Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla on/ollut turvakielto

Vierailija
31.07.2018 |

Saiko vainoajasi selville asuinpaikkasi?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut hylkäävää päätöstä turvakiellosta? Pitääkö olla jotain todisteita esim. Txt tmv? Mut on ihan järkyttävää että on niin sairaita ihmisiä että turvakielyoa ylipäätään tarvitsee.

Vierailija
42/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trafin sivuilla pitää tehdä erikseen ilmoitus tietojen luovutuskiellosta ja sen voi tehdä kuka vain. Mistäs ne siellä muuten tietää ettei jonkun tietoja saa antaa?

Jos on turvakielto, niin Trafista ei pitäisi saada, mutta joku taisi kertoa, että oli virheen vuoksi sinne jäänyt tieto. Kannattaa siis tarkistaa kaikki vielä itse.

Trafin osoitteenluovutuskielto on eri asia kuin turvakielto.

Tiedän. Itselläni on työn takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noista turvakielloista ole mitään hyötyä jos todella tahtoo selvittää jonkun osoitteen. Sen kun vain seuraa töistä kotiin ja osoite on selvillä.

Sepä se v-maista onkin. Kiellon hakijan pitäisi melkein vaihtaa työpaikkaa ja paikkakuntaa, jos haluaisi mahdollisimman varman päälle pelata. Ja siltikin hulluille jää niitä keinoja ja porsaanreikiä onkia asiat tietoonsa.

Vierailija
44/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan Trafiin pyytää jokin "ansa" eli seuranta kuka käy katsomassa tietoja eli että seuraavat lokitietoja. Jos vainoojalla on pääsy Trafin järjestelmään työn puolesta? Pitäis melkein soittaa ja kysyä. Sen jälkeen on poliisiasia jos on ilman lupaa käynyt.

Vierailija
45/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa jaksettiin jankata joka ikinen kerta, että minun pitäisi lopettaa turvakielto koska osoitettani ei näkynyt heidän järjestelmissään ja he eivät voineet tietää maksanko laskun. Annoin joka ikinen kerta osoitteeni suullisesti koska en jaksanut alkaa perustelemaan miksi olin joutunut hankkimaan kiellon. Olen maksanut AINA sairaalan laskun kun se on minulle ojennettu. Ilmeisesti heillä ei leikkaa lanttu sen vertaa, että ihminen tosiaankin voi siirtää osoitteensa vaikka presidentin linnaan jos niin haluaa.

Typerintä on kyllä somessa kiukuttelu kun en ole kertonut osoitettani. Mitä ihmiset tekevät sillä koska nykyään ei ole tapana lähetellä kortteja matkoilta jne? Ihan yhtä lailla voin katsoa ne matkakuvat ja hyvän joulun toivotukset somesta.

Olen joutunut vakavan rikoksen uhrina elämään sellaista elämää etten ole antanut osoitettani kenellekään. Työpaikalla asiaan on suhtauduttu hyvin kun olen selittänyt asian pomolle.

Ihmisiä voi tavata muuallakin kuin heidän kotonaan.

En ymmärrä vuodatustasi. Sinunhan pitää antaa sairaalalle tms. osoite, johon postisi toimitetaan, ei siis omaa osoitettasi! Älä vaan sano, että sinäkin olet niitä, jotka eivät suostu lukemaan ohjeita.

Siis kenellä on yleensä enää niin aataminaikaisia systeemejä kuten esim kirjeposti (laskut, kirjeet... paperisena)??

Nykyään kaikki hoidetaan sähköisesti. Niin laskut kuin kirjeetkin. On e.laskua ja nettipostia.

Meille ei enää tule kuin pari kertaa VUODESSA kirjepostia, jostain kelasta. Se ei ole vielä päivittynyt sähköiseen postiin.

Mainoksillekin on esto postilaatikossa (ei mainoksia kiitos) ja turvakielto estää yrityksiä mainostamasta postilaatikkoon.

T. Eläkeläinen (miten nuoremmat käyttää kirjepostia!?)

Vierailija
46/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa jaksettiin jankata joka ikinen kerta, että minun pitäisi lopettaa turvakielto koska osoitettani ei näkynyt heidän järjestelmissään ja he eivät voineet tietää maksanko laskun. Annoin joka ikinen kerta osoitteeni suullisesti koska en jaksanut alkaa perustelemaan miksi olin joutunut hankkimaan kiellon. Olen maksanut AINA sairaalan laskun kun se on minulle ojennettu. Ilmeisesti heillä ei leikkaa lanttu sen vertaa, että ihminen tosiaankin voi siirtää osoitteensa vaikka presidentin linnaan jos niin haluaa.

Typerintä on kyllä somessa kiukuttelu kun en ole kertonut osoitettani. Mitä ihmiset tekevät sillä koska nykyään ei ole tapana lähetellä kortteja matkoilta jne? Ihan yhtä lailla voin katsoa ne matkakuvat ja hyvän joulun toivotukset somesta.

Olen joutunut vakavan rikoksen uhrina elämään sellaista elämää etten ole antanut osoitettani kenellekään. Työpaikalla asiaan on suhtauduttu hyvin kun olen selittänyt asian pomolle.

En ymmärrä vuodatustasi. Sinunhan pitää antaa sairaalalle tms. osoite, johon postisi toimitetaan, ei siis omaa osoitettasi! Älä vaan sano, että sinäkin olet niitä, jotka eivät suostu lukemaan ohjeita.

Se vähän riippuu järjestelmästäkin. Siskolla on turvakielto, ja hänen kotikuntansa tk:n järjestelmä ei anna tallentaa mitään yhteystietoja henkilölle, jolla on turvakielto. Se on ihan sama mitä sinne runoilee, tallentamaan tietoja ei pysty. Typerä järjestelmä, mutta minkäs teet. Meillä taas tulee osoitepäivitykset väestörekisteristä viikoittain. Jos sinne menee tallentamaan jonkun osoitetiedon, niin seuraavan päivityksen yheydessä se katoaa, ja tilalle tulee *** Lisätietoja maistraatista ***

Ei se riipu järjestelmästä. Jokaisessa on mahdollisuus tallentaa joku osoite, vaikka se ei olisi ko. henkilön oma. Tai siis ei riipu julkisesta järjestelmästä, yksityisillä voi olla mitä tahansa systeemejä.

Katsos kun sillä turvakiellollisella on yleensä yhteydenpito-osoite.

Vierailija
47/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai selville. Mun lapsen kummi oli facessa hehkuttanut miten lähtee mun luo tänne paikkakunnalle ja tämä stalkkerihan sen oli tietysti lukenut. Onneksi ei tiedä missä täällä asun, mutta pikkusen kylmäsi nähdä se mun työpaikan edessä. Pomo oli ihana ja vei mut kotiin ettei tarvinnut kävellä. Tuosta on nyt 2 vuotta ja ei oo häirintä alkanut eli säikädyksellä selvisin.

Voi v... miten ajattelematon tyyppi tuo kummi. Onneksi ei seurannut pahempaa.

Vierailija
48/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trafin sivuilla pitää tehdä erikseen ilmoitus tietojen luovutuskiellosta ja sen voi tehdä kuka vain. Mistäs ne siellä muuten tietää ettei jonkun tietoja saa antaa?

Jos on turvakielto, niin Trafista ei pitäisi saada, mutta joku taisi kertoa, että oli virheen vuoksi sinne jäänyt tieto. Kannattaa siis tarkistaa kaikki vielä itse.

Trafin osoitteenluovutuskielto on eri asia kuin turvakielto.

Kannattaa muistaa että Trafissa on muitakin rekistereitä kuin ajoneuvot. Varmuuden vuoksi luovutuskielto myös ilma-aluksiin ja venepuolelle, vaikkei kummankaan hankkiminen ois nyt ajankohtainen.

Yrafille tieto turvakiellosta menee automaattisesti ja kyllä se koskee Trafin kaikkia puolia.

Vierailija
49/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin töissä lähetellään kortteja matkoilta yhä.

Sairaalan toiminta tyhmää.

Vierailija
50/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noista turvakielloista ole mitään hyötyä jos todella tahtoo selvittää jonkun osoitteen. Sen kun vain seuraa töistä kotiin ja osoite on selvillä.

No siinä ei hirveästi järkeä ole ottaa turvakieltoa, jos ei vaihda työpaikkaa ja asuntoa vähintään. 

Jos työpaikan takia tulee se turvakielto, niin silloin tietty työpaikka ja asunto säilyy ennallaan, kun ei vielä ole mitään uhkaakaan. Kyllä se totta on, että turvakielto on tavallaan hyödytön, jos uhkaaja tietää työpaikan ja kotiosoitteen, kun siinä on nimenomaisesti tarkoitus estää se, että kotiovelle tai työpaikan ovelle tullaan. Kaikkihan eivät aiemmin määrättyä lähestymiskieltoa noudata, silloin on pakko tehdä järeämpiä toimia, siis muuttaa, vaihtaa työpaikkaa, ottaa turvakielto, kadota. 

Vierailija
51/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakielto? Salaisen osoitteen ja numeron hankin kun kauan sitten yhden eksän uusi ihastus oli sairaalloisen mustasukkainen ja lupasi puuttua asiaan jos minä otan yhteyttä eksään. Ihan pimeää. 

En ole laittanut julkisiksi tietoja vieläkään, mitä turhia.

Vierailija
52/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakemassa juuri turvakielroa ja se kaikki tuntuu jotenkinniin vaikealta, varmaan koska olen niin peloissani. Mihin postini siis menee? Eikö se tule postin kautta? Maistraatistako haen postini? En ymmärrä, auttaisiko joku.

Posti kulkee aivan normaalisti, joihinkin virastoihin pitää antaa erikseen lupa lähettää postia turvakiellosta huolimatta, nämä postit siis sisältävät henkilötietoja sinusta.. Ne virastot kyllä ovat sinuun yhteydessä esim. puhelimitse noista asioista.

Vierailija
53/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakielto? Salaisen osoitteen ja numeron hankin kun kauan sitten yhden eksän uusi ihastus oli sairaalloisen mustasukkainen ja lupasi puuttua asiaan jos minä otan yhteyttä eksään. Ihan pimeää. 

En ole laittanut julkisiksi tietoja vieläkään, mitä turhia.

Noloa, luuletko tosiaan että ketään kiinnosta edes miten elät, kun kyseessä on ex on melko mahdotonta elää täysin pimennossa, ellet sitten ole jo paennut maasta..

Vierailija
54/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en kyllä ymmärrä noita "laskusi menevät sitten ulosottoon" -viestejä yhtään. Jos joutuu turvakiellon ottamaan, niin kyllähän siinä on tosi vaikea elämäntilanne. Ei tartte sairaalan laskuista yhtään nillittää.

Jos nyt joku tämän luettuaan käsittäisi, ettei anna niitä tuttavien yhteistietoja ja muitakaan tietoja kenellekään kysymättä ensin siltä tutulta, niin hyvä olisi. Ystävällä ollut turvakielto.

Vierailija
55/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en kyllä ymmärrä noita "laskusi menevät sitten ulosottoon" -viestejä yhtään. Jos joutuu turvakiellon ottamaan, niin kyllähän siinä on tosi vaikea elämäntilanne. Ei tartte sairaalan laskuista yhtään nillittää.

Jos nyt joku tämän luettuaan käsittäisi, ettei anna niitä tuttavien yhteistietoja ja muitakaan tietoja kenellekään kysymättä ensin siltä tutulta, niin hyvä olisi. Ystävällä ollut turvakielto.

Niin siis kumpi nillittää, sairaala vai potilas niistä laskuista? Meillä ei ainakaan sairaala nillitä, meille on ihan sama meneekö jonkun ihmisen laskut ulosottoon vai ei, me ei olla kenenkään edunvalvojia. Meille kyllä potilaat on nillittäneet kun ulosotosta tulee kirjettä. Mutta minkäs teet, kun osoitetta ei (aiemmin) saanut mistään, potilas kieltäytyi sitä antamasta, ja maistraatti kieltäytyi lähettämästä kirjeitä eteenpäin. Ei ollut sitä kristallipalloa mistä katsoa mihin se lasku olisi pitänyt lähettää.

Ja sille eläkeläiselle tiedoksi; NetPostia ei monikaan käytä, ja meilläkin alkoi saada laskut e-laskuna vasta jonkin aikaa sitten. Siihen saakka ne meni sitten kirjeenä, jos sitä NetPostia ei ollut. Liian moni 60-luvullakin syntynyt ilmoittaa, ettei heillä ole nettipankkia eikä tietokonetta, kun eivät sellaista osaa käyttää.

Vierailija
56/62 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vähän riippuu järjestelmästäkin. Siskolla on turvakielto, ja hänen kotikuntansa tk:n järjestelmä ei anna tallentaa mitään yhteystietoja henkilölle, jolla on turvakielto. Se on ihan sama mitä sinne runoilee, tallentamaan tietoja ei pysty. Typerä järjestelmä, mutta minkäs teet. Meillä taas tulee osoitepäivitykset väestörekisteristä viikoittain. Jos sinne menee tallentamaan jonkun osoitetiedon, niin seuraavan päivityksen yheydessä se katoaa, ja tilalle tulee *** Lisätietoja maistraatista ***

Ei se riipu järjestelmästä. Jokaisessa on mahdollisuus tallentaa joku osoite, vaikka se ei olisi ko. henkilön oma. Tai siis ei riipu julkisesta järjestelmästä, yksityisillä voi olla mitä tahansa systeemejä.

Katsos kun sillä turvakiellollisella on yleensä yhteydenpito-osoite.

Onko sulla edes mitään hajua kuinka monta erilaista järjestelmää julkisella puolella on käytössä? On Pegasosta, Efficaa, Uranusta, luoja tietää, nuo on ehkä ne yleisimmät kolme. Kai niissä jokaisessa on mahdollisuus tallentaa joku vaikkapa yhteyshenkilö kehen ottaa yhteyttä jos esim. sattuu onnettomuus ja jollekulle pitää tiedottaa, mutta ei kaikilla ole ketään. Annatko sitten vaikka naapurin osoitteen, että ”emmää sitä ees tunne mutta lähettäkää ne laskut sinne”. Ihan yksinkertaisesti, meillä ei edes saa tallentaa turvakiellon alaista osoitetta yhtään mihinkään. Ei henkilötietoihin, ei potilastietoihin, ei yhtään mihinkään. Ja niinkuin aiemmin sanoin, ei vielä ole tullut vastaan yhtäkään, kenellä olisi joku muu osoite mihin postia voisi lähettää. Ei yhtäkään. Ja kuten sanoin, minä käsittelen niitä päivässä keskimäärin kolme. Tämän lisäksi on 5 muuta jotka oletettavasti käsittelevät suunnilleen saman verran. Eikä yhteydenpito-osoitteita ole kellään.

Vierailija
57/62 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asetetiin tietojen luovutuskielto, meille kerrottiin, että se tieto menee automaattisesti ihan kaikkialle, ei tarvitse itse ilmoitella mihinkään. Tottakai oletimme, että turvakiellon kanssa on sama juttu.

-Se, jonka tiedot löytyivät Trafista turvakiellosta huolimatta

Vierailija
58/62 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi teillä on turvakieltoja?

Vierailija
59/62 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain uuden työpaikan. Minut ehdittiin perehdyttää ja ehdin tehdä neljä tuntia töitä asiakkaiden kanssa. Sitten kun pääsin töistä minulle soitettiin, että etu ja sukunimeni on pakko laittaa yrityksen nettisivuille niin, että ne löytää nimelläni hakemalla. Kielsin sen. Suostuin nimen laittoon yrityksen sisäiseen verkkoon ja ehdotin nimeeni kirjoitusvirhettä. Soittivat uudelleen ja laittoivat jopa tekstiviestin, että eivät voi palkata minua turvakiellon takia.

Olen nyt työtön.

Terveyskeskuksissa saa verkkolaskun, trafiin voi soittaa maaliskuussa ja pyytää luettelemaan laskun tiedot. Osuuspankissa voi asua pankin konttorissa, jolloin visapaperit menevät sinne ja tuttu virkailija laittaa ne silppuriin. Olen nyt ollut vuodesta 2012 ilman osoitetta maistraatissa. Puhelinnumeroni on julkinen. Jos ikäviä puheluita tulee ne voi äänittää. Vainoajani tietää puhelinnumeroni ja sen, että osaan tulostaa tekstarit ja äänittää puhelut.

Vierailija
60/62 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainon takia työtön kirjoitti:

Eilen sain uuden työpaikan. Minut ehdittiin perehdyttää ja ehdin tehdä neljä tuntia töitä asiakkaiden kanssa. Sitten kun pääsin töistä minulle soitettiin, että etu ja sukunimeni on pakko laittaa yrityksen nettisivuille niin, että ne löytää nimelläni hakemalla. Kielsin sen. Suostuin nimen laittoon yrityksen sisäiseen verkkoon ja ehdotin nimeeni kirjoitusvirhettä. Soittivat uudelleen ja laittoivat jopa tekstiviestin, että eivät voi palkata minua turvakiellon takia.

Olen nyt työtön.

Terveyskeskuksissa saa verkkolaskun, trafiin voi soittaa maaliskuussa ja pyytää luettelemaan laskun tiedot. Osuuspankissa voi asua pankin konttorissa, jolloin visapaperit menevät sinne ja tuttu virkailija laittaa ne silppuriin. Olen nyt ollut vuodesta 2012 ilman osoitetta maistraatissa. Puhelinnumeroni on julkinen. Jos ikäviä puheluita tulee ne voi äänittää. Vainoajani tietää puhelinnumeroni ja sen, että osaan tulostaa tekstarit ja äänittää puhelut.

Minusta on todella suuri turvallisuusriski ihan kenelle tahansa tuo, että oma nimi ja usein vielä kuvakin löytyy työpaikan nettisivuilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi