljetuksia, tehnyt siivoustyötä ja nykyisin on metallitehtaalla hitsaajana.

Äiti meni töihin 16-vuotiaana hoitamaan päiväkotiin lapsia ja on tehnyt myös siivoustyötä, esimerkiksi kotisiivousta.

Isän puolelta ukkini oli sähkölaitoksella töissä.

Isän puolelta mummoni oli sairaanhoitaja.

Äidin puolelta ukkini oli töissä sanomalehden toimituksessa.

Äidin puolelta mummoni oli töissä kenkäkaupassa myyjänä.

Vierailija
44/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan supoharrastenettipollarit yrittää onkia henkilöiden taustatietoja ja kirjoittelijoiden ip-tietoja yksiin.. älkää olko ihan naiiveja.. dillet.

Vierailija
45/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisät alkoholisteja, toinen pienviljelijä, toinen hanttihommissa epäsäännöllisesti. Isoäidit maanviljelijän vaimo ja kotiäiti, toinen oli siivooja. Omat vanhempani duunareita. Itse olen ylempi toimihenkilö.

Vierailija
46/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti oli tehdastyöntekijä.

Äiti sairaanhoitaja.

Isä oli alkoholisti.

Isäpuoli rakennusmaalla töissä.

Kaksoissiskoni konsultti.

Minä opiskelija (kaupunkisuunnittelu), entinen varastotyöntekijä.

Pikkusiskoni valmistuu kokiksi.

Vierailija
47/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänisä taidemaalari

Isänäiti duunari villatehtaalla

Isä ammattijuoppo

Äidinisä rakennusmestari

Äidinäiti toimittaja/kansanedustaja

Äiti pitopalveluyrittäjä

Kiitos. Näillä tiedoilla saammekin hyvin yhdistettyä oikean henkilön näppäimiltä tiedostoihimme. Suomalaiset ovat kyllä ilahduttavan yhteistyökykyisiä polliisivaltiomme tarpeiisin. 

Vierailija
48/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ ON ELIITTIDUUNARI?

Vierailija
49/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitien ja yhden isoisän koulutus oli 6 vuotta kansakoulua. Toinen isoisä oli lastensuojelulapsi, joten pääsi ammattikouluun opiskelemaan maanviljelystä. Kaikki neljä tekivät sekalaisia duunarihommia läpi elämänsä: renkinä/piikana, lukkotehtaassa, lihanleikkaajana, siivoamista, talkkarina, keittäjänä jne. Kävivät tekemässä erilaisia keikkatöitä läheisillä tiloilla.

Isä kävi 8 vuotta kansakoulua, teki varastohommia, tehdashommia ja muita duunarihommia eläkkeelle pääsyyn saakka. Äiti kävi kansakoulun päälle vielä ammattikoulun, lastenhoitajaksi.

Vierailija
50/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti oli peruskoulun opettaja, isoisä hammasteknikko (oma vastaanotto)

Isäni on insinööri, äiti pankkivirkailija

Itse olen taidealalla (äskettäin valmistunut mutta työtön). Kadun jo vähän alanvalintaani.

Vierailija
51/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskän puolelta isästä en pahemmin tiedä, tuskin mitään ammattia olikaan. Äiti teki siivoojan, tarjoilijan jne. hommia

Äidin äiti ensin kotirouva, lopulta siivooja, isästä en muista, oli jossain kirjanpainannassa töissä.

Oma äitini lähihoitaja ja isä autonasentaja + sähköasentaja

Minä: lukiopohja, opiskelen insinööriksi

Sisko: kaksoistutkinto, kesken vielä

Vierailija
52/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi laittaa noita täsmällisiä ammatteja tähän, mutta tällainen huomio:

Isovanhemmista vain yhdellä oli minkäänlaista ammattiin liittyvää koulutusta, muilla vain kansakoulu tai keskikoulu, mutta kaikki työllistyivät helposti hyviin ja vakituisiin työsuhteisiin.

Vanhemmilla on korkea-asteen tutkinnot ja ovat työllistyneet helposti alansa töihin.

Itselläni on korkea-asteen tutkinto ja oman alan töiden, tai muidenkaan töiden löytäminen on ollut varsin hankalaa.

Näin se maailma menee eteenpäin...

Vierailija
53/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän isä: tehtaalla töissä

Isän äiti: ruoan jakelija (vanhuksille)

Äidin isä: mainossuunnittelija

Äidin äiti: keittäjä

Isä: työtön, joitain sekavia lyhyitä työpätkiä. Ei koulutusta.

Äiti: työtön, työpätkiä hoiva-alalla. Ei koulutusta.

Minä: erityisasiantuntija eräässä järjestössä (sosiaali/kasvatus/yhteiskunta-ala).

Vierailija
54/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itsestäni ylöspäin ovat/olivat maajusseja. Itse kaupan alan hommissa.

Vierailija
55/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi laittaa noita täsmällisiä ammatteja tähän, mutta tällainen huomio:

Isovanhemmista vain yhdellä oli minkäänlaista ammattiin liittyvää koulutusta, muilla vain kansakoulu tai keskikoulu, mutta kaikki työllistyivät helposti hyviin ja vakituisiin työsuhteisiin.

Vanhemmilla on korkea-asteen tutkinnot ja ovat työllistyneet helposti alansa töihin.

Itselläni on korkea-asteen tutkinto ja oman alan töiden, tai muidenkaan töiden löytäminen on ollut varsin hankalaa.

Näin se maailma menee eteenpäin...

Toisaalta minun isoisälläni oli korkea-asteen tutkinto (FM luonnontieteistä), ja silti oli työttömänä ja pätkätöissä 50-luvun alussa. Itse olen tohtori, ja myös kokenut hankaluuksia työllistymisessä. Vanhempani sen sijaan löysivät helposti töitä 70-luvulla.

Vierailija
56/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti (isän puolelta) : en tiedä, liittyi ehkä lapsiin

Isoisä (isän puolelta): autokorjaamossa töissä ymmärtääkseni

Isoäiti (äidin puolelta): viherhoitaja

Isoisä (äidin puolelta): en tiedä yhtään, pitäisi tätäkin kysyä :D

Tiedämpä aika vähän. Kaksi heistä on kuollut ennen syntymääni ja kaksi muuta olivat töissä kun olin pieni ja sen jälkeen jääneet eläkkelle.

Vierailija
57/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäiti (isän puolelta) : en tiedä, liittyi ehkä lapsiin

Isoisä (isän puolelta): autokorjaamossa töissä ymmärtääkseni

Isoäiti (äidin puolelta): viherhoitaja

Isoisä (äidin puolelta): en tiedä yhtään, pitäisi tätäkin kysyä :D

Tiedämpä aika vähän. Kaksi heistä on kuollut ennen syntymääni ja kaksi muuta olivat töissä kun olin pieni ja sen jälkeen jääneet eläkkelle.

Ainiin omat vanhemmat jäi. Isäni on koulutukseltaan suurtalouskokki, mutta suurimman osan ajasta oli paperitehtaalla töissä. Nyt sairasläkkeellä. Äitini on kanssa suurtalouskokki ja vissiin merkonomi. Ollut paljon erilaisissa kaupoissa, kahviloissa ja kioskeissa töissä. Tällä hetkellä töissä hautausmaalla.

Vierailija
58/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat maanviljelijöitä, joskin äidinäiti jäi varhain sotien takia leskeksi ja hoiti sekä maatilaa että 6 lasta sen jälkeen yksin.

Myös vanhemmat maanviljelijöitä, mutta kummallakin toinenkin ammatti maanviljelyn ohella. Isällä tehdastyöläinen ja äidillä eri aikoina tehdastyöläinen, ruokakaupan myyjä ja maatalouslomittaja.

Vierailija
59/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän isä vr:llä, isä lvi-asentaja.

Isän äiti kirpputorimyyjä

Äidin isä maalari.

Äidin äiti kotiäiti kai koko elämänsä(?)

Äiti ravintolapäällikkö

Vierailija
60/386 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni vanhemmat olivat diplooooomiekoooomeja Uppsaaalasta. Äitini vanhemmat olivat kirurgeja. Isäni oli  vain tavallinen ekonooomi. Åitini  oli vain terveyskeskuslääkkääri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme