Sinä jolla on/ollut turvakielto
Kommentit (62)
Suomi on niin pieni maa että vaikeaa ellei muuta nimeä ja ulkonäköä.
Sai selville. Mun lapsen kummi oli facessa hehkuttanut miten lähtee mun luo tänne paikkakunnalle ja tämä stalkkerihan sen oli tietysti lukenut. Onneksi ei tiedä missä täällä asun, mutta pikkusen kylmäsi nähdä se mun työpaikan edessä. Pomo oli ihana ja vei mut kotiin ettei tarvinnut kävellä. Tuosta on nyt 2 vuotta ja ei oo häirintä alkanut eli säikädyksellä selvisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noista turvakielloista ole mitään hyötyä jos todella tahtoo selvittää jonkun osoitteen. Sen kun vain seuraa töistä kotiin ja osoite on selvillä.
Siis kuvittelet että ihminen joka oikeasti haluaa suojautua jättäisi asian puolitiehen ja ei vaihtaisi paikkakuntaa, työpaikkaa, autoa jne. Eiköhän siinä mene koko lailla elämä uusiksi, niin että katkotaan siteet kaikkialle mihin on aiemmin ollut yhteyksiä ja mistä voisi se jolta halutaan suojautua löytää suojautuvan.
Vakavammissa tapauksissa, jos ja kun kyse viranomainen haluaa suojata jonkun niin ihminen häviää kyllä käytännössä aivan täysin. Entisillä tiedoilla kyselevien taustat selvitetään ja tarvittaessa laitetaan seurantaan.
Joillakin vainoojilla voi olla semmonen työ missä pääsevät viranomaisrekistereihin. Luin kirjan, tosin fiktiivisen, mutta voi olla tottakin, missä poliisi pahoinpiteli vaimoaan jatkuvasti ja oli muutenkin hullu ja vaimolle jäi ainoaksi vaihtoehdoksi itsemurha päästääkseen pois, koska mies poliisina pääsee jäljllle helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noista turvakielloista ole mitään hyötyä jos todella tahtoo selvittää jonkun osoitteen. Sen kun vain seuraa töistä kotiin ja osoite on selvillä.
Siis kuvittelet että ihminen joka oikeasti haluaa suojautua jättäisi asian puolitiehen ja ei vaihtaisi paikkakuntaa, työpaikkaa, autoa jne. Eiköhän siinä mene koko lailla elämä uusiksi, niin että katkotaan siteet kaikkialle mihin on aiemmin ollut yhteyksiä ja mistä voisi se jolta halutaan suojautua löytää suojautuvan.
Vakavammissa tapauksissa, jos ja kun kyse viranomainen haluaa suojata jonkun niin ihminen häviää kyllä käytännössä aivan täysin. Entisillä tiedoilla kyselevien taustat selvitetään ja tarvittaessa laitetaan seurantaan.
Joillakin vainoojilla voi olla semmonen työ missä pääsevät viranomaisrekistereihin. Luin kirjan, tosin fiktiivisen, mutta voi olla tottakin, missä poliisi pahoinpiteli vaimoaan jatkuvasti ja oli muutenkin hullu ja vaimolle jäi ainoaksi vaihtoehdoksi itsemurha päästääkseen pois, koska mies poliisina pääsee jäljllle helposti.
Täysin epäuskottava kirja, poliisihan saa heti fudut jos pahoinpitelee puolisoaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa jaksettiin jankata joka ikinen kerta, että minun pitäisi lopettaa turvakielto koska osoitettani ei näkynyt heidän järjestelmissään ja he eivät voineet tietää maksanko laskun. Annoin joka ikinen kerta osoitteeni suullisesti koska en jaksanut alkaa perustelemaan miksi olin joutunut hankkimaan kiellon. Olen maksanut AINA sairaalan laskun kun se on minulle ojennettu. Ilmeisesti heillä ei leikkaa lanttu sen vertaa, että ihminen tosiaankin voi siirtää osoitteensa vaikka presidentin linnaan jos niin haluaa.
Typerintä on kyllä somessa kiukuttelu kun en ole kertonut osoitettani. Mitä ihmiset tekevät sillä koska nykyään ei ole tapana lähetellä kortteja matkoilta jne? Ihan yhtä lailla voin katsoa ne matkakuvat ja hyvän joulun toivotukset somesta.
Olen joutunut vakavan rikoksen uhrina elämään sellaista elämää etten ole antanut osoitettani kenellekään. Työpaikalla asiaan on suhtauduttu hyvin kun olen selittänyt asian pomolle.
Ihmisiä voi tavata muuallakin kuin heidän kotonaan.
En ymmärrä vuodatustasi. Sinunhan pitää antaa sairaalalle tms. osoite, johon postisi toimitetaan, ei siis omaa osoitettasi! Älä vaan sano, että sinäkin olet niitä, jotka eivät suostu lukemaan ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Maistraatista en saanut selkeää vastausta mihin postini ohjautuu, enkä taida täältäkään löytää vastausta. On niin vaikea asia ymmärtää.
Posti tulee sinulle kotiin silloin kun lähettäjä tietää osoitteesi. Et turvakiellon takia hae postiasi eri paikasta. Eri asia jos haluat turvakiellon lisäksi ohjata postisi vaikka postilokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin pieni maa että vaikeaa ellei muuta nimeä ja ulkonäköä.
Kyllähän tuonne pk-seudulle voi herkästi kadota, mutta jos yrittää kadota Seinäjoella niin se ei onnistu. Nimen muuttaminen on helppoa, sitten voi salata puhelinnumeronsa, mutta tuollaisessa joutuu katkaisemaan suhteita ystäviin, sieltä se exä ensin niitä tietoja onkii. Alaikäisten lasten kanssa myös hankalaa, on hyvin vaikeaa. Mutta jos ei ole lapsia niin turvakielto on kyllä vahva ja hyvä suoja, jos muuttaa isolle paikkakunnalle ja muuttaa nimensäkin sekä katkoo siteitä entiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän siis ei tule vastausta. Mä en tajua lukemaani koska olen tosi hädissäni enkä halua pilata asioita.
Ohis. Siinä maistraatin-sivu linkissä on yksi esimerkki ts. postilaatikko postissa. Varmaan myös "poste restante" voisi toimia yhtä hyvin.
Eli posti ei jaa postia mihinkään katu-osoitteeseen, vaan käyt itse noutamassa nimelläsi postin konttorin tiskiltä, johon olet poste restante -sopimuksen tehnyt.
Minä olen siellä suuressa sairaalassa töissä, ja olen yksi niistä kuudesta keillä on oikeus käydä katsomassa turvakiellon alaiset osoitteet väestörekisteristä. Postitan näitä kirjeitä keskimäärin kolme kpl päivässä. Yhdelläkään ei ole ollut mitään yhteysosoitetta merkittynä väestörekisteriin. Siellä väestörekisterissä on kolme osoitekohtaa; vakituinen osoite (yleisin), postiosoite, ja tilapäinen osoite. Kellään ei ole ollut merkittynä mitään muuta osoitetta, kuin vakituinen osoite. Nuo poste restantet ja vastaavat eivät siis ole todellakaan yleisiä näiden ihmisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa jaksettiin jankata joka ikinen kerta, että minun pitäisi lopettaa turvakielto koska osoitettani ei näkynyt heidän järjestelmissään ja he eivät voineet tietää maksanko laskun. Annoin joka ikinen kerta osoitteeni suullisesti koska en jaksanut alkaa perustelemaan miksi olin joutunut hankkimaan kiellon. Olen maksanut AINA sairaalan laskun kun se on minulle ojennettu. Ilmeisesti heillä ei leikkaa lanttu sen vertaa, että ihminen tosiaankin voi siirtää osoitteensa vaikka presidentin linnaan jos niin haluaa.
Typerintä on kyllä somessa kiukuttelu kun en ole kertonut osoitettani. Mitä ihmiset tekevät sillä koska nykyään ei ole tapana lähetellä kortteja matkoilta jne? Ihan yhtä lailla voin katsoa ne matkakuvat ja hyvän joulun toivotukset somesta.
Olen joutunut vakavan rikoksen uhrina elämään sellaista elämää etten ole antanut osoitettani kenellekään. Työpaikalla asiaan on suhtauduttu hyvin kun olen selittänyt asian pomolle.
En ymmärrä vuodatustasi. Sinunhan pitää antaa sairaalalle tms. osoite, johon postisi toimitetaan, ei siis omaa osoitettasi! Älä vaan sano, että sinäkin olet niitä, jotka eivät suostu lukemaan ohjeita.
Se vähän riippuu järjestelmästäkin. Siskolla on turvakielto, ja hänen kotikuntansa tk:n järjestelmä ei anna tallentaa mitään yhteystietoja henkilölle, jolla on turvakielto. Se on ihan sama mitä sinne runoilee, tallentamaan tietoja ei pysty. Typerä järjestelmä, mutta minkäs teet. Meillä taas tulee osoitepäivitykset väestörekisteristä viikoittain. Jos sinne menee tallentamaan jonkun osoitetiedon, niin seuraavan päivityksen yheydessä se katoaa, ja tilalle tulee *** Lisätietoja maistraatista ***
Vierailija kirjoitti:
No siinä ei hirveästi järkeä ole ottaa turvakieltoa, jos ei vaihda työpaikkaa ja asuntoa vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noita laskuja saa e-laskuna.
Näin minulla ja turvakielto ollut jo 5v eikä kukaan sairaalassa tai muualla ole mitään valittanut vaikka eivät edes tiedä e-laskutuksesta.
Itse en anna osoitetta ikinä mihinkään. Ilmoitan, että se on salainen.
Vierailija kirjoitti:
Tk:ssa minulle ei suostuta tekemään lähetteitä, koska on turvakielto ja Helsingissä ei voi tallentaa myöskään turvakieltoasikkaan puhelinnumeroa (muualle kuin suojatulle takalehdelle). Laskut menevät verkkopankkiin.
Höpö höpö. Turvakielto ollut voimassa vuosia eikä lähetteissä ole koskaan ollut ongelmia.
Trafin sivuilla pitää tehdä erikseen ilmoitus tietojen luovutuskiellosta ja sen voi tehdä kuka vain. Mistäs ne siellä muuten tietää ettei jonkun tietoja saa antaa?
Vierailija kirjoitti:
Tähän siis ei tule vastausta. Mä en tajua lukemaani koska olen tosi hädissäni enkä halua pilata asioita.
Mene huomenna maistraattiin. Ota vuoronumero ja odota vuoroasi.
Kysy sieltä kaikki mieltäsi askarruttavat asiat kerralla. Kirjoita vaikka tänään A-paperille kysymyksiä ranskalaisilla viivoilla.
Tämö on aika monitahoinen asia, joten täällä on hieman pitkää asiaa vaikea kirjoitella.
Voimia ❤️
T: turvakieltolainen
Vierailija kirjoitti:
Trafin sivuilla pitää tehdä erikseen ilmoitus tietojen luovutuskiellosta ja sen voi tehdä kuka vain. Mistäs ne siellä muuten tietää ettei jonkun tietoja saa antaa?
Jos on turvakielto, niin Trafista ei pitäisi saada, mutta joku taisi kertoa, että oli virheen vuoksi sinne jäänyt tieto. Kannattaa siis tarkistaa kaikki vielä itse.
Miltä turvalta kieltäydyit? Hevosenko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on turvakielto, niin Trafista ei pitäisi saada, mutta joku taisi kertoa, että oli virheen vuoksi sinne jäänyt tieto. Kannattaa siis tarkistaa kaikki vielä itse.
Trafin osoitteenluovutuskielto on eri asia kuin turvakielto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulle jo annettiin vastaus aiemmin mutta sinä et osannut sitä lukea. Se yhteysosoite, joka on eri asia kuin kotiosoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trafin osoitteenluovutuskielto on eri asia kuin turvakielto.
Kannattaa muistaa että Trafissa on muitakin rekistereitä kuin ajoneuvot. Varmuuden vuoksi luovutuskielto myös ilma-aluksiin ja venepuolelle, vaikkei kummankaan hankkiminen ois nyt ajankohtainen.