Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla on/ollut turvakielto

Vierailija
31.07.2018 |

Saiko vainoajasi selville asuinpaikkasi?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vainoajaa, vaan turvakielto oli työpaikan vuoksi varotoimenpide.

Vierailija
2/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ilmeisestikin lähestymiskiellon seurauksena. Kyllä tuota varmasti sen osoitteen saa selville muutenkin kuin Väestörekisterikeskusen kautta, some on ainakin sellainen missä ihmiset eivät edes tajua mitä siellä jakavat... Ja yhteiset tuttavat ovat kovia juoruamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkuthan näitä yhteystietoja varsin huolimattomasti jättelee rappukäytäviin...

Vierailija
4/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vainoajaa, vaan työpaikkan kautta koko ajan tekemisissä rikollisten kanssa, siksi turvakielto.

Vierailija
5/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa jaksettiin jankata joka ikinen kerta, että minun pitäisi lopettaa turvakielto koska osoitettani ei näkynyt heidän järjestelmissään ja he eivät voineet tietää maksanko laskun. Annoin joka ikinen kerta osoitteeni suullisesti koska en jaksanut alkaa perustelemaan miksi olin joutunut hankkimaan kiellon. Olen maksanut AINA sairaalan laskun kun se on minulle ojennettu. Ilmeisesti heillä ei leikkaa lanttu sen vertaa, että ihminen tosiaankin voi siirtää osoitteensa vaikka presidentin linnaan jos niin haluaa.

Typerintä on kyllä somessa kiukuttelu kun en ole kertonut osoitettani. Mitä ihmiset tekevät sillä koska nykyään ei ole tapana lähetellä kortteja matkoilta jne? Ihan yhtä lailla voin katsoa ne matkakuvat ja hyvän joulun toivotukset somesta.

Olen joutunut vakavan rikoksen uhrina elämään sellaista elämää etten ole antanut osoitettani kenellekään. Työpaikalla asiaan on suhtauduttu hyvin kun olen selittänyt asian pomolle.

Ihmisiä voi tavata muuallakin kuin heidän kotonaan.

Vierailija
6/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa juuri turvakielroa ja se kaikki tuntuu jotenkinniin vaikealta, varmaan koska olen niin peloissani. Mihin postini siis menee? Eikö se tule postin kautta? Maistraatistako haen postini? En ymmärrä, auttaisiko joku.

Vierailija
7/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa minulle ei suostuta tekemään lähetteitä, koska on turvakielto ja Helsingissä ei voi tallentaa myöskään turvakieltoasikkaan puhelinnumeroa (muualle kuin suojatulle takalehdelle). Laskut menevät verkkopankkiin.

Vierailija
8/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk:ssa minulle ei suostuta tekemään lähetteitä, koska on turvakielto ja Helsingissä ei voi tallentaa myöskään turvakieltoasikkaan puhelinnumeroa (muualle kuin suojatulle takalehdelle). Laskut menevät verkkopankkiin.

Ja vainoaja ei ole saanut osoitetta selville.

Vierailija
9/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakiellon hakeneiden tarvii kyllä olla itse hyvin aktiivisia hoitamaan asioitaan. Me täällä eräässä suuressa sairaalassa saimme vasta vähän aikaa sitten muutamalle henkilölle oikeiden tarkistaa väestörekisteristä turvekiellon alaiset osoitteet (niitä ei siis tallenneta mihinkään, joka ikistä kirjettä varten tieto haetaan sieltä uudestaan, ja kirjoitetaan kirjekuoreen), mutta kovin monessa laitoksessa vastaavaa mahdollisuutta ei ole. Maistraatti myös usein kieltäytyy lähettämästä kirjeitä eteenpäin, jolloin voi olla yksinkertaisesti mahdotonta esim. lähettää laskuja. Terveydenhuollon laskut ovat suoraan ulosottokelpoisia, jolloin ensimmäinen yhteydenotto voi tulla ulosottovirastosta, mikäli itse ei aktiivisesti ole hoitanut asiaa.

Vierailija
10/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensin tietojen luovutuskielto ja sitten turvakielto. Sain kauhean slaagin, kun sain tietää, että ihminen jonka takia tämä kielto oli, oli saanut osoitteeni selville. Soittelin joka paikkaan, että mistä se on vuotanut, kunnes hain automme rekisterinumerolla tiedot ja sieltähän lävähti kaikki tiedot tekstiviestillä. Kiukkuinen yhteydenotto Trafiin ja laittoivat tietomme salaisiksi ja jonkin erityishuomautuksen vielä tietoihimme asiasta. Muuttamaan jouduimme, nyt en ainakaan tiedä että kukaan tietäisi tätä osoitetta. Edes anopille sitä ei ole kerrottu ja kiukuttelee asiasta, eikä ymmärrä miksei kerrota. Mitä nyt juorusi pitkin kyliä entistä osoitettamme, silloin kun oli vasta luovutuskielto. 

Vierailija
11/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vastata, mitä kautta saan postini? En kai voi postille osoitettani antaa? En käsitä.

Vierailija
12/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatista en saanut selkeää vastausta mihin postini ohjautuu, enkä taida täältäkään löytää vastausta. On niin vaikea asia ymmärtää.

Vierailija
14/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ensin tietojen luovutuskielto ja sitten turvakielto. Sain kauhean slaagin, kun sain tietää, että ihminen jonka takia tämä kielto oli, oli saanut osoitteeni selville. Soittelin joka paikkaan, että mistä se on vuotanut, kunnes hain automme rekisterinumerolla tiedot ja sieltähän lävähti kaikki tiedot tekstiviestillä. Kiukkuinen yhteydenotto Trafiin ja laittoivat tietomme salaisiksi ja jonkin erityishuomautuksen vielä tietoihimme asiasta. Muuttamaan jouduimme, nyt en ainakaan tiedä että kukaan tietäisi tätä osoitetta. Edes anopille sitä ei ole kerrottu ja kiukuttelee asiasta, eikä ymmärrä miksei kerrota. Mitä nyt juorusi pitkin kyliä entistä osoitettamme, silloin kun oli vasta luovutuskielto. 

Törkeää, etteivät ihmiset tajua, ettei kukaan sitä turvakieltoa turhaan hanki. Luulisi sen verran olevan älyä, ettei anneta tietoja tuntemattomille tai tutuillekaan kyselijöille vaikkapa näissä, että koko netti valjastetaan etsimään jotain muka ihastusta. Ärsyttää todella, sitä turvakieltoa ei turhaan anneta. 

Vierailija
15/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraatista en saanut selkeää vastausta mihin postini ohjautuu, enkä taida täältäkään löytää vastausta. On niin vaikea asia ymmärtää.

Eli et osannut mennä maistraatin sivuille lukemaan tätä juttua yhteysosoitteesta:

http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Turvaki…

Vierailija
16/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkolaskut toimii useimmissa paikoissa ja loput sähköpostiin.

Vierailija
17/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et osannut mennä maistraatin sivuille lukemaan tätä juttua yhteysosoitteesta:

http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Turvaki…

Mietipä, onko asiallista vastata tähän sävyyn kenties epätoivoisen tilanteeseen joutuneelle kyselijälle? "Eli et osannut..."

Puhutko myös irl ihmisille tähän sävyyn? "Ootko vähän tyhmä kun et tuota tiedä""etkö nyt tuommoista osaa/tuon vertaa tajua" Veikkaan että saatat olla ihan perusystävällinen ihminen, muualla kuin netissä. Ja tämä koskee kyllä aika monia. Anonyyminä kirjoitellaan anonyymeille eikä välttämättä ajatella että siellä on ihan oikea ihminen. Soisin että ihmiset vähän miettisivät tätä, saattaisi tästä kun palstasta tulla vähän miellyttävämpi paikka.

Vierailija
18/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän siis ei tule vastausta. Mä en tajua lukemaani koska olen tosi hädissäni enkä halua pilata asioita.

Vierailija
19/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista turvakielloista ole mitään hyötyä jos todella tahtoo selvittää jonkun osoitteen. Sen kun vain seuraa töistä kotiin ja osoite on selvillä.

Vierailija
20/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän siis ei tule vastausta. Mä en tajua lukemaani koska olen tosi hädissäni enkä halua pilata asioita.

Ohis. Siinä maistraatin-sivu linkissä on yksi esimerkki ts. postilaatikko postissa. Varmaan myös "poste restante" voisi toimia yhtä hyvin.

Eli posti ei jaa postia mihinkään katu-osoitteeseen, vaan käyt itse noutamassa nimelläsi postin konttorin tiskiltä, johon olet poste restante -sopimuksen tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme