Ammattikysely: mitä isovanhempasi teke/ivät työkseen? Entä omat vanhempasi?
Mikä oli heidän koulutuksensa?
¨
En ole tekemässä juttua mihinkään.
Kyselen uteliaisuuttani.
Kommentit (386)
ii lääkäri
iä sairaanhoitaja
i lääkäri
ä lääkäri
itse lääkäri
vaimo siivooja
Isän isä: kokki/työtön juoppo
Isän äiti: sihteeri
Isä: metsuri
äidin isä: en tiedä, en koskaan tavannut, eikä äitikään, mutta kuulemma ainakin oli juoppo (tärkeä info)
Äidin äiti: kioskin täti
Äiti: lähihoitaja
Mää; millon mitäkin, AMK koulutus on, työhistoriaa on siivoojasta kaupan kassaan ja sossun tädin töihin.
Kaikki kuolleet. Isän puolelta pienviljelijä emäntineen. Äidin puolelta metsätyönjohtaja, pienviljelijä emäntineen. Isä sekatyömies, äiti kotiapulainen. Koulutus lienee ollut pääasiassa lyhyt kansakoulu, äidilläni kotitalouskoulu lisäksi. Itse olen insinööri, siis varsin köyhästä perheestä ja suvuista.
Isoisä äitini puolelta oli pankkirosvo ja keinosiementäjä, isoäiti oli merikapteeni. Isän puolelta isoisä oli kosmetologi, isoäiti automaatiosuunnittelija. Oma isäni on ammatiltaan tuomittu, äiti tuomari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme olen saanut - en hankkinut - viimeisen, kun täytin 40. Kun lapset pieniä, kotona ok, mutta oletus olla kotona sen jälkeen vielä 25 vuotta ei kiitos! Lähdin töihin jo paljon ennen. Valmistuin aikoinani TKK:sta. Sekä oma kiinnostava työ että omat tulot motivoivat!
Tämä siis vastauksena niille, kotka haikailevat loppuelämän kotiäitiyttä. Anoppi oli, vaikka opiskellut yliopistossa. Nykyään katkeroitunut kotiurastaan. Vastaavasti kummitätini toimi myöhemmin perhepäivähoitajana, ei jaksanut enää lastensa kasvettua kotiäitiyttä, vaikka varaa olisi ollut.
Se on ihan kunkin elämäntilanteesta, terveydestä ja jaksamisesta riippuva asia. Hienoa, jos sinä jaksat painaa duunia ja hoitaa lapsia.
Isän puolekta vaarini oli maanviljelijä ja metsämies ja isän äitini oli maatalonemäntä. Iso tila siihen aikaan. Isäni on ollut metsuri ja sähköasentaja.
Äidin äiti oli kotirouva. Äidin isää en ole nähnyt.
Äitini teki monia töitä. Oli kotiäitinä myös aika kauan.