Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuheräämiset niin kertakaikkisen perseestä!

Vierailija
31.07.2018 |

Joka aamu ihan tekee pahaa, kun pitää herätä kahdeksaksi (tai viimeistään yhdeksäksi töihin). Välillä pitää käydä vessassa töissä ihan yökkäileen, kun tekee vain niin pahaa olla hereillä aamuisin. Tänä aamuna silmätkin vuosivat loputtomasti kuin niin oksettavan kirkasta. En voi sietää tätä valoisuutta. Töiden jälkeen suorastaan juoksen sänkyyn päiväunille, ettei kuole väsymykseen.

Iltaa kohti kuitenkin aina piristyy riippumatta siitä, nukkuuko päiväunia vai ei. Illalla on niin täynnä ideoita ja virtaa, ettei millään malta mennä nukkumaan eikä saa myöskään unta kun väkisin menee. Usein silloin saattaa mennä aamu kasiin valvoessa, jos väkisin yrittää nukkua.

Oon nyt ollut vuoden alusta saakka säännöllisessä työssä. Mulle sanottiin, että "kyllä se rytmi kääntyy". Nyt vaan on kait pakko luovuttaa tämän suhteen. Ei se käänny! Koitin välissä myös melatoniiniä. Vedin sitä aina kolme tabletia kerralla. Eipä auttanut. Monen viikon jälkeen luovutin. Nyt istun täällä töissä.. mulla on edelleen ihan fyysisesti paha olo kun heräsin töihin. Ei puhettakaan, että voisi edes vielä kuvitella aamupalaa muutamaan tuntiin.

Mun on varmaan pakko muuttaa unirytmi niin, että oppisin nukkumaan esim klo 18-02. Sitten aina valvoisin aamuun ja menen töihin, jotta jaksaa eikä tartte yökkäillä puolta päivää. Viikonloppuna yleensä aina lauantaisin ja sunnuntaisin herään noin klo 14. Ei ole yhtään huono olo. Voin jopa syödä aamupalaa joskus. Elämä hymyilee ja jaksaa tehdä vaikka mitä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tänä aamuna niin että heräsin täysin itsestään tuntia aikaisemmin mitä oli herätys, ei kiva..

Selkeästi huomaa sen että ongelmat elämässä tulee uniin asti.

Vierailija
2/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuulostaa. Monet työt alkavat jo klo 6 aamulla ja siihenkin tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla krapula aamuisin?

Vierailija
4/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä niitä jotka valvoo aamuyöhön asti ja seuraavan päivän ulisevat kun väsyttää...

Vierailija
5/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon rytmin kääntämiseen auttaisi se, kun heräisit viikonloppuisinkin suunnilleen samaan aikaan kuin työaamuina. Mutta jos sinulla on viikonloppuisin täysin eri rytmi kuin arkisin, kroppasi ei totu ikinä siihen arkirytmiin.

Vierailija
6/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah,vai että oikein kahdeksaksi täytyy herätä? 😂

Viideltä on hyvä herätä näin helleaikaan,ulkona mukavan viileää.

Vierailija
7/18 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankisellainen työ jossa voi tehdä iltavuoroa.

Vierailija
8/18 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa tehdä iltaa tai yötä. Valitettavasti pitäisi löytää työ, jossa palkka ei ainakaan laskisi. Kyllä se kirpaisee niin kovasti, jos palkka putoaa.

Olen jo vuosia kadehtinut niitä, jotka saavat tehdä töitä yöllä. Olin yli kolme vuotta työssä, jossa usein työt alkoi vasta klo 12-15. Klo 12 tuntui liian aikaiselta mutta klo 15 ehti siten, ettei ollut ihan kuollut. Nukkuikin paljon paremmin kun tiesi, että saa nukkua.

Aamuyhteiskunta on ihan perseestä.

AP

Vierailija
9/18 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuohon rytmin kääntämiseen auttaisi se, kun heräisit viikonloppuisinkin suunnilleen samaan aikaan kuin työaamuina. Mutta jos sinulla on viikonloppuisin täysin eri rytmi kuin arkisin, kroppasi ei totu ikinä siihen arkirytmiin.

Tämä on taas näitä pazkaohjeita jotka vois ampua avaruuteen useimpien viivästyneestä unirytmistä kärsivien mielestä. Tasainen rytmi on kyllä hyväksi, mutta sen pitää olla sellainen joka on noudatettavissa. Jos koko työviikon keräät univelkaa ja uupumusta niin et kai sä sitä kidutusta enää vapaillasi jatka vaan luontainen reaktio on tietysti pää tyynyyn että jaksaa jtn omiakin asioita tehdä. Esim itse kun olen päässyt iltavirkkuna iltatöihin niin nyt mulla on suunnilleen sama rytmi läpi viikon, se on vaan myöhäisempi kuin valtaosalla, ei sitä onnistu ylläpitää jos olisi aamuherätyksiä sotkemassa. Joten aplle neuvo, että toi ei välttämättä tosiaan mene millään ohi, vaan elämä pitäisi saada järjestettyä unirytmillesi sopivaksi, sitä tämä yhteiskunta ei tue, tiedän mutta tsemppiä! :)

Vierailija
10/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi jätät tietysti sen töiden jälkeen nukkumisen pois, vaikka kuinka väsyttäisi. Sehän nimenomaan saa sinut valvomaa yli keskiyön. Toivottavasti et käytä päihteitä, energiajuomia tai sokerisia juomia ja elintarvikkeita. Nehän saavt elimistön sekaisin kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Unirytmi ei muutu, kun et tahdo sitä muuttaa. Nyt voisit asettaa sen työssäkäynnin kaiken muun edelle ja alkaa tehdä kaikkesi, että heräät normaalliin aikoihin aamuisin ja menet nukkumaan, ilman ruutuaikaa, iltaisin klo 21. Teet nimittäin itsellesi suuren karhunpalveluksen jatkamalla itsepäisesti vääriä elintapojasi.

Itsekunnioitus ja itsekuri ovat tärkeitä juttuja elämässä, eikä niitä ole, jos aina tekee, mitä mieleen juolahtaa eikä opettele ns. normaalia elämää töissäkäynteineen ja terveine elintapoineen.

Vierailija
11/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aika oudolta kuulostaa. Monet työt alkavat jo klo 6 aamulla ja siihenkin tottuu.

Ei totu. Elää vaan jatkuvassa univajeessa ja pää sekä suolisto on ihan sekaisin.

Vierailija
12/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltavirkku ja aamuisin on ihan myrkkyä ylösnousu. Koko päivän väsyttää, mutta iltayhdeksältä tapahtuu äkillinen reipastuminen ja kukun vielä pari kolme tuntia hereillä. Jos nukun päiväunet, niin peli on seuraavan yön unien osalta menetetty. 

Nyt olen taas viikon herännyt 4.30. Pikapikaa vaatteet päälle ja viideksi töihin. Iltaisin nukkumaan klo 23 aikoihin.

Heti kun löydän ilta- tai yötöitä, vaihdan työpaikkaa. Aamutyöt ei ole mua varten.

Vierailija
13/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää herään aikasin, tänäänkin klo 4:30. Ihanaa kun voi kiireettömästi valmistella päivää, aina etuajassa, ei koskaan myöhässä. Herätyskellon soittoon herään about 2 kertaa vuodessa, muulloin aina ennen sitä, nam.

Vierailija
14/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri heräilin, miksi ihmiset herää niin aikaisin aamulla?

Vierailija
15/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mää herään aikasin, tänäänkin klo 4:30. Ihanaa kun voi kiireettömästi valmistella päivää, aina etuajassa, ei koskaan myöhässä. Herätyskellon soittoon herään about 2 kertaa vuodessa, muulloin aina ennen sitä, nam.

Pystytkö yhtä helposti valvomaan esim. Klo 2 saakka?

Vierailija
16/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska on sellainen rahanansaintakeino nimeltä Työ. Sinne saattaa useassa tapauksessa joutua heräämään aamuvarhaisella.

Vierailija
17/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koska on sellainen rahanansaintakeino nimeltä Työ. Sinne saattaa useassa tapauksessa joutua heräämään aamuvarhaisella.

No huh huh, no toiset tekee mitä haluaa ja raha tule silti. En kyllä viitsis elämääni töissä kuluttaa.

Vierailija
18/18 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitun uuden parisuhteen vuodenvaihteessa ja siihen asti kuvittelin olevani aamu-uninen.

Nykyään menen nukkumaan iltaysiltä ja herään vaivattomasti aamuviideltä, kuudelta.

Ihminen oppii jos haluaa, mutta kaikesta ruikuttajat on huonoimpia oppimaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan