Finnairilla upeat lentoemännät!
Aina niin tip top itsevarmoina näteissä puvuissaan! Miltä tuntuu olla asiakaspalveluammattien eliittiä?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin Aasiassa ja Lähi-Idässä on kauneimmat ja tyylikkäimmät lentoemännät. Finskin tantat ja ylimieliset nuoret emot eivät millään pärjää heille.
Kyllä, tosin Finnair on palkannut 2008-2017 lentoemäntiä ainoastaan Aasiasta. Suomalaiset alkavat siellä olla sitä vanhempaa kaartia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama miten asiaa tarkastelee, niin suurin osa lentoemon työstä, jos nyt joku matkustaja ei saa sairauskohtausta tai satu lento-onnettomuutta (ja näissäkään heidän lyhyt koulutuksensa ei riitä oikeastaan sen kummempaan ensiapuun vaan kailotetaan, että "onko lääkäriö sattumoisin paikalla?"), on nimenomaan laukkujen nosteluapua, lisävöiden, tyynyjen ja korvakuulokkeiden annostelua sekä sitten sitä pääasiaa eli tarjoilua ja sen päälle roskien keräämistä, mikä vie ylivoimaisesti suurimman osan työrupeamasta. Joku känniläinen silloin tällöin soittelee summeria, että saa yhden ylimääräisen muovisen miniviini/viskiputelin. Tai pikkuvauvan äiti pyytää lämmittämään pullollisen korvikemaitoa.
Ai niin, unohdin sen "tervetuloa" ja "näkemiin" -osan ammattia.
Iso osa emojen ammattia on myös edustaa firmaa kopsuttelemalla ylvään näköisenä ympäriinsä kentillä ja niiden ympäristössä niissä hienoissa puvuissa. Sitä vartenhan heillä on univormuun ne ulkoiluun tarkoitetut lisukkeetkin, eri kengät ja takit ja hatut. Missä muussa ammatissa ihmisten halutaan liikuskelevan ympäriinsä työvaatteissaan, eipä tule juuri mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti täällä rinnastetaan ilmatarjoilija puolentoista kuukauden koulutuksellaan "eliittiammatteihin"? Minä kun luulin, että perinteisissä "eliittiammateissa" on vähintään 6 vuoden yliopistokoulutus vaikkapa kaupallisella tai teknisellä alalla.
Luulit, että joku hohhoijaa-ekonomi tai harmaatakin harmaampi dippainssi olisi jotain eliittiammatteja? :'D
Ehei, ei todellakaan. Glamööriä ei ole niissä tippaakaan. Eliittiammatit naisilla ovat lentoemo ja lääkäri, joista jälkimmäinen on toki hoitoalan homma eikä aspan.
Lentoemo kurssi kestää kai 8 viikkoa mutta täytyy huomioida se että monella on jo koulutus ennestään , siellä on myös yliopiston käyneitä jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin Aasiassa ja Lähi-Idässä on kauneimmat ja tyylikkäimmät lentoemännät. Finskin tantat ja ylimieliset nuoret emot eivät millään pärjää heille.
Kyllä, tosin Finnair on palkannut 2008-2017 lentoemäntiä ainoastaan Aasiasta. Suomalaiset alkavat siellä olla sitä vanhempaa kaartia.
Painaako tuo popula halvemmalla duuninsa?
Eipä kyllä kiinnostaisi kaiken maailman lökäpöksyjen palveleminen. Vaikka olisi hieno asu ja meikit tiptop. Onhan hienoissa ravintoloissakin tyylikkäitä tarjoilijoita ja he harvoin joutuvat tuulipukuporukkaa palvelemaan kuten lentoemännät joutuvat, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemo kurssi kestää kai 8 viikkoa mutta täytyy huomioida se että monella on jo koulutus ennestään , siellä on myös yliopiston käyneitä jne
Kyllä harvassa on akateeminen lentohoro.
Yhdysvalloissa lentoemännät asuivat samassa hotellissa. Vetivät viinaa ja lauloivat rallienglanniksi ja muutenkin olivat kuin alhaisesti koulutetut suomalaisnaiset maailmalla. Myötähäpeä oli vahvasti läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti täällä rinnastetaan ilmatarjoilija puolentoista kuukauden koulutuksellaan "eliittiammatteihin"? Minä kun luulin, että perinteisissä "eliittiammateissa" on vähintään 6 vuoden yliopistokoulutus vaikkapa kaupallisella tai teknisellä alalla.
Luulit, että joku hohhoijaa-ekonomi tai harmaatakin harmaampi dippainssi olisi jotain eliittiammatteja? :'D
Ehei, ei todellakaan. Glamööriä ei ole niissä tippaakaan. Eliittiammatit naisilla ovat lentoemo ja lääkäri, joista jälkimmäinen on toki hoitoalan homma eikä aspan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa lentoemännät asuivat samassa hotellissa. Vetivät viinaa ja lauloivat rallienglanniksi ja muutenkin olivat kuin alhaisesti koulutetut suomalaisnaiset maailmalla. Myötähäpeä oli vahvasti läsnä.
Mitäpä odotit tarjoilijoilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasian maista niin paljon lisää kassavirtaa joka vuosi että makes sense. Kieli- ja kulttuuritietämys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasian maista niin paljon lisää kassavirtaa joka vuosi että makes sense. Kieli- ja kulttuuritietämys.
Engalti on surkeaa, mutta Aasian lennoilla kimakka kiina luistaa. Suomi surkeaa, ruotsi ala-arvoista. Pakko olla niin että tekevät duunit halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa.
AP on vastannut itselleen vaikka kuinka monessa viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa.
Sopii toivoa että ei, koska aasialaiset emot ovat täysin kielitaidottomia. Asiaan pitää puuttua.
Onko joku lentoemäntä itse tehnyt tämän aloituksen? 😂😂 Olen jutellut miesten kanssa eikä heistä kukaan olisi vakavasti suhteessa lentoemännän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku lentoemäntä itse tehnyt tämän aloituksen? 😂😂 Olen jutellut miesten kanssa eikä heistä kukaan olisi vakavasti suhteessa lentoemännän kanssa.
Miksi ihmeessä? Palstan mukaan kähes jokainen niistä on lähes lääkäri!
😉
Olen itse tehnyt lentoemännän töitä ja voin sanoa, ettei todellakaan kannata kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, jutteletko useinkin miesten kanssa siitä minkä ammatin edustajien kanssa he eivät olisi vakavassa suhteessa *rolling eyes*
Näin on edelleen, nimittäin ulkomailla!