Sisarvaimot - uusimmat tiedot perhe tilanteesta
Onko kenelläkään tietoa onko viides vaimo jo tullut, onko Robyn lähtenyt ja miten heillä menee. Netistä en löydä mitään jaksoja joita katsoa jälkikäteen.
Katso lähetysajat : Sisarvaimot - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4886)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhri-Robyn. "He veivät ison perheen minulta! Tämä on niin epäreilua!"
Robyn ei pettänyt tämänkään viikon jaksoissa. Heti kun tälle miljoonalukaalissa lapsenhoitajineen elävälle kotirouvalle muistui mieleen kuinka rankasti häntä on petetty ja huijattu, suu vääntyi taas itkusta.
Halusin suuren moniavioisen perheen, se oli minun unelmani ja he veivät sen pois minulta!
Että ihanko totta muiden vaimojen olisi pitänyt jatkaa Robynin kulujen maksamista ja jättää oma, ainutkertainen elämänsä elämättä siksi, että ero vei Robynilta hänen unelmansa?
En tiedä, onko tästä ollut jo puhetta, mut Robyn olis tietenkin halunnut olla se nuorin vaimo. Ja silloin vanhojen olis pitänyt pysyä liitossa. Nyt sit jos tulee uusi vaimo, Robyn ei ookkaan enää se nuorin. Ja hänen kohtalo saattaa olla sama, kuin näiden vanhojen. Ei varmasti kenestäkään ole helppo katsoa vierestä, kuinka siippaa innostuu uudesta, vaikka kuinka uskoisi moniavioisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Robynin suurimmat valheet sarjan aikana: haluan moniavioisen perheen ja en halua miljoonataloa vaan haluan asua vuokralla. Itkua ja märinää päälle. Janelle sanoi hyvin että on kyllästynyt terapia-Robynin. Näkee nyt sen tekopyhyyden läpi!
Minusta se Robyn oli alusta alkaen jotenkin feikki. Tuntuiko muista samalta? Ja se ystävyys Merin kanssa, en uskonut sen vilpittömyyteen ollenkaan. Ja tuntui Merin puolesta pahalta. Tavoitteenahan oli vain päästä naimisiin Merin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Sukanya ei kysynyt lastenhoitajasta siinä vaiheessa, kun Kody luennoi hänelle kunnioituksen määritelmästä ja haukkuu poikia? Olisi ollut täydellinen jatkokysymys. Mutta ei, hiljaisuutta vain ja nyökyttelyä.
Se juontaja oli aivan kujalla. Janellen ja Christinen olisi kannattanut myös vollottaa niin olisivat saaneet hekin juontajan katselemaan heitä silmät sumeina ja nyökyttelemään kaikkeen.
Janelle varsinkin puhuu niin ylijärkevästi, millä tarkoitan sitä että toisin kuin kukaan muu eilisissä haastatteluissa (ehkä paria Christinen kommenttia lukuun ottamatta) hän on ainoa joka vastauksissaan yleensä yrittää ottaa myös muut osapuolet huomioon, hän ei syytä yhtä suorasti kuin Robyn tai Kody. Hän pehmentelee vastauksiaan ja käyttää kielikuvia vastatessaan ja hymyilee, ehkä juontaja sen takia haksahtaa ajattelemaan jotenkin että ei tämä nyt niin iso asia ole tms. Ei näe hymyn taakse ja pitää sanomisten varovaista muotoilemista jonkinlaisena osasyyllisyyden myöntämisenä?
Robyn taas paukuttaa suoraan että kun minut on petetty ja minun unelmani tuhottu ja he veivät sen minulta, ja että he olivat tyhmiä ja että he ojensivat Kodyn minulle jne. Ihan täyttä tuubaa, mutta hän puhuu suorilla sanoilla ja vielä itkeä tirauttaa päälle niin juontaja on sulaa vahaa.
Hän ei kysynyt _mitään_ edes siinä tilanteessa jossa raha-asiat oli otettu esiin, ja muiden asuminen asuntovaunuissa ja kuka missäkin, ja Robyn vastasi tähän sanomalla että "he ovat tyhmiä, heillä oli sama mahdollisuus kuin minulla mutta he olivat tyhmiä". Siis WTF. Juurihan oli kerrottu niin haastatteluissa kuin sarjassakin että Janelle ja Meri uhrasivat omat asumisjärjestelynsä Robynin miljoonatalon eteen. Okei, ehkä se on vähän tyhmää toimia niin mutta olihan se nyt rumaa sanoa siitä noin, ja vielä valehdella että kaikilla on ollut mahdollisuus tehdä sama valinta kuin hänellä.
Janelle on tosiaan hyvin sovitteleva sanoissaan. Ehkä siksi Sukilta menee ohi mitä hän oikeastaan sanoo. Esimerkiksi se kun Janelle sanoi että ei ole saanut omaa taloa koska "ne rahat päätettiin priorisoida muille". Jos Robyn olisi jäänyt ilman taloa, hän olisi ilmaissut asian "minulta vietiin talo, muuta en halunnut kuin oman pikku pesäsen ja t urvapaikan maailmassa, jonka kuistilta katsella lastenlasten temmellystä, ja sekin minulta riistettiin ja huijattiin".
Robyn oli pelastus tälle perheelle. Muut vaimot näkivät lopulta mikä homma tuo moniavioisuus on perimältään ja älysivät vihdoin lähteä toksisesta patriarkaalisesta perheh***vetistä. Kaikilla lienee nyt oma hyvä elämä elettävänään ja tasapuolisia aikuisia suhteita, joissa täyttyy ja tyydyttyy läheisyyden rakkauden ja seksin tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Joku vuosi sitten tuli ohjelma näistä moniavioisista mormoneista. Siinä tuotiin selvästi ilmi, että täysi-ikäistyvät miespuoliset jälkeläiset ajetaan pois perheistä, ettei isä-alfan valta-asema vaarannu.
Pelkona on myös, jos isällä on nuoria vaimoja, niin ties mitä romansseja kehittyisi poikien ja vaimojen välille.
Näin toimivat myös jotkin eläinlajit, joiden tavoite on saada naaraista koostuva haaremi :)).
Eläimellistä menoa!
Vierailija kirjoitti:
Robyn oli pelastus tälle perheelle. Muut vaimot näkivät lopulta mikä homma tuo moniavioisuus on perimältään ja älysivät vihdoin lähteä toksisesta patriarkaalisesta perheh***vetistä. Kaikilla lienee nyt oma hyvä elämä elettävänään ja tasapuolisia aikuisia suhteita, joissa täyttyy ja tyydyttyy läheisyyden rakkauden ja seksin tarpeet.
Jotain kertoo perheestä sekin, ettei yksikään aikuisista tai aikuistuvista lapsista halua itse valita moniavioisuutta. Ei yksikään koko suuresta lapsilaumasta.
Käsite sisarvaimo on aika harhaan johtava. Eiväthän nuo naiset ole oikeasti mitään siskoksia keskenään. Kyllä tuo on ihan haaremi touhua, yksi mies kerää ympärilleen naislauman ja hänellä on jakamaton valta paritella ja lisääntyä haaremilauman naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Käsite sisarvaimo on aika harhaan johtava. Eiväthän nuo naiset ole oikeasti mitään siskoksia keskenään. Kyllä tuo on ihan haaremi touhua, yksi mies kerää ympärilleen naislauman ja hänellä on jakamaton valta paritella ja lisääntyä haaremilauman naisten kanssa.
Ideaalitilanteessa vaimot kai olisivatkin kuin läheisiä perheenjäseniä keskenään. Että heillä olisi hyvä ja lämmin suhde toisiinsa ja tuki toinen toisistaan tavallaan sen miehen ulkopuolellakin. Jos näin todella olisi Brownin perheessä ollut, se olisikin ollut mielenkiintoista nähdä. Mutta heidän perheensä on vain vahvistanut sitä mielikuvaa suuren yleisön silmissä, ettei tuo voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideaalitilanteessa vaimot kai olisivatkin kuin läheisiä perheenjäseniä keskenään. Että heillä olisi hyvä ja lämmin suhde toisiinsa ja tuki toinen toisistaan tavallaan sen miehen ulkopuolellakin. Jos näin todella olisi Brownin perheessä ollut, se olisikin ollut mielenkiintoista nähdä. Mutta heidän perheensä on vain vahvistanut sitä mielikuvaa suuren yleisön silmissä, ettei tuo voi toimia.
Toiveajattelua. Monet naiset ovat luonnostaan todella mustasukkaisia miehistään ja päinvastoin. Eivät ihmiset yleensä halua parisuhteisiinsa kolmansia pyöriä.
Ja kyllä, minusta on kiva että minulla on läheisiä naisystäviä, mutta en tykkäisi jos joku heistä kävisi panemassa miestäni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robynin suurimmat valheet sarjan aikana: haluan moniavioisen perheen ja en halua miljoonataloa vaan haluan asua vuokralla. Itkua ja märinää päälle. Janelle sanoi hyvin että on kyllästynyt terapia-Robynin. Näkee nyt sen tekopyhyyden läpi!
Minusta se Robyn oli alusta alkaen jotenkin feikki. Tuntuiko muista samalta? Ja se ystävyys Merin kanssa, en uskonut sen vilpittömyyteen ollenkaan. Ja tuntui Merin puolesta pahalta. Tavoitteenahan oli vain päästä naimisiin Merin sijaan.
Mulla on vahvistunut jo pidemmän aikaa epäilys siitä, että Robyn halusi vain rahan takia perheeseen. Hänen ensimmäinen avioliittonsa alkoi sitten, että hän puijasi sisarensa sulhasen alttarille, haulikkoavioliitto siis, ja oli senkin ajan koko ajan kotiäitinä shoppaillen ne kuuluisat luottokorttivelat. Nyt Kodyn kanssa naimisissa ei ole myöskään tehnyt töitä, jos ei siksi lasketa tässä sarjassa mukana olemista, tai sitä korukauppaa jota ei tosin kovin kauan jaksanut pyörittää.
Sarjassa hänen kuuluisat itkukohtauksensa liittyvät aina siihen, että hän menettää elättäjät. Jos häneltä kysytään mistä tahansa muusta asiasta, hän on ihan rauhallinen. Ei näkynyt kyyneliä kun hän katsoi tallennetta jossa Kody huutaa sylki roiskuen Janellelle, joka on silmin nähden hätääntynyt raivon edessä, tai vastaava kohtaus silloin Christinen katoksessa. Mutta itkumoottori lähtee liikkeelle joka ikinen kerta kun aiheena on "minulta riistettiin monikkoperhe".
Joko hän on oikeasti laskelmoiva ja solminut nämä liittonsa vain saadakseen ilmaiset elättäjät, tai sitten hän on todella yksinkertainen ja typerä ja luulee että sisarvaimojen suurin onni todellakin on saada käydä päivät pääksytysten töissä jotta hänellä voi olla se perheen kotiäidin rooli ja se hienoin talo. Kumma juttu mutta jotenkin ensin mainittu tuntuu todennäköisemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tulee englannista, jossa käly/nato on sister in law, kuten anoppi on mother in law jne.
Ja kyllä täytyy sanoa, että kaikkea uskonnolla saakin ihmiset tekemään. Ymmärrän vielä jotenkin että on ihmisiä jotka haluavat seurustella monen kanssa samaan aikaan, siis polyamorikkoja. Mutta se onkin yksi sukupuolinen suuntautuminen, eikä liity uskontoon jossa ylhäältä päin saneltaisiin seurustelu- ja aviosuhteita. Sitä on vaikea käsittää sitä miksi joku haluaa jäädä tällaiseen Brownien kaltaiseen perheeseen missä ihmissuhteet ovat huonot. Siinä saa olla luja usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiveajattelua. Monet naiset ovat luonnostaan todella mustasukkaisia miehistään ja päinvastoin. Eivät ihmiset yleensä halua parisuhteisiinsa kolmansia pyöriä.
Ja kyllä, minusta on kiva että minulla on läheisiä naisystäviä, mutta en tykkäisi jos joku heistä kävisi panemassa miestäni...
Luonnostaan mustasuisuus tulee epävarmuudesta. Ne naiset, jotka ovat itse syntyneet moniavioiseen perheeseen ja silti haluavat sellaisen itsekin, luonnostaan kokevat sen oikeaksi. Jos siinä tilanteessa kaikki osapuolet osaavat hoitaa hommansa oikein, ei ole syytä olla mustasukkainen. Sehän riippuu ihan siitä, miten he toimivat ja saavat välinsä hoidettua. Ei voi verrata siihen, että nyt sun tai mun perheeseen tulisi uusi vaimo. Ihan eri tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan mustasuisuus tulee epävarmuudesta. Ne naiset, jotka ovat itse syntyneet moniavioiseen perheeseen ja silti haluavat sellaisen itsekin, luonnostaan kokevat sen oikeaksi. Jos siinä tilanteessa kaikki osapuolet osaavat hoitaa hommansa oikein, ei ole syytä olla mustasukkainen. Sehän riippuu ihan siitä, miten he toimivat ja saavat välinsä hoidettua. Ei voi verrata siihen, että nyt sun tai mun perheeseen tulisi uusi vaimo. Ihan eri tilanne.
Kyllä, ja lisäksi edellyttää sen että mies ei pidä selkeää suosikkia yli muiden. Ajoittain voi olla jonkun kanssa enemmän jos jollain on vaikka joku vaikea tilanne menossa, mutta ei koko ajan. Kody juuri tällä tuhosi perheensä, valitsemalla aina Robynin ja kieltäytymällä näkemästä omien toimiensa seuraamusta.
En itse valitsisi tällaista elämäntapaa koskaan mutta luulen voivani ymmärtää mitä jotkut siltä hakevat, suuren suvun turvaa jne. Toki jos tätä oikein järjellä alkaa ajatella, niin paljon hankalia kysymyksiä kuten mitä tehdään niille pojille joille ei riitä vaimoja... Mutta voin siis ehkä jotenkin kuvitella miksi joku haluaa elää näin vaikka itse en koskaan haluaisi.
Robyn ei halua sisarvaimoja muuta kuin tienaamaan rahaa. Robyn pitää ukon, rahat ja päättää missä asutaan ym.
Ei saisi arvostella toisten ulkonäköä ylipäätään. Mutta pakkoa sanoa, että Robyn joka on haukkunut muiden ulkonäköä ja kuinka Kody on uhrautunut olemaan heidän kanssaan. On itse näistä vähiten viehättävä, sekä ulkoisesti että sisäisesti.
Vahentunut hirveästi ja näyttää kotkamaiselta naaman vääntelyineen. Myös manipuloiva persoona.
Muissa naisissa on sentään huumoria ja ovat viehättävämpiä.
Robynista tulee mieleen Muppet Shown hahmo 😅https://muppet.fandom.com/wiki/Sam_the_Eagle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja lisäksi edellyttää sen että mies ei pidä selkeää suosikkia yli muiden. Ajoittain voi olla jonkun kanssa enemmän jos jollain on vaikka joku vaikea tilanne menossa, mutta ei koko ajan. Kody juuri tällä tuhosi perheensä, valitsemalla aina Robynin ja kieltäytymällä näkemästä omien toimiensa seuraamusta.
En itse valitsisi tällaista elämäntapaa koskaan mutta luulen voivani ymmärtää mitä jotkut siltä hakevat, suuren suvun turvaa jne. Toki jos tätä oikein järjellä alkaa ajatella, niin paljon hankalia kysymyksiä kuten mitä tehdään niille pojille joille ei riitä vaimoja... Mutta voin siis ehkä jotenkin kuvitella miksi joku haluaa elää näin vaikka itse en koskaan haluaisi.
Samoin! Lisäksi, jos se on se malli johon on tottunut, se tuntuu turvalliselta. Lisäksi tuossa yhteiskunnassa, missä sosiaaliturva on olematon, tuo tuo tuollainen turvaa jo ihan taloudellisessa mielessä. Ja jos vaimot nuorina naimisiin menevät, vielä ymmärrettävämpää.
Mutta en itse tietty haluais! Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi arvostella toisten ulkonäköä ylipäätään. Mutta pakkoa sanoa, että Robyn joka on haukkunut muiden ulkonäköä ja kuinka Kody on uhrautunut olemaan heidän kanssaan. On itse näistä vähiten viehättävä, sekä ulkoisesti että sisäisesti.
Vahentunut hirveästi ja näyttää kotkamaiselta naaman vääntelyineen. Myös manipuloiva persoona.
Muissa naisissa on sentään huumoria ja ovat viehättävämpiä.
Robynista tulee mieleen Muppet Shown hahmo 😅https://muppet.fandom.com/wiki/Sam_the_Eagle
Niinpä😏. Mut kyllä tässä tapauksessa se mielipide ulkonäköön liittyen tulee tuosta luonteesta. Ja siis vanhat vaimot ovat viehättäviä, koska heistä pitää. Jopa Meri on kiva, vaikka vähän seko. Mut on vilpitön seko😁. Pidän näiden naisten rehellisyydestä ja inhimmillisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vuosi sitten tuli ohjelma näistä moniavioisista mormoneista. Siinä tuotiin selvästi ilmi, että täysi-ikäistyvät miespuoliset jälkeläiset ajetaan pois perheistä, ettei isä-alfan valta-asema vaarannu.
Pelkona on myös, jos isällä on nuoria vaimoja, niin ties mitä romansseja kehittyisi poikien ja vaimojen välille.
Näin toimivat myös jotkin eläinlajit, joiden tavoite on saada naaraista koostuva haaremi :)).
Hei
Se oli aivan eri uskontokunta, siis oikeasti lahkosta oli kyse - ei näistä mormoneista, josta on tehty tämä tv sarja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole kyse samasta lahkosta.
Tämä asia on loukannut monia mormoneja kun heidät on yhdistetty Warren Jeffs, Teksasista .
Nykyisin Warren on vankilassa .
Moniavioisuuden kannattajat erkanivat omiksi lahkoikseen sen jälkeen, kun mormonit lakkauttivat moniavioisuuden virallisesti vuonna 1890.
Warren Steed Jeffsin johtaman lahkon nimi eroaa vain yhdellä sanalla virallisen mormonikirkon nimestä, ja vanhat ennakkoluulot mormonien moniavioisuudesta ovat aika ajoin rasittaneet kirkon mainetta Yhdysvalloissa.
Robin on oppinut hienosti itkemään ilman kyyneleitä. Ei meikit valu. Tai, on kai osannut tuon taidon aina. En muista ohjelman alkupuolellaakaan nähneeni itse kyyneleitä. Vain itkevän ilmeen.