Tällainenkin hellevaiva, tissihiki ja ihottuma :(
Rinnoissa ja vatsalla pientä punaista pilkkua, voi helvetti.
Kommentit (35)
Minä laitan riippojeni alle kuitukangastaitoksen yön ajaksi. Apteekissa myydään Mesoft kuitukangastaitoksia, niitä on useaa eri kokoa, 10 x10 cm kokoinen pysyy hyvin tissin alla. Kyseessä on siis pehmeä, hankaamaton kankaanpalanen. Levitän sen auki ja taittelen sitten kapeaksi levyksi. Ensin suihkussa pesu saippualla, kuivaus ja sitten kangastaitos.
Mua ei tissihiki haittaa, sen saa helposti pyyhittyä mutta ympäri kroppaa on tullu punasia läiskiä jotka kutisee. Laitan Bebantenia ja päivisin hillitsen itseni mutta öisin nukkuessa raavin itteni verille, lakanat ihan verisiä täpliä täynnä.
Pesun jälkeen kuivaa huolella ja kokeile laittaa suojavoide yöksi, miks ei päiväksikin. Ite tykkään eniten vauvojen sinkkovoiteesta, myös Linolaa voi käyttää tohon.
Toi vaiva on todella yleinen asiakkailla jota nään (oon siis hoitaja) ja hoituu aina suojavoiteella ellei kyseessä oo esim sieni-infektio. Sieni-infektioon sit taas kävis esim daktarin voide, mut meillä ne hoidetaan useimmiten sorbact nauhalla jos kyse on rintojen alusista jonne sellasen saa. Siksi sorbact koska daktariinia ei oo hyvä käyttää jos kyse ei ookkaan sienestä ja sorbact toimii sekä sieneen että muihin huonoihin mikrobeihin iholla.
Vierailija kirjoitti:
Käy ensin suihkussa. Vedä koko rintamus ja tintojen aluset kasvovedellä. Seiso hetki alasti tuulettimen edessä. Nosta rintoja käsilläsi tarvittaessa, että kosteus haihtuu ilmavirrassa kunnolla. Töpötä reilusti vauvatalkkia rintojen alle ja rintavakoon. Näin olen toiminut helleviikot, ja ainakin itselläni hieman helpottaa tilannetta. Suuret rinnat ovat helteellä riesa!
Mun mielestä nämä on helteellä vaan normaaliakin suurempi riesa. Oi kun saisi pienennysleikkauksen ja max c-kupin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä vanhusten parissa ja todella monella samaa vaivaa. Pesua, tuuletusta, talkkia ja lakanataitokset. Mikäli iho rikki tai punoittaa jo pahasti, niin jokin hoitava voide tai puuteri käyttöön.
Talkki kuivattaa ihoa, joten suojavoide on parempi, koska eristää kosteuden ja suojaa samalla ihoa. T: Toinen hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Mua ei tissihiki haittaa, sen saa helposti pyyhittyä mutta ympäri kroppaa on tullu punasia läiskiä jotka kutisee. Laitan Bebantenia ja päivisin hillitsen itseni mutta öisin nukkuessa raavin itteni verille, lakanat ihan verisiä täpliä täynnä.
Kokeile kortisonikuuria niihin läskiin. Aamuin illoin kortisoni niihin, muuten koko ihon rasvaus perusvoiteella.
Minulla on vähän sama ongelma ja olenkin jonossa pienennysleikkaukseen. Toipuminen vähän pelottaa, kuitenkin isosta operaatiosta kyse. Mutta ehkä muutaman viikon toipilasaika on pieni hinta siitä, että tää on viimeinen kesä, kun joudun kärsimään jatkuvasti epämukavasta olosta.
Mä nukun pikkareissa ja teepaidassa, niin kiskon sen teepaidan rintojen alle. Jos on oikein kuuma, niin tissienväli silti hautuu yöllä. Toi kuitenkin auttaa vähän.
Laihduta ja laita yöksi ilmastointi viilentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sellaiset liivit että ei pääse iho ihoa vasten hautumaan siellä rinnan alla.
Ei niitä viitsi yöllä pitää.
Ei tarvitsekaan.
Silloinhan ihottuma juuri tulee.
Yölläkö? Sängyssä maatessa ilman yöpaitaa ainakin mun tissienaluset saa ilmakylpyjä eikä hikoilekaan niin paljon.
Ei onnistu näillä riipuilla :( Välillä koettanut laittaa yöpaitaa rintojen ja vatsan väliin, mutta ilmeisesti unissani kiskon sen pois. Ja sisällä on niin kuuma, että hikoaa koko yön.
Minulla on samanlaista ongelmaa, mutta löysin yöpaidaksi mukavan ja tukevan äitiystopin. Näin voin nukkua ilman liivejä ja halutessaan yläosan voi aukaista ja rintavako tuulettuu.
Päivisin laitan sinne talkkia imemään kosteutta ja illalla pesu tai pyyhkii kosteuspyyhkeellä hiet pois
Vierailija kirjoitti:
Tämä vaiva iski minuun nyt ekaa kertaa. Voikohan se olla sienitulehdus? Punoittaa ja kutiaa. Onko joku kokeillut tuota Sorbact fungia?
Hiiva.
Miehen käsi sinne rintojen alle. Kun on karvainen käsivarsi niin tuulettuu. Pyydä miestäsi laittamaan käsi tissien alle kun nukutte.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa Sorbact fungia ja kertokaa kokemuksia?
Se sorbact haavaside tyyny vie hetkessä pois. On vain aika tyyris!. Parempi nukkua helteellä miehen käsi rintojen alla, niin ei ongelmia tule.
Auttaisiko kookosöljy? Ainakin kainaloihin auttaa
Voi olla tai voi olla hiivaa. Kokeile Daktarin-puuteria.