Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö sinulta kotoa tämä laite? Tutkimuksen mukaan se on selkein merkki varakkuudesta

Vierailija
31.07.2018 |

Uuden tutkimuksen mukaan iPhonen löytyminen taskusta on selkein merkki rikkaudesta.

Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan ei ole aivan yhdentekevää, mikä puhelin löytyy taskusta – ainakin, jos haluaa viestiä olevansa rikas.

Chigagon yliopiston tutkijoiden mukaan iPhonen omistaminen on todennäköisin yksittäinen merkki ihmisen vauraudesta. National Bureau of Economic Research -julkaisussa ilmestyneessä tutkimuksessa selvisi, että 69 prosentin todennäköisyydellä iPhonen omistaja oli korkeatuloinen.

Toisena listalla yksittäisistä esineistä, jotka kielivät selkeiden omistajan hyvätuloisuudesta, oli iPad 67 prosentilla.

Tutkimus toteutettiin kyselyinä sekä haastatteluina vuonna 2016. Siihen osallistui yhteensä noin 6 400 ihmistä kattavasti eri tulo-, rotu- ja sukupuoliryhmistä. Osallistujilta kysyttiin heidän muun muassa kulutuskäyttäytymisestään sekä mediankulutuksesta.

Vielä vuonna 1992 Yhdysvalloissa selkein yksittäinen merkki rikkaudesta oli Grey Poupon -merkin Dijon-sinapin ostaminen, ja vuonna 2004 paalupaikkaa taas piti Land O’ Lakes Regular -merkin voin ostaminen.

Vuonna 2016 laadukkaat ruokatuotteet ovat vaihtuneet kalliiseen teknologiaan.

Applen puhelimet voidaankin nähdä jo jonkinlaisena luksustuotteena, sillä iPhonet voivat maksaa parhaimmillaan tuhat euroja, kun Android-laite irtoaa jo satasella.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisten tutkimusten tulokset istuvat usein aika kehnosti suomalaiseen kulttuuriin.

Tuntemani iPhonen omistajat ovat paria poikkeusta lukuunottamatta pienituloisia tai työttömiä.

Yksi on kaupungin vuokra-asunnossa asuvan yksinhuoltajan lapsi. Ko lapsen kumpikin vanhempi on työtön.

Toinen on Kiinasta Suomeen miehen perässä muuttanut opiskelija. Tulee köyhästä perheestä ja suomalainen miehensä on pienipalkkaisessa ammatissa.

Äitipiireistä tiedä pari nuorta äitiä joiden miehet ovat työttöminä kotona.

Kaikilla näillä on puhelimena iPhone. Ja se puhelimen merkki olevan heille hyvin tärkeä. Kokevat olevansa jollain tavalla parempia ihmisiä puhelimensa ansiosta.

Meillä saa töissä valita puhelimen melko vapaasti. Listalla, jolta jokainen saa valita juuri haluamansa on kaikki yleisimmät puhelimet, myös iPhonen malleja. Vain kaksi on valinnut iPhonen. Ovat kumpikin markkinointiosastolta.

Vierailija
22/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki tyhmyydestä se on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa on varaa maksaa puhelimesta 3 vuotta 57e/kk (iPhone X 265Gb) niin on rikas, heh :)

Vierailija
24/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni android on parempi kuin Applen ylikalliit tuotteet. Ostin äskettäin Huawei mediapad T3:sen hintaan 149€. 2 GB muistia, quadcore 1,4 GHz, 10 tuuman näyttö ja Android 7. Hinta-laatusuhteeltaan kenties paras 10 tuuman tabletti.

T. Lidl-mies.

Jeskamandeera, mulle ei riitä ees 16 GB muistia vaikken edes säilö valokuvia tai lataa musiikkia puhelimeeni/tablettiini.

Vierailija
25/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut uusimman ja kalleimman imbesilPhonen samaan hintaan kytkykaupalla kuin Huawein, otin Huawein. Siitä huolimatta, että tästä kiinamerkistä ei ole aikaisempaa kokemusta. En kadu toistaiseksi.

Tähän tosin vaikuttaa se, että en todellakaan halua ihmisten pitävän minua rikkaana, en halua kerjäläisiä etuovelleni.

Vierailija
26/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Hieno juttu. Tilaan välittömästi kahden vuoden osamaksulla itselleni i-phonen ja voila. Olen varakas!!! Mahtava myyntikikka applelta 

Vierailija
27/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel. Mä oon köyhä. Mulla Sony.

Meillä on lapsillakin Sonyt. En tiedä miten ressukat kehtaavat mennä kouluun niiden kanssa.

Vierailija
28/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni android on parempi kuin Applen ylikalliit tuotteet. Ostin äskettäin Huawei mediapad T3:sen hintaan 149€. 2 GB muistia, quadcore 1,4 GHz, 10 tuuman näyttö ja Android 7. Hinta-laatusuhteeltaan kenties paras 10 tuuman tabletti.

T. Lidl-mies.

Jeskamandeera, mulle ei riitä ees 16 GB muistia vaikken edes säilö valokuvia tai lataa musiikkia puhelimeeni/tablettiini.

Se on keskusmuistin määrä, ei tallennustila(joka siis tässäkin on 16 GB).

Vierailija
29/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 iphonea ja rikkaita ollaan!

T. Rupusakki yh

Vierailija
30/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel. Mä oon köyhä. Mulla Sony.

Meillä on lapsillakin Sonyt. En tiedä miten ressukat kehtaavat mennä kouluun niiden kanssa.

Sony on kyllä kieltämättä pohjanoteeraus.

Vierailija
31/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies.

Sillon joskus kun hommasin ekan älypuhelimeni, siinä oli joku 2GB kanssa keskusmuistia. Ison osan siitä vei käyttöjärjestelmä ja puhelimen omat "widgetit" ja applikaatiot joita ei saanut poistettua tai siirrettyä muistikortille. Kaikki applikaatiot taas piti ladata ensin keskusmuistille, josta ne sitten siirrettiin muistikortille. Ongelma vaan oli, että muistia oli vapaana joku 200 megaa kaiken pakollisen jälkeen, ja suuri osa applikaatioista oli suurempia kuin se. Eli niitä ei pystynyt lataamaan lainkaan.

Ehkäpä hommat ovat kehittyneet sen jälkeen niin, ettei vastaavia ongelmia ole, mutta kyllä silloin vannoin, että ei ikinä enää..

Vierailija
32/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensimmäisen iphoneni alle 100?eurolla ulkomailla ollessani, kun oma androidini varastettiin. Tykästyin laitteeseen siinä määrin, että myöhemmätkin puhelimet ovat olleet iphoneja. Tulotasoni on olematon. :)

Vierailija
33/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden kanssa sillä taas ainakin minun silmissäni on negatiivinen korrelaatio, kun joku pröystäilee ylihintaisella puhelimella. Ja kun tänä päivänä kaiken saa osamaksulla, kytkykaupalla tai vaikka velkarahalla, niin...

Vierailija
34/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhone ja iPad, ei mitään virsikirjakuoria.  Ja kyllä, osamaksulla ostetut, mutta maksan mielelläni  helppoudesta.  Siinäkin säästää, ettei tarvitse virustorjuntaohjelmia.  

Vierailija
35/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt tarpeelliseksi  ostaa tuollaista vaikka varaa olisi, kun  ei  Buffetkaan sellaista tarvitse.

Vierailija
36/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies.

Sillon joskus kun hommasin ekan älypuhelimeni, siinä oli joku 2GB kanssa keskusmuistia. Ison osan siitä vei käyttöjärjestelmä ja puhelimen omat "widgetit" ja applikaatiot joita ei saanut poistettua tai siirrettyä muistikortille. Kaikki applikaatiot taas piti ladata ensin keskusmuistille, josta ne sitten siirrettiin muistikortille. Ongelma vaan oli, että muistia oli vapaana joku 200 megaa kaiken pakollisen jälkeen, ja suuri osa applikaatioista oli suurempia kuin se. Eli niitä ei pystynyt lataamaan lainkaan.

Ehkäpä hommat ovat kehittyneet sen jälkeen niin, ettei vastaavia ongelmia ole, mutta kyllä silloin vannoin, että ei ikinä enää..

Puhut väärästä muistista, nykyään 16 GB pienin tallennustila isommille laitteille, ja 2 GB keskusmuisti rupeaa olemaan hyvä budjettilaitteessa. Keskusmuistiin ei tallenneta mitään sovelluksia tai muuta dataa,mutta sovelluksien ajaminen vaatii ainakin moniajossa sen verran paljon muistia että 1 GB ei riitä. Esim firefox yksinään vaatii jo reilusti keskusmuistia,ja 1 GB on aika vähän sille.

Vierailija
37/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyyden kanssa sillä taas ainakin minun silmissäni on negatiivinen korrelaatio, kun joku pröystäilee ylihintaisella puhelimella. Ja kun tänä päivänä kaiken saa osamaksulla, kytkykaupalla tai vaikka velkarahalla, niin...

Ehkä mä oon onnekas, kun en tunne ketään joka pröystäilisi puhelimellaan, vaan ne laitteet on valittu ihan muilla perusteilla. Joku tykkää suljetusta systeemistä, toinen avoimesta, kolmas kaipaa pölyä ja vettä ja kolhuja kestävää..

Vierailija
38/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanha IPhone löytyy ja muutama muukin Applen laite, mutta en kyllä rikasta ole nähnytkään. Applen laitteet olleet laadukkaita ja pitkäikäisiä ainakin omassa käytössäni, joten niitä köyhän kannattaa ostaa.

Vierailija
39/39 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies.

Puhut väärästä muistista, nykyään 16 GB pienin tallennustila isommille laitteille, ja 2 GB keskusmuisti rupeaa olemaan hyvä budjettilaitteessa. Keskusmuistiin ei tallenneta mitään sovelluksia tai muuta dataa,mutta sovelluksien ajaminen vaatii ainakin moniajossa sen verran paljon muistia että 1 GB ei riitä. Esim firefox yksinään vaatii jo reilusti keskusmuistia,ja 1 GB on aika vähän sille.

Jaha, no oli miten oli. Silloin joka tapauksessa päätin, että tähän sotkuun en enää näppejäni laita. Puhelin olis siis ensimmäinen HTC:n Desire, joka silloin oli uusi puhelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan