Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni on "köyhä" koska ei osaa käyttää rahaa

Vierailija
31.07.2018 |

Itselläni on kaveripiirissä useita tällaisia. Valitetaan jatkuvasti köyhyyttä ja rahanpuutetta, kuinka ei ole varaa matkusteluun, eikä bussilippuun.

Samat ihmiset tuhlaavat jatkuvasti rahaa todella huolimattomasti milloin mihinkin. Eräs köyhyysvalittaja esimerkiksi ostaa ainoastaan laatutuotteita. Kaikki keittiön laitteet useiden sadan euron hintaisia, koska ei voi sietää kuulemma halpoja ja huonoja. Hän myös ostaa merkkivaatteita samasta syystä. Käy aina kun huvittaa buffeteissa ja ulkona syömässä. Ostelee hetken mielijohteesta kenkiä sun muita. Jääkaappi täynnä kalliita ruokia. Sitten jatkuva narina köyhyydestä, kuinka ei ole varaa tehdä mitään kun on niin köyhä. Aaaargh.

En tunne tippaakaan sympatiaa tällaisia "köyhiä" kohtaan, joilla tämä varattomuus johtuu ainoastaan huonosta elämänhallinnasta ja taloustaidoista.

Kommentit (169)

Vierailija
101/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai satojen eurojen tuotteita ja buffetissa syöjä ole köyhä. Ei voi sanoa köyhäksi sellaista joka tuhlaa rahansa. Köyhä on sellainen jolla ei alunperinkään ole rahaa.

Olen käynyt pari kertaa buffetissa vain siksi, että olen sitä ennen ollut useita päiviä syömättä kun ei ole ollut rahaa tai toimeentulotuki on ollut myöhässä. Olen syönyt silloin niin suurella ilolla, etteivät muut ravintolan lounasasiakkaat voineet kuvitellakaan.

Mutta sillä 10-15e buffettihinnalla voisi ostaa muutamalle päivälle ruokaa, eikä tarvitsisi taas kärvistellä päiviä ilman ruokaa. 

Vierailija
102/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, aina se saitailu ei ole järkevää, varsinkaan jos hankkii työkaluja, joita käyttää paljon ja joiden haluaa kestävän vuosikymmeniä. Halpaa saa olla vaihtamassa muutaman vuoden välein, jopa tiheämmin.

Ja joka tapauksessa jokaisella on oikeus valittaa rahanpuutetta, vaikka se olisikin omien valintojen seurausta. Oletko sitä paitsi edes satavarma, että nuo valittavat köyhyttä vai ainoastaan rahanpuutetta?

Minäkin saatan valittaa, että nyt ei ole varaa X:ään, koska olen satsannut viimeaikoina y:hyn. En minä väitä olevani KÖYHÄ, vaan sanon vain, että rahani ovat sillä hetkellä loppu.[/quot

e]

Ap,

Juuri näin.

Näillä tuttavillasi on vain välillä rahat loppu.

Ei kukaan köyhyysrajan yläpuolella voi tosissaan kutsua itseään köyhäksi. Tämä on vitsi.

Voit käydä Hurstin leipäjonossa katsomassa köyhyyden kasvoja.

Hurstin jonossa iso osa on laittanut rahansa viinaan ja jotkut varakkaat käyvät siellä pelkkää pihiyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvailema tyyppi on huono rahan käyttäjä, ei köyhä. Köyhä on se jolla jää kuukaudeksi muutama satanen ruokarahaa kun PAKOLLISET maksut hoidettu (vuokra, puhelin, sähkö jne). Kaupassa ostetaan aina halvinta, nipistetään perus tuotteista kuten juusto tai hedelmät.. itse söin kerran viikon keitettyä makaroonia ketsupilla ja perunoista tein lohkoja ja maustoin ne hyvin.. lapselle tarjosin hernekeittoa, puuroa ja kalapuikkoja. Onneksi saa ruokaa tarhassa.

Vierailija
104/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse varmaan säästää ostamalla halvempaa pastaa ja huonommat kettiövälineet sekä lidlin vaatteet. Se on viksua.

Vierailija
105/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et taida olla kovin suosittu. Hengaat ihmisten kanssa, joista et pidä ja joita halveksit. Olet säälittävä.

Opiskelijapiireissä useimmat vasta opettelevat rahan käyttöä. On eri asia tunaroida kerran pari kuin olla oikeasti "köyhä".

Kyllä oikein SUPER-säälittävää on arvioida ihmisiä parin rivin nettikirjoituksen perusteella :D

Vierailija
106/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, et taida olla kovin suosittu. Hengaat ihmisten kanssa, joista et pidä ja joita halveksit. Olet säälittävä.

Opiskelijapiireissä useimmat vasta opettelevat rahan käyttöä. On eri asia tunaroida kerran pari kuin olla oikeasti "köyhä".

Kyllä oikein SUPER-säälittävää on arvioida ihmisiä parin rivin nettikirjoituksen perusteella :D

On SUPER-säälittävää arvostella omia ystäviään vauva.fi-keskustelupalstalla ja käydä stalkkaamassa heidän jääkaappiaan. Mitäs vessan peiliovien takaa paljastui? Kai olet nekin syynä nyt ja siitä muille juoruillut...

Vierailija
107/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella puututte ystävienne rahankäyttöön. Meillä on tapana lainailla tarpeen tullen ja jeesata toisiamme puolin sun toisin. Sitäkin se ystävyys voi pitää sisällään. Ei arvostelua ja haukkumista selän takana (eli vauva.fi:ssä)

Vierailija
108/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On SUPER-säälittävää arvostella omia ystäviään vauva.fi-keskustelupalstalla ja käydä stalkkaamassa heidän jääkaappiaan. Mitäs vessan peiliovien takaa paljastui? Kai olet nekin syynä nyt ja siitä muille juoruillut...

ap puhuu tuttavistaan, ei ystävistä... Hänelle nämä "köyhät" tuskin kelpaavat paremmiksi kavereiksi. Hyvää juoruilu matskua, hehheh.

Vierailija
109/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai satojen eurojen tuotteita ja buffetissa syöjä ole köyhä. Ei voi sanoa köyhäksi sellaista joka tuhlaa rahansa. Köyhä on sellainen jolla ei alunperinkään ole rahaa.

Olen käynyt pari kertaa buffetissa vain siksi, että olen sitä ennen ollut useita päiviä syömättä kun ei ole ollut rahaa tai toimeentulotuki on ollut myöhässä. Olen syönyt silloin niin suurella ilolla, etteivät muut ravintolan lounasasiakkaat voineet kuvitellakaan.

Mutta sillä 10-15e buffettihinnalla voisi ostaa muutamalle päivälle ruokaa, eikä tarvitsisi taas kärvistellä päiviä ilman ruokaa. 

Tuskin kukaan käy 15€ buffettissa. Uskon, että tuo tyyppi on syönyt 10€ edestä siellä buffettissa. Vein kerran mieheni köyhän veljen pitsaraxiin. En voinut uskoa kuinka paljon hän söi. Olisin tietysti voinut tehdä hänelle samalla rahalla pellillinen pitsaa, mutta hän söi varmaan enemmän.

Vierailija
110/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Köyhälle ei kannata antaa rahaa, koska hän ei osaa käyttää sitä" oli jonkun mielestä paikkansa pitävä sanonta.  Jännä juttu, että Britanniassa on saatu erinomaisia tuloksia kokeiluissa, joissa köyhille on annettu juuri sitä, mitä heiltä puuttuu ja mitä moraalinvartijat eivät näille alempiarvoisille, moraalittomille ihmisille missään nimessä halua antaa: rahaa.  Vieläpä niin, että saajat saivat käyttää rahat parhaaksi katsomallaan tavalla.  Rahan avulla useat nostivat itsensä jopa kodittomuudesta takaisin osaksi yhteiskuntaa veroja maksaviksi kansalaisiksi.  Ehkä "köyhyyden suurin syy on rahan puute" -tutkimukset eivät olekaan niin turhia kaikille ihmisille kuin on luultu.

Juuri näin: "nostaa itsensä", kun ihmisen annetaan yksin ja rauhassa ajatella, ilman toisten hompsotusta: "eihän siitä kuitenkaan mitään tule.."

Vierailija
111/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kaveripiirissä useita tällaisia. Valitetaan jatkuvasti köyhyyttä ja rahanpuutetta, kuinka ei ole varaa matkusteluun, eikä bussilippuun.

Samat ihmiset tuhlaavat jatkuvasti rahaa todella huolimattomasti milloin mihinkin. Eräs köyhyysvalittaja esimerkiksi ostaa ainoastaan laatutuotteita. Kaikki keittiön laitteet useiden sadan euron hintaisia, koska ei voi sietää kuulemma halpoja ja huonoja. Hän myös ostaa merkkivaatteita samasta syystä. Käy aina kun huvittaa buffeteissa ja ulkona syömässä. Ostelee hetken mielijohteesta kenkiä sun muita. Jääkaappi täynnä kalliita ruokia. Sitten jatkuva narina köyhyydestä, kuinka ei ole varaa tehdä mitään kun on niin köyhä. Aaaargh.

En tunne tippaakaan sympatiaa tällaisia "köyhiä" kohtaan, joilla tämä varattomuus johtuu ainoastaan huonosta elämänhallinnasta ja taloustaidoista.

Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää:

Olen saanut ttt:a pitkään, mutta minulla ja lapsillani on merkkivaatteita ja kenkiä (ostettu Uffilta, kirppareilta, Fidasta tai saatu sukulaisilta ja Hopesta).

Meillä on hieno mehupuristin + tehosekoitin (ystävä vaihtoi uusiin ja antoi kaapissaan lojuneet vanhat meille) ja iso tv (vaarilta saatu kun hän vaihtoi uuteen).

Jääkaappiin ostan joskus "herkkuja", ettei lasten kaverit pitäisi meitä rutiköyhinä. Nämä herkut, kuten jacky-makupalat kerran kk, ilahduttavat aina, samoin kuin kunnon parmesan-juusto jääkaapissa. Pelastusarmeijan ruoka-avusta saa joskus tuotteita, joihin ei olisi ikipäivänä varaa.

Ostin kesällä pellegrino-vesipullon, jota täytän kraanavedellä (on kaunis pullo).

Esimerkkejä on monia. Älkää tuomitko.

Olkaa kiitollisia!

Ne pärjää parhaiten jotka ovat röyhkeimpiä. Haetaan sossusta, hopelta, ruokajonosta, kerjätään sukulaisilta. Ollaan niiiin köyhiä ja kerjätään sosiaalisessa mediassa kaikki mahdollinen. Mulla on muutama tällainen tuttu enkä enää periaatteessa lahjoita heille mitään.

Vierailija
112/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä tyypit tosissaan samalla valittavat köyhyyttä niin onhan se enemmän kuin typerää. Mutta itse olen vähän samanlainen "köyhä" ja kerron rahattomuudesta, jos pyydetään jonnekin, johon itselläni ei varaa ole.  En siis kuitenkaan  "muuten vain" valittele rahattomuutta.  Jos kaveri kysyy esim. festareille niin voin vastata ettei ole rahaa. Sitten tästä voi alkaa kaverin marina "miten sulla sitten siihen ja siihen on ollut varaa."

Ehkäpä siitä syystä nimenomaan esim. festareille tai jonnekin muualle ei ole varaa, koska ne vähät rahat laitan niihin, joita itse arvostan vielä enemmän. Esim. yhdessä kohtaa tein freelancerina töitä kotona ja ihan oman mielenterveyden takia koin tarpeelliseksi käydä melkein päivittäin kodin ulkopuolella lounaalla, jotta tulisi poistuttua kotoa. Tai sitten yhdessä vaiheessa oli säästöt tulevalle matkalle ja tämän takia ei ollut varaa tehdä mitään muuta kovin kallista puuhaa. Tästäkin sain ihmettelyjä" Aijaa, miten sulla sitten matkalle on varaa lähteä, tosi rahaton oletkin. " 

Ehkä jos ihmiset tajuaisivat, että ihmiset käyttävät rahaa niihin, jotka kokevat itselleen merkityksellisiksi. Voi olla, että mulla ei ole varaa lähteä festareille, vaikka edellisellä viikolla olenkin ollut useammassa tapahtumassa, ehkä juuri siitä syystä. 

Sama täällä! En käy ulkona syömässä, en osta pizzaa tai hamppareita tai kebabia, en käy leffoissa, en baareissa, minulla ei ole lemmikkejä eikä harrastuksia, jotka vaatisivat rahallista panostusta, en shoppaile enkä sisusta kalliilla. Festarit ja keikat jätän myös välistä.

Sen sijaan sijoitan rahaani kirjoihin, edullisiin matkoihin, Netflixiin ja peleihin. Kirjat ja pelitkin ostetaan harkiten, käytetyt käyvät oikein hyvin. Kirppareiden koluaminen on mukavaa! En pystyisi tekemään kaikkia yllä mainittuja asioita nykyisillä tuloillani, joten priorisoin tuloni itselleni aidosti tärkeisiin asioihin. 

Minäkin kuulen sitä, ettet voi olla aidosti köyhä, kun kävit matkalla. Olen pienituloinen, mutta kun ohjaan rahan pois minulle turhasta, joka on normaalia muille, pystyn tekemään edullisia matkoja. Ulkomaillakin harrastan ilmaisia tai edullisia asioita, asioin hyvä hinta/laatu-suhdekaupoissa, vältän turistikauppoja ja vältän baarit ja kalliit ravintolat. Monessa maassa nyt on vaan niin paljon edullisempaa kuin Suomessa, ja hyvälaatuisia euron/yhden kolikon kauppoja, joista saa lähes kaiken mitä matkalla ja kotiinviemiseksi tarvitsee.  

N36

Vierailija
113/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näistä ”ei ole rahaa”-tyypeistä saattaa makuuttaa kymppitonneja tilillään.. eräskin pienituloinen tuttavaperhe maksoi käteisellä puolet rivitaloasunnostaan ostohetkellä! He eivät siis KOSKAAN osta mitään, ruoka kerätään kesällä metsästä ja saavat esim. riistaa, porkkanoita, perunoita sukulaisilta. Toki kaupasta ne pakolliset ostokset on tehtävä, mutta veikkaan että montaa sataa ei kauppaan kuussa mene. Vaatteet on niitä samoja kymmeniä vuosia vanhoja ja kavereilta lainataan esim. juhliin vaatteet.

Lapsi kulkee serkkujen vanhoissa, hänellekään ei osteta ikinä mitään uutena. Eivät käy myöskään kirpputorilla :D.

Itse säälin vähän lapsia ja vanhempia ja luulin että tosiaan ovat köyhiä, annoin lahjaksi lapselle uusia vaatteita ja lapseni vanhoja ihan muuten vaan ja vanhemmille joskus esim ruokakauppaan lahjakortteja. Kun tuo asuntoasia selvisi, totesin, että heillä on varmaan enemmän rahaa kuin minulla :D eli lopetin turhan lahjomisen. Vaikea vaan nykyaikana uskoa että joku elää vielä kuin tyyliin 60-luvulla :D moni taitaakin heitä vähän sääliä, kun saavat paljon ilmaiseksi.

Vierailija
114/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut ttt:a pitkään, mutta minulla ja lapsillani on merkkivaatteita ja kenkiä (ostettu Uffilta, kirppareilta, Fidasta tai saatu sukulaisilta ja Hopesta).

Meillä on hieno mehupuristin + tehosekoitin (ystävä vaihtoi uusiin ja antoi kaapissaan lojuneet vanhat meille) ja iso tv (vaarilta saatu kun hän vaihtoi uuteen).

Jääkaappiin ostan joskus "herkkuja", ettei lasten kaverit pitäisi meitä rutiköyhinä. Nämä herkut, kuten jacky-makupalat kerran kk, ilahduttavat aina, samoin kuin kunnon parmesan-juusto jääkaapissa. Pelastusarmeijan ruoka-avusta saa joskus tuotteita, joihin ei olisi ikipäivänä varaa.

Ostin kesällä pellegrino-vesipullon, jota täytän kraanavedellä (on kaunis pullo).

Olkaa kiitollisia!

Ne pärjää parhaiten jotka ovat röyhkeimpiä. Haetaan sossusta, hopelta, ruokajonosta, kerjätään sukulaisilta. Ollaan niiiin köyhiä ja kerjätään sosiaalisessa mediassa kaikki mahdollinen. Mulla on muutama tällainen tuttu enkä enää periaatteessa lahjoita heille mitään.

Hopen tukemat asiakasperheet eivät ole röyhkeitä, eivätkä kerjäläisiä - ei tämäkään äiti.

Yst. Hopen vapaaehtoinen

Vierailija
115/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro mitenkä käyttäisit nämä tulot: 440€ työttömyysrahaa, aktiivimallin takia pienennetty, 240€ asumistuki. Menot on 540€ vuokra, 50€ puhelinlasku.  Mitenkä saat rahan riittämään koko kuukaudelle?

Aikamoista taloudellista taitamattomuutta  tuollainen puhelinlasku. Itsellä tuo vastaisi 4kk:n soittoja ja perusmaksuja.

Ei ole.

Kun on rahat aina tiukilla ja elää kädestä suuhun, on pakko ostaa puheaikaa pienissä erissä ja se on superkallista. Mutta se monille meistä ainoa mahdollisuus pitää puhelinta kun on prepaid-liittymä ja oikeasti köyhä.

Tämä keskustelu osoittaa todella karulla tavalla sen, kuinka keskiluokalla (ja heidän päättäjillään) ei ole harmainta hajua siitä, minkälaista elämä köyhänä on. Se on päivästä toiseen selviytymistä, tukien hylkypäätöksiä, nälkää jne.

Kommenttisi ovat todella törkeitä. Tämä paheksunta ja suoranainen vihamielisyys köyhiä kohtaan on arkipäivää. Sitten välitetään vielä kaiken kukkuraksi heidän lemmikeistään...

Kuvittele sitä iloa kun on yksi olento, joka ei kohtele kuin meitä kuin sinä ja luvattoman monet kaltaisesi. Häpeäisit itse - et kaataisi häpeää köyhien ja sairaiden niskaan.

Olen köyhä ja mun puhelinlasku on alle 10e kuussa. Kyllä se on omaa tyhmyyttä, jos päättää käyttää prepaid liittymää ja maksaa enemmän, kun saisi perusliittymän halvemmalla.

Prepaid-liittymän käyttö ei ole "oma päätös", vaan sen taustalla on useimmiten maksuhäiriömerkintä.

Vierailija
116/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa kiitollisia!

Hopen tukemat asiakasperheet eivät ole röyhkeitä, eivätkä kerjäläisiä - ei tämäkään äiti.

Yst. Hopen vapaaehtoinen

Sinähän näet mitä haluat nähdä. Olen itse asiassa itse käynyt kerran. Pyörin siellä pitkään kun en kehdannut ottaa aluksi mitään. Sisään tuli monen lapsen vanhempia jotka olivat selkeästi vakioasiakkaita ja heillä oli tarkat tilaukset valmiina. Tuli olo että osa kerjää kaiken minkä vaan saa. On myös tuttava jolla suht pienet tulot, mutta perintöä kymmeniä tuhansia tilillä. Silti haetaan kaikki ilmainen.

Vierailija
117/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan käy 15€ buffettissa. Uskon, että tuo tyyppi on syönyt 10€ edestä siellä buffettissa. Vein kerran mieheni köyhän veljen pitsaraxiin. En voinut uskoa kuinka paljon hän söi. Olisin tietysti voinut tehdä hänelle samalla rahalla pellillinen pitsaa, mutta hän söi varmaan enemmän.

Joo, söin hirmuisesti ihania salaatteja ja kaikkea, mihin ei normisti ole koskaan varaa. Ja tankkasin samalla vitamiinivarastoja. Söin tosiaan paljon enemmän kuin olisin saanut 12 eurolla kaupasta :)

Vierailija
118/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa kiitollisia!

Yst. Hopen vapaaehtoinen

Sinähän näet mitä haluat nähdä. Olen itse asiassa itse käynyt kerran. Pyörin siellä pitkään kun en kehdannut ottaa aluksi mitään. Sisään tuli monen lapsen vanhempia jotka olivat selkeästi vakioasiakkaita ja heillä oli tarkat tilaukset valmiina. Tuli olo että osa kerjää kaiken minkä vaan saa. On myös tuttava jolla suht pienet tulot, mutta perintöä kymmeniä tuhansia tilillä. Silti haetaan kaikki ilmainen.

Tervetuloa mukaan vapaaehtoistoimintaan! On suuri ilo olla auttamassa ja tietää 100%-varmasti, että apu menee perille kotimaamme vähävaraisille lapsille, joita on jo noin 150 000-200 000 ja määrä valitettavasti vuosi vuodelta kasvussa.

On ihana kun on paikka, jossa apu ja avun tarve todellakin kohtaavat. Lasten ilo on paras palkkio :) sitä ei mitata rahassa.

Vierailija
119/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, aina se saitailu ei ole järkevää, varsinkaan jos hankkii työkaluja, joita käyttää paljon ja joiden haluaa kestävän vuosikymmeniä. Halpaa saa olla vaihtamassa muutaman vuoden välein, jopa tiheämmin.

Ja joka tapauksessa jokaisella on oikeus valittaa rahanpuutetta, vaikka se olisikin omien valintojen seurausta. Oletko sitä paitsi edes satavarma, että nuo valittavat köyhyttä vai ainoastaan rahanpuutetta?

Minäkin saatan valittaa, että nyt ei ole varaa X:ään, koska olen satsannut viimeaikoina y:hyn. En minä väitä olevani KÖYHÄ, vaan sanon vain, että rahani ovat sillä hetkellä loppu.[/quot

e]

Ap,

Juuri näin.

Näillä tuttavillasi on vain välillä rahat loppu.

Ei kukaan köyhyysrajan yläpuolella voi tosissaan kutsua itseään köyhäksi. Tämä on vitsi.

Voit käydä Hurstin leipäjonossa katsomassa köyhyyden kasvoja.

Hurstin jonossa iso osa on laittanut rahansa viinaan ja jotkut varakkaat käyvät siellä pelkkää pihiyttään.

Hurstin jonossa on myös paljon köyhiä eläkeläisiä ja lapsiperheitä :(

Vierailija
120/169 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te, jotka olette niin järkeviä rahankin kanssa, ette osaa tehdä asioille mitään ja keksiä ratkaisuja? Miksi ette äänestä paremmin? Tai osaatteko keksiä, miten taloudenhallintaa saisi opetettua niin, että se olisi mielekästä? Olette p*skoja kun ette tajua ei ole hyvä motivaation tuoja kenellekään.