Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt jo kireyttä ilmassa joulun takia - kuka järjestää sukujoulun?

Vierailija
31.07.2018 |

Mummini ilmoitti juhannuksena perheen ollessa koolla, ettei jaksa enää jouluna ottaa sukua vastaan, 55 vuotta järjesti joulun kaikille tai ainakin paikkana oli hänen talonsa, nyt hän ei enää jaksa. Ymmärrän mummia hyvin.
Äitini ei myöskään, kun kuulemma tilat eivät riitä. Isoäiti ehdotti nyt minua, koska meillä on iso omakotitalo ja minun iässäni hän jo laitteli ison porukan joulut myöskin.

Apua, selviäisittekö sukujoulusta luonanne, te toiset alle 3-kymppiset? Sitoudunkohan nyt 50 vuodeksi, jos nyt sanon kyllä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa järjestää yksi joulu ja tilaa ruoat valmiina jostain hienommasta paikasta.. Vaihtelua jouluruokiin ja voit kysyä makumieltymyksistä!

Vierailija
2/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi sitoutua 50 vuodeksi? Onko sulla sisaruksia? Tuleeko sinne tätejä, setiä ja serkkuja? Ja miksi sen jonka kotona ollaan pitäisi tehdä aina ruuat, eikö voi muut huolehtia ruuista jos sinä kerran hoidat juhlapaikan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono  trollaus.

Mut onneks mulla ei ole mitään stressiä moisesta. Ollaan jo vuosikausia nautittu joulusta kahden miehen kanssa. Sukuloimalla en jouluani suostu pilaamaan.

Vierailija
4/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukujoulu? Joulu on paljon kivempi puolison kanssa kahdestaan tai jos on lapsia niin vain oma puoliso ja omat lapset. 

Vierailija
5/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä järjestin viime jouluna sukujoulun, mentiin nyyttäriperiaatteella, sovittiin vaan kuka tuo mitäkin. 

Toissajouluna järkkäsin kokin grillaamaan ja jokainen maksoi osansa.

Eli mentiin periaatteella minä tarjoan fasiliteetit ja ruuasta maksaa jokainen itse. 

Vierailija
6/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu viimeiset kolme joulua meillä, sisko tulee lastensa kanssa, veli vaimonsa kanssa ja meidän vanhemmat sekä miehen eno vaimonsa kanssa.

Kaikki tuo jotain, sovitaan etukäteen. Minun mieheni laittaa kinkun, miehen eno tuo viinejä, hänen vaimonsa on leiponut maustekakkuja, siskoni tuo laatikoita ym ym.

Ei käy rankaksi näin

Vierailija
7/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuhannet mummot järjestä joulun kaikille. Tiedän melkein eläkeikäisiä, jotka ovat koko ikänsä menneet valmiiseen joulupöytään vanhempiensa luo, ei ole harvinaista.

Vierailija
8/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas meni viime viikonloppuna keskustelu täysin päinvastoin eli meillä ei ole ollut tapana järjestää sukujouluja, jokainen on oman perheensä kanssa ja vasta tapanina kylästellään. Tämä on sopinut hyvin, mutta nyt miniä haluaa sukujoulun ja haluaa sen meille, koska "kyllä se on isovanhempien asia".

Ilmoitin ihan suoraa, että ei käy, mutta miniä ei lannistunut. Hän oli jo suunnitellut kaiken nukkumapaikkoja myöten ja osasi kertoa, että hänen vanhempansa ja siskonsa perheineen mahtuvat hyvin, kunhan tyttäreni menee  perheineen yöksi miehensä vanhemmille, jotka asuvat 2 km päässä ja tulevat tietty hekin jouluksi tänne.

Kun sukujoulussa on niin ihanaa, kun serkut saavat olla keskenään eikä siitä ole yhtään vaivaa kenellekään, koska voidaat tehdä ruuat yhdessä ja nauttia ihana joulu.

Sanoin uudestaan ei kiitos ja ilmoitin, että toistaiseksi en ole holhouksessa eikä kotini siten ole kenenkään muun käytettävissä. Itkuhan siitä tuli, kun nyt ei saa someen ihania kuvia.

Vierailija
9/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka haluaa sukujoulun, se järjestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi