Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni on "köyhä" koska ei osaa käyttää rahaa

Vierailija
31.07.2018 |

Itselläni on kaveripiirissä useita tällaisia. Valitetaan jatkuvasti köyhyyttä ja rahanpuutetta, kuinka ei ole varaa matkusteluun, eikä bussilippuun.

Samat ihmiset tuhlaavat jatkuvasti rahaa todella huolimattomasti milloin mihinkin. Eräs köyhyysvalittaja esimerkiksi ostaa ainoastaan laatutuotteita. Kaikki keittiön laitteet useiden sadan euron hintaisia, koska ei voi sietää kuulemma halpoja ja huonoja. Hän myös ostaa merkkivaatteita samasta syystä. Käy aina kun huvittaa buffeteissa ja ulkona syömässä. Ostelee hetken mielijohteesta kenkiä sun muita. Jääkaappi täynnä kalliita ruokia. Sitten jatkuva narina köyhyydestä, kuinka ei ole varaa tehdä mitään kun on niin köyhä. Aaaargh.

En tunne tippaakaan sympatiaa tällaisia "köyhiä" kohtaan, joilla tämä varattomuus johtuu ainoastaan huonosta elämänhallinnasta ja taloustaidoista.

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sympatiaa ap:n kaltaisia, vihasyöttejä viljeleviä trolleja kohtaan.

Vierailija
182/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran täällä eletään. Miksi nuukailla, kärvistellä ja ostaa vain hinnan takia jotain, mitä ei oikeasti olisi halunnut ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin todella köyhistä oloista ja päätin, että lapsuuden köyhyys ei ole minulle elämässä rajoittava tekijä. Kouluttauduin ja teen töitä joskus 12 tuntisia päiviä nyt viisikymppisenä minulla on noin kahden miljoonan omaisuus. Ajattelin, jos työtä tekemällä rikastun, niin sitten en säästele itseäni teen niin kauan kuin jaksan. Minulla ei ole perhettä, mutta sukulaisia kyllä, joilla ei kaikilla mene hyvin autan heitä mielelläni.

niin mutta ymmärrätkö että kaikilla ei ole sama älykkyyttä??

Itse en oo koskaan pärjännyt koulussa vaikka kuinka olisin halunnut. Äikässä ja matikassa en pärjää enkä loogisessa ajattelussa, siksi en ole koskaan päässyt mihinkään opiskelemaan.

Kaikilla ei ole samoja taitoja jolla pääsee eteenpäin!

Vierailija
184/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ok sen asian kanssa että olen köyhä. Mulla on huippu videotykki ym. pelit ja vermeet kunnossa ja miksi ei olisi. Sitä voi kuolla vaikka huomenna syystä tai toisesta  niin haluan nauttia kaikesta mikä mua kiinnostaa  enkä keksi syytä miksi en olisi lainaa hankintoihin ottanut.

Vierailija
185/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ok sen asian kanssa että olen köyhä. Mulla on huippu videotykki ym. pelit ja vermeet kunnossa ja miksi ei olisi. Sitä voi kuolla vaikka huomenna syystä tai toisesta  niin haluan nauttia kaikesta mikä mua kiinnostaa  enkä keksi syytä miksi en olisi lainaa hankintoihin ottanut.

Eli saan hankittua kaiken mitä haluan. Ei ole olemassa mitään sellaista asiaa jonka haluisin mutta ei ole varaa.

Vierailija
186/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nahka pitää saada mustetta täyteen. Se onkin halpa ja kannattava sijoitus 

Vierailija
187/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota on halpa. Mutta en halua Toyotaa. Siksi ostan Volvon.

Vierailija
188/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kun antaa kymppitonnin niin kuukauden päästä se valittelee kun ei ole rahaa...

Vierailija
189/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin todella köyhistä oloista ja päätin, että lapsuuden köyhyys ei ole minulle elämässä rajoittava tekijä. Kouluttauduin ja teen töitä joskus 12 tuntisia päiviä nyt viisikymppisenä minulla on noin kahden miljoonan omaisuus. Ajattelin, jos työtä tekemällä rikastun, niin sitten en säästele itseäni teen niin kauan kuin jaksan. Minulla ei ole perhettä, mutta sukulaisia kyllä, joilla ei kaikilla mene hyvin autan heitä mielelläni.

Kuulostaa samalta kuin minun isä, vanhempi tosin jo eläkkeellä, ite tyttärenä en ole vaan päässyt, lukion suorittanut, mutta sen jälkeen paljon vääriä valintoja ja ei ole mitään järkevää koulutusta, joten osa-aikatyö vain ja köyhä, en jaksa ihmisiä paljon myöskään, veljellä mennyt paremmin.

Vierailija
190/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on onnellinen, kun lähdön koittaessa pankkitili on täynnä rahaa, jota ei koskaan saanut käyttää mihinkään.

Vierailija
191/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vanhakansa sanoi, ettei köyhän kannata ostaa muuta kuin laatua. Ja se pitää paikkansa. Ne halppis versiot eivät vain kestä. Ja mikä sinä olet määrittelemään, mikä on jollekin kallis ja mikä ei. Kannattaa pysyä niissä omissa asioissa. 

Vierailija
192/192 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa samalta kuin minun isä, vanhempi tosin jo eläkkeellä, ite tyttärenä en ole vaan päässyt, lukion suorittanut, mutta sen jälkeen paljon vääriä valintoja ja ei ole mitään järkevää koulutusta, joten osa-aikatyö vain ja köyhä, en jaksa ihmisiä paljon myöskään, veljellä mennyt paremmin.

Ja minäkin silti ostan välillä kallista, puhelin tykkään että on I Phone ja tavaraa osamaksulla, oon myös kerran matkustanut laskulla konserttiin ulkomaille ja maksanut seuraavassa kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi