Miksi ikoniset suomalaisbrändit pilataan tahallaan?
Arabia, Finnair, Fazer, iittala jne. Tuotteiden laatua heikennetään radikaalisti mutta hintoja nostetaan
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Liittyisikö kokonaisvaltaiseen kustannusten nousuun, on pakko tehdä huonoa laatua huonoista raaka-aineista ja pitää korkea hinta että saa yrityksen kulut maksettua.
Tämä strategia ei kyllä pitkälle auta, pelkkä brändi ei riitä jos tuotteista tehdään sekundaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Liittyisikö kokonaisvaltaiseen kustannusten nousuun, on pakko tehdä huonoa laatua huonoista raaka-aineista ja pitää korkea hinta että saa yrityksen kulut maksettua.
Tämä strategia ei kyllä pitkälle auta, pelkkä brändi ei riitä jos tuotteista tehdään sekundaa
Ei auta, koska kopioinnistakin tulee helpompaa kun tuote ei ole kunnollinen.
AHNEUS se on kaiken pahan alku. Lisää voittoja pitää saada. Toinen asia, josta en pidä on se, että vanhoja Arabian ja Iittalan tuotteita laitetaan uustuotantoon . Esim. Flora, Fauna. Muumimukeja tuotetaan valtavalla vauhdilla Thaimaassa (laatu?), hinta 50 sent/kpl ja täällä Suomessa sitten 20-30 kertainen hinta.
Isommat firmat myös ostaa muita firmoja ja sen jälkeen pilaa ikoniset tuotteet.
Yritykset älkää myykö itseänne suuremmille yrityksille, tuotteita uudistetaan ja pilataan sen jälkeen!
Koska lampaat ostaa siitä huolimatta.
Pitäisi säätää laki että kulttuurihistoriallisesti tärkeitä makeisia ei mennä muuttamaan!
Vierailija kirjoitti:
AHNEUS se on kaiken pahan alku. Lisää voittoja pitää saada. Toinen asia, josta en pidä on se, että vanhoja Arabian ja Iittalan tuotteita laitetaan uustuotantoon . Esim. Flora, Fauna. Muumimukeja tuotetaan valtavalla vauhdilla Thaimaassa (laatu?), hinta 50 sent/kpl ja täällä Suomessa sitten 20-30 kertainen hinta.
Uustuotanto on hyvä jotta enemmistöllä kansasta on varaa ostaa. Alentuneen tuotantohinnan pitäisi kyllä näkyä myös myyntihinnassa.
Sinänsä kun aika monessa suomalaiseksi mielletyssä tuotemerkissä ei enää muuta suomalaista olekaan kuin se nimi.
Tuotanto ulkomailla... Intiassa, Kiinassa... mallisuunnittelu Suomessa.... No, onko se tuote suomalainen?
Tämä minua ihmetyttää... Suomalaiseksi mielletty Finlayson... tuotanto Turkissa... mallisuuunnittelu Suomessa... mutta tuotteet aivan älyttömän kalliita.... En kyllä lähtis maksamaan kylpypyyhkeestä yli viittäkymppiä. En takuulla! Turkissa valmistettu...
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää laki että kulttuurihistoriallisesti tärkeitä makeisia ei mennä muuttamaan!
Eikä leipiä ja pullia, jäätelöitä, juomia, mitään!
Suomalaisilta yritysten omistajilta puuttuu visio sekä ylpeys yrityksensä historiasta. Katsoo vaikka sveitsiläisiä tai saksalaisia yrityksiä niin siellä on edelleen niitä jotka valmistavat laatutuotteita omassa maassaan ja asettavat sitten hinnat sen mukaisesti. Täällä optimoidaan seuraavan kvartaalin tuottoa ja vedetään historia vessasta alas.
Muistatteko sen kun Cocacola toi uuden cokiksen markkinoille? Tapahtui joskus 80 luvulla. Kai niissä firmoissa on kehitysjohtajia jotka omaa tärkeyttänsä vie läpi kaikenlaisia muutoksia. On enneminkin sääntö kuin poikkeus että niin tapahtuu.
Ostan nykyään pyyhkeet, pöytäliinat ja kylpytakit Lapuan Kankureilta, taatusti kotimaista ja loistava laatu.
Voisi kertätä tähän listaa mitkä yritykset vielä tuottavat tavaransa Suomessa, niin osaisi ostaa ennemmin niitä kun näitä halpamaissa tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
AHNEUS se on kaiken pahan alku. Lisää voittoja pitää saada. Toinen asia, josta en pidä on se, että vanhoja Arabian ja Iittalan tuotteita laitetaan uustuotantoon . Esim. Flora, Fauna. Muumimukeja tuotetaan valtavalla vauhdilla Thaimaassa (laatu?), hinta 50 sent/kpl ja täällä Suomessa sitten 20-30 kertainen hinta.
onko noiden ahneiden yritysten tulokset kasvaneet satumaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AHNEUS se on kaiken pahan alku. Lisää voittoja pitää saada. Toinen asia, josta en pidä on se, että vanhoja Arabian ja Iittalan tuotteita laitetaan uustuotantoon . Esim. Flora, Fauna. Muumimukeja tuotetaan valtavalla vauhdilla Thaimaassa (laatu?), hinta 50 sent/kpl ja täällä Suomessa sitten 20-30 kertainen hinta.
Uustuotanto on hyvä jotta enemmistöllä kansasta on varaa ostaa. Alentuneen tuotantohinnan pitäisi kyllä näkyä myös myyntihinnassa.
Eipä se firma ajattele että jokaisella olisi varaa ostaa koska brändi arvo menisi. Oikea syy on aina maksimaalinen voitontavoittelu
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko sen kun Cocacola toi uuden cokiksen markkinoille? Tapahtui joskus 80 luvulla. Kai niissä firmoissa on kehitysjohtajia jotka omaa tärkeyttänsä vie läpi kaikenlaisia muutoksia. On enneminkin sääntö kuin poikkeus että niin tapahtuu.
Muutti kokiksen makua kun pepsi menossa ohi myynnissä. Oli suuri virhe. Ei tuo kauaa kestänyt kun vanha cokis palautettiin uuden rinnalle nimellä classic coca-cola
Vierailija kirjoitti:
Yritykset älkää myykö itseänne suuremmille yrityksille, tuotteita uudistetaan ja pilataan sen jälkeen!
Meidän kvartaalivoitot on tärkeämpiä, sori siitä.
T: osakkeenomistajat ja kapitalistiloordit
Mietin samaa. Liittyisikö kokonaisvaltaiseen kustannusten nousuun, on pakko tehdä huonoa laatua huonoista raaka-aineista ja pitää korkea hinta että saa yrityksen kulut maksettua.