Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
31.07.2018 |

Olen aloittanut elämäntapamuutoksen toukokuusta alkaen, eli tätä uutta elämää on takana nyt 3kk. Kerronpa vähä lähtötilanteesta. Olen LIHAVA, mutta myös hieman lihaksikas, en ihan perusläskikään, 160cm/105kg. Ennen tätä ”muutosta” söin joka päivä jotain herkkuja, isoja annoksia kotiruokia tai pikaruokaa, ja oluttakin join muutamia useana päivänä viikosta (masennus ajoi tähän, ja tämä touhu taas ajoi syvemmälle masennukseen). Mieliala oli alakuloinen ja olo oli ihan kamala, pöhöttynyt höttökaljavalas.

Noh viimein päätin että nyt riittää. Hyvillä mielin aloitin syömään terveellisesti ja ihan hyvillä mielin sitä tässä olen tehnytkin.

Ensimmäisten parin viikon aikana lähti selkeästi turvotukset pois ja vaihdoinkin töissäkin jo koon pienemmät vaatteet iloisin mielin päälle. Sen jälkeen ei juurikaan ole tapahtunut mitään.... Painoa on pudonnut yht. 3kg tähän mennessä. Se tuntuu masentavan vähältä, kun kuitenkin vertaa siihen mistä kaikesta olen ”luopunut”.

Olen pari vuotta sitten laihduttanut myös -20kg kolmessa kuukaudessa ja ylläpitänytkin painoa n. vuoden, kunnes kilot tulivat burn outin mukana takaisin. Silloin laihduin syömällä samallailla kuin nytkin. Syön siis nykyään 1200-1400kcal päivässä, laitan erikseen postauksen alle vaikka tämän päivän syömiset. Seitsemän päivän välein pidän yhden herkkuaterian, esim eilen söin yhden juustohampurilaisen, mutta muuten terveellisesti. Käytän askelmittaria päivittäin, ja kävelen n. 17 000 askelta päivässä, eli n. 10km, eli uskaltaisin sanoa että ihan kohtuullisesti.

Mitäs olette mieltä, pitääkö tässä jo varailla lääkärille aikaa ja olla huolissaan, vai vieläkö katsoa esim yhden kuukauden jos tämä paino tästä lähtisi laskuun... mieliala on ollut virkeämpi, ja huomaa miten on paljon energisempi kuin ennen, eli ei tässä sentään ihan tyhjin taskuin seistä. Motivaatiota vaan toisi jos kilotkin karisisi. Lisään vielä että tämä ei ole mikään dietti, vaan tarkoituksena olisi jatkaa tätä hautaan asti, laihtuminen on vain bonus jonka väkisinkin pitäisi toteutua...

Vertaistukikommentit myös toivottuja :)

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön siis nykyään 1200-1400kcal päivässä, laitan erikseen postauksen alle vaikka tämän päivän syömiset. Seitsemän päivän välein pidän yhden herkkuaterian, esim eilen söin yhden juustohampurilaisen, mutta muuten terveellisesti.

Anteeksi, tämä ei varmaan auta sinua, mutta karu totuus on, että ei tule onnistumaan niin kauan kuin koet että normaali päivittäinen ruokasi ei ole herkullista. Se mitä postasit päivän syömisistäsi, vaikuttaa todella tylsältä ja sellaiselta ettei siitä voi nauttia.

Vierailija
102/104 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan paino nousee. En ole mitään muuttanut muuta kuun täytin 50 ja tuli vaihdevuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tylsää kun tuota rasvamaksa-asiaa ei kukaan kommentoinut. Jännä ettei lääkäri kirjottanut laihdutuslääkkeitä, olis noilla arvoilla jo ihan paikallaan buustaamaan kuurina.

Vierailija
104/104 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut ap lääkäriltä reseptiä laihdutuslääkkeeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme